Jump to content
TP_S

Forester XT >2014 - projekt

Recommended Posts

Jestem w trakcie przymierzania się do zmiany samochodu, co nastąpi w ciągu kilku najbliższych miesięcy, do roku maksymalnie. Przesiadka następuje z zacnego H6 (2010).

Rozważałem zakup Levorga, ale dotarło do mnie, że jego silnik (moc/moment) szału nie czynią, i w zasadzie dynamiką przypominać będą OBK H4 2.5 N/A (+/-)

Zastanawiałem się również nad zakupieniem używanego A4 Allroad, ale to auto wciąż cieszy się na listach kradzieży wysoką IIgą pozycją.

 

Pozostaje zatem Forester. Ale nie taki zwykły FXT, jakich sporo na drogach ;-) Będzie to FXT obniżany, ponieważ aż taki duży prześwit nie jest mi potrzebny.

 

Tutaj rzucam pewną IDEĘ FIX

 

124353d1391289372-14-xt-aftermarket-rims

 

945B00B7-4A94-4CC8-9CD1-2778C1D273CD_zps

 

Nie ukrywam, że OBK jestem trochę znudzony i chcę posmakować czegoś nowego. 90% czasu jeżdżę sam, rozkładając to na dwa auta (OBK i F Mustang). Z czarnego nie zjeżdżam, poza sytuacjami, kiedy pogoda wymusza na mnie jakiejś objazdy. Forester XT będzie zatem eksploatowany głównie wtedy, kiedy jest zimno, ślisko i mokro. A ponieważ nie chce mi się ciągnąć OBK z USA, żeby za wszelką cenę mieć H6 (nie wykluczam jednak takiego rozwiązania), i nie ukrywam,  że chciałbym trochę pojeździć wersją europejską, stąd taki pomysł na obniżanego FXT.

 

No i tak ;-)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co chcesz zyskać przez to obiżenie? Mamy XT od ok. miesiąca i wydaje mi się, że nic bym w nim zmienił. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co chcesz zyskać przez to obiżenie? Mamy XT od ok. miesiąca i wydaje mi się, że nic bym w nim zmienił. :)

 

Chcę uzyskać kilka rzeczy - po pierwsze lepszy LOOK :-)

 

16341802885_e08d267520_k.jpg

 

Druga rzecz - niższy środek ciężkości polepszy prowadzenie.

Trzecia rzecz - mniejsze opory powietrza, co nie ma mieć wpływu na spalanie, ale bardziej na hałas.

Nie wiem co uda mi się kupić - nie celuję w nowy z salonu, nawet nie chcę, więc pewnie jakiś tapicer będzie miał zlecenie na fotele, chyba, że użyję fabrycznych z Imprezy.

 

Temat jest bardzo rozwojowy. Musze zebrać informację o zabiegu obniżenia FXT (5-6 cm)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli lepszy look to rozumiem. Bo co do prowadzenia to XT naprawdę się bardzo pewnie i stabilnie prowadzi, świetnie trzyma drogi. Wiem co mówię, bo jeżdzę oprócz Forka dwoma Imprezami (w tym jedną mocno utwardzoną i trochę zglebioną) i jak wsiadam do Forka to z jednej strony jest mega komfort, a z drugiej super prowadzenie jak po sznurku. Także IMHO w życiu bym nie obniżał XTka... Pzdr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli lepszy look to rozumiem. Bo co do prowadzenia to XT naprawdę się bardzo pewnie i stabilnie prowadzi, świetnie trzyma drogi. Wiem co mówię, bo jeżdzę oprócz Forka dwoma Imprezami (w tym jedną mocno utwardzoną i trochę zglebioną) i jak wsiadam do Forka to z jednej strony jest mega komfort, a z drugiej super prowadzenie jak po sznurku. Także IMHO w życiu bym nie obniżał XTka... Pzdr!

 

Obniżając FXT wpłynę na jego prowadzenie tak czy siak. Mnie się to auto coraz bardziej w głowie układa. Po ponad 7 latach jazdy OBKami chcę mieć coś mniejszego i zwinnego. Na forum subaruforester.org sporo osób wybiera FXT ze względu na fajniejszą jazdę, a o OBK H6 mówią , że to cruiser. Szybki, ale niezbyt zwinny.

 

Najpierw sprzedam H6, w między czasie muszę znaleźć FXT ale podaż jest OK, a potem się zobaczy.

 

DSC_9763-M.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chociaż moje plany w stosunku do XT to podniesienie zawiasu i stała zmiana kół na 17", to planu @TP_S nie uważam za zły. Tu decydującą jest kwestia przeznaczenia i sposobu korzystania z auta. XT prowadzi się świetnie ale po 'zglebieniu' będzie bez wątpienia lepiej, i to we wszystkich kwestiach które autor wątku wymienił.

Ogólnie pomysł fajny i trzymam kciuki aby doszło do realizacji.

@TP_S tylko nie zrób z Forka jakiejś odpustowo - remizowej bryki z pierdylionem świecidelek, naklejek, reflektorów dalekosiężnych i Bóg wie czego jeszcze jak w Bangkoku

Share this post


Link to post
Share on other sites

co prawda u mnie modyfikacje dotyczyły 16-letniego już auta, ale jeździłem mocnym (250km) Forkiem S-Turbo obniżonym i utwardzonym na sprężynach z F-STi, teraz mam podwyższonego na sprężynach z FXT i podkładkach... i każdy setup ma swoje wady i zalety.

 

Kibicuję :)

 

Tu masz zestaw zawiasu do Forestera SJ XT, sygnowany STi :)

https://www.japanparts.com/parts/detail/45796 

za 1300 USD + cło i przesyłka...

 

albo samych sprężyn:

https://www.japanparts.com/parts/detail/43739

za 320 USD + j.w.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chociaż moje plany w stosunku do XT to podniesienie zawiasu i stała zmiana kół na 17", to planu @TP_S nie uważam za zły. Tu decydującą jest kwestia przeznaczenia i sposobu korzystania z auta. XT prowadzi się świetnie ale po 'zglebieniu' będzie bez wątpienia lepiej, i to we wszystkich kwestiach które autor wątku wymienił.

Ogólnie pomysł fajny i trzymam kciuki aby doszło do realizacji.

@TP_S tylko nie zrób z Forka jakiejś odpustowo - remizowej bryki z pierdylionem świecidelek, naklejek, reflektorów dalekosiężnych i Bóg wie czego jeszcze jak w Bangkoku pozdrawiam ☺

 

Obiecuję, że WSI nie zrobię ;-) Będzie zacnie!

co prawda u mnie modyfikacje dotyczyły 16-letniego już auta, ale jeździłem mocnym (250km) Forkiem S-Turbo obniżonym i utwardzonym na sprężynach z F-STi, teraz mam podwyższonego na sprężynach z FXT i podkładkach... i każdy setup ma swoje wady i zalety.

 

Kibicuję :)

 

Tu masz zestaw zawiasu do Forestera SJ XT, sygnowany STi :)

https://www.japanparts.com/parts/detail/45796 

za 1300 USD + cło i przesyłka...

 

albo samych sprężyn:

https://www.japanparts.com/parts/detail/43739

za 320 USD + j.w.

 

Coś nie teges z tymi linkami. Możesz je sprawdzić, proszę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, tu masz listę zawieszeń do SJ, m.in. komplet zawieszenia sygnowany przez STi ale nie tylko :)

 

https://www.japanparts.com/parts/list.php?dl=1&cm=181&md_sm=3:9

 

Dzięki!

 

A w międzyczasie kradnę zdjęcia z subaruforester.org, z wątku o obniżaniu.

 

11129267183_88c0f68f02_b.jpg

 

Więcej tutaj http://www.subaruforester.org/vbulletin/f70/14-sj-forester-bc-racing-suspension-br-type-221482/

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jednak Forester :thumbup:

Po h6 po prostu nie ma innego wyjścia w chwili obecnej (patrzac na stajnie Subaru)   niz XT...

ale z tym obniżaniem to bym poczekal i pojezdzil najpierw z seryjnym zawiasem

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta, ja jednak też :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny pomysł. Zacząłbym od stabilizatora tylnego sti, który jest p&p. Z obniżaniem bym nie przesadzał, max 40mm, chyba, że chcesz pół samochodu wymienić. Forester nie jest Imprezą na dłuższych sprężynach

Share this post


Link to post
Share on other sites

TP-S widziałem ostatnio My13 z Teinem obniżony o około 4-5 cm. Wyglądał raczej dziwnie ale był zmutowany i miał 300KM / 420Nm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maksymalne obniżenie, które biorę pod uwagę, to max 5 cm. Główny powód to LOOK. OBK obniżony też fajny. Efekt uboczny już omawiałem. FXT jechałem. No deczko buja w zakręcie. Ale wrażenie bierze się z tego, że dupsko wyżej niż w OBKu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TP-S widziałem ostatnio My13 z Teinem obniżony o około 4-5 cm. Wyglądał raczej dziwnie ale był zmutowany i miał 300KM / 420Nm.

 

Te po 2008 roku wyglądają dziwnie. One się moim zdaniem nie nadają do obniżania. Ja mam obniżonego MY'06 i wygląda fajnie, ale te nowsze mi się nie podobają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super temat

 

Kibicuję i czekam na efekty końcowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...