Hipek Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 (edytowane) Ja też mam w głębokim poważaniu opinie detektywa z podlasia. Bier się chłopie do orki, a nie wnioskuj na podstawie domysłów swojego wątłego umysłu (bez urazy oczywiście). Braknie miejsca na tej stronie żeby wypisać możliwości uszkodzenia chłodnicy przy okazji wypadku, ale Ty tego i tak nie ogarniesz więc kończę zaśmiecanie tego wątku. Edytowane 10 Kwietnia 2016 przez Hipek 1 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 (edytowane) Co to jest "półtorej roku" ? Od 50 lat, jak mnie uczono, masło pod korkiem olejowym, to uszczelka głowicy.Korkiem od chłodnicy, olejowy jest ok. A tak wygladalo auto, wypadek to nie byl, lekkie pukniecie nie z mojej winy, chlodnica nie dostala ani nie miala jak dostac, bez przesady jak by byla uszkodzona znajdowal bym plame plynu pod autem, bo chyba jedynie to by sie moglo stac, ale jest w 100% cala. Ino zgnita Czalpus wydaje mi sie ze jest to raczej przez chlodnice, bo auto zawsze jest dogrzewane. Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka Edytowane 10 Kwietnia 2016 przez Hiszpanu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 (edytowane) Co to jest "półtorej roku" ? Od 50 lat, jak mnie uczono, masło pod korkiem olejowym, to uszczelka głowicy. To źle Cie uczono. Edytowane 10 Kwietnia 2016 przez Pan Dziedzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czlapus Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Moze miales dolozony do chlodnicy cos typu doctor co mialo ja uszczelnic i to poprostu teraz wychodzi? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonnt Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Moj wrx niestety najczęściej jeździ ponad kilometr do pracy i masla nie ma natomiast kiedys przejechałem 150 tys km z masłem kilkuletnim clio i poszli w świat...takze z tym upg to byłbym ostrożny i zbadal chlodnice...ewentualnie, bo ja to się nie znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Korkiem od chłodnicy, olejowy jest ok. Dopiero teraz doczytałem o który korek chodzi. Generalnie współczuję. Jak wygląda płyn w zbiorniku wyr. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 (edytowane) Zbiorniczek jest z zewnatrz zawalony konserwacja, nie tak dawno byl wymieniany plyn i pompa a auto nie kopci na bialo takze plynu pewnie ma dosc, ja tylko regularnie sprawdzalem plyn w chlodnicy czy nie ubywa, a sam plyn na palcu jest czysty jak łza. Jak bede miec czas to zrobie plukanie + nowa chlodnica + czyszczenie zbiorniczka i zobacze czy dalej bedzie maslo. Czy byly lane jakies preparaty tego nie wiem, ja nie lalem a czy jakis mechanik wlal tez nie wiem. Dzieki za odpowiedzi Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka Edytowane 10 Kwietnia 2016 przez Hiszpanu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 zacznij od plukania. Wyglada mi na "codowny srodek do uszczelniania chlodnic" albo zwykla musztarda bo wiesc gminna niesie ze ma codowne wlasciwosci nie tylk na wiotkie serdelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 (edytowane) Nie wiem czy to to , ale u mnie (delikatne) masło pojawiło się tuż przed UPG Edytowane 10 Kwietnia 2016 przez xyg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Doszedłes co za substancja pojawia sie w chlodnicy? Olej, musztarda czy inny specyfik do uszczelniania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 (edytowane) Tłuste to nie jest, bardziej wilgotne niz tluste o zapachu rdzy, taka musztarda Po 2 dniach od czyszczenia i po 250 km wyglada tak Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka Edytowane 12 Kwietnia 2016 przez Hiszpanu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czlapus Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Najlepiej podjedz do kogos kto ogarnie to bo pytanie tutaj to jast takie troche wrozenie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Spoko juz wiem co robic, autko i tak teraz troche postoi a ja jak najszybciej zrobie porzadek z ukl. Chlodzenia i jak to nie pomoze to po prostu upg, napisze potem co sie stalo Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czlapus Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Ok podziel sie info jak cos bedziesz wiedzial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 jesli UPG to nigdy nie otwiere sie samo miedzy wada a olejem i bedzie CO2 w wodzie. Prosty test i sporo wyjaśni. Jak wyglądało czyszczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 No wlasnie też mnie zastanawia jaką zastosował procedurę czyszczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Auto stoi na razie, czekam na miejsce żeby mieć jakąś swobode, bo mój garaż jest za mały. Robić będę tak jak na filmie, na starej chłodnicy, jak będzie lecieć czysty płyn to zamontuje nową chłodnice, tak żeby żaden syf nie wleciał do nowej chłodnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Sprawa ma się tak, wyczyściłem zbiorniczek na płyn, korek i wlew w chłodnicy i dolałem płynu. Po 20-30 min spokojnej jazdy jest tak. A po podobnym przebiegu wygladalo to wczesniej tak Po jezdzie w zbiorniczku na plynie byla piana, jak cisnienie zeszlo piana zostala na sciankach a sam plyn jest czysty czerwony. Chyba mi malo tego plynu nalali przy wymianie rozrzadu i po czasie wyszla ta piana, bo plyn sprawdzalem od wymiany regularnie w chlodnicy i bylo zawsze tyle samo. Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 z ta iloscia plynu to nie takie calkiem proste. To co widzisz to tylko zbiorniczek wyrownawczy. Nie do niego dolewa sie plynu jesli sie calkiem w nim skonczy. Jesli uklad byl troche zapowietrony to stygnac automatycznie sie odpowietrza (takie cienkie rureczki ktore wracaja powietrze i nadmier plynu po rozgrzaniu )pobiera sobie plyn ze zbiorniczka przy stygnieciu. Czsto uklad calkiem sie nie odpowietrzy przy zalewaniu plynu nawet przy wyciskaniu gornego weza. Po jakich kolwiek manipulacjach z ukladem chlodzenia trzeba sprawdzac poziom. Uzupelniac na cieplym do gornej kreski. Plyn trzeba tez sprawdzac na zimno pod korkiem, musi byc po pachy. Jesli masz 2 korki (na chlodnicy i na gornym zbiorniku) to najpierw uzupelnij dolny a potem gorny scizkajac węża od chlodnicy aby wybulgotac ewentualna reszte powietrza. Im dokladniej to zrobisz tym wczesniej dojdziesz do stabilnego poziomu chlodzenia. Dopiero po kilku stygnieciach system sie odpowietrza. Sprawdz czy masz standardowy korek (1,11bar chyba) bo czesto zklada sie mocniejsze korki do upalania ale one przeszkadzaja w odpowietraniu sie ukladu. Tyle co masz pustki pod korkiem na zdjeciu trzeba uzupelnic. Aaaa jeszcze - nie otwieraj dolnego korka przy otwartym gornym bo ci sie plyn poleje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Być może, źle mnie uczono. W silniku występuje olej i płyn chłodzący. Wystąpienie "masła" to generalnie objaw spotkania się tych płynów ze sobą. Mamy dwie możliwości. Jeżeli układ chłodzenia ma w konkretnym miejscu większe ciśnienie niż układ olejowy, to "masło" pojawia się pod korkiem olejowym. Ze względu na konstrukcję silnika, jest to najbardziej prawdopodobne. Jeżeli w miejscu nieszczelności ciśnienie oleju jest większe, "masło" pojawi się pod korkiem chłodnicy. Np. nieszczelność pomiędzy układem chłodzenia a kanałem olejowym smarującym wałki rozrządu. Tam ciśnienie oleju jest większe niż płynu w układzie chłodzenia. Tyle teorii. W tym skomplikowanym przypadku, nie musi być to tylko jedna usterka. Jeżeli płynu ubywa, to po pierwsze, jest nieszczelność w układzie chłodzenia. Być może poprzednik starał się załatwić to przysłowiową musztardą. Stąd ten syf przed płukaniem układu. Po drugie, jeżeli "masło" pojawia się w dalszym ciągu, nowe, to świadczyłoby o przeciskaniu się oleju do układu chłodzenia. Skorodowana z powodu wieku lub mająca wadę fabryczną uszczelka pod głowicą pozwala na dostawanie się oleju do układu chłodzenia. Uszkodzenia bloku lub głowicy pomiędzy kanałami ciśnieniowymi oleju a układem chłodzenia uważam za bardzo, bardzo mało prawdopodobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) Dzioba zauważ że mowa o wolnossaku. tam jest tylko korek od chłodnicy pokazany na foto i korek od zbiornika wyrównawczego który jest z lewej strony chłodnicy a standardowy korek od chłodnicy do tego auta ma 0,9 bar.odpowietrzanie tego układu nie jest trudne. Ja zawsze dolewam do wyrównawczego na zimnym powyżej full rozgrzewam do włączenia wentylatorów po ostygnięciu jeśli trzeba uzupełniam w wyrównawczym poziom. Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez andre82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 andre82 Pisalem bardziej ogólnie i nie zwrocilem uwagi ze to N/A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Dzieki wielkie za fachowe odpowiedzi, z plynem jest na razie wszystko w porzadku, ale piana jednak dalej sie pojawia, plynu w chlodnicy po pachy. Dzisiaj sie zorientowalem ze nie dzialaja wiatraki, tzn. Auto chodzilo ok. 7 min temp. Nie wzrastala a wiatraki staly. A autko rozgrzane, zaraz jade podpiac pod komputer moze cos znajde. Bo z tego co pamietam np. Czekajac w korku kolo jakiejs zabudowy to byla chwila i slychac bylo wiatraki a teraz nic. Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Sprawdzić trzeba, ale może być to także objaw wreszcie prawidłowego stanu układu chłodzenia - nowa pompa, płukanie a więc większa drożność, układ nie zapowietrzony. Ponadto, dziś wcale nie jest tak ciepło. Piana w płynie, to może tylko resztki śmiecia. Oby tak było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Z układu wyleciał żur, takze bardzo mozliwe ze cos zostalo, a nie wiadomo jak to zostalo naprawde przplukane. Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się