Skocz do zawartości

Masło pod korkiem chłodnicy


Hiszpanu

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też mam w głębokim poważaniu opinie detektywa z podlasia. Bier się chłopie do orki, a nie wnioskuj na podstawie domysłów swojego wątłego umysłu (bez urazy oczywiście).

Braknie miejsca na tej stronie żeby wypisać możliwości uszkodzenia chłodnicy przy okazji wypadku, ale Ty tego i tak nie ogarniesz więc kończę zaśmiecanie tego wątku.

Edytowane przez Hipek
  • Lajk 1
  • Do kitu 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest "półtorej roku" ? Od 50 lat, jak mnie uczono, masło pod korkiem olejowym, to uszczelka głowicy.

Korkiem od chłodnicy, olejowy jest ok.

ebfd4ffe133b7f2671f280fbeec80883.jpg

 

 

A tak wygladalo auto, wypadek to nie byl, lekkie pukniecie nie z mojej winy, chlodnica nie dostala ani nie miala jak dostac, bez przesady jak by byla uszkodzona znajdowal bym plame plynu pod autem, bo chyba jedynie to by sie moglo stac, ale jest w 100% cala.

Ino zgnita :D

 

62eaa7778179cf2cd29e2ca475ebb6b1.jpg

 

 

Czalpus wydaje mi sie ze jest to raczej przez chlodnice, bo auto zawsze jest dogrzewane.

 

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hiszpanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj wrx niestety najczęściej jeździ ponad kilometr do pracy i masla nie ma natomiast kiedys przejechałem 150 tys km z masłem kilkuletnim clio i poszli w świat...takze z tym upg to byłbym ostrożny i zbadal chlodnice...ewentualnie, bo ja to się nie znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniczek jest z zewnatrz zawalony konserwacja, nie tak dawno byl wymieniany plyn i pompa a auto nie kopci na bialo takze plynu pewnie ma dosc, ja tylko regularnie sprawdzalem plyn w chlodnicy czy nie ubywa, a sam plyn na palcu jest czysty jak łza. Jak bede miec czas to zrobie plukanie + nowa chlodnica + czyszczenie zbiorniczka i zobacze czy dalej bedzie maslo. Czy byly lane jakies preparaty tego nie wiem, ja nie lalem a czy jakis mechanik wlal tez nie wiem. Dzieki za odpowiedzi

 

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hiszpanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od plukania. Wyglada mi na "codowny srodek do uszczelniania chlodnic" albo zwykla musztarda bo wiesc gminna niesie ze ma codowne wlasciwosci nie tylk na wiotkie serdelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto stoi na razie, czekam na miejsce żeby mieć jakąś swobode, bo mój garaż jest za mały. Robić będę tak jak na filmie, na starej chłodnicy, jak będzie lecieć czysty płyn to zamontuje nową chłodnice, tak żeby żaden syf nie wleciał do nowej chłodnicy. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa ma się tak, wyczyściłem zbiorniczek na płyn, korek i wlew w chłodnicy i dolałem płynu. Po 20-30 min spokojnej jazdy jest tak.

 

b1f4ba9ad18442f0dcbae9394cf739f4.jpg

 

A po podobnym przebiegu wygladalo to wczesniej tak

 

7aea8517217c8856fbaf31cc644d5771.jpg

 

Po jezdzie w zbiorniczku na plynie byla piana, jak cisnienie zeszlo piana zostala na sciankach a sam plyn jest czysty czerwony. Chyba mi malo tego plynu nalali przy wymianie rozrzadu i po czasie wyszla ta piana, bo plyn sprawdzalem od wymiany regularnie w chlodnicy i bylo zawsze tyle samo.

 

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ta iloscia plynu to nie takie calkiem proste.

To co widzisz to tylko zbiorniczek wyrownawczy. Nie do niego dolewa sie plynu jesli sie calkiem w nim skonczy.

Jesli uklad byl troche zapowietrony to stygnac automatycznie sie odpowietrza (takie cienkie rureczki ktore wracaja powietrze i nadmier plynu po rozgrzaniu )pobiera sobie plyn ze zbiorniczka przy stygnieciu. Czsto uklad calkiem sie nie odpowietrzy przy zalewaniu plynu nawet przy wyciskaniu gornego weza. Po jakich kolwiek manipulacjach z ukladem chlodzenia trzeba sprawdzac poziom. Uzupelniac na cieplym do gornej kreski.

Plyn trzeba tez sprawdzac na zimno pod korkiem, musi byc po pachy. Jesli masz 2 korki (na chlodnicy i na gornym zbiorniku) to najpierw uzupelnij dolny a potem gorny scizkajac węża od chlodnicy aby wybulgotac ewentualna reszte powietrza. Im dokladniej to zrobisz tym wczesniej dojdziesz do stabilnego poziomu chlodzenia. 

Dopiero po kilku stygnieciach  system sie odpowietrza. Sprawdz czy masz standardowy korek (1,11bar chyba) bo czesto zklada sie mocniejsze korki do upalania ale one przeszkadzaja w odpowietraniu sie ukladu. Tyle co masz pustki pod korkiem na zdjeciu trzeba uzupelnic.

Aaaa jeszcze - nie otwieraj dolnego korka przy otwartym gornym bo ci sie plyn poleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może, źle mnie uczono.

W silniku występuje olej i płyn chłodzący. Wystąpienie "masła" to generalnie objaw spotkania się tych płynów ze sobą. Mamy dwie możliwości. Jeżeli układ chłodzenia ma w konkretnym miejscu większe ciśnienie niż układ olejowy, to "masło" pojawia się pod korkiem olejowym. Ze względu na konstrukcję silnika, jest to najbardziej prawdopodobne. Jeżeli w miejscu nieszczelności ciśnienie oleju jest większe, "masło" pojawi się pod korkiem chłodnicy. Np. nieszczelność pomiędzy układem chłodzenia a kanałem olejowym smarującym wałki rozrządu. Tam ciśnienie oleju jest większe niż płynu w układzie chłodzenia. Tyle teorii.

W tym skomplikowanym przypadku, nie musi być to tylko jedna usterka. Jeżeli płynu ubywa, to po pierwsze, jest nieszczelność w układzie chłodzenia. Być może poprzednik starał się załatwić to przysłowiową musztardą. Stąd ten syf przed płukaniem układu. Po drugie, jeżeli "masło" pojawia się w dalszym ciągu, nowe, to świadczyłoby o przeciskaniu się oleju do układu chłodzenia. Skorodowana z powodu wieku lub mająca wadę fabryczną uszczelka pod głowicą pozwala na dostawanie się oleju do układu chłodzenia. Uszkodzenia bloku lub głowicy pomiędzy kanałami ciśnieniowymi oleju a układem chłodzenia uważam za bardzo, bardzo mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzioba zauważ że mowa o wolnossaku. tam jest tylko korek od chłodnicy pokazany na foto i korek od zbiornika wyrównawczego który jest z lewej strony chłodnicy  a standardowy korek od chłodnicy do tego auta ma 0,9 bar.odpowietrzanie tego układu nie jest trudne. Ja zawsze dolewam do wyrównawczego na zimnym powyżej full rozgrzewam do włączenia wentylatorów po ostygnięciu jeśli trzeba uzupełniam w wyrównawczym poziom.

Edytowane przez andre82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za fachowe odpowiedzi, z plynem jest na razie wszystko w porzadku, ale piana jednak dalej sie pojawia, plynu w chlodnicy po pachy.

Dzisiaj sie zorientowalem ze nie dzialaja wiatraki, tzn. Auto chodzilo ok. 7 min temp. Nie wzrastala a wiatraki staly. A autko rozgrzane, zaraz jade podpiac pod komputer moze cos znajde. Bo z tego co pamietam np. Czekajac w korku kolo jakiejs zabudowy to byla chwila i slychac bylo wiatraki a teraz nic.

 

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić trzeba, ale może być to także objaw wreszcie prawidłowego stanu układu chłodzenia - nowa pompa, płukanie a więc większa drożność, układ nie zapowietrzony. Ponadto, dziś wcale nie jest tak ciepło. Piana w płynie, to może tylko resztki śmiecia. Oby tak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...