Jump to content

GC8 - wzmocnienie przednie - RS25 vs GT/Type-R itp - różnice


Hautameki
 Share

Recommended Posts

Chciałbym zapytać jak wygląda różnice w konstrukcji, wadze i gabarycie wzmocnienia przedniego pomiędzy amerykańskim RS25, a ich europejskimi, czy też japońskimi odpowiednikami.

Nie chciałbym wozić niepotrzebnej, dodatkowej wagi na nosie swojego RSa, a samo wzmocnienie (zapewne przez amerykańskie wymogi) wygląda zaskakująco potężnie i ciężko. Teraz pytanie czy konstrukcje są podobne, czy łatwiej z niego coś powycinać (jako że jest ładne i bez rdzy), czy zamienić na (zakładam) leżejsze, europejskie.

Domyślam się, że z tyłu temat będzie podobny..

 

Ktoś ma jakieś doświadczenia? Ktoś mógłby wrzucić zdjęcia europejskeigo wzmocnienia, dla porównania?

Załączam zdjęcia, jak to u mnie wygląda.

post-12002-0-60500300-1459242515_thumb.jpg

post-12002-0-21204500-1459242521_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

U mnie znów w gf4 przód wygląda tak,

 

https://www.bikepics.com/pics/2015/03/28/bikepics-2733234-full.jpg

 

jak oglądałem samochód marzeń z gt eu to "śmiechłem" jak zobaczyłem przód bez zderzaka. Zastanów się z tym wycinaniem, takie wzmocnienia przy późniejszych dzwonach wiele ratują, a bardzo ładnie jest to u ciebie utrzymane, nawet chyba żadnego puknięcia przez tyle lat przód nie miał, a jak by nie było już tych aut się nie produkuje a i sprowadzać gc ze stanów już się raczej nie opłaca a szkoda psuć serii. 

Link to comment
Share on other sites

Waga, waga, waga :)

Jak (odpukać) przyszłoby mi grzmotnąć gdzieś konkretniej przodem, to tak czy inaczej, nie spodziewam się, że nawet takie wzmocnienie za dużo pomoże. Tym bardziej, że nie wygląda jakoby miało zamiar pochłaniać jakąkolwiek energię, jest chyba tylko po prosu "pługiem".

 

Hiszpanu - serią to tak nie będzie, więc temat "pozostawiania w oryginalne" jest bardzo mocno drugorzędny.

 

dirkdiggler - brzytewka brzmi lżej niż taki pług ;) Jestem ciekaw jaka byłaby różnica w wadze..

Link to comment
Share on other sites

Tu masz fotkę z ori belkami z Type R, ta z lewej to przednia.

 

e514f61913dae7e6gen.jpg

 

Jest to lekkie i cienkie, ale czy to Twoje US jest tak o wiele cięższe... Patrząc na nie... nie sądzę :rolleyes: Parę kilo może różnicy. Znalezienie tej cienkiej nie zerdzewiałej będzie bardzo ciężkie, a więc jak się uprzesz na nią to zostaje jedynie kupno nowych  ;) 

Osobiście bym zostawił tak jak masz, przede wszystkim ze względu na ich stan. Ta coupeta i tak będzie fruwać i ta lekka nadwaga raczej jej nie zrobi różnicy ;)

Link to comment
Share on other sites

Gaceq, dzięki!

Patrząc na zdjęcie, jest różnica :) Ona też wchodzi w podłużnice od przodu? Bo jakoś ze zdjęcia tego nie rozumiem. 

 

Wiesz, to jest waga na samym nosie i to mnie bardziej pcha w kierunku zmian, niż udział tej belki w całkowitej masie samochodu. Pamiętam czasu, jak chłopaki z rajdowych cieniasów pół serio, pół żartem, wyjmowali podkładki spod śrub - ziarnko do ziarnka, rozumiesz ;)

 

Czy będzie fruwać zobaczymy. Myślę że podobnie jak Type-R - jednak skrzynia będzie ciężka, plus różne właśnie takie dodatki wagowe jak te belki, maska, szyber itp. Ale może niedługo zobaczymy :)

Link to comment
Share on other sites

Patrząc na nie jest różnica w wielkości, zgadza się. Ale tam chyba w tej Twojej nie ma żadnego grubego elementu (albo go nie widzę) i jeśli jest to z podobnej blachy zrobione nie będzie jakoś strasznie ciężkie... :rolleyes: Przynajmniej mi na takie nie wygląda. Aczkolwiek najlepiej będzie jak je odkręcisz i sam ocenisz/ zważysz ;) 

A z CC to rozumiem doskonale :biglol: sam kiedyś miałem Sportinga z klatką. Ale tam jednak stosunek mocy do masy jest dużo bardziej nie korzystny aniżeli w naszych Imprezach :)

 

Ta cienka jest mocowana podejrzewam identycznie jak Twoja, a więc po dwie śruby na podłużnicę. Śruby są od góry wkręcane, spod maski. Na fotce wyżej są właśnie w nią 3 wkręcone, może to Cię myli.

Link to comment
Share on other sites

Wzmocnienie jest zrobione z grubej, miejscami nawet bardzo grubej blachy, jest go dużo i wygląda jakby mogło ważyć. 

Cienki kiedyś był nalepszym i najszybszym samochodem na świecie. Przynajmniej tak się wtedy wydwało, a parę modów silnika starało się w tym pomóc. Ehh, dawne czasy :) 

 

Dzięki za pomoc, chyba jednak nie pozostaje mi nic innego jak spróbowac zapolowac na takie belki i przekonać się na żywo, czy będzie jakaś znacząca różnica. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...