Marek Sowa Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Witam forumowiczów, Planuję wymienić sprzęgło i podczas tej wymiany będę miał dostęp do koła zamachowego. Zastanawiam się czy w silniku 1.6 odchudzenie tego elementu da efekty czy one są zarezerwowane dla potężniejszych jednostek napędowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 na pewno da zauważalne efekty, ale jeśli używasz auta jako dupowóz to zastanów się czy warto to robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Zależy do czego używasz auta,jako że 1.6 to myślę że do zwykłej jazdy. Koło magazynuje energię, konstruktorzy nie wymyślili sobie wagi ,została ona obliczona aby było optymalnie,jesli chcesz ściągnąć coś z jej wagi to niewiecej niż 30%.Auto bedzie się dużo szybciej wkręcać na obroty ,ale bedzie bardziej podatne na obciazenie,np podjazd pod góre .W słabszych autach jest bardziej zauważana różnica niż potężnych jednostkach napedowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Niższa prędkość max, szybsze wytracanie prędkości po odpuszczeniu pedału przyśpieszacza, wahnięcia na wolnych obrotach silnikiem, aż do możliwych zgaśnięć silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Co do tych wolnych obrotów, to ktoś po prostu spartaczyl odchudzanie. Dobrze zrobione plus wyważenie razem z dociskiem i wałem załatwia sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Taaa, już widzę jak ktoś demontuje wał i wyważa z kołem i zaciskiem Co do wahnięć, a innym markach nie odczułem tego problemu, w subaru nie odchudzałem - ale dużo osób na forum opisuje ten problem po. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Taaa, już widzę jak ktoś demontuje wał i wyważa z kołem i zaciskiem Co do wahnięć, a innym markach nie odczułem tego problemu, w subaru nie odchudzałem - ale dużo osób na forum opisuje ten problem po. Ja wyważałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek Sowa Opublikowano 30 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Znacie jakieś warsztaty/fachowców/tokarzy co by umiejętnie zdjęli z takiego koła 30% i potem wyważyli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Taaa, już widzę jak ktoś demontuje wał i wyważa z kołem i zaciskiem Co do wahnięć, a innym markach nie odczułem tego problemu, w subaru nie odchudzałem - ale dużo osób na forum opisuje ten problem po. Ja wyważałem. I uważasz że ma to wpływ na pracę układu korbowo-tłokowego przy wolnych obrotach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 (edytowane) I uważasz że ma to wpływ na pracę układu korbowo-tłokowego przy wolnych obrotach? Forum SIPu jest markowym, a przez to dość wąskim. Poszukaj informacji na innych forach dotyczących budowy szybkich aut, popatrz co piszą ludzie tworzący naprawdę grube projekty, a jeszcze lepiej sam sprawdź organoleptycznie. Odpowiadając na Twoje pytanie - z całą powagą mojego inżynierskiego tytułu tak uważam A Ty serio uważasz, że w 1600kg pojeździe, przy 120km/h dwie dwuzłotowe monety przyklejone na kole będą miały wpływ na jazdę? Edytowane 30 Marca 2016 przez Crazy_Ivan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 (edytowane) Ja też jak buduję silnik do podstaw ZAWSZE wyważam cały układ korbowy włączając sprzęgło i zamach żeby zminimalizować wibracje związane z niewyważeniem, bo to ma duży wpływ na żywotność panewek. Ale żeby odelżyć koło zamachowe nikt nie będzie rozbierał całego silnika. Edytowane 30 Marca 2016 przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 I uważasz że ma to wpływ na pracę układu korbowo-tłokowego przy wolnych obrotach? Forum SIPu jest markowym, a przez to dość wąskim. Poszukaj informacji na innych forach dotyczących budowy szybkich aut, popatrz co piszą ludzie tworzący naprawdę grube projekty, a jeszcze lepiej sam sprawdź organoleptycznie. Odpowiadając na Twoje pytanie - z całą powagą mojego inżynierskiego tytułu tak uważam A Ty serio uważasz, że w 1600kg pojeździe, przy 120km/h dwie dwuzłotowe monety przyklejone na kole będą miały wpływ na jazdę? Nie wiem skąd ten pomysł o tych monetach, ja nic nie pisałem - chodziło mi o WOLNE OBROTY silnika. Wyważenie to gramy, które nabierają znaczenia przy prędkości obrotowej, oczywiście zgadzam się. Ja też jak buduję silnik do podstaw ZAWSZE wyważam cały układ korbowy włączając sprzęgło i zamach żeby zminimalizować wibracje związane z niewyważeniem, bo to ma duży wpływ na żywotność panewek. Ale żeby odelżyć koło zamachowe nikt nie będzie rozbierał całego silnika. I to jest bardzo dobre podsumowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Nie wiem skąd ten pomysł o tych monetach, ja nic nie pisałem - chodziło mi o WOLNE OBROTY silnika. Wyważenie to gramy, które nabierają znaczenia przy prędkości obrotowej, oczywiście zgadzam się. WOLNE OBROTY też mają prędkość obrotową i niekoniecznie taką wolną. Jakieś 700 rpm, a przy tych przykładowych 120km/h koło ma jakieś 950 rpm, więc rząd wielkości ten sam Skwaro - pełna zgoda. Dlatego takie odchudzanie najlepiej robić przy okazji innej roboty. Z kolei decydując się na półśrodki (niewyważanie) trzeba liczyć się z potencjalnymi niedoróbkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 chciałbym zakapować użytkownika Semperit, który ma odelżane koło w 1.6, opowie Ci wrazenia z pierwszej reki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 (edytowane) Edytowane 2 Kwietnia 2016 przez koziolek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się