Skocz do zawartości

Kupno Forestera II


Darek Zielinski

Rekomendowane odpowiedzi

Zasadnicze pytanie czy warto zakładać gaz. 2.0 158 w manualu pali 10 - 11. Ja robię koło 12 - 15 tys rocznie i się nie kalkuluje biorąc pod uwagę ograniczenia w przestrzeni.

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochwal się jak już będziesz po .


 

Podepnę sie pod wątek. Mam forestera 2.0 w automacie MY 06. Nie ukrywam ze trochę kasy władowałem bo kupiłem bez konsultacji i worek pieniędzy poszedł żeby doprowadzić pojazd do stanu użytkowania. Pojazd daje radę i w terenie i na asfalcie. Rzeczywiście jest dużą przyjemnością jazda bez lewarowania. Co do mulatowosci automatu, to jest pewien przycisk Power który pozwala pokręcić trochę wyżej silnik i daje tez dużo frajdy. Co do bagażnika to sie zgodzę ze jest na podróże trochę za mały, wiec zawsze można założyć Boxa . Na chwile obecna rozważam zakup trzeciej lub czwartej generacji z Turbo, lub amerykańska wersją 2,5. W grę wchodzi jeszcze OBK w wersji 3.0 który w terenie tez daje radę. Co do zakupu to polecam potestować i w zakładce kupię/ sprzedam może sie cos trafi od forumowicza . Co do lpg, to średnie spalanie u mnie to ok 11 l . Powodzenia

 

Możesz rozwinąć na co władowales kase? Ja tak mialem przy jakims aucie, że po 2 tyg cos tam wyszło co było wcześniej nie do zweryfikowania przy oględzinach. Często nie można niestety się ustrzec

W automatach zawsze korzystalem ze zwykłych biegów 2,3, ktore są czasem na skrzyni żeby sprawniej jeżdzić.

Bagaznik mysle,  że bedzie ok dla 2 osob i jakieś narty albo jeden rower. 

 

Wymiana amortyzatorów i sprężyn, konserwacja podwozia, wymiana olejów w silniku i skrzyni ( w skrzyni dwa razy ) , wymiana klocków i okładzin bębnów, wymiana zaworów powietrza wtórnego 2 szt, wymiana turbinki powietrza wtórnego, wymian wałka rozrządu + wariator, świece, tłumiki .  ( wymiana skrzyni i finalnie wymian silnika )

Edytowane przez diamond
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, no to faktycznie było tego trochę u Ciebie :( z drugiej strony,przynajmniej wiesz czym jeździsz.

Oglądałem dziś Subaru z 2003 z 5 letnią instalacją Prince. Na pierwszy rzut oka i wrażeń z jazdy, silnik ładnie pracował i auto nie powybijane.

Ale, niestety, podczas jazdy już od 50 km/h wiatr tak napier.... przez przednie boczne szyby, że nie dało się rozmawiać. Chyba coś z uszczelkami albo ki diabeł?

Znajomego forester z 99 roku cichy jak makiem zasiał nic nie szumi nie hałasuje. Z innych rzeczy to lampy przednie do wymiany,bo stopione, zmatowiałe od połowy w górę, jakby słońcem ? Pewnie jeszcze coś by się tam znalazło .

Drugie Subaru z 2004 r na gazie. W środku coś śmierdziało z lekka, potem zauważyłem dużą naklejkę psa na tylnej szybie. To oczywiacie drobiazg. Galka od skrzyni biegow wytarta do imienia,zero oznaczeń.

Auto po uruchomieniu zaczęło telepać silnikiem jakby jakaś cewka niedomagała,albo jakby palił na 3 cylindry? Nie było nawet sensu jechać na próbną.

 

Obydwa egzemplarze w manualu (ale nie o to tu chodziło) i nie warte swoich cen.

Edytowane przez vespa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hałas może być wynikiem ustawienia szyby. Taki urok bez-ramkowych drzwi :).

 

Wystaw ogłoszenie w "kupię" i poczekaj na dobrą ofertę. Z reguły auta na forumowiczów są stosunkowo bezpieczne.

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, no to faktycznie było tego trochę u Ciebie :( z drugiej strony,przynajmniej wiesz czym jeździsz.

Oglądałem dziś Subaru z 2003 z 5 letnią instalacją Prince. Na pierwszy rzut oka i wrażeń z jazdy, silnik ładnie pracował i auto nie powybijane.

Ale, niestety, podczas jazdy już od 50 km/h wiatr tak napier.... przez przednie boczne szyby, że nie dało się rozmawiać. Chyba coś z uszczelkami albo ki diabeł?

Znajomego forester z 99 roku cichy jak makiem zasiał nic nie szumi nie hałasuje. Z innych rzeczy to lampy przednie do wymiany,bo stopione, zmatowiałe od połowy w górę, jakby słońcem ? Pewnie jeszcze coś by się tam znalazło .

Drugie Subaru z 2004 r na gazie. W środku coś śmierdziało z lekka, potem zauważyłem dużą naklejkę psa na tylnej szybie. To oczywiacie drobiazg. Galka od skrzyni biegow wytarta do imienia,zero oznaczeń.

Auto po uruchomieniu zaczęło telepać silnikiem jakby jakaś cewka niedomagała,albo jakby palił na 3 cylindry? Nie było nawet sensu jechać na próbną.

 

Obydwa egzemplarze w manualu (ale nie o to tu chodziło) i nie warte swoich cen.

 

Ach te drzwi bez ramek:) mają swój urok prawda? Sposoby na tą przypadłość są dwa.

 

Szybki. Jedziesz do castoramy i wstawiasz uszczelkę odp. rozmiarów między uszczelkę od szyby.

 

Wolniejszy. Rozbierasz boczek drzwi i dwoma śrubami na górze drzwi można to podregulować. ( coś też widziałem na forum o trójkącie ale tego nie robiłem )

 

U mnie spier...się zębatka silniczka mechanizmu szyb więc podczas jazdy szyba tak czy siak opada o parę mm. i podczas jazdy mam real dolby surround 3d otoczenia:)

 

Telepanie budą? Może zawory do regulacji, może cewka? Diagnosta prawdę Ci powie ( albo i nie :) )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda Przyczyn może być wiele. Dziś z kolei oglądałem przez przypadek przy okazji z 2009 roku Forestera. w benzynie i automat Nie wiem dlaczego ale wydaje mi się że te starsze Subaru były bardziej lepsze jakościowo, wykonczenie a głównie jakość plastikow, materiałów. A moze mi sie wydaje??

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda Przyczyn może być wiele. Dziś z kolei oglądałem przez przypadek przy okazji z 2009 roku Forestera. w benzynie i automat Nie wiem dlaczego ale wydaje mi się że te starsze Subaru były bardziej lepsze jakościowo, wykonczenie a głównie jakość plastikow, materiałów. A moze mi sie wydaje??

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Miałem okazje pojeździć wszystkimi generacjami Rodu Foresterów, i wydaje mi się że w trzeciej generacji tworzywo jest podobne z tym że przestrzeń na pewno większa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi się ciepło to i wiatr z uszczelek nie będzie przeszkadzał jak otworzysz szyby  :) Ja ze swoimi walczę od jakiegoś czasu, dodatkowa uszczelka nic nie dała, w weekend spróbuję czegoś nowego. Generalnie idzie się do tego przyzwyczaić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi się ciepło to i wiatr z uszczelek nie będzie przeszkadzał jak otworzysz szyby  :) Ja ze swoimi walczę od jakiegoś czasu, dodatkowa uszczelka nic nie dała, w weekend spróbuję czegoś nowego. Generalnie idzie się do tego przyzwyczaić. 

 

Wczoraj naprawiłem silniczek od podnośnika szyb, więc regulacja szyby też się odbyła od razu. Mam dwie lewe ręce. A zujmuje mi to ok. 10 min.

 

Zdejmij boczek drzwi:

 

- jedna śrubka w klamce

- druga śrubka w panelu od szyb 

 

Podważasz panel ( nożykiem itp ) wyciągasz, powinno póśc gładko.

Podważasz obramówkę klamki i też wyciągasz, to ciut trudniej ale można bez połamania czegokolwiek.

 

Podważasz śrubokrętem płaskim spinki w obudowie drzwi i odczepiasz ciągnąc do siebie. Później ciągniesz boczek drzwi do słupka i pięknie wychodzi.

 

Na górze drzwi są dwie śruby trzymające szczotki szyby. Odkręcasz je i ustawiasz w różnych kombinacjach ( czytaj - regulujesz ) 

U mnie pomogło ust. na maksa w stronę zewnętrzną auta. Szyba idealnie się domyka i nic nie wieje nawet przy 120km/h

 

Uwierz mi, że też miałem grube przeciągi w forku przed tą operacją :D

 

Powinno pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podważasz śrubokrętem płaskim spinki w obudowie drzwi i odczepiasz ciągnąc do siebie. Później ciągniesz boczek drzwi do słupka i pięknie wychodzi.

 

Przerabiałem tę operację wyklejając drzwi matami dźwiękoszczelnymi - lepiej jakimś plastikowym narzędziem to robić, by nie pokaleczyć lakieru. Ja użyłem cienkiego trzonka solidnej, plastikowej łyżki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi się ciepło to i wiatr z uszczelek nie będzie przeszkadzał jak otworzysz szyby  :) Ja ze swoimi walczę od jakiegoś czasu, dodatkowa uszczelka nic nie dała, w weekend spróbuję czegoś nowego. Generalnie idzie się do tego przyzwyczaić. 

Na YT, jest przepis na problem uszczelek..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podważasz śrubokrętem płaskim spinki w obudowie drzwi i odczepiasz ciągnąc do siebie. Później ciągniesz boczek drzwi do słupka i pięknie wychodzi.

 

Przerabiałem tę operację wyklejając drzwi matami dźwiękoszczelnymi - lepiej jakimś plastikowym narzędziem to robić, by nie pokaleczyć lakieru. Ja użyłem cienkiego trzonka solidnej, plastikowej łyżki ;)

 

Ja też mam maty bitumiczne, jest mega różnica w porównaniu z folijką jaką zafundowali Japończycy w drzwiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten jest ze Szwajcarii. Ma dokumenty itd, ale może do Szwajc. trafil z usa?

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Czy regulacja zaworow tez jest skomplikowana i wymaga wyjecia silnika w 2.5? To jest v6 silnik jak sądzicie?

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest v6 silnik jak sądzicie?

 

Tutaj masz bardziej szczegółowe informacje o różnych wariantach silników Subaru:

https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Subaru_engines

Forester 2.5 to jest 4-cylindrowiec.

Edytowane przez komor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...