kapitan-hak Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Proszę szanownych ekspertów aby rzucili okiem (W sumie uchem) na dziwny nietypowy stukot dochodzący z silnika mojego Forysia 2001r 224kkm 2.0 s turbo 130kw. Owy stuk nie jest głośniejszy od pracy silnika, występuje również na ciepłym silniku ale nie za każdym razem. Tylko w zakresie obrotów 700-1200. Jestem przed regulacją zaworów. Jednak stuk dochodzi spod KOLEKTORA dolotowego na środku slnika(może lekko z prawej strony) oleju od wymiany do wymiany co 12tyś. dolewam 200ml. Dynamika auta nie zmieniła się. Założony gaz brc 20kkm przejechanie na nim. Link do filmiku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.StationWagon Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Cześć, u mnie dźwięk jest podobny ale tylko na zimno w trakcie ruszania i trochę ciszej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapitan-hak Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 W trakcie ruszania również słychać ale tylko na niskich obrotach(jak pisałem).. Może ktoś poleci jakiś warsztat lub osobę od Subaru w Lublinie i okolicach? Mr.StationWagon może masz zawory do regulacji, jeśli tylko na zimnym stuka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Na zimnym stukają nie zawory, tylko tłoki (piston slap).. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapitan-hak Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) Co robić z tym piston slapem? Na zimnym stukają nie zawory, tylko tłoki (piston slap).. Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez kapitan-hak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ada///m Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) Sprawdzales napinacz paska rozrządu? Bo mi to brzmi jak trafiony napinacz. Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez ada///m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapitan-hak Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Napinacz i cały rozrząd ma niecały rok i 18kkm temu był wymieniany. Ale... Był problem z zerwanym gwintem w mocowaniu napinacza. Był odkrecany uchwyt od mocowania napinacza, a śruba jest założona odwrotnie i napinacz przykrecony nakrętką samozabezpieczającą. Będę sprawdzał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mamooth Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Specjalistą nie jestem ale to raczej nie brzmi jak piston slap.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapitan-hak Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 A co byś obstawiał? Czy piston slap albo panewka będzie sychac lepiej od spodu tzn. Przy misie olejowej?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_shin Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Na YT masz pełno odsłuchów. Przykładowy: https://www.youtube.com/watch?v=pZpX02U9uAQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacente Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Jak długo już tak jeździsz? U mnie jak zapukała panewka na ciepłym to zrobiłem może z 5km i samochód na lawetę. Na początku też był cichy dźwięk a poźniej się rozkręciło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 To jest właśnie istota takich wątków. Ja rozumiem, że masz problem, który Cię niepokoi, ale tutaj naparwdę tego nie rozwiążesz. Jeżeli chodzi o dźwięki, to każdy przypadek jest inny. Musisz pojechać do "kumatego" serwisu i ocenić, co to jest. Inaczej, to wróżenie z fusów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Był problem z zerwanym gwintem w mocowaniu napinacza. Był odkrecany uchwyt od mocowania napinacza, a śruba jest założona odwrotnie i napinacz przykrecony nakrętką samozabezpieczającą. Ten uchwyt można dokupić osobno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśnik81 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Witam, u mnie taki stukot występuje na zimnym silniku i tylko podczas skręcania w prawo (słyszalny z lewej strony silnika), dodam, że silnik jest po remoncie i wymianie rozrządu. Więc jeśli ktoś ma podobne doświadczenia i rozwiązał ten problem proszę o radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Najpierw sprawdź ,czy świece dokręcone, potem czy napinacz działa dobrze -poobserwuj go przy pracy silnika ze zdjętymi osłonami rozrządu. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapitan-hak Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Problem rozwiązany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Przydatna informacja .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ada///m Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 A dokładniej który ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapitan-hak Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Zrobię zdjęcie i dodam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Witam, u mnie taki stukot występuje na zimnym silniku i tylko podczas skręcania w prawo (słyszalny z lewej strony silnika), dodam, że silnik jest po remoncie i wymianie rozrządu. Więc jeśli ktoś ma podobne doświadczenia i rozwiązał ten problem proszę o radę. Taki zachowanie z reguły świadczy o walniętym przegubie. Sprawdzałeś to? Problem rozwiązany Po wizycie u jednego ze specjalistów od Subaryn okazało się że jedena z rurek od podciśnienia rozłączyła się z racji wieku(zrobiła się twarda i nie elastyczna) i któryś z tych zaworów od podciśnienia dawał taki odgłos głuchego stukotu. Po założeniu owego przewodu na swoje miejsce jak ręką odjął Temat zamknięty. Dziękuję za odzew i chęć pomocy No i gicio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ada///m Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Zrobię zdjęcie i dodam Jak tam ze zdjęciem dla potomnych ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśnik81 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Witam, u mnie taki stukot występuje na zimnym silniku i tylko podczas skręcania w prawo (słyszalny z lewej strony silnika), dodam, że silnik jest po remoncie i wymianie rozrządu. Więc jeśli ktoś ma podobne doświadczenia i rozwiązał ten problem proszę o radę. Taki zachowanie z reguły świadczy o walniętym przegubie. Sprawdzałeś to? Problem rozwiązany Po wizycie u jednego ze specjalistów od Subaryn okazało się że jedena z rurek od podciśnienia rozłączyła się z racji wieku(zrobiła się twarda i nie elastyczna) i któryś z tych zaworów od podciśnienia dawał taki odgłos głuchego stukotu. Po założeniu owego przewodu na swoje miejsce jak ręką odjął Temat zamknięty. Dziękuję za odzew i chęć pomocy No i gicio przeguby były wymieniane, ten stukot jest jakby z komory silnika (po lewej stronie), wstawiłem go do warsztatu w dniu dzisiejszym, zobaczymy czy coś z tym tematem zrobią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się