Jump to content

Outback bagażnik relingi - jaki?


rauf
 Share

Recommended Posts

Niestety mam Outbacka 2011, EU, zintegrowane relingi, jakie do tego belki z łapami polecacie , najlepiej płaskie bo cisza. 

Wingman od Thule czy coś innego jeszcze wchodzi w grę? Aguri ponoć same spadają po założeniu.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dlaczego niestety? To bardzo udane auto jest.

 

Ja miałem Thule wingbar w wersji nie wystającej poza obrys relingów - bardzo solidny i cichy zestaw - polecam.

Jeśli potrzebujesz więcej miejsca na dachu, to jest też wersja z dłuższymi belkami i innymi mocowaniami.

Link to comment
Share on other sites

Nie - ten konkretnie model z Twojego linka jest do relingów klasycznych (uniesionych na wspornikach nad dachem) a nie zintegrowanych.

Moje były trochę wyższe. To taki patent: http://www.thule.com/pl-pl/pl/products/carriers-and-racks/roof-racks/complete-all-in-one-racks/thule-wingbar-edge-9595-_-959500

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Używam fabrycznych Mont Blanc. Nie narzekam bo nie mam odniesienia do innych. Myślę, że jest to podobnie oponami trzeba mieć dwa komplety i używać ich zamiennie, aby ocenić które lepsze ;).A hałas w tym wypadku jest bardziej generowany przez boxa czy rower.

Link to comment
Share on other sites

Używam fabrycznych Mont Blanc. Nie narzekam bo nie mam odniesienia do innych. Myślę, że jest to podobnie oponami trzeba mieć dwa komplety i używać ich zamiennie, aby ocenić które lepsze ;).A hałas w tym wypadku jest bardziej generowany przez boxa czy rower.

 

Pozwolę się nie zgodzić. U mnie z rowerami, czy boksem jest duużo ciszej, niż gdy na aucie jeżdzą same belki (thule wingbar). NIe wiem dlaczego, ale tak jest. Świst samych belek jest nie do zniesienia przy prędkościach autostradowych, a hałasować zaczyna już od 60-70km/h. 

Link to comment
Share on other sites

Moje doświadczenia także pokazują, że należy przetestować cały zestaw żeby wiedzieć czy jest cichy. Testowanie belek bez boxa jest kompletnie niemiarodajne. Tanie boxy bywają cichsze niż te wypasione. Ogólnie: loteria jak to w przyrodzie ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja w tym roku muszę skompletować zestaw : belki + uchwyty na rowery i z drugiej strony zastanawiam się czy nie lepiej zainwestować w hak i platformę rowerową...

Link to comment
Share on other sites

Z praktycznego punktu widzenia zdecydowanie lepiej, tylko drożej. Ale komfort i szybkość montażu samej platformy, jak i rowerów na niej jest nieporównywalny. Do tego pewność montażu. Z platformą jedziesz praktycznie tak, jak samym samochodem. Wcześniej ćwiczyłem patent dachowy, teraz mam platformę i nie wyobrażam sobie powrotu z rowerami na dach. Polecam hak westfalii. Przynajmniej w moim modelu OBK po demontażu kuli jest w 100% niewidoczny.

 

No i wreszcie można legalnie dorobić trzecią tablicę rejestracyjną i jechać z platformą zupełnie bez stresu co do zgodności z prawem.

Edited by spawalniczy
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam.

 

Mam pytanie :

 

1. Czy belki z forestera pasują do OBK ??

2. Czy ma ktoś może i nie używa belek w swoim OBK III - chętnie odkupię (zawsze to niższa cena, a i komuś niepotrzebnie nie będą szumieć)

 

Zgadzam się że wożenie rowerów na haku jest lepsze ale ja np. jeżdżę z przyczepą kempingową i rowery wrzucam na dach :)

Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

Mam pytanie :

 

1. Czy belki z forestera pasują do OBK ??

Moje tanie belki "bisonte" z Forka podeszły pod OBK.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

Mam pytanie :

 

1. Czy belki z forestera pasują do OBK ??

 

2. Czy ma ktoś może i nie używa belek w swoim OBK III - chętnie odkupię (zawsze to niższa cena, a i komuś niepotrzebnie nie będą szumieć)

 

Zgadzam się że wożenie rowerów na haku jest lepsze ale ja np. jeżdżę z przyczepą kempingową i rowery wrzucam na dach :)

Ja używam oryginalnych (Subaru by Mont Blanc) belek z Forka II w OBK III i pasują. Na OBK sprawiają wrażenie odrobinę za długich, ale nie wystają poza obrys samochodu. Mowa o modelach EUDM.

 

I jeszcze przy okazji - te same stopy nie pasują już do relingów OBK my'15.

Edited by sorevell
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

I jeszcze przy okazji - te same stopy nie pasują już do relingów OBK my'15.

 

 

Że się podczepię w podobnej tej kwestii... Czy standardowe (ogólno samochodowe) stopy relingowe pasują do OBK my'12.

Pytam bo reling jest taki bardziej płaski i nie ma przerwy tylko przylega - nie wiem czy normalna łapa będzie miała mięso żeby czegoś się złapać.

Link to comment
Share on other sites

Patent o którym piszesz nie podejdzie. Musisz mieć dedykowane rozwiązanie do relingów zintegrowanych. W takim przypadku zazwyczaj główna cześć uchwytu jest taka sama dla wszystkich modeli a dopasowuje się ją do konkretnego samochodu za pomocą małych adapterów pasujących np. tylko do OBK.

 

Tutaj wrzucałem foty, jak to wygląda: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/71412-bagażnik-dachowy-forester-relingi-zintegrow-jakie-pasują/?p=2024477

Edited by spawalniczy
Link to comment
Share on other sites

Dzięki, coś widać.

 

Ale takie cudo jak mam wygląda że powinno złapać (ale mam na działce więc nie mogę teraz sprawdzić).

Z drugiej strony taki adapter to 3/4 bagażnika belkowego :)

 

Edit:

 

Na stanie mam coś takiego ... ma szansę pasować ?

 

http://www.hossa.pl/mont-blanc-3702-aluminiowy-do-relingu-zintegrowanego.html

Edited by Paku
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dlaczego niestety? To bardzo udane auto jest.

 

Ja miałem Thule wingbar w wersji nie wystającej poza obrys relingów - bardzo solidny i cichy zestaw - polecam.

Jeśli potrzebujesz więcej miejsca na dachu, to jest też wersja z dłuższymi belkami i innymi mocowaniami.

Ja nadal takich używam....

 

Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Odświeżę kotleta.  Pacjent Outback 2012.

Jestem przed zakupem belek do relingów i zastanawiam się na modelem. Przeczytałem już w postach ,że jak jest wersja belek między relingami to poza boxem nic innego nie wejdzie,a ja czasami oprócz boxa będę musiał przewieźć rower. Jak to jest??    Może macie jakieś zdjęcia swoich outbaków z poprzeczkami ,może to ułatwi dobór.

Dzięki i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, wojtas. napisał:

Przeczytałem już w postach ,że jak jest wersja belek między relingami to poza boxem nic innego nie wejdzie,a ja czasami oprócz boxa będę musiał przewieźć rower. Jak to jest?? 

 

Zależy od modelu boxa. Ja w MY12 mieściłem taki zestaw. Box to Thule Motion 600.

590D0490-EA8A-4A6A-BB98-4F58B6C56E17.jpeg

Edited by spawalniczy
Link to comment
Share on other sites

Dziekuję za zdjęcie.

U mnie chyba ta opcja nie przejdzie bo mam Thula Atlantis 780 który ma szerokość 78 cm ,więc obok uchwyt rowerowy sie nie zmieści. :(

Jeszcze jedno pytanko,czy przy tym niskich belkach system montowania "krabiki" działa normalnie, jest miejsce między dachem a belką??  jaka jest szerokość belek do Outbacka 2012??

 

 

Edited by wojtas.
Link to comment
Share on other sites

Jedź do dobrego sklepu albo wypożyczalni i przymierz. Może się zmieści. U mnie było jeszcze trochę luzu a różnica między Twoim a moim boksem, to chyba 10 cm.

Jak zmieści się sam bagażnik, to rower też wejdzie - zwłaszcza jeśli będzie stał na obydwu kołach. 

Minus jest taki, że nie otworzysz boxa mając zapięty rower.

System mocowania działa bez problemu - miejsca wbrew pozorom jest sporo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...