Jump to content

Jazda na mineralnym.


leonard17
 Share

Recommended Posts

Wczoraj zostałem posiadaczem OBK 2.5 i LPG 2005 rok , 230 tys przelatane , czy szczęśliwym to się okaże bo check już wyskoczył i tempomatu brak-standardowy błąd P0420 kat, tuleja pod sondę już założona i nic.......ale pytanie dotyczy oleju a mianowicie poprzedni właściciel twierdzi że miedzy wymianami dolewa 2 litry oleju a leje mobil 15W40 bo gęsty i mniej wezmie , co o tym sądzicie????

post-11294-0-61478700-1459186357.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Wychodzi mniej niz 0,2 l / 1000km. Bardzo wiele motorów 2.5 NA bierze tyle albo więcej i to jest norma.

Tak czy inaczej 15w40... no to sie nadaje do smarowania bramy, a nie silnika.

Link to comment
Share on other sites

czyli olej bierze albo przez pierścienie albo przez uszczelniacze zaworów,  co do oleju 10W40 może być czy pełen syntetyk raczej 5W30?

czym rzadszy olej tym więcej łyknie? gaz zakładany fabrycznie tak więc 230 tys na gazie bez ingerencji w pierścienie, czy na gazie pierścienie się zapiekają i przez to bierze więcej oleju?

Edited by leonard17
Link to comment
Share on other sites

Tylko widzisz, wymiana pierścieni czy uszczelniaczy może, ale nie musi poprawić ten stan, a kosztuje sporo ;)

Wylej ten olej, zalej rekomendowany - chyba 5w30, pilnuj stanu i dolewaj w razie potrzeby.

Link to comment
Share on other sites

tylko ile dolewać to jest pytanie,ale spokojnie wyrównam stan , zrobię 1 tyś km i zobaczymy ile łyknie, sprzedający zadeklarował wymienić pierścienie lub/i uszczelniacze zaworów oraz wyeliminować problem z checkiem P0420 kat zakładając nieco dłuższą tulejkę pod sondę , wszystko nieodpłatnie w ramach rękojmi

Link to comment
Share on other sites

Też mam gaz w Obku, błąd kata wywala głównie przez gaz.

Ale jeśli chodzi o branie oleju.. patrząc 2 lata w tył, tez trzeba było dolewać oleju, aż w połowie tamtego roku: panewka= remont :) Po remoncie, grama oleju nie bierze.(5W30)

Link to comment
Share on other sites

no i wszystko jasne silnik "wydymany" 230tyś na gazie i zbliża się remont wielkimi krokami, a ile kosztował Cię ten remont kolego i co konkretnie wchodziło w jego skład?

Link to comment
Share on other sites

Broń boże, żebym Cie nakłaniał na jakiś remont, opisałem tylko jak u mnie sytuacja wyglądała. Przez to że wcinał olej, sytuacja nie była trochę dopilnowana, i możliwe że było trochę mało oleju. Prawie standard: panewki,wał,pierścienie,wszystkie uszczelki, regulacja zaworów, dokładnie nie pamiętam już. 7-8 tyś chyba tam wyszło.

Link to comment
Share on other sites

To trochę wyszło :wacko:  to niedopilnowanie. Wracając do tematu kiedyś auta jezdziły tylko na oleju mineralnym i robiły masę kilometrów a teraz tylko pełen syntetyk ale prawda jest taka że jak silnik się kończy to nie pomoże mu żaden olej tylko remont pozostaje. Też jestem tego zdania że trzeba lać olej taki jaki zaleca producent ale co teraz gdy auto jezdziło na mineralnym? jakie będą konsekwencje gdy dostanie nagle 5W30? wypłucze wszystko jak kret w kanalizie i będzie brał oleju tyle ile gazu na 100km :o

Edited by leonard17
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...