Jump to content

Czujniki TPMS w Levorgu


Recommended Posts

...to jest jeden element z calosci, co mysle mowiac, ze service Subaru jest najgorszym ze wszystkich mi osobiscie poznanych marek.

Cos w tej firmie nie pasuje.

Dobre (badzo dobre) auta i ciagle w Europie totalny exota.

35 lat w ogonie.

To juz trzeba umiec, majac tak dobry produkt.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cześć,   U mnie koniec końców temat TPMS wyglądał tak: - kupiłem oryginalne czujniki subaru (na allegro, trochę ponad 600 pln) do drugiego zestawu kół.   Po wymianie kół najpierw pan gumiarz zasugero

2200 PLN to ok. 500€. W serwisie Subaru w Austrii zapłaciłem 25€ za montaż, przekładkę i programowanie kół. Wszystko odbyło się stacjonarnie, bez wyjazdu z warsztatu. Dobrze liczę, że kupując urządzen

Odkopie troche temat. mianowicie kupilem Levorga i jest to moje pierwsze auto z czujnikami cisnienia powietrza, dzisiaj juz mialem "problem" bo zaswiecila sie lampka, oczywiscie uzupelnilem powietrze

Posted Images

Dobre (badzo dobre) auta i ciagle w Europie totalny exota. 35 lat w ogonie

IMO auta do specyficznych warunków, dla konkretnego klienta. Tzn. tam gdzie teren jest wysoko górzysty np. Szwajcaria, Dolomity Subaryn jest zatrzęsienie. To samo u nas w rejonach podkarpackich. Natomiast na nizinach aut tej marki nie ma- od lat jeżdżę do Chorwacji i tam   czy po drodze przez Słowenie itp. spotkanie Subaru jest nie możliwe. 

. Np. mając skode trafisz do ASO które spartaczy to w okolicy masz jeszcze 3 czy 4 do których możesz się udac "na poprawki" Natomiast w Subaru nie ma takiej opcji bo serwisów jest mało ( ze wzgledu na to że aut tej marki smiga niedużo)Niestety  tylko parę ASO zna się na rzeczy i dba o klienta ( niestety te są oblegane i mają odległe terminy )  - smutne ale prawdziwe ( pisze z własnego doświadczenia) . 

IMO W Subaru nie uświadczysz "porządnego" wnętrza, dobrego wyciszenia, intuicyjnej elektroniki użytkowej ( jak porządna navigacja, radio, czujniczki cisnienia monitorujące pierdylion parametrów itp itd) za to masz niezły, bezawaryjny napęd i chyba dlatego auta tej marki sprawdzają się w specyficznych warunkach no  i  chyba najważniejsze są bezpieczne. :)

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites

Odnośnie serwisu Subaru, to powiem tylko, że zalożyli mi opony bez wyważenia, a felga zamiast 7J x 17 jest 7,5J x 17.

Jutro jade znowu i będzie zjebka. Nie mam czasu na jeżdżenie i poprawianie po serwisach.

 

Opony dobre, rozmiar i indeksy sie zgadzaja, ale na szerszej feldze wygladaja jak po wiejskim tuningu. Poza tym wibracje od niewywazonych kol sa tak wielkie, jakbym jechal wozem drabiniastym po brukowanym rynku.

Link to post
Share on other sites

Co mam powiedzieć? Rozczarowanie i nerwy, bo znów pół dnia stracone, czas nagli, a na kolejne felgi trzeba czekać. Jeśli zwrócę koła, to muszę założyc letnie, potem zamówić nowy koplet czujników, następnie felgi, opony, przełożyć koła i znów jechać na programowanie czujników. 

 

Felgi może i fajne, ale ani szerokość, ani ET się nie zgadza i opony wystają poza obrys nadkoli. 

ihost_1476995617__img_3516.jpg

Link to post
Share on other sites

Christoph - wrzuć fotkę całego Levorga z tymi felgami - akurat uważam że optycznie oryginalne felgi za mocno siedzą w nadkolach - chętnie zobaczę jak jest u Ciebie. Jaki rozmiar tych felg? jakie ET?

Link to post
Share on other sites

@Karas, zmienilem nawet dealera, ale towar pozostal taki sam ;)

Na szczęście byłem w serwisie i rozmawiałem z samym szefem - dostanę oryginalne felgi od Levorga GT wraz z czujnikami i nowe opony. Szef salonu nie protestował, chiciaż chciał mnie przekonać, że rozmiar i ET jest OK. Ale kiedy zajrzał jeszcze raz do papierów przyjął reklamację i zamówił nowe koła. Na "starych"mam jeździć do zmiany. No cóż, takie prawo upierdliwego klienta. Pewnie inny by na to nie zwrócił uwagi, ale odkąd jeżdżę Subaru stale kontroluję auto po każdej wizycie w serwisie. Co akurat ma swoje uzasadnienie z doświadczenia i nie jest najlepszą wizytówką dla marki.

 

@piotrr

 

To są felgi Borbet BS5 grau: 7,5J x 17": ET 35, ale dla opon 215/50R17 rozmiar powinien być 7J x 17": ET 55

 

Opony nie leżą optymalnie na feldze, są rozciągnięte na boki i zaokrąglone. Felgi zbyt bardzo odstają od nadkoli.

 

ihost_1477046725__img_3536.jpg

 

ihost_1477046705__img_3537.jpg

 

ihost_1477047580__img_3526.jpg

 

PS: jedynie z czego mogę być zadowolony i polecać, to Opony Dunlop WinterSport5. Nie wiem, czy takie dostanę, ale z chęcią bym je kupił, bo są komfortowe i ciche.

Link to post
Share on other sites

@eddie

Sam ssm III nie wystarczy.

potrzebny jest interface zeby przez OBD sie podpiac.

 

ja mam ... no wlasnie lezy w garazu i niemoge sobie nazwy przypomniec.

Wysle jutro link gdzie go mozna kupic.

Cena jest jeszcze znosna- okolo 380 EUR.


VXDiag nazywa sie moj Interface.

Zaleta to niska cena 350 - 380 USD

i mozliwosc dostosowania do innych marek.

 

Tak to wyglada

https://wholesaler.alibaba.com/product-detail/Allscanner-VXDIAG-VCX-PLUS-for-SSM_60562248076.html

Musze znalezc rachunek.

Na alibaba sa drozsze jak moj z angli (!)

Edited by J23
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Odebrałem nowiutkie felgi do mojego Levorga z oponami Dunlop WinterSport5. Szef salonu sprowadził mi oryginalne felgi 7 x 17", ET 55 do Levorga. Jestem bardzo zadowolony, bo bardzo fajnie wyglądają. 

 

ihost_1477943414__img_3571.jpg

 

ihost_1477943671__img_3566.jpg

Edited by Christoph
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Cześć,

 
U mnie koniec końców temat TPMS wyglądał tak:
- kupiłem oryginalne czujniki subaru (na allegro, trochę ponad 600 pln) do drugiego zestawu kół.
 
Po wymianie kół najpierw pan gumiarz zasugerował, że jak przejadę kawałek i przytrzymam przycisk TPMS to powinien złapać nowe czujniki. Niby tak jest w wielu autach. W subaru niestety nie, konieczne jest podłączenie się do komputera i zapisanie nowych czujników. Pan podłączył się narzędziem alcara (czymś jak to: https://wulcar.com.pl/pl/p/Programator-czujnikow-AteQ-VT56/7337 na allegro widzałem za ~2200PLN).
 
Procedura wyglądała tak:
- wyłączyć auto
- zczytać id czujników
- podłączyć się do OBD
- nacisnąć start 2x
- nacisnąć hamulec [nie było opisane w instrukcji w urządzeniu, konieczny był telefon do alcar]
- poczekać na komunikat o udanej transmisji
- wyłączyć zapłon
- włączyć start 2x
- odczekać 5 min
- jeźdźić do 20 minut do 20 kmh (mi złapał po 2-3 minutach)
 
Nie mam pojęcia czy zaprogramowany został drugi komplet, czy na wiosnę kolejna wizyta.
 
Generalnie to chyba prościej by wyszło kupić zestaw czujników, które klonują id obecnych i uniknąć problemu. Ja trochę o tym nie pomyślałem, bo takie czujniki zaproponowano mi za 800 pln komplet, a subaru były 600 pln.
 
Temat już opanowany, ale moim zdaniem subaru mogło lepiej rozwiązać temat - ułatwić mi przełożenie czujników bez konieczności programowania przez OBD urządzeniem za 2 kafle.
 
Zobaczymy jak pójdzie na wiosnę.
 
Pozdro,
Igor
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

2200 PLN to ok. 500€. W serwisie Subaru w Austrii zapłaciłem 25€ za montaż, przekładkę i programowanie kół. Wszystko odbyło się stacjonarnie, bez wyjazdu z warsztatu. Dobrze liczę, że kupując urządzenie potrzebuję 10lat, aby się spłacilo? Uwzględniając 2 przekładki w roku: letnie/zimowe i zimowe/letnie, to daje 2 x 25€ x 10 lat. Ja nie wiem, czy jak tak długo będę jeździł obecnym modelem, a zważywszy na to, że co 2-3 sezony będę musiał kupić nowy komplet opon, a ASO Subaru ma dla klientów dobrą promocję na opony, to jednak nawet mi się nie opłaca brudzić rąk.

Edited by Christoph
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Na czym trzeba nacisnąć start 2x. ? Na programator że, czy 2x przekręcić kluczyk ( zapłon)?

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
Na czym trzeba nacisnąć start 2x. ? Na programator że, czy 2x przekręcić kluczyk ( zapłon)?

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka




Start 2x jako przycisk od zapłonu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Cześć !

Proszę was o pomoc,

Jestem szczęśliwym posiadaczem Levorga, lecz po ostatniej wymianie opon na zimowe zapaliła się kontrolka TPMS( dopiero po przejechaniu 40 km)(wcześniej już zmieniałem opony i nie było problemu).

Zaznaczam że wymieniłem same opony felgi i czujniki pozostały(nie mam pewności czy każde koło trafiło na swoje miejsce i czy ma to znaczenie)

Po sprawdzeniu ciśnienia każde koło miało odpowiednią ilość, zasugerowałem się rozwiązaniami z innych marek czyli spuściłem powietrze i napompowałem ponownie lecz nie dało to żadnego rezultatu.

Po podłączeniu komputera z oprogramowaniem BOSCH żaden czujnik nie wysyła danych lecz o dziwo przytrzymałem przycisk SET i wyświetliła się możliwość wyboru TMPS 1,2 lub 3 i kontrolka zniknęła.

Problem powrócił po 2 dniach...

Moje pytanie co może być nie tak ?

 

Link to post
Share on other sites

potwierdzić tak. podłączą pod kompa i będą wiedzieli który nie działa. Natomiast wcześniej udaj się do rzeźnika u którego wymieniałeś opony i uprzedź ze po wymienianie pojawiła się kontrolka i ze najprawdopodobniej uszkodzili któryś z czujników. Najlepiej byłoby jakby przy tobie otworzyli każde z kół.... (być może podczas zdejmowania opony z felgi ktoś nie umiejętnie włożył breszke i zepsuł) Komplet czujników do tanich nie należy

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Odkopie troche temat. mianowicie kupilem Levorga i jest to moje pierwsze auto z czujnikami cisnienia powietrza, dzisiaj juz mialem "problem" bo zaswiecila sie lampka, oczywiscie uzupelnilem powietrze i ustawilem odpowiednio- wszystko jest ok. Ze wzgledu, że auto ma jeden komplet opon zaczalem rozgladac sie za felgami i oponami na lato do niego- no i doczytalem ze czujniki sa wiec pytanie do ludzi co juz przechodzili przez dwa komplety opon. Jakie czujniki kupic i czy ogarnie to zwykly ogumiarz?(ASO nie ma tutaj a serwis Subaru pewnie bedzie krzyczal miliony za usluge). Felgi i opony chce kupic takiej samej wielkosci jak sa teraz czyli 17'' 215/50(ewentualnie jakies ET moze sie roznic). czy przy zmianie samemu trzeba cos ustawiac poprzez przyrzady? jak to wszystko wyglada? dzieki za odpowiedzi...

Edited by Koniu0739
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Jak poczytałem o TPMS w Subaru to odpuściłem sobie dwa zestawy kół. Zmieniam tylko opony.

Bez wizyty w ASO nie ma możliwości samodzielnego nauczenia auta nowych czujników.

(a na aktualizację oprogramowania samochodu już nie liczę)

 

Widziałem na forach zagranicznych wątki o klonowaniu czujników (2x ten sam zestaw numerów seryjnych).

Trzeba jakimś diwajsem zmienić numery czujników po zakupie drugiego kompletu. Sam tego nie ćwiczyłem.

 

Link to post
Share on other sites

Ale pytanie jest czy trzeba raz to zrobic czy za kazda zmiana kompletu?

 

co zrobic jak sie chce zmienic felgi z oryginalnych na jakies inne?

Edited by Koniu0739
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...