Jump to content

Odchudzanie Koła zamachowego w 1.6


Marek Sowa

Recommended Posts

Witam forumowiczów,

 

Planuję wymienić sprzęgło i podczas tej wymiany będę miał dostęp do koła zamachowego. Zastanawiam się czy w silniku 1.6 odchudzenie tego elementu da efekty czy one są zarezerwowane dla potężniejszych jednostek napędowych?

 

Link to comment
Share on other sites

Zależy do czego używasz auta,jako że 1.6 to myślę że do zwykłej jazdy.

Koło magazynuje energię, konstruktorzy nie wymyślili sobie wagi ,została ona obliczona aby było optymalnie,jesli chcesz ściągnąć coś z jej wagi to niewiecej niż 30%.Auto bedzie się dużo szybciej wkręcać na obroty ,ale bedzie bardziej podatne na obciazenie,np podjazd pod góre .W słabszych autach jest bardziej zauważana różnica niż potężnych jednostkach napedowych.

Link to comment
Share on other sites

Taaa, już widzę jak ktoś demontuje wał i wyważa z kołem i zaciskiem  :biglol:

Co do wahnięć, a innym markach nie odczułem tego problemu, w subaru nie odchudzałem - ale dużo osób na forum opisuje ten problem po. 

Link to comment
Share on other sites

Taaa, już widzę jak ktoś demontuje wał i wyważa z kołem i zaciskiem  :biglol:

Co do wahnięć, a innym markach nie odczułem tego problemu, w subaru nie odchudzałem - ale dużo osób na forum opisuje ten problem po. 

 

Ja wyważałem.

Link to comment
Share on other sites

 

Taaa, już widzę jak ktoś demontuje wał i wyważa z kołem i zaciskiem  :biglol:

Co do wahnięć, a innym markach nie odczułem tego problemu, w subaru nie odchudzałem - ale dużo osób na forum opisuje ten problem po. 

 

Ja wyważałem.

 

 

I uważasz że ma to wpływ na pracę układu korbowo-tłokowego przy wolnych obrotach? 

Link to comment
Share on other sites

I uważasz że ma to wpływ na pracę układu korbowo-tłokowego przy wolnych obrotach?

 

Forum SIPu jest markowym, a przez to dość wąskim. Poszukaj informacji na innych forach dotyczących budowy szybkich aut, popatrz co piszą ludzie tworzący naprawdę grube projekty, a jeszcze lepiej sam sprawdź organoleptycznie.

Odpowiadając na Twoje pytanie - z całą powagą mojego inżynierskiego tytułu tak uważam :)

 

A Ty serio uważasz, że w 1600kg pojeździe, przy 120km/h dwie dwuzłotowe monety przyklejone na kole będą miały wpływ na jazdę? ;)

Edited by Crazy_Ivan
Link to comment
Share on other sites

Ja też jak buduję silnik do podstaw ZAWSZE wyważam cały układ korbowy włączając sprzęgło i zamach żeby zminimalizować wibracje związane z niewyważeniem, bo to ma duży wpływ na żywotność panewek. Ale żeby odelżyć koło zamachowe nikt nie będzie rozbierał całego silnika.

Edited by skwaro
Link to comment
Share on other sites

 

I uważasz że ma to wpływ na pracę układu korbowo-tłokowego przy wolnych obrotach?

 

Forum SIPu jest markowym, a przez to dość wąskim. Poszukaj informacji na innych forach dotyczących budowy szybkich aut, popatrz co piszą ludzie tworzący naprawdę grube projekty, a jeszcze lepiej sam sprawdź organoleptycznie.

Odpowiadając na Twoje pytanie - z całą powagą mojego inżynierskiego tytułu tak uważam :)

 

A Ty serio uważasz, że w 1600kg pojeździe, przy 120km/h dwie dwuzłotowe monety przyklejone na kole będą miały wpływ na jazdę? ;)

 

 

Nie wiem skąd ten pomysł o tych monetach, ja nic nie pisałem - chodziło mi o WOLNE OBROTY silnika. Wyważenie to gramy, które nabierają znaczenia przy prędkości obrotowej, oczywiście zgadzam się.

 

 

Ja też jak buduję silnik do podstaw ZAWSZE wyważam cały układ korbowy włączając sprzęgło i zamach żeby zminimalizować wibracje związane z niewyważeniem, bo to ma duży wpływ na żywotność panewek. Ale żeby odelżyć koło zamachowe nikt nie będzie rozbierał całego silnika.

 

I to jest bardzo dobre podsumowanie.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nie wiem skąd ten pomysł o tych monetach, ja nic nie pisałem - chodziło mi o WOLNE OBROTY silnika. Wyważenie to gramy, które nabierają znaczenia przy prędkości obrotowej, oczywiście zgadzam się.

 

WOLNE OBROTY też mają prędkość obrotową i niekoniecznie taką wolną. Jakieś 700 rpm, a przy tych przykładowych 120km/h koło ma jakieś 950 rpm, więc rząd wielkości ten sam ;)

 

Skwaro - pełna zgoda. Dlatego takie odchudzanie najlepiej robić przy okazji innej roboty. Z kolei decydując się na półśrodki (niewyważanie) trzeba liczyć się z potencjalnymi niedoróbkami.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...