Jump to content
nhp890

Lift kit do Forestera SF

Recommended Posts

Że tak się nie nachalnie wtrącę :) bo przypadkiem znalazłem na olxie:

https://www.olx.pl/oferta/subaru-forester-s-turbo-lift-2-5-cala-reduktor-lpg-brc-CID5-IDtJpS3.html#f1d38f1734

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.05.2018 o 09:02, krik napisał:

Jeszcze o tym nie myślałem. Najważniejsze dla mnie, żeby nie było problemu z ustawieniem geometrii po zamontowaniu lifta. Nad tym teraz pracuję ;)  Postaram się założyć w weekend zestaw testowy do swojego auta. 

Pytanie, czy w SF mocowanie tylnego wahacza wzdłużnego jest takie same jak w SG? 

No i jak tam? Udało Ci sie przetestować projekt? Jest ok czy do poprawki?

Moze zechciałbyś użyczyć odpłatnie lub nie odpłatnie rysunki/wymiary/projekt?

mam gdzie i też bym chętnie popróbował coś zmątować

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to jestem kbc. Ale zapraszam jak by co :)

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie udało się w zeszły weekend założyć, bo nie dostałem długich śrub z drobnym zwojem do podkładek pod wahacz. Wszystkie śruby doszły. Jest plan na weekend ;)

32169490_10214152803247849_8215456187303329792_n.thumb.jpg.785a9351f196d543d0b4923ccce3d7d6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do obcierania to nic nie obciera, można by spróbować założyć nawet 215/80/15, ale pewnie zależy to od producenta.
Zauważyłem za to że kielich sprężyny jest na różnych wysokościach spawany, najniżej wiadomo w zawiasie imprezy, nie udało mi się porównać forkiem do outbacka 1, ale outbackowy jest sporo wyżej niż w imprezie

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, krik napisał:

Nie udało się w zeszły weekend założyć, bo nie dostałem długich śrub z drobnym zwojem do podkładek pod wahacz. Wszystkie śruby doszły. Jest plan na weekend ;)

32169490_10214152803247849_8215456187303329792_n.thumb.jpg.785a9351f196d543d0b4923ccce3d7d6.jpg

Dobre wieści :yahoo:

4 godziny temu, diabel_215 napisał:

Co do obcierania to nic nie obciera, można by spróbować założyć nawet 215/80/15, ale pewnie zależy to od producenta.
Zauważyłem za to że kielich sprężyny jest na różnych wysokościach spawany, najniżej wiadomo w zawiasie imprezy, nie udało mi się porównać forkiem do outbacka 1, ale outbackowy jest sporo wyżej niż w imprezie

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
 

Dzięki.

Zastanawiam sie czy nie dać dystansu na koło by odsunąć sie od kielicha.

Docelowo chce 215/75 R 15.

I taką felgę :mrgreen:

image.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felga z Audi A3. Przy ET38 koło będzie już odsunięte względem fabrycznej felgi. Poza tym lekka, tania jak barszcz i ciekawie wygląda na forku :) [OT]  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja 3 cm dystanse na koła i tak wrzucam, lapiej sie prowadzi po zapierdzielaniu po szutrach.

 

w tym tak mialem, jezdzil mega super :)

tez byl podniesiony i na dystansach podniesiony, ale nie ja go budowalem, kupilem zrobionego i sprzedalem bo musialem dwa lata temu

492EA33F-7E3E-4D1C-972F-598857A1B65B.jpeg

Teraz tego chce tak zbudowac, koniecznie rozpurki na kielichy i ja wrzucam jeszcze amory KYB złote gazowe bo robia robote.

Jakby kto chcial takie czarne fele od turbo to mam komplet swiezo pomalowane.

tak jak pisalem dystanse 3cm do tych felg zeby oponona o kielich nie obcierala i ja opony wrzucam te:

http://allegro.pl/215-65r16-goodyear-wrangler-mt-r-nowa-nr-525-i6371045452.html

60A90847-4727-4A39-A33E-9A2A16523501.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lift przód 40mm tył 50mm. Bede robił równo 50+50. Na geometrię nie zdążyłem.

Na pewno mam lewy SLS do wymiany bo jest 1cm niżej niż prawy. LP też jest nizej niż PP więc czeka mnie wymiana wyklepanego zawiasu P+T. Póki co na pomiarze kątów na pewno wyjdą jakieś głupoty. Auto jedzie prosto. 

Podkładka pod wahacz do lekkiej rewizji. 

 

IMG_20180512_115850.jpg

IMG_20180512_111255.jpg

IMG_20180512_144133.jpg

IMG_20180508_185635.jpg

IMG_20180512_182819.jpg

IMG_20180512_093402.jpg

IMG_20180512_095811.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co z podkładką wyszło nie tak ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już miałem pisać że nie widać liftu ale patrzyłem na foto przed. :) Fajnie wygląda. Czekam na relacje po geometrii :)

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

A co z podkładką wyszło nie tak

Nic takiego. Dodatkowe blaszki muszę dać po bokach bo jednak trochę się wygina przy dokręcaniu do podwozia ;)

Pomiar od posadzki do rantu błotnika dał złe wyniki bo miałem za małe ciśnienie w obu kołach po lewej stronie. 

Pomierzyłem tym razem odległość od środka koła do rantu błotnika i w sumie wszystko gra:

Pp 46,5
Lp 46
Pt 47
Lt 47

Auto gotowe na pomiar geometrii. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krik, jaki masz rozmiar opon ? 

Ja chciałbym założyć do swojego 225/70r 15 ateki ale z tyłu na bank będzie kontakt z kielichem. Zastanawiam się jak to upchnąć żeby nie wyglądał jak na kółkach od deskorolki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoko Geolandar A/T 215/65/16

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.05.2018 o 15:29, Fala napisał:

Że tak się nie nachalnie wtrącę :) bo przypadkiem znalazłem na olxie:

https://www.olx.pl/oferta/subaru-forester-s-turbo-lift-2-5-cala-reduktor-lpg-brc-CID5-IDtJpS3.html#f1d38f1734

Coś mi tu mocno nie pasi, turbo i z reduktorem, to jakaś rzeźba czy o czymś nie wiem?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi osobiście BAAARDZO brak reduktora..... jak mam jakieś ostre podjazdy to sprzęgło albo się pali i śmierdzi, albo silnik gaśnie albo muszę jechać na wykręconej 1ce i wtedy to jest zdecydowanie za szybko..... poza tym nie zawsze jest miejsce na rozpęd i jak szybko puszcze sprzęgło (żeby go nie jarać ani nie zdusić silnika) to się momentalnie zagrzebuje.....

oj przydał by się reduktor :(
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Piowoj napisał:

Coś mi tu mocno nie pasi, turbo i z reduktorem, to jakaś rzeźba czy o czymś nie wiem?

 

 

Myślę że rzeźba, niekoniecznie w sensie negatywnym ale nie wiem,  nie widziałem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na forum był/jest forek turbo z reduktorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, klev napisał:

mi osobiście BAAARDZO brak reduktora..... jak mam jakieś ostre podjazdy to sprzęgło albo się pali i śmierdzi, albo silnik gaśnie albo muszę jechać na wykręconej 1ce i wtedy to jest zdecydowanie za szybko..... poza tym nie zawsze jest miejsce na rozpęd i jak szybko puszcze sprzęgło (żeby go nie jarać ani nie zdusić silnika) to się momentalnie zagrzebuje.....

oj przydał by się reduktor :(
 

 

Masz wiele racji, tez w ten sposob uzywam forka :)

proponuje dobrego spieka i przynajmnie ze sprzeglem nie bedziesz mial problemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reduktor w forku niestety nie jest dość krótki. Zdarzało się, że przy długich i stromych pojazdach pomimo reduktora brakowało mocy i albo auto zdychało albo trzeba było iść bombą (co np. na północnym Kaukazie jest mało komfortowe).

Choć, patrząc na Forka SJ NA, lepszy taki reduktor niż żaden. ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukam pomysłu jak wstawić większe koła do forka żeby nie wyglądał jak deskorolka. Najbardziej ograniczają montaż dużych opon tylne kielichy. Z tyłu wejdą koła o max średnicy 65 cm . Można oddalić dystansem albo felgą z et na minusie ale wtedy szybko polecą łożyska. Zastanawiam się czy da się przespawać ten kielich. 

 

Tutaj typ tłumaczy coś jak to zrobić ale nie rozumiem o co mu chodzi. Ktoś ma jakieś pomysły ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, miki_mi2 napisał:

Szukam pomysłu jak wstawić większe koła do forka żeby nie wyglądał jak deskorolka. Najbardziej ograniczają montaż dużych opon tylne kielichy. Z tyłu wejdą koła o max średnicy 65 cm . Można oddalić dystansem albo felgą z et na minusie ale wtedy szybko polecą łożyska. Zastanawiam się czy da się przespawać ten kielich. 

 

Tutaj typ tłumaczy coś jak to zrobić ale nie rozumiem o co mu chodzi. Ktoś ma jakieś pomysły ?

Troszkę więcej niż 65cm, bo seryjne 205/70/15 mają 668mm, 215/65/16 też wchodzą bez modów a mają 685.9mm. Osobiście myślę o 215/75/15 ta ma 703.5mm. Szukam jakiejś szrotowej opony w tym rozmiarze aby przypasować i upewnić się, że wejdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Bobek666 napisał:

Troszkę więcej niż 65cm, bo seryjne 205/70/15 mają 668mm, 215/65/16 też wchodzą bez modów a mają 685.9mm. Osobiście myślę o 215/75/15 ta ma 703.5mm. Szukam jakiejś szrotowej opony w tym rozmiarze aby przypasować i upewnić się, że wejdzie.

Niby tak ale jeśli weźmiemy opony dwóch różnych producentów to na oponie będzie rozmiarr taki sam a średnica inna, często opony nie trzymają rozmiarów. Szczególnie w oponach MT od 31 cali w górę, rozmiar ten sam a różnica na średnicy to np. 5 cm. Teraz zmierzyłem moje 205/70r15 Nokian i średnica to 64 cm. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geometria zrobiona bez problemu. Z tyłu kąty pochylenia kół były lekko na granicy więc zastosowałem śruby regulacyjne Powerflexa. Jak widać Kąt WSZ z przodu lekko przekracza tolerancję, ale bez tragedii.IMG_20180519_113425.thumb.jpg.e51ed39422eae7d3ddcbd3f5a5d5a24b.jpgZ tyłu nie ma tego problemu po zastosowaniu podkładki pod wahacz. Koło ładnie siedzi w środku nadkola.

IMG_20180519_102711.thumb.jpg.dfc3fb9ed1840c1549da484a316b8f80.jpg Ogólnie jestem bardzo zadowolony z zabiegu podwyższenia auta. 

Po poprawce geometrii auto jeszcze lepiej się prowadzi :)

 

IMG_20180519_102838.jpg

IMG_20180517_153039.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...