Jump to content

Lift kit do Forestera SF


nhp890

Recommended Posts

16 godzin temu, Oktan napisał:

Jakie to chcesz grube?

Osobiście celuję w 30 mam max. A laser ma możliwość cięcia do 25mm blachy stalowej (czarnej). Autko mam w ciągłym ruchu i ciężko mi jest lekko rozbebeszyć aby zrobić wzornik, stąd moje pytanie o wymiary podkładek

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, FrenzE napisał:

Osobiście celuję w 30 mam max. A laser ma możliwość cięcia do 25mm blachy stalowej (czarnej). Autko mam w ciągłym ruchu i ciężko mi jest lekko rozbebeszyć aby zrobić wzornik, stąd moje pytanie o wymiary podkładek

To trzeba aluminiowe zrobić a nie stalowe :) Gdzie to takie mele stalowe pakować ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze na firmę nie ściągnęli grubego aluminium, a czarnego dziada mam pod dostatkiem oraz malowanie proszkowe się ogarnie (mam nierdzewkę 20 mam ale aż takim burżujem nie jestem :P

Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, FrenzE napisał:

Jeszcze na firmę nie ściągnęli grubego aluminium, a czarnego dziada mam pod dostatkiem oraz malowanie proszkowe się ogarnie (mam nierdzewkę 20 mam ale aż takim burżujem nie jestem :P

Ja Ci mogę z 30mm alu zrobić. Jutro się dowiem co i za ile jeśli Cię interesuje.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cześć ,

Chciałbym podpytać o kilka kwestii związanych z liftem swojego subaru
Sprawa wygląda tak że chcę go dźwignąć na   podkładkach / dystansach    o max 1 cal  .


Mam założone z tyłu  jeszcze w bardzo dobrym stanie samopoziomujące amortyzatory - wiem ze jak one padną to wtedy zamienia się je na zwykłe  które dźwigają dupę  o 1 cm  i dla  wyrównania pod przednie kolumny ładuje się te  " kity " po kilkanaście zł .

 

i wtedy to gra .

 

Tylko ze jak kupie podkładki  / dystanse  i podniesieniu go teraz o ten 1 cal to po wymianie tylnych amorów  uda się dołożyć na przód te kity zeby auto było w poziome ? 

I tutaj  chciałbym si zwrócić z pytaniem czy ktoś ma taki zestaw do podniesienia  o 1cal  ( Faktycznie Dobry ) do sprzedania ?

Tak aby tyle koło też było w równej odległości od nadkola  lewo-prawo

 

Opony 215/65/16 Nokian Weatherproof SUV

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Szanowni gajowi :D

Prawie rok od ostatniego przejrzenia tych postów przekładałem moment założenia do SF fl  n/A liftu, zawsze było coś innego do roboty... :biglol:

Punktem zwrotnym było urwanie ostatnio tłumika i gniazda elektrycznego od haka... :facepalm:

Mam więc do Was /praktyków nie teoretyków/ 3 pytania na początek:

1. Czy do liftu 50mm z przesunięciem ustawienia kątów seryjne łączniki wystarczą, bo do SG widziałem w zestawach na allegro i OLX dłuższe łączniki, a zestawach do SF niet???

2. Czy, aby założyć opony 195/80r15, 205/75r15 lub 215/70r15 ewentualnie 215/75r15 [obecnie mam opony 205/70r15 Yokohama Geolandar A/T-S na seryjnej feldze] wystarczy (jest konieczne :question:) założenie felg od Audi A3 8L z et38 (mogę mieć 5szt takich felg za 250zł w stanie ideał), czy potrzebne będą jednak dystanse na piasty, np. po 25mm na koło???

3. Po zmianie uszkodzonego zestawu z SLS na zwykle amortyzatory z twardszymi sprężynami HD (mam LPG z butlą  55L i nie demontowalny hak oraz zapas w bagażniku ), jeśli obecnie przód i tył stoją tak samo równo to najlepiej kupić zestaw 50mm przód i 50mm tył???

 

Serdeczne podziękowania za rzetelne odpowiedź i pomoc... :bowdown:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

1. Raczej nie wystarczą, bo już przy 35-40 mm łączniki staba trzeba naciągnąć.

2. Dystanse i tak się przydadzą, bo rozstaw się zwęża po podniesieniu i żeby auto nie wygladalo jak taczka to trzeba założyć 20-30mm dystans. 

3. Ja bym dał tył wyżej troszkę od przodu bo sprężyny lubią po jakimś czasie usiąść. 

Edited by rademenez
Link to comment
Share on other sites

Wczoraj założyłem testowo zestaw obniżający mocowanie tylnego stabilizatora o 2cm narazie testuje i dam znać jak się zachowuje. Pierwsze co zauważyłem to to ze łączniki stabilizatora nie są tak mocno napięte :)
Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jak dobrze sądzę to załatwi sprawę profil odpowiednich wymiarów że wspawanymi tulejkami w miejscu gdzie przechodzą śruby aby go nie zgniatało. :)

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.12.2020 o 20:45, krik napisał:

A na co komu łączniki przy lifcie. Lepiej jeździć bez :D

Weź Pan takich głupot nie gadaj bo wstyd

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jak dobrze sądzę to załatwi sprawę profil odpowiednich wymiarów że wspawanymi tulejkami w miejscu gdzie przechodzą śruby aby go nie zgniatało.
 


I tak właśnie zrobiłem i laczniki nie są napięte i dobrze się dalej prowadzi


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja mam odwrócone wahacze mocowaniem do góry, i łącznika whiteline te 'drutowe' z Poli tuleją. Jest optymalnie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja mam odwrócone wahacze mocowaniem do góry, i łącznika whiteline te 'drutowe' z Poli tuleją. Jest optymalnie.

A mi jakoś nie pasowało jak obróciłem wahacze i stwierdziłem ze zostawię tak jak było Łączniki mam z audi A6 przednie założone i pasują jak oryginały po tym obniżeniu mocowania.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Rafaelo napisał:


A mi jakoś nie pasowało jak obróciłem wahacze i stwierdziłem ze zostawię tak jak byłoemoji6.png Łączniki mam z audi A6 przednie założone i pasują jak oryginały emoji39.png po tym obniżeniu mocowania.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Bo takie odwrócenie nie pasuje do seryjnego typu łącznika, można zastosować wahacze z SG do odwrócenia, one maja łączniki takie jak z przodu (sworzniowe) i wtedy jak jest nie w osi z dużym wykrzyżem to łagodniej znosi niż 'oem' :) dlatego tez mam te drutowe bo one się bezpieczniej wyginają w większym stopniu.

Poza tym u mnie odwrócenie wahaczy miało na celu bardziej usunięcie mocowania łącznika z dołu wahacza na jego górę, aby nie było na dole elementu którym mogę zahaczyć o coś w terenie ;)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 29.11.2020 o 10:28, rademenez napisał:

1. Raczej nie wystarczą, bo już przy 35-40 mm łączniki staba trzeba naciągnąć.

2. Dystanse i tak się przydadzą, bo rozstaw się zwęża po podniesieniu i żeby auto nie wygladalo jak taczka to trzeba założyć 20-30mm dystans. 

3. Ja bym dał tył wyżej troszkę od przodu bo sprężyny lubią po jakimś czasie usiąść. 

Ad.1 Łączniki tył jednak wykonam sam, dłuższe o 37.5mm.

 

Ad.2 Czyli jeżeli chcieć założyć oponę 215/75R15 na felgi a3 8l z ET38 (nazywane "biedronki" lub "soliniczki") to też trzeba dystanse dodatkowo stosować :question:

Czy podobna sytuacja jest przy oponach 195/80R15 lub 205/75R15 na seryjnej foresterowej feldze :question:

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, Vercy napisał:

Weź Pan takich głupot nie gadaj bo wstyd

Jakby Pan nie wiedział jest to bardzo popularny "mod" u naszych zagramanicznych kolegów zza wielkiej wody. Oczywiście mówimy o autach z liftem przeznaczonych na bezdroża a nie na bulwar. Pozdrawiam

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...