Jump to content

Czujniki TPMS w Levorgu


Recommended Posts

Jestem przed zmianą kół /drugi komplet/, a w związku z tym ASO zaleca zakup drugiego kompletu czujników.

Ktoś przerabiał temat w Levorgu? Oryginały czy zamienniki - jeśli tak jakie? Podobno nie można systemowo wyłączyć kontroli ich obecności../?/

Link to post
Share on other sites
  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cześć,   U mnie koniec końców temat TPMS wyglądał tak: - kupiłem oryginalne czujniki subaru (na allegro, trochę ponad 600 pln) do drugiego zestawu kół.   Po wymianie kół najpierw pan gumiarz zasugero

2200 PLN to ok. 500€. W serwisie Subaru w Austrii zapłaciłem 25€ za montaż, przekładkę i programowanie kół. Wszystko odbyło się stacjonarnie, bez wyjazdu z warsztatu. Dobrze liczę, że kupując urządzen

Odkopie troche temat. mianowicie kupilem Levorga i jest to moje pierwsze auto z czujnikami cisnienia powietrza, dzisiaj juz mialem "problem" bo zaswiecila sie lampka, oczywiscie uzupelnilem powietrze

Posted Images

  • 6 months later...

Hej,

 

Ja mam podobne pytanie - przymierzam się do wymiany kół. Moje ASO zaproponowało drugi komplet czujników, ale za dość kosmiczną cenę. Dodatkowo podają, że nie ma możliwości "klonowania" czujników. Czyli pewnie byłbym skazany na wymianę kół zawsze u nich.

 

W jaki sposób radzicie sobie z tematem drugiej pary czujników?

 

Pozdrawiam,

Igor

Link to post
Share on other sites

Z mojego doswiadczenia absolutnie najlepszym rozwiazaniem sa czujniki ktore mozna klonowac.

Np. Firmy Aligator.

Raz zklonowane mozna zmieniac kola jak i kiedy sie chce.

Liczba kompletow nieograniczona

Link to post
Share on other sites

trochę to brzmi jak reklama...

kiedy rok temu zgłębiałem temat znalazłem na forum info że są problemy z klonowaniem oryginalnych czujników, jak i zamienników,

to mnie zainspirowało do takiego rozwiązania jw

Link to post
Share on other sites

Z tymi czujnikami to tylko utrapienie. EU robi nas za głupków, tak jakby człowiek nie potrafił sam zmierzyć ciśnienia. Co za problem "przewidzieć", że kierowca może mieć dwa komplety opon i dać taką możliwość zaprogramowania drugiego kompletu czujników?

 

Przeczytałem w instrukcji obsługi, że czujniki w Levorgu wskazują jedynie znaczny spadek ciśnienia i tylko wtedy, gdy samochód przekroczy 30 km/h. Czyli jeśli auto stoi na "flaku", to dopiero po przekroczeniu 30 czujnik zaalarmuje? Mam takie wrażenie, że czujniki w Subaru są montowane tylko po to, aby literalnie wypełnić przepisy. Jeśli więc te czujniki są, bo być muszą, to dlaczego nie mierzą ciśnienia w kołach i nie informują kierowcy przy starcie, ile wynosi ciśnienie w poszczególnych kołach.

 

W Mercedesie znajomych czujniki przy każdorazowym uruchomieniu samochodu wskazują dokładne ciśnienie w kołach i komputer wskazuje konieczność dopompowania kół. Skoro więc w Subaru takiej opcji nie ma, to dlaczego wymaga się za taki czujnik €70 x 4 koła i wymaga konieczności wizyty w serwisie przy każdej zmianie opon? Skazany na serwis, czy jak?

 

Sam jestem ciekawy, jak sobie poradzi mój serwis w czwartek i co mi odpowiedzą.

Link to post
Share on other sites

Nie ma zadnych problemow z klonowaniem ID.

Wszystko zalezy od tego jakiego osprzetu sie uzywa.

Amatorsko jest za drogo bo treba wydac ponad 1500 EUR.

 

Kupuje opony w Reifen.com w DE i klonowanie mam gratis.

 

W PL sa na pewno firmy ktore maja odpowiedni sprzet i wiedze.

Reklamy nie robie, tylko pisze co sie sprawdzilo za pierwszym podejsciem.

 

Aligator jest jedna z marek.Jezeli chodzi o wentyle chyba najstarsza (od lat 20-tych)

Dlatego pisze "Na przyklad".

 

Pozatym bylo juz tu, na forum duzo o klonowaniu ID

 

Mam tez SSM III software i Intrface. 

Mozna tym aktywowac lub deaktywowac TPMS.

 

Gozej jak po wypadku policja zabezpieczy auto a jakis rzeczoznawca znajdzie, ze TPMS byl OFF.

Problem z Ubezpieczycielem gwarantowany.

 

Auto jest jak bez homologacji / dopuszczenia do ruchu.


@Christoph

 

W moim Oplu Astra ST dziala to jak w mercedesie.

 

Subaru jest prostszy.

Zmiana pozycji kol nie wymaga programowania przez OBD

 

W Mercedesie albo Oplu trzeba zaprogramowac nowa pozycje kola.

 

... ale przyzad do tego jest tani.

Original 150 EUR

Chinska podrobka 50 EUR (aliexpress)

Edited by J23
Link to post
Share on other sites

Ja kupiłem do OBK też takie do klonowania - działają ok. Co ciekawe poza dokładnym ciśnieniem mierzą także temperaturę w kole. Mój gumiarz odczytuje to małym urządzeniem, które przykłada do koła. Niestety samochód nie jest w stanie wyświetlić tych informacji. Wszystko działa na zasadzie: jest ok albo masz problem, ale nie powiem ci jak duży i w którym kole. To akurat jest słabe, potencjał systemu jest niewykorzystany.

Niedawno zapaliła mi się kontrolka od ciśnienia, akurat jechałem na przegląd. Dwa razy zatrzymywałem się, żeby zobaczyć w którym kole mam za mało powietrza. Na oko nie byłem w stanie określić. W ASO okazało się, że w jednym kole jest trochę mniej niż w pozostałych.

Link to post
Share on other sites

Nie wożę, zostawiam w przechowalni. Jest niebezpieczeństwo, że w trakcie tej operacji logistycznej system nie będzie działał prawidłowo. Jednak po pozbyciu się nadbagażu wszystko powinno wrócić do normy.

Edited by spawalniczy
Link to post
Share on other sites

@ Piotr

Kolo ktore sie nie kreci (nie krecilo przez dluzszy czas), nie wysyla sygnalu.

 

Powieszenie na stojaku powoduje wylaczenie zasilania sensorow.

Gdyby bylo tak jak podejzewasz, mozna by wozic sensory w bagazniku :-)

 

System TPMS w Subaru to oskubany system bezposredni. 

Sensory systemu bezposredniego plus prosty odbiornik ktory nie rozroznia pozycji kola.

 

Dlatego nie ma sensu podawania cisnienia na display w aucie.

 

Pelny system bezposredni jest jeszcze gorszy, jezeli chodzi o programowanie.

Wymaga nie tylko sklonowania id, ale dodatkowo zaprogramowanie pozycji kola przez OBD.

 

Np.: Mercedes i Opel / jak wyzej.

 

W VW system jest posredni.

Odczyt nastepuje przez sensor ABS.

Cisnienie jest miezone na zasadzie obwodu kola.

Mniej powietrza mniejsza srednica=wyzsze obroty w porownaniu do trzech pozostalych.

 

Sensory sa bez id i mozna je zawsze skalibrowac samemu.

Edited by J23
Link to post
Share on other sites

Z mojego doswiadczenia absolutnie najlepszym rozwiazaniem sa czujniki ktore mozna klonowac.

Np. Firmy Aligator.

Raz zklonowane mozna zmieniac kola jak i kiedy sie chce.

Liczba kompletow nieograniczona

A pasują do subaru?

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

 

 

jaki jest koszt czyjników np Aligator w porównaniu z oryginałami subaru? Subaru to chyba ok 800-1000 zł za komplet

Do mojego XV,  ASO w Lublinie zawołali 200 zł za sztukę, za dwa tygodnie będę u nich, to zwrócę uwagę czy oryginał czy zamiennik

Link to post
Share on other sites

@Andrzejxx

Tak uzywalem je w Forku MY16.

W Forku 2016 system pozwala na zapamiętanie pięciu kompletów czujników ZTCW.

 

Wysłano z Xperia Z3

Link to post
Share on other sites

 

@Andrzejxx

Tak uzywalem je w Forku MY16.

W Forku 2016 system pozwala na zapamiętanie pięciu kompletów czujników ZTCW.

 

Wysłano z Xperia Z3

 

 

a deaktywowac system da sie?

Link to post
Share on other sites

 

 

@Andrzejxx

Tak uzywalem je w Forku MY16.

W Forku 2016 system pozwala na zapamiętanie pięciu kompletów czujników ZTCW.

 

Wysłano z Xperia Z3

a deaktywowac system da sie?

Zapewne tak, jednak nie z poziomu dostępnego dla kierowcy. W ASO zapewne można go dezaktywować.

 

Wysłano z Xperia Z3

Link to post
Share on other sites

Jestem w serwisie na pierwszej zmianie kół: oryginalne czujniki, alufelgi i nowy komplet opon.

 

Technik serwisu odpowiedział na konkretnie postawione pytania:

1. Czy jest możliwość zaprogramowania drugiego kompletu opon: zima/lato do samodzielnej przekładki?

Tak, technicznie taką możliwość przewidział producent, więc to jest możliwe.

 

2. Informacja dotycząca Austrii: generalny importer zarządził, że czujniki mają być na nowo programowane przy każdorazowej przekładce kół (!) Dlaczego? Ze względów bezpieczeństwa, ponieważ zdarzało się, że komputer samochodu "gubił" zaprogramowane wcześniej lecz nieużywane koła i w związku z tym wywalało błędy i tak czy tak należało przyjechać do serwisu.

Dlatego też serwis w Austrii ze względu na zarządzenie Generalnego Importera programuje tylko jeden komplet oryginalnych czujników przy każdorazowej zmianie.

Edited by Christoph
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...