Jump to content

Lift kit do Forestera SF


nhp890

Recommended Posts

9 minut temu, Pan Dziedzic napisał:

Dystansów przy tych felgach nie trzeba, można dać pierścień centrujący by zniwelować milimetrowy luz na piascie.

Piszesz o feldze a3 et38 i oponie w którym rozmiarze?

Ewentualnie może zostawię felgi ori et48 subarowe i założę opony 195/80r15 :idea:

Edited by Janusz Pęzik
Wyjaśnienie
Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, Pan Dziedzic napisał:

Dystansów przy tych felgach nie trzeba, można dać pierścień centrujący by zniwelować milimetrowy luz na piascie.

Jak już tak się czepiamy to jeszcze nakrętki pod gniazdo kultowe. :P

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.12.2020 o 21:51, krik napisał:

Jakby Pan nie wiedział jest to bardzo popularny "mod" u naszych zagramanicznych kolegów zza wielkiej wody. Oczywiście mówimy o autach z liftem przeznaczonych na bezdroża a nie na bulwar. Pozdrawiam

dalej nie ma to sensu; jedyne co dostaniesz to minimalnie większy wykrzyż za cenę dużo gorszego prowadzenia.

Link to comment
Share on other sites

Pytałem kilku osób i różne zdanie...

Czy założenie 60mm liftu do SF n/a nie wymaga dodatkowych prac poza geometrią?

Chodzi mi o przewody hamulcowe, półosie itp itd???

Co Wy na to?

 

Pzdr 

Edited by Janusz Pęzik
Brak modelu
Link to comment
Share on other sites

Półosie przednie mogą mieć już ciężko...

Link to comment
Share on other sites

Ruscy bracia mają na to patent. Troszkę więcej pracy niż przy naszych podkładkowych liftach, ale zasada ta sama i półosie nie są wysilone. Wkładają 8cm pod poduszki amortyzatorów z odsadzeniem, dodatkowo pod sanki chyba 4cm, pod mocowanie skrzyni też coś dają, wzdłużne wahacze z jakiegoś nissana (dłuższe żeby kompensowały uciekanie tylnego koła do przodu). Fajne patenty w ogóle mają. Jak przywrócę Forka do żywych, to zajmę się chyba wymianą moich 4cm na ich 8 plus wypróbuję blokadę tylnego dyferencjału również od naszych ruskich braci (KMZ).

Edited by rademenez
Link to comment
Share on other sites

To body lift, spoko żeby większe koło wrzucić i zyskać trochę kątów, ale od ziemi do dyfra czy do miski nadal masz tyle samo.

Zastanawiałem się ale 24 cm do płyty i że 30 do dyfra jest na razie wystarczające.


Co ciekawe, i nie wiem co zrobiłem nie tak, mam sprężyny +3 i podkładki +3 a koniec końców podkładka pod wahacz wzdłużny nie była potrzebna.

Jak byś był zainteresowany blokada to pisz, możemy kupić 2 i podzielić się przesyłką

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, coocer napisał:

To body lift, spoko żeby większe koło wrzucić i zyskać trochę kątów, ale od ziemi do dyfra czy do miski nadal masz tyle samo.
 

Jak założysz większe koło to od ziemi do dyfra też się zwiększy. O tyle, o ile zwiększyłeś promień koła. Niedużo, ale zwiększasz :)

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie jak wyżej napisał @skwaro, ja po zmianie na ATeki 215/75/15 podniosłem auto o 2 cm, koła od serii są większe na średnicy o 4 cm, tak więc całe podwozie się podniosło dzięki czemu prześwit się zwiększył.

Link to comment
Share on other sites

 

1 godzinę temu, koziolek napisał:

Dokładnie jak wyżej napisał @skwaro, ja po zmianie na ATeki 215/75/15 podniosłem auto o 2 cm, koła od serii są większe na średnicy o 4 cm, tak więc całe podwozie się podniosło dzięki czemu prześwit się zwiększył.

 Założone dystanse 25mm na piasty czy też dodatkowo inna felga dobrych 215/75r15, że nie szoruje po mcpersonie i nadkolach wewnętrznych?

 

Pzdr 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Janusz Pęzik napisał:

 

 Założone dystanse 25mm na piasty czy też dodatkowo inna felga dobrych 215/75r15, że nie szoruje po mcpersonie i nadkolach wewnętrznych?

 

Pzdr 

Felga ET 48 + dystans 20mm, i tak ociera o nadkole przy progu.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, koziolek napisał:

Oj, nie wiem czy nie wyjdzie za błotnik.

Taptane Tapatalkiem
 

Wg wstępnych wyliczeń ( uwzględniając lift, dystanse 25mm et38 felgi 6J ) to będzie szerzej o 3.55cm-4.15cm, czyli koło bliżej rabatu blotnika niż w serii, ale nadal w nadkolu około 15mm :)

Ps. Nie pytajcie jak to wyliczałem :biglol:

Edited by Janusz Pęzik
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Janusz Pęzik napisał:

( uwzględniając lift, dystanse 25mm et38 felgi 6J ) to będzie szerzej o 3.55cm-4.15cm,

Będzie dokładnie szerzej o 35mm na stronę, czyli tak jakbyś miał felgę z ET 18.

Jeśli opona będzie szeroka np.215/70-75/15 z agresywnym bieżnikiem, a lift nie będzie wystarczająco wysoki, to opona będzie drzeć.

3,5 cm to sporo, ale to zawsze możesz korygować dystansami.

Link to comment
Share on other sites

Witam, 

Pytanie do wszystkich zliftowanych użytkowników. Czy ktoś miał tak, że po zliftowaniu o kilka centymetrów (ja podniosłem o 4,5 cm) coś komuś pukało przy prędkościach od 80 w górę przy dodawaniu gazu? Pierwsze co to zastanawiam się, że bieżnie w przegubach teraz pracują w innych pozycjach i może coś im tam nie pasuje, ale nie wiem czy dobrze to sobie tłumaczę, a z resztą to u każdego by był chyba ten problem. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, matmat napisał:

Witam, 

Pytanie do wszystkich zliftowanych użytkowników. Czy ktoś miał tak, że po zliftowaniu o kilka centymetrów (ja podniosłem o 4,5 cm) coś komuś pukało przy prędkościach od 80 w górę przy dodawaniu gazu? Pierwsze co to zastanawiam się, że bieżnie w przegubach teraz pracują w innych pozycjach i może coś im tam nie pasuje, ale nie wiem czy dobrze to sobie tłumaczę, a z resztą to u każdego by był chyba ten problem. 

zerknij stabilizator - mi po delikatnym podniesieniu inaczej się "ułożył" i wydech stukał i staba. Ewentualnie zerknij podpore wału czy nie ma duzego luzu (powyzej 0,5mm to juz duzy)

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

@klev Łączniki stab są dłuższe i patrzyłem już, nie wadzi. Podpora wału nie zmieniła swojego ułożenia po podniesieniu. A problem się pojawił dokładnie po podniesieniu. No i jest to cykliczne pukanie w rytmie, a nie przypadkowe uderzenia wydechu czy coś takiego. :( 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, koziolek napisał:

Będzie dokładnie szerzej o 35mm na stronę, czyli tak jakbyś miał felgę z ET 18.

Jeśli opona będzie szeroka np.215/70-75/15 z agresywnym bieżnikiem, a lift nie będzie wystarczająco wysoki, to opona będzie drzeć.

3,5 cm to sporo, ale to zawsze możesz korygować dystansami.

Równo o 35mm szerzej byłoby gdyby nie podnosić liftem, a tak to trochę pójdzie koło "wgłąb" nadkoli...

 Czyli może lepiej podkładki 60mm zarzucić niż 50mm :question: Ale wciąż się obawiam tych 10mm więcej...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...