Jump to content

Lift kit do Forestera SF


Recommended Posts

Raczej nie wpadną na przód. Taki setup wystarczy. Miałem swego czasu, nie założyłem, żałuję troche że sprzedałem. Wędrowały po forum.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Teraz mnie się podoba. Przedtem tył legutko był niżej, co mnie dość mocno irytowało i nawet miałem taką myśl by go sprzedać. Koło będzie wycentrowane, czekam na podkładki pod mocowanie wahac

Co myślicie o tej metamorfozie:)

Wyprawa ponad 60km po bezdrożach, lasach, polach, koleinach, błotnych i mokrych przeprawach na licie +50/60 obniżone tylne sanki o 27mm, opony Yokohama Geolandar A/T 215/65R16. Jednym słowem wypas

Posted Images

Podpinam się pod pytanie. Kogo polecacie do wykonania operacji liftu z doświadczeniem w Forkach? Jaki warsztat?

Jeśli chodzi o montaż to każdy ogarnięty mechanik ogarnie montaż lifta. Co do wykonania to zależy do którego modelu Forestera chcesz. Jeśli Sf lub sg to zapraszam na PW. Pozdrawiam


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Jedziemy dalej z tematem, podkładki stalowe czy poliuretan? Pytam bo podejme wyzwanie odlania sobie ewentualnie takich. Albo wyspawania. 

Jeszcze widziałem patenty z teflonu, np wycięte z płyty teflonowej, każda podkładka 1cm, więc 3 sztuki na tył (strona) i dwie na przód (strona).

Pytam o takie rzeczy bo chce to wykonać samemu.

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites

Poliuretan będzie chyba lżejszy i nie zardzewieje co w przypadku naszych wozów jest bardzo istotne. :D 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Przesłałem koledze do przerysowania wzór podkładek. Ma to przerysować w CAD'ie. Jak będzie mogę tu wrzucić dla potomnych. Taki wzór jak niżej znalazłem w internecie. 343779b214ce5bea260284a4d58bee19.jpg9106d63d441163d55160f5146cb971fc.jpg

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Oprócz wagi i materiału chyba jeszcze dwie kwestie [też się zastanawiam]:

  • jak to jest z tym "przesunięciem" które można uzyskać w stalówkach, to pozwala zachować naturalny kąt ustawienia kolumny? plastiki to pionowy przelot bez "przesunięcia", tylko jak bardzo jest to istotne, od jakiej grubości podkładki i bardziej przód tył?
  • instalacja; stalowe wymagają drugiego zestawu śrub ale są to śruby nominalnej długości proste w montażu, podkładki plastikowe wymagają odpowiednio dłuższych śrub z którymi może być kłopot przy montażu z uwagi na brak miejsca miedzy mocowaniem a talerzem

         image.png.c1882f908095b6f014697ea2648e0b11.png 

       więc żeby je zainstalować w kolumnie może być potrzeba by ją zdemontować, rozebrać a         do tego potrzebny ściągacz do sprężyn?

 

Kolumna MacPhersona w pytaniu z Milionerów za 75 tysięcy złotych - TVN24

Edited by Totem
Link to post
Share on other sites

Od biedy nie trzeba, tylko wyciąć by trzeba było troche w poduszce (w tym na czym się opiera sprężyna). Nie wpłynie to jakoś na jej wytrzymałość, wiem że to druciarstwo ale od biedy można by tak zrobić. 

Link to post
Share on other sites
Od biedy nie trzeba, tylko wyciąć by trzeba było troche w poduszce (w tym na czym się opiera sprężyna). Nie wpłynie to jakoś na jej wytrzymałość, wiem że to druciarstwo ale od biedy można by tak zrobić. 
Nawet nie pisz takich rzeczy
Przy dokręcaniu śruby będą się obracały, przydałoby się przyłapać migomatem.
Koncepcja kilku podkładek jest do kitu, tnij tak grube ile potrzebujesz liftu.
Będzie kłopot z ustawieniem geometrii, jeśli dasz 3cm i więcej.
Link to post
Share on other sites
39 minut temu, koziolek napisał:

Przy dokręcaniu śruby będą się obracały, przydałoby się przyłapać migomatem.

Tak trzeba złapać. Bo będzie tak jak piszesz. A z tym podcięciem poduszek widziałem to na którymś forum US. 

Z przodu mam serie więc 3cm chyba nie zrobią różnicy. Z tyłu będzie łącznie 5cm (3cm (ironman) plus podkładka 2cm). Spróbuje je odlać z poliuretanu. Zobaczymy co z tego wyjdzie. 

 

Jeszcze jedno pytanie. Powierzchnie dolna i górna w tym podkładkach są równoległe do Siebie? Czy jest tam jakiś kąt między nimi?

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites

A co myślicie o takim projekcie:

 custom-lift-lit-006-jpg.191034

 

Nie trzeba by rozbierać tylnych amorków żeby wybić szpilki i nie trzeba dziury na wystającą część poduszki od góry. Pospawać profile do górnego talerzyka liftu i by było w teorii. Jedynie czy talerzyk mocowania amora się nie powygina. 

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, ewemarkam napisał:

Powierzchnie dolna i górna w tym podkładkach są równoległe do Siebie?

Tak.

12 godzin temu, scoobie24 napisał:

A co myślicie o takim projekcie:

Obawiam się, że za małe grubości. Ilość błota po jednym  przejeździe na tych podkładkach podwoi wagę auta:OO:

Wyważasz otwarte drzwi, chłopaki na forum robią profi dystanse na sprzedaż.

Link to post
Share on other sites
58 minut temu, koziolek napisał:

Wyważasz otwarte drzwi, chłopaki na forum robią profi dystanse na sprzedaż.

Dokładnie. Mamy zestawy gotowe do założenia i bez konieczności wymiany szpilek

Link to post
Share on other sites

Jak tak czytam i patrzę co wymyślacie to jestem pełen podziwu ze chcecie takie coś montować do samochodu i na tym jeździć.
Co do podkładek z poliuretanu to musi być bardzo twardy poliuretan bo przy skręcaniu się deformuje chyba ze w miejscu gdzie przychodzi śruba będzie wstawiona tulejka to po problemie. Jak podkładki przelotowe to najlepiej zrobić z aluminium i sprawa załatwiona.
Pozdrawiam


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Hej, jeśli zamierzam zastosować w OBK podkładki 2cm na przód i 4cm na tyl [2cm by wyrównać z fabrycznym przodem z uwagi na to że sprężyny siadły + 2cm samego liftu] to czy dobrze mi się wydaje że nie potrzebuje podkładek pod całe sanki tylko podkładki by "cofnąć" koło tak jak w Forku?

Patrzę na zestaw z olx gościa z Gostynia i zastanawiam się czy wszystko mi jest potrzebne.

Link to post
Share on other sites
17 minut temu, ishtar69 napisał:

U kogo zamówić kompletny zestaw do liftu forestera sg - 3cm przód i tył?

Rafaelo z tego pisał robi 4 i 5 cm

Robi jakie chcesz.

Link to post
Share on other sites
Robi jakie chcesz.
Tylko po co robić 2 razy :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, coocer napisał:

Tylko po co robić 2 razy :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

No tak, masz rację:thumbup:

50 minut temu, ishtar69 napisał:

3cm przód i tył?

Dawaj od razu więcej, nie będziesz robił dwa razy;)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Nie no mam już ironmany na tyle więc z stąd te 3cm :). Na przód też w przyszłości włożę jak fabryczne amory polecą.

Potrzebuję teraz kompletu  materiału dla +3cm.  Przeleciałem cały wątek i głowa mi spuchła. Mam wątpliwości czy dobry rozmiar opony dobrałem.

Obecnie mam oponę 205/70/15 ale kupiłem felgi 16 i geolandary at-s g012 w rozmiarze 205/65/16. 

Mam nadzieję że mój Kazio mechanik ogarnie taką operację z liftem;)

Link to post
Share on other sites

Gdyby ktoś chciał zamiast 5 w jednostkach metrycznych, tylko 5 w jednostkach imperialnych, to jest gotowe rozwiązanie. Wg mnie stosunkowo tanio.
https://www.olx.pl/d/oferta/full-zestaw-lift-kit-subaru-forester-sg-sf-4-5-cali-10-12cm-CID5-IDJwdPg.html?fbclid=IwAR1lBOVkJ9f_ExFLP0kk7K5383eBqHrcLqt3drJ1y8PzVZlIdPEZJPxOAgU

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 25.04.2021 o 12:51, Pan Dziedzic napisał:

Rozważam bardzo poważnie te 12 cm. Po majówce będzie konkret decyzja.

Ja też nad tym myślałem, ale ponad 2 klocki wydać to już trzeba pomyśleć :o

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...