Skocz do zawartości

Kupno Forestera II


Darek Zielinski

Rekomendowane odpowiedzi

Podłącze się pod temat.

Czytam i czytam.. dylemat: A/T czy M/T ? Auto będzie użytkowała w 70% żona, jest napalona na A/T... no ale A/T kojarzy mi się z wersją z turbo - a tutaj wydaje mi się, że jeszcze nie jestem gotowy na utrzymanie Forka z wiatrakiem... (chociaż kusi i to bardzo ;-)).

 

158 KM, Manual, wydaje się rozsądnym rozwiązaniem. Czym jeszcze możecie mnie wystraszyć albo przekonać ? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej niż kosztorys interesuje mnie zakres, bo 4kzł to sporo jak na rozrząd, filtry i płyny. Chyba, że doszło coś "extra" :)

Czasem na początku, dodatkowo dochodzi wymiana samopoziomujących amorów oraz tarcz, hamulców np  z tyłu, bo szumią, albo. ..łożysko, to juz łączny spory koszt. Albo np. świeci sie Check engine i okazuje sie ze trzeba nową sonde lambda + robocizna itp. Dlatego w każdym egzemplarzu ten pakiet startowy wydatków, jest rózny. 

Podłącze się pod temat.

Czytam i czytam.. dylemat: A/T czy M/T ? Auto będzie użytkowała w 70% żona, jest napalona na A/T... no ale A/T kojarzy mi się z wersją z turbo - a tutaj wydaje mi się, że jeszcze nie jestem gotowy na utrzymanie Forka z wiatrakiem... (chociaż kusi i to bardzo ;-)).

 

158 KM, Manual, wydaje się rozsądnym rozwiązaniem. Czym jeszcze możecie mnie wystraszyć albo przekonać ? ;-)

Są wersje bez Turbo z AT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniały mi sie jeszcze 2 pytania. Gdyby nie forum, czyli wsparcie od innych, to byłaby straszna lipa.  W realu nie ma nawet  z kim rozmawiać o Subaru :( Wczoraj probowalem cos ustalic w kwestii uszczelki do przedniej szyby oraz bocznych i nikt nic nie wiedział. Robiłem jazde probną jednym Foresterm i strasznie szumi uszczelka. Kolega zauważył ze nie ma na głównej szybie uszczelki wewnętrzenej  (chyba takiej wkładanej w gumową uszczelke główną- ktora trzyma szybe) 

Drugie pytanie, czy do 2.0 XT turbo trzeba lać wyłącznie benzyne wysokooktanową 98 ? na 95 nie pojedzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo, to ciekawe pytanie jest. Poprzedni właściciel mojego forka 2.5 XT twierdzi że jak zalewał 95 na orlenie to po jakimś czasie świeci się check. Gdy zalewa 98 po czasie gaśnie i problemu  nie ma. Nie próbowałem i leje tylko 98. 

 

Co ciekawe, na klapce jest naklejka iż zalecana jest właśnie 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat.

Czytam i czytam.. dylemat: A/T czy M/T ? Auto będzie użytkowała w 70% żona, jest napalona na A/T... no ale A/T kojarzy mi się z wersją z turbo - a tutaj wydaje mi się, że jeszcze nie jestem gotowy na utrzymanie Forka z wiatrakiem... (chociaż kusi i to bardzo ;-)).

 

158 KM, Manual, wydaje się rozsądnym rozwiązaniem. Czym jeszcze możecie mnie wystraszyć albo przekonać ? ;-)

158 KM Manual, ma problemy z czujnikiem spalania stukowego  tzw. "muleniem"  - poszukaj tego tematu.

Ja zastosowałem w swoim Foresterze rozwiązanie podane przez @Skuti411 i samochód odzyskał ducha.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat.

Czytam i czytam.. dylemat: A/T czy M/T ? Auto będzie użytkowała w 70% żona, jest napalona na A/T... no ale A/T kojarzy mi się z wersją z turbo - a tutaj wydaje mi się, że jeszcze nie jestem gotowy na utrzymanie Forka z wiatrakiem... (chociaż kusi i to bardzo ;-)).

 

158 KM, Manual, wydaje się rozsądnym rozwiązaniem. Czym jeszcze możecie mnie wystraszyć albo przekonać ? ;-)

mam A/T i też miałem obiekcje przed kupnem ale teraz w życiu nie kupił bym M/T

Edytowane przez PrezesKrecina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj probowalem cos ustalic w kwestii uszczelki do przedniej szyby oraz bocznych i nikt nic nie wiedział. Robiłem jazde probną jednym Foresterm i strasznie szumi uszczelka. Kolega zauważył ze nie ma na głównej szybie uszczelki wewnętrzenej  (chyba takiej wkładanej w gumową uszczelke główną- ktora trzyma szybe) 

 

Nie występuje taka uszczelka. Pamiętam, że ktoś na forum opisywał kiedyś jej zastąpienie jakimś patentem (z silikonu?), ale szczegółów sobie nie przypomnę. Generalnie hałas w Forku to poważny problem, który sprawia, że zwłaszcza podróże autostradami są męczące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam nadzieję, że w właściwym miejscu pytam. Czy ktoś jest w stanie pomóc - czy po numerze VIN jest szansa dowiedzieć się coś o historii auta lub jakieś inne dodatkowe dane, które byłyby przydatne przed zakupem forestera 2004. Podaję VIN JF1SG5LK44G033720, lub gdzie czegoś szukać. wielkie dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wprawdzie wątek  o Forku poliftowym, ale zapytam jeszcze, czy wybór I generacji w turbinie,AT np. 1999 - 2000 r może być b.ryzykowny ? Czy I generacja ma wiecej minusów i niemiłych niespodzianek? Oczywiscie wiem ze zalezy od modelu na jaki trafimy, ALE zastanawiałem ostatnio nad zakupem własnie I za ok 10 tys zl i włozenia 5 tys zl w naprawy itp, a wtedy zmieszcze sie w budżecie 20 tys zł i...będe wiedział czym jeżdże ;) Przy tym szukaniu auta, denerwuje mnie powoli bredzenie handlarzy o cenie inst gazowej do 2.0 XT, że to koszt 2500 :( echh....

No i rdza...

Edytowane przez vespa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile ma kosztować instalacja? I czemu myślisz że to "bredzenie" oraz że jeśli jest boxer w turbo to zaraz instalacja będzie kosztować 5 tyś zł. 

4 cylindry, cudów nie ma - ten sam sterownik co dla każdego innego silnika czterocylindrowego. Jedynie większy reduktor i wtryskiwacze, większe faro.

Różnica w zasadzie marginalna. Zdecydowanie tańsza instalacja niż do V czy R6. Nie cena ma tutaj wyznacznik, a dobre zestrojenie instalacji lpg.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Dalem 2.8 i bez ruszenia palcem jeździł 5 lat. Spalanie praktycznie takie samo. Zero negatywnego wplywu na moc. Rzekłbym ze subaru jest gazo-lubne. Przynajmniej wolny ssak

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.02.2017 o 00:26, vespa napisał:

denerwuje mnie powoli bredzenie handlarzy o cenie inst gazowej do 2.0 XT, że to koszt 2500 :( echh.

Mój kolega właśnie do tego forka wstawił gaz za 2500 PLN...Rok temu i jeździ...

Edytowane przez Tomforju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, coocer napisał:

Potwierdzam. Dalem 2.8 i bez ruszenia palcem jeździł 5 lat. Spalanie praktycznie takie samo. Zero negatywnego wplywu na moc. Rzekłbym ze subaru jest gazo-lubne. Przynajmniej wolny ssak


 

No właśnie do wolnego ssaka za 2500 będzie idealna ale do turbo musi być droższa - to opinia moich 2 znajomych którzy mają XT (nie, nie ma ich na forum). 

A to po to żeby w dłuższej parspektywie "gaz nie psuł silnika" - cytat w/w znajomego. Ale jak piszecie w komentarzach , znakiem tego nie trzeba wydawac fortuny na instalacje..
Skąd ponad 4000 zł ? Podobno ze względu na lepsze komponenty, bo później się i tak to mści w XT, dzieją cuda na przykład w zimie , wsiarczyste mrozy, sól z drogi , wilgoć. Kumpel miał instalacje za ok 2500 (kupił Forka z instalacją ) i musiał przerabiać bo albo nie miał mocy, albo cos mu przerywało itp. (nie, to nie były świece, ani kiepskie przewody! ) Aktualnie ma STAGa, prócz butli nie wiem czy w końcu nie wymienił całej instalcji ? (sporo jeżdzi) 
Edytowane przez vespa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...