krist Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 PiS chyba zapomniał czym jeździ jego elektorat, bardzo dobrze, oby tak dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 Nie pozostaną bez zmian, bedzie konkretna stawka, na przykład 500, albo i 1000, i ktoś kto przywozi audi 80 z silnikiem 2.3 za 300 euro kupione wg stawki i normy euro zapłaci tyle (prawie)samo co ktos kto sciaga lancie stratos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MegasWRC Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-mitsubishi/sg/news-nawet-18-tys-zl-akcyzy-za-sprowadzony-samochod-szokujace,nId,2297567#commentsZoneList Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iron Opublikowano 28 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-mitsubishi/sg/news-nawet-18-tys-zl-akcyzy-za-sprowadzony-samochod-szokujace,nId,2297567#commentsZoneList Jakim trzeba być debilem, żeby "coś" takiego wymyślić? Zakładając ten temat miałem nadzieję, że będzie lepiej...w jak wielkim byłem błędzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spiochu Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Dokładnie. Licząc najwyższa podawaną stawkę czyli 4101zł, drożej wyjdzie tylko dla aut o wartości rynkowej <22050zł. Im sprowadzane auta droższe tym ustawa proponuje większą obniżkę. Fatalny pomysł bo uderza w najbiedniejszych ale jeśli nie skorygują tego co wyżej to faktycznie może nie być tak źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Voldemort Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 No już widzę, jak ktoś za SVXa daje 10k za auto i 10k akcyzy… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Grand Cherokee 4,7 V8 z ostatniego roku produkcji czyli 2004. 18600zł akcyzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 29 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 Za to właściciel bmw x6 40d zapłaci 3 tysiace zamiast powiedzmy 60 tys, czyli rząd myśli o najuboższych duchem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilgt Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Ciekawe czy ceny STI i outbacka 2.5 spadną odpowiednio do spadku akcyzy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Sprowadzając swoje LGT zapłaciłem kiedyś prawie 15k zł akcyzy, teraz zapłaciłbym 2200 zł. Na nowym STi oszczędność ok. 38tys zł akcyzy. Dla mnie cool :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 http://moto.pb.pl/4644390,70105,nowa-akcyza-uderzy-w-import-aut?utm_source=wykop.pl&utm_medium=referral&utm_campaign=socialwykop czyżby starsze Subaru nie traciły na wartości? swoją drogą podane dwa skrajne przypadki.. chory kraj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Wszyscy będą jeździć Lamborghini. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 3 Listopada 2016 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Nie jestem pewny, czy tak sformułowane opodatkowanie będzie zgodne z przepisami unijnymi ( wolny handel ). O ile, tak dla samochodów nowych, jak i używanych można wprowadzać podatki ( czy to kwotowe, czy też procentowe ) w zależności od niektórych parametrów ( np. tak jak obecnie - pojemności silnika, ale także mocy silnika, rodzaju paliwa, norm emisji spalin, emisji CO2 ), o tyle o ile dobrze pamiętam nie jest dozwolone wprowadzanie zróżnicowania na podstawie li tylko wieku samochodu. Ponadto samo określenie wieku samochodu wbrew pozorom wcale nie jest jednoznaczne - w Polsce dla homologowanych samochodów nowych decyduje faktyczna data produkcji ( jest umieszczana w papierach ). Natomiast w większości krajów decyduje data rejestracji auta ( zgodnie z definicją samochód może być deklarowany jako nowy do 12 miesięcy od daty faktycznej produkcji, o ile dany model w dalszym ciągu jest produkowany bez istotnych zmian ). Cytując : To ensure that the tax due on a second-hand vehicle transferred from another Member State does not exceed the amount of the residual tax incorporated in the value of similar vehicles already registered in the national territory, Member States, when levying a registration tax on second-hand vehicles, must take into account the loss of value due to the use that the vehicle has suffered over the years. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irek200 Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 O ile sie orientuje akcyza na samochody jest podatkiem niezharmonizowanym i raczej unii nic do stawek krajowych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 o tyle o ile dobrze pamiętam nie jest dozwolone wprowadzanie zróżnicowania na podstawie li tylko wieku samochodu. Auta w różnym wieku spełniają różne normy emisji spalin. Nic nie stoi na przeszkodzie selekcji aut na podstawie norm emisji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 (edytowane) Auta w różnym wieku spełniają różne normy emisji spalin. Nic nie stoi na przeszkodzie selekcji aut na podstawie norm emisji. Stoi. Sprawiedliwość, logika i zdrowy rozsądek. Nie mylić ze sprawiedliwością społeczną. Edytowane 4 Listopada 2016 przez rombu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 Auta w różnym wieku spełniają różne normy emisji spalin. Nic nie stoi na przeszkodzie selekcji aut na podstawie norm emisji. na podstawie norm emisji spalin, które jak ostatnie afery m.in. grupy VAG pokazały można włożyć między bajki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 4 Listopada 2016 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 O ile się orientuje akcyza na samochody jest podatkiem niezharmonizowanym i raczej unii nic do stawek krajowych... I tak i nie. Bezpośrednio - nie. Ale jeżeli wprowadzony podatek oznacza, że za samochód używany trzeba zapłacić więcej, niż za nowy to jest to traktowane jako sprzeczne z zasadą wolnego handlu ( jak w wyżej umieszczonym cytacie ). Nic nie stoi na przeszkodzie selekcji aut na podstawie norm emisji. Takie rozwiązanie jest w myśl przepisów możliwe. Czy jednak nasi rządzący na to wpadną ? Teoretycznie przepisy są znane, więc powinni. Ale przypomnijmy sobie temat podatku od sklepów wielkopowierzchniowych, gdzie było też wiadomo, że jest sprzeczny z prawem unijnym ... na podstawie norm emisji spalin, które jak ostatnie afery m.in. grupy VAG pokazały można włożyć między bajki Każdy ma oczywiście prawo do swojego zdania. Faktem wydaje się być, że dla diesli nowe normy są trudne do spełnienia ( sprzeczność pomiędzy dążeniem do obniżenia zużycia paliwa = mniej CO2 , a emisją NOx ). Niemniej różnice pomiędzy zwykłym dieslem z DPF i bez widać wręcz gołym okiem. Co do benzynowych to "afer" raczej mało ( swego czasu były problemy z samochodami z koncepcją nadmiernie ubogiej mieszanki, ale to już daleka przeszłość ...). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irek200 Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 (edytowane) A ten cytat to z jakiej regulacji? Bo ja nadal stoję na stanowisku, że w kwestii akcyzy na samochody unia nic nie może. Dlatego polityki są tak różne i czasem abstrakcyjne jak np. W Danii Ok, mam to stanowisko trybunału. W istocie musiałoby dojść do sytuacji, że suma kosztów związanych z zakupem i rejestracją takiego samego pojazdu starszego byłaby wyższa niż nowszego to może być traktowane jako nieprawidłowość w obrocie pomiędzy krajami. Biorąc jednak pod uwagę spadek wartości rynkowej ca 5-10% rocznie to pewnie to mało realne. No i należy także do tego uwzględnić spadek wartości przy tzw wyjeździe z salonu... Fakt taktem, że bodaj tylko 2 kraje UE używają wprost w jakikolwiek sposób kryterium wieku do naliczania obciążeń podatkowych... Edytowane 4 Listopada 2016 przez irek200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spiochu Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 Chyba się połapali, że będzie za dobrze. Kolejna propozycja zmian czyli akcyzowy armagedon: http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Kolejne-zmiany-w-akcyzie-stawki-w-gore,wid,18592920,wiadomosc.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 Mimo wszystko dla aut nowych , a szczególnie powyżej 2000ccm to stawki promocyjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się