Marek Sowa Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Witam forumowiczów, Planuję wymienić sprzęgło i podczas tej wymiany będę miał dostęp do koła zamachowego. Zastanawiam się czy w silniku 1.6 odchudzenie tego elementu da efekty czy one są zarezerwowane dla potężniejszych jednostek napędowych? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 na pewno da zauważalne efekty, ale jeśli używasz auta jako dupowóz to zastanów się czy warto to robić Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Zależy do czego używasz auta,jako że 1.6 to myślę że do zwykłej jazdy. Koło magazynuje energię, konstruktorzy nie wymyślili sobie wagi ,została ona obliczona aby było optymalnie,jesli chcesz ściągnąć coś z jej wagi to niewiecej niż 30%.Auto bedzie się dużo szybciej wkręcać na obroty ,ale bedzie bardziej podatne na obciazenie,np podjazd pod góre .W słabszych autach jest bardziej zauważana różnica niż potężnych jednostkach napedowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daroot Posted March 30, 2016 Share Posted March 30, 2016 Niższa prędkość max, szybsze wytracanie prędkości po odpuszczeniu pedału przyśpieszacza, wahnięcia na wolnych obrotach silnikiem, aż do możliwych zgaśnięć silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy_Ivan Posted March 30, 2016 Share Posted March 30, 2016 Co do tych wolnych obrotów, to ktoś po prostu spartaczyl odchudzanie. Dobrze zrobione plus wyważenie razem z dociskiem i wałem załatwia sprawę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daroot Posted March 30, 2016 Share Posted March 30, 2016 Taaa, już widzę jak ktoś demontuje wał i wyważa z kołem i zaciskiem Co do wahnięć, a innym markach nie odczułem tego problemu, w subaru nie odchudzałem - ale dużo osób na forum opisuje ten problem po. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy_Ivan Posted March 30, 2016 Share Posted March 30, 2016 Taaa, już widzę jak ktoś demontuje wał i wyważa z kołem i zaciskiem Co do wahnięć, a innym markach nie odczułem tego problemu, w subaru nie odchudzałem - ale dużo osób na forum opisuje ten problem po. Ja wyważałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Sowa Posted March 30, 2016 Author Share Posted March 30, 2016 Znacie jakieś warsztaty/fachowców/tokarzy co by umiejętnie zdjęli z takiego koła 30% i potem wyważyli? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daroot Posted March 30, 2016 Share Posted March 30, 2016 Taaa, już widzę jak ktoś demontuje wał i wyważa z kołem i zaciskiem Co do wahnięć, a innym markach nie odczułem tego problemu, w subaru nie odchudzałem - ale dużo osób na forum opisuje ten problem po. Ja wyważałem. I uważasz że ma to wpływ na pracę układu korbowo-tłokowego przy wolnych obrotach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy_Ivan Posted March 30, 2016 Share Posted March 30, 2016 (edited) I uważasz że ma to wpływ na pracę układu korbowo-tłokowego przy wolnych obrotach? Forum SIPu jest markowym, a przez to dość wąskim. Poszukaj informacji na innych forach dotyczących budowy szybkich aut, popatrz co piszą ludzie tworzący naprawdę grube projekty, a jeszcze lepiej sam sprawdź organoleptycznie. Odpowiadając na Twoje pytanie - z całą powagą mojego inżynierskiego tytułu tak uważam A Ty serio uważasz, że w 1600kg pojeździe, przy 120km/h dwie dwuzłotowe monety przyklejone na kole będą miały wpływ na jazdę? Edited March 30, 2016 by Crazy_Ivan Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted March 30, 2016 Share Posted March 30, 2016 (edited) Ja też jak buduję silnik do podstaw ZAWSZE wyważam cały układ korbowy włączając sprzęgło i zamach żeby zminimalizować wibracje związane z niewyważeniem, bo to ma duży wpływ na żywotność panewek. Ale żeby odelżyć koło zamachowe nikt nie będzie rozbierał całego silnika. Edited March 30, 2016 by skwaro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daroot Posted March 30, 2016 Share Posted March 30, 2016 I uważasz że ma to wpływ na pracę układu korbowo-tłokowego przy wolnych obrotach? Forum SIPu jest markowym, a przez to dość wąskim. Poszukaj informacji na innych forach dotyczących budowy szybkich aut, popatrz co piszą ludzie tworzący naprawdę grube projekty, a jeszcze lepiej sam sprawdź organoleptycznie. Odpowiadając na Twoje pytanie - z całą powagą mojego inżynierskiego tytułu tak uważam A Ty serio uważasz, że w 1600kg pojeździe, przy 120km/h dwie dwuzłotowe monety przyklejone na kole będą miały wpływ na jazdę? Nie wiem skąd ten pomysł o tych monetach, ja nic nie pisałem - chodziło mi o WOLNE OBROTY silnika. Wyważenie to gramy, które nabierają znaczenia przy prędkości obrotowej, oczywiście zgadzam się. Ja też jak buduję silnik do podstaw ZAWSZE wyważam cały układ korbowy włączając sprzęgło i zamach żeby zminimalizować wibracje związane z niewyważeniem, bo to ma duży wpływ na żywotność panewek. Ale żeby odelżyć koło zamachowe nikt nie będzie rozbierał całego silnika. I to jest bardzo dobre podsumowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy_Ivan Posted March 30, 2016 Share Posted March 30, 2016 Nie wiem skąd ten pomysł o tych monetach, ja nic nie pisałem - chodziło mi o WOLNE OBROTY silnika. Wyważenie to gramy, które nabierają znaczenia przy prędkości obrotowej, oczywiście zgadzam się. WOLNE OBROTY też mają prędkość obrotową i niekoniecznie taką wolną. Jakieś 700 rpm, a przy tych przykładowych 120km/h koło ma jakieś 950 rpm, więc rząd wielkości ten sam Skwaro - pełna zgoda. Dlatego takie odchudzanie najlepiej robić przy okazji innej roboty. Z kolei decydując się na półśrodki (niewyważanie) trzeba liczyć się z potencjalnymi niedoróbkami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted April 2, 2016 Share Posted April 2, 2016 chciałbym zakapować użytkownika Semperit, który ma odelżane koło w 1.6, opowie Ci wrazenia z pierwszej reki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted April 2, 2016 Share Posted April 2, 2016 (edited) Edited April 2, 2016 by koziolek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now