Skocz do zawartości

Odchudzanie Koła zamachowego w 1.6


Marek Sowa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

 

Planuję wymienić sprzęgło i podczas tej wymiany będę miał dostęp do koła zamachowego. Zastanawiam się czy w silniku 1.6 odchudzenie tego elementu da efekty czy one są zarezerwowane dla potężniejszych jednostek napędowych?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy do czego używasz auta,jako że 1.6 to myślę że do zwykłej jazdy.

Koło magazynuje energię, konstruktorzy nie wymyślili sobie wagi ,została ona obliczona aby było optymalnie,jesli chcesz ściągnąć coś z jej wagi to niewiecej niż 30%.Auto bedzie się dużo szybciej wkręcać na obroty ,ale bedzie bardziej podatne na obciazenie,np podjazd pod góre .W słabszych autach jest bardziej zauważana różnica niż potężnych jednostkach napedowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa, już widzę jak ktoś demontuje wał i wyważa z kołem i zaciskiem  :biglol:

Co do wahnięć, a innym markach nie odczułem tego problemu, w subaru nie odchudzałem - ale dużo osób na forum opisuje ten problem po. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa, już widzę jak ktoś demontuje wał i wyważa z kołem i zaciskiem  :biglol:

Co do wahnięć, a innym markach nie odczułem tego problemu, w subaru nie odchudzałem - ale dużo osób na forum opisuje ten problem po. 

 

Ja wyważałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Taaa, już widzę jak ktoś demontuje wał i wyważa z kołem i zaciskiem  :biglol:

Co do wahnięć, a innym markach nie odczułem tego problemu, w subaru nie odchudzałem - ale dużo osób na forum opisuje ten problem po. 

 

Ja wyważałem.

 

 

I uważasz że ma to wpływ na pracę układu korbowo-tłokowego przy wolnych obrotach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I uważasz że ma to wpływ na pracę układu korbowo-tłokowego przy wolnych obrotach?

 

Forum SIPu jest markowym, a przez to dość wąskim. Poszukaj informacji na innych forach dotyczących budowy szybkich aut, popatrz co piszą ludzie tworzący naprawdę grube projekty, a jeszcze lepiej sam sprawdź organoleptycznie.

Odpowiadając na Twoje pytanie - z całą powagą mojego inżynierskiego tytułu tak uważam :)

 

A Ty serio uważasz, że w 1600kg pojeździe, przy 120km/h dwie dwuzłotowe monety przyklejone na kole będą miały wpływ na jazdę? ;)

Edytowane przez Crazy_Ivan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jak buduję silnik do podstaw ZAWSZE wyważam cały układ korbowy włączając sprzęgło i zamach żeby zminimalizować wibracje związane z niewyważeniem, bo to ma duży wpływ na żywotność panewek. Ale żeby odelżyć koło zamachowe nikt nie będzie rozbierał całego silnika.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I uważasz że ma to wpływ na pracę układu korbowo-tłokowego przy wolnych obrotach?

 

Forum SIPu jest markowym, a przez to dość wąskim. Poszukaj informacji na innych forach dotyczących budowy szybkich aut, popatrz co piszą ludzie tworzący naprawdę grube projekty, a jeszcze lepiej sam sprawdź organoleptycznie.

Odpowiadając na Twoje pytanie - z całą powagą mojego inżynierskiego tytułu tak uważam :)

 

A Ty serio uważasz, że w 1600kg pojeździe, przy 120km/h dwie dwuzłotowe monety przyklejone na kole będą miały wpływ na jazdę? ;)

 

 

Nie wiem skąd ten pomysł o tych monetach, ja nic nie pisałem - chodziło mi o WOLNE OBROTY silnika. Wyważenie to gramy, które nabierają znaczenia przy prędkości obrotowej, oczywiście zgadzam się.

 

 

Ja też jak buduję silnik do podstaw ZAWSZE wyważam cały układ korbowy włączając sprzęgło i zamach żeby zminimalizować wibracje związane z niewyważeniem, bo to ma duży wpływ na żywotność panewek. Ale żeby odelżyć koło zamachowe nikt nie będzie rozbierał całego silnika.

 

I to jest bardzo dobre podsumowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem skąd ten pomysł o tych monetach, ja nic nie pisałem - chodziło mi o WOLNE OBROTY silnika. Wyważenie to gramy, które nabierają znaczenia przy prędkości obrotowej, oczywiście zgadzam się.

 

WOLNE OBROTY też mają prędkość obrotową i niekoniecznie taką wolną. Jakieś 700 rpm, a przy tych przykładowych 120km/h koło ma jakieś 950 rpm, więc rząd wielkości ten sam ;)

 

Skwaro - pełna zgoda. Dlatego takie odchudzanie najlepiej robić przy okazji innej roboty. Z kolei decydując się na półśrodki (niewyważanie) trzeba liczyć się z potencjalnymi niedoróbkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...