fester1986 Posted April 4, 2016 Share Posted April 4, 2016 Witam, Czy ktoś z Wrocławia pomoże i pożyczy na 5 min nie bijące koła 5x100 17" do sprawdzenia w GT-u co jest przyczyną bicia? Walczę od dłuższego czasu z wibracjami i nie mogę znaleźć przyczyny. Z góry dziękuje. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_isza Posted April 4, 2016 Share Posted April 4, 2016 jakie masz objawy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
krvrad Posted April 4, 2016 Share Posted April 4, 2016 Hej, mam w garażu stalówki 15 cali na zimowych oponach, nie biją na aucie mam 17tki alu, mysle ze do sprawdzenia wystarcza stalowe, zeby nie musiec sciagac z auta i robic sobie robote dodatkową Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted April 4, 2016 Share Posted April 4, 2016 stalówki 15 mogą nie wejść na hamulec w GT-ku - do potwierdzenia przez właściciela, jakie ma hamulce Link to comment Share on other sites More sharing options...
krvrad Posted April 4, 2016 Share Posted April 4, 2016 OK nie pomyślałem, że tam jest inny hebel Jakby co to pisać Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester1986 Posted April 5, 2016 Author Share Posted April 5, 2016 Hamulec jest podobny do STI tzn, tarcze 328mm a zacisk firmy Rotora - trochę mniejszy niż STI, ale mam dystanse pod ręką. Musi być 17" inne odpadają. Wibracje pojawiają się powyżej 110km/h raz są większe raz mniejsze, czasami nawet braki!!! Sprawdzone: Całe zawieszenie - elementy gumowe nowe. Sprawdzone bicie tracz - prawa 0,02mm lewa 0,03mm Zaciski - tłoczki się cofają choć dość opornie. Przekładane koła tył przód Nowe opony + test drogowy - wynik dobry ale nie najlepszy Felgi ponoć proste choć ja tego nie ocenie Wszystkie zabiegi przyniosły znaczną poprawę, więc myślę raczej o kołach. Jeszcze mogą być łożyska, w dotyku wszystko ok. Brak luzu na przegubach zew, lekki luz na przegubach wew po obu stronach - chyba tak ma być? Pozdrawiam up:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_isza Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 jak masz mozliwosci, to podmien wal napedowy. ja tez mialem problem w wibracjami, objawy wskazywaly na niewywazone kolo, ale po n-tym wywyazaniu moj mechanik wymienil wal i jak reka odjal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester1986 Posted April 5, 2016 Author Share Posted April 5, 2016 Możliwości jest jeszcze wiele ale chciałbym sprawdzić koła, to mi da dużo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woyciech555 Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 Jeżeli wibracje objawiają się wtedy gdy dusisz mocno gaz a gdy puścisz jest spokój to masz do wymiany podpore wału Link to comment Share on other sites More sharing options...
krvrad Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 No to pisze ze mam takie koła tylko na aucie. Chcesz sprawdzić, spoko, tylko zorganizuj jakoś te podmianke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted April 6, 2016 Share Posted April 6, 2016 No to pisze ze mam takie koła tylko na aucie. Chcesz sprawdzić, spoko, tylko zorganizuj jakoś te podmianke. A te felgi wchodzą na duży zacisk? Bo nie każda 17 współpracuje z zaciskiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krvrad Posted April 6, 2016 Share Posted April 6, 2016 Nie bijące koła 17 cali 5x100. Jak w temacie. Takie mam. Czy współpracują z dużym zaciskiem nie wiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester1986 Posted April 8, 2016 Author Share Posted April 8, 2016 bije niezależnie od hamowania/dodawania gazu/ jazdy na luzie ale przy wyższych prędkościach. Krvrad poczekajmy jeszcze chwilkę, nie chcę ci robić problemu. Może ktoś ma w garażu koła. Najlepsze koła to 17" z oponami 215 x 45 wtedy tylko przód, mam dystanse jak będzie problem z zaciskiem! P.S Może być z poza Wrocławia, no do 100km:), felgi STI 5x100 byłyby najlepsze:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Domanski Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Jeżeli Ci się chce jechać do oławy to mam zdjęte pewne zimówki 17. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester1986 Posted November 5, 2016 Author Share Posted November 5, 2016 Odgrzewam temat, bo nie miałem czasu powalczyć z tym. Zrobiłem test na innych kołach i wymieniłem łożyska przód, problem dalej jest!!!! Dziś jak jechałem to wibracje nasilają się jak jadę ze stała prędkością. Czy to mogą być przeguby wew? choć powinny wibrować pod obciążeniem? Mam jeszcze problem z geometrią bo nie mogę ruszyć śrub do regulacji tyłu - ale czy to może powodować takie wibracje powyżej 120km/h? Jeżeli wał ujawnia się pod obciążeniem to odpada! Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 5, 2016 Share Posted November 5, 2016 @@fester1986, rozpędzałeś auto na podnośniku (z kołami w górze oraz bez kół)?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustaf Posted November 5, 2016 Share Posted November 5, 2016 Ostatnio walczyłem z wibracjami od ok 100km/h, klient dał by sobie rekę uciąć, że jest uszkodzony tylny defer i kazał zrobić rewizję i nie miałby ręki. Otóż takie wibracje może powodować przede wszystkim nie wyważony wał lub luz na krzyżaku należy to sprawdzić bardzo dokładnie bo nie zawsze widać minimalny luz obciążenie nie wpływa na wibracje w tym wypadku tylko zaczyna drgać od pewnej prędkości i nie zawsze jest ona taka sama - można np. tak operować gazem, że wibracje wystąpią 10-20km/h później. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojnakrzys Posted November 6, 2016 Share Posted November 6, 2016 Miałem podobny problem, powyżej 100 straszne wibracje na napędzie już nie pamiętam co wymieniałem... ale chyba padło na wał i jak ręką odjął . Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester1986 Posted November 7, 2016 Author Share Posted November 7, 2016 Auto rozpędzę na podnośniku w przyszłym tygodniu, czy przegub wewnętrzny może też bić bez obciążenia - po prostu od obrotu? Nie wiem czy wy też tak macie ale jak nakładam przegub wew na wieloklin skrzyni to tutaj też jest luz, do takiego stopnia że jak zakręcę kołem to się " koślawi na tym wieloklinie" na pewno nie wchodzi na sztywno. Czy w przypadku wału te wibracje pow 150km/h też maleją? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now