TP_S Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Jestem w trakcie przymierzania się do zmiany samochodu, co nastąpi w ciągu kilku najbliższych miesięcy, do roku maksymalnie. Przesiadka następuje z zacnego H6 (2010). Rozważałem zakup Levorga, ale dotarło do mnie, że jego silnik (moc/moment) szału nie czynią, i w zasadzie dynamiką przypominać będą OBK H4 2.5 N/A (+/-) Zastanawiałem się również nad zakupieniem używanego A4 Allroad, ale to auto wciąż cieszy się na listach kradzieży wysoką IIgą pozycją. Pozostaje zatem Forester. Ale nie taki zwykły FXT, jakich sporo na drogach ;-) Będzie to FXT obniżany, ponieważ aż taki duży prześwit nie jest mi potrzebny. Tutaj rzucam pewną IDEĘ FIX Nie ukrywam, że OBK jestem trochę znudzony i chcę posmakować czegoś nowego. 90% czasu jeżdżę sam, rozkładając to na dwa auta (OBK i F Mustang). Z czarnego nie zjeżdżam, poza sytuacjami, kiedy pogoda wymusza na mnie jakiejś objazdy. Forester XT będzie zatem eksploatowany głównie wtedy, kiedy jest zimno, ślisko i mokro. A ponieważ nie chce mi się ciągnąć OBK z USA, żeby za wszelką cenę mieć H6 (nie wykluczam jednak takiego rozwiązania), i nie ukrywam, że chciałbym trochę pojeździć wersją europejską, stąd taki pomysł na obniżanego FXT. No i tak ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 A co chcesz zyskać przez to obiżenie? Mamy XT od ok. miesiąca i wydaje mi się, że nic bym w nim zmienił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 A co chcesz zyskać przez to obiżenie? Mamy XT od ok. miesiąca i wydaje mi się, że nic bym w nim zmienił. Chcę uzyskać kilka rzeczy - po pierwsze lepszy LOOK :-) Druga rzecz - niższy środek ciężkości polepszy prowadzenie. Trzecia rzecz - mniejsze opory powietrza, co nie ma mieć wpływu na spalanie, ale bardziej na hałas. Nie wiem co uda mi się kupić - nie celuję w nowy z salonu, nawet nie chcę, więc pewnie jakiś tapicer będzie miał zlecenie na fotele, chyba, że użyję fabrycznych z Imprezy. Temat jest bardzo rozwojowy. Musze zebrać informację o zabiegu obniżenia FXT (5-6 cm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Jeśli lepszy look to rozumiem. Bo co do prowadzenia to XT naprawdę się bardzo pewnie i stabilnie prowadzi, świetnie trzyma drogi. Wiem co mówię, bo jeżdzę oprócz Forka dwoma Imprezami (w tym jedną mocno utwardzoną i trochę zglebioną) i jak wsiadam do Forka to z jednej strony jest mega komfort, a z drugiej super prowadzenie jak po sznurku. Także IMHO w życiu bym nie obniżał XTka... Pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Jeśli lepszy look to rozumiem. Bo co do prowadzenia to XT naprawdę się bardzo pewnie i stabilnie prowadzi, świetnie trzyma drogi. Wiem co mówię, bo jeżdzę oprócz Forka dwoma Imprezami (w tym jedną mocno utwardzoną i trochę zglebioną) i jak wsiadam do Forka to z jednej strony jest mega komfort, a z drugiej super prowadzenie jak po sznurku. Także IMHO w życiu bym nie obniżał XTka... Pzdr! Obniżając FXT wpłynę na jego prowadzenie tak czy siak. Mnie się to auto coraz bardziej w głowie układa. Po ponad 7 latach jazdy OBKami chcę mieć coś mniejszego i zwinnego. Na forum subaruforester.org sporo osób wybiera FXT ze względu na fajniejszą jazdę, a o OBK H6 mówią , że to cruiser. Szybki, ale niezbyt zwinny. Najpierw sprzedam H6, w między czasie muszę znaleźć FXT ale podaż jest OK, a potem się zobaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Chociaż moje plany w stosunku do XT to podniesienie zawiasu i stała zmiana kół na 17", to planu @TP_S nie uważam za zły. Tu decydującą jest kwestia przeznaczenia i sposobu korzystania z auta. XT prowadzi się świetnie ale po 'zglebieniu' będzie bez wątpienia lepiej, i to we wszystkich kwestiach które autor wątku wymienił. Ogólnie pomysł fajny i trzymam kciuki aby doszło do realizacji. @TP_S tylko nie zrób z Forka jakiejś odpustowo - remizowej bryki z pierdylionem świecidelek, naklejek, reflektorów dalekosiężnych i Bóg wie czego jeszcze jak w Bangkoku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 co prawda u mnie modyfikacje dotyczyły 16-letniego już auta, ale jeździłem mocnym (250km) Forkiem S-Turbo obniżonym i utwardzonym na sprężynach z F-STi, teraz mam podwyższonego na sprężynach z FXT i podkładkach... i każdy setup ma swoje wady i zalety. Kibicuję Tu masz zestaw zawiasu do Forestera SJ XT, sygnowany STi https://www.japanparts.com/parts/detail/45796 za 1300 USD + cło i przesyłka... albo samych sprężyn: https://www.japanparts.com/parts/detail/43739 za 320 USD + j.w. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Chociaż moje plany w stosunku do XT to podniesienie zawiasu i stała zmiana kół na 17", to planu @TP_S nie uważam za zły. Tu decydującą jest kwestia przeznaczenia i sposobu korzystania z auta. XT prowadzi się świetnie ale po 'zglebieniu' będzie bez wątpienia lepiej, i to we wszystkich kwestiach które autor wątku wymienił. Ogólnie pomysł fajny i trzymam kciuki aby doszło do realizacji. @TP_S tylko nie zrób z Forka jakiejś odpustowo - remizowej bryki z pierdylionem świecidelek, naklejek, reflektorów dalekosiężnych i Bóg wie czego jeszcze jak w Bangkoku pozdrawiam ☺ Obiecuję, że WSI nie zrobię ;-) Będzie zacnie! co prawda u mnie modyfikacje dotyczyły 16-letniego już auta, ale jeździłem mocnym (250km) Forkiem S-Turbo obniżonym i utwardzonym na sprężynach z F-STi, teraz mam podwyższonego na sprężynach z FXT i podkładkach... i każdy setup ma swoje wady i zalety. Kibicuję Tu masz zestaw zawiasu do Forestera SJ XT, sygnowany STi https://www.japanparts.com/parts/detail/45796 za 1300 USD + cło i przesyłka... albo samych sprężyn: https://www.japanparts.com/parts/detail/43739 za 320 USD + j.w. Coś nie teges z tymi linkami. Możesz je sprawdzić, proszę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Ok, tu masz listę zawieszeń do SJ, m.in. komplet zawieszenia sygnowany przez STi ale nie tylko https://www.japanparts.com/parts/list.php?dl=1&cm=181&md_sm=3:9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Ok, tu masz listę zawieszeń do SJ, m.in. komplet zawieszenia sygnowany przez STi ale nie tylko https://www.japanparts.com/parts/list.php?dl=1&cm=181&md_sm=3:9 Dzięki! A w międzyczasie kradnę zdjęcia z subaruforester.org, z wątku o obniżaniu. Więcej tutaj http://www.subaruforester.org/vbulletin/f70/14-sj-forester-bc-racing-suspension-br-type-221482/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 (edytowane) a jednak Forester Po h6 po prostu nie ma innego wyjścia w chwili obecnej (patrzac na stajnie Subaru) niz XT... ale z tym obniżaniem to bym poczekal i pojezdzil najpierw z seryjnym zawiasem Edytowane 3 Kwietnia 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Ta, ja jednak też . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacho Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Fajny pomysł. Zacząłbym od stabilizatora tylnego sti, który jest p&p. Z obniżaniem bym nie przesadzał, max 40mm, chyba, że chcesz pół samochodu wymienić. Forester nie jest Imprezą na dłuższych sprężynach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 TP-S widziałem ostatnio My13 z Teinem obniżony o około 4-5 cm. Wyglądał raczej dziwnie ale był zmutowany i miał 300KM / 420Nm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Maksymalne obniżenie, które biorę pod uwagę, to max 5 cm. Główny powód to LOOK. OBK obniżony też fajny. Efekt uboczny już omawiałem. FXT jechałem. No deczko buja w zakręcie. Ale wrażenie bierze się z tego, że dupsko wyżej niż w OBKu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 TP-S widziałem ostatnio My13 z Teinem obniżony o około 4-5 cm. Wyglądał raczej dziwnie ale był zmutowany i miał 300KM / 420Nm. Te po 2008 roku wyglądają dziwnie. One się moim zdaniem nie nadają do obniżania. Ja mam obniżonego MY'06 i wygląda fajnie, ale te nowsze mi się nie podobają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Super temat Kibicuję i czekam na efekty końcowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się