Jump to content
nhp890

Lift kit do Forestera SF

Recommended Posts

7 minut temu, Fala napisał:

 

 

:D:D:D

obraz.thumb.png.5cb725a9f92a9f2b0896372fa9b42489.png

 

Że taki ma założyć czy że Ty coś liftujesz? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, Oktan napisał:

Że taki ma założyć czy że Ty coś liftujesz? :)

Ty. 

Ja póki co czekam - jutro przyjeżdża XT, zobaczę do czego się nadaje. Może bym pchnal OBKa, bo już wózków nie wożę I pojezdzil na co dzień turboforkiem :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fala Na chłopski rozum idąc od lewej opiszesz co do czego w tym lifcie? Bo ja rozumiem że:

Nakładka na McPhersony tył

Dystans pod wahacz wzdłużny

Dystans pod wózek tylnego zawiasu

Tego nie wiem

Dystans pod mocowanie "samolotu"

Tego nie wiem

Tego nie wiem

Tego nie wiem

Dystans pod przedni wózek zawiasu

Nakładka na przedni McPherson

Dłuższy krzyżak kolumny kierowniczej (skąd to wziąć? Od czego pasuje?)

Dłuższy łącznik stabilizatora (od czego?)

Tego nie wiem,jakas tuleja?

 

 

Nie wiem czy dobrze myślę.ale może można dać dystans pod mocowanie stabilizatora tył i przód?

 

 

Edited by Adi660r

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.02.2020 o 11:39, Adi660r napisał:

@Fala Na chłopski rozum idąc od lewej opiszesz co do czego w tym lifcie? Bo ja rozumiem że:

Nakładka na McPhersony tył

Dystans pod wahacz wzdłużny

Dystans pod wózek tylnego zawiasu

Tego nie wiem

Dystans pod mocowanie "samolotu"

Tego nie wiem

Tego nie wiem

Tego nie wiem

Dystans pod przedni wózek zawiasu

Nakładka na przedni McPherson

Dłuższy krzyżak kolumny kierowniczej (skąd to wziąć? Od czego pasuje?)

Dłuższy łącznik stabilizatora (od czego?)

Tego nie wiem,jakas tuleja?

 

 

Nie wiem czy dobrze myślę.ale może można dać dystans pod mocowanie stabilizatora tył i przód?

 

 

Na telefonie g... widzę, odpiszę jak będę miał komp przed sobą. Może być nawet za tydzień bo nartki ;)

Edited by Fala

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fala

Spoko. Dzięki z góry, może być na luzie za tydzień jak i dwa;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.02.2020 o 21:32, Oktan napisał:

Żaden diax, flega 7Jx15 ET38 lub 35

Ja mam et 45... Fakt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do tych, którzy już jakiś czas temu podnieśli Forka SG o 50mm lub więcej - czy po pewnym czasie są jakieś objawy większego zużycia (np. półosi, łączników stab. itp.)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam do odsprzedania zestaw +50 mm do Forka SF

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, pi. napisał:

Mam pytanie do tych, którzy już jakiś czas temu podnieśli Forka SG o 50mm lub więcej - czy po pewnym czasie są jakieś objawy większego zużycia (np. półosi, łączników stab. itp.)?

w SF tak, podejrzewam że SG to samo; na stabilizatorach masz większe natężenia etc. 

Generalnie jest różnica ale nie jest jakoś szczególnie zauważalna i podejrzewam, że nie każdy zwróci uwagę. 

 

Dodatkowo zauważ, że z reguły lift robią ludzie, którzy go potrzebują, więc ich użytkowanie pojazdu i tak jest nieco inne i zużycie potencjalnie większe.

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
w SF tak, podejrzewam że SG to samo; na stabilizatorach masz większe natężenia etc. 

Generalnie jest różnica ale nie jest jakoś szczególnie zauważalna i podejrzewam, że nie każdy zwróci uwagę. 
 
Dodatkowo zauważ, że z reguły lift robią ludzie, którzy go potrzebują, więc ich użytkowanie pojazdu i tak jest nieco inne i zużycie potencjalnie większe.
 
 
 
 
Będę robił lift 5 cm w SG na dystansach. Człowiek produkujący kit zaproponował dłuższe łączniki stabilizatora od seryjnych. Inne części chyba nie pracują bardziej niż przy serii?

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, miniwww napisał:
W dniu 25.02.2020 o 10:29, Vercy napisał:
w SF tak, podejrzewam że SG to samo; na stabilizatorach masz większe natężenia etc. 

Generalnie jest różnica ale nie jest jakoś szczególnie zauważalna i podejrzewam, że nie każdy zwróci uwagę. 
 
Dodatkowo zauważ, że z reguły lift robią ludzie, którzy go potrzebują, więc ich użytkowanie pojazdu i tak jest nieco inne i zużycie potencjalnie większe.
 
 
 
 

Będę robił lift 5 cm w SG na dystansach. Człowiek produkujący kit zaproponował dłuższe łączniki stabilizatora od seryjnych. Inne części chyba nie pracują bardziej niż przy serii?

pracują ale tylko to jest jakoś bardziej istotne

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mogę się z Tobą @Vercy zgodzic. Podniesienie forka na dystansach na McPhersony, lub samych dłuższych sprężynach zmienia również kąt pracy półosi napędowych, zbyt ostry kąt pracy może powodować ich szybsze zużycie. Jakie? Nikt tego w laboratoryjnych warunkach nie sprawdził.

Co więcej jeszcze większe liftowanie może powodować konieczność montażu dłuższych półosi. Wszystko kwestia tego co kto chce osiągnąć i na jakim poziomie.

 

Jednym ze sposobów jest obniżenie punktów mocowań zespołu przeniesienia napędu i zawiasu względem nadwozia.do tego służą lifty takie jakie wkleił Fala.

 

Sam swojego forka będę podnosił 35mm na ironmanach +50mm na podkładkach na McPhersony i poważnie myślę żeby dać z 1cm dystansu pod wózek zawieszenia itd

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Adi660r napisał:

Nie mogę się z Tobą @Vercy zgodzic. Podniesienie forka na dystansach na McPhersony, lub samych dłuższych sprężynach zmienia również kąt pracy półosi napędowych, zbyt ostry kąt pracy może powodować ich szybsze zużycie. Jakie? Nikt tego w laboratoryjnych warunkach nie sprawdził.

Co więcej jeszcze większe liftowanie może powodować konieczność montażu dłuższych półosi. Wszystko kwestia tego co kto chce osiągnąć i na jakim poziomie.

 

Jednym ze sposobów jest obniżenie punktów mocowań zespołu przeniesienia napędu i zawiasu względem nadwozia.do tego służą lifty takie jakie wkleił Fala.

 

Sam swojego forka będę podnosił 35mm na ironmanach +50mm na podkładkach na McPhersony i poważnie myślę żeby dać z 1cm dystansu pod wózek zawieszenia itd

To wszystko prawda, z tym że różnica w zużyciu (zarówno przez warunki pracy jak i modyfikacji) łącznie nie jest jakiś gigantyczna.

Spróbuj dla porównania wsadzić ori stabilizatory i pojechać w teren. Wrócisz bez nich bo strzelą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Vercy napisał:

Wrócisz bez nich bo strzelą.

Nie można u Was w Foresterach zamontować rozpinanych łączników stabilizatora? Ja w terenie we Wranglerze mam rozpięty stabilizator przedni.

U mnie oczywiście jest prostsze zawieszenie zależne, jednak może w Foresterach też da? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko sie da, pytanie tylko - po co.

Rozepniesz staba, zrobi sie większy wykrzyż i półośka pójdzie na spacer.

:D 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

W temacie liftu było już tu wszystko poruszone i nie ma złotych środków na to aby mieć lift i wytrzymałość seryjnego zawieszenie. Łączniki można zamontować dłuższe lub aluminiowe i po kłopocie. Oryginalne plastikowe szybko się niszczą. Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po lifcie , który mam zauważyłem, tylko to że muszę częściej wymieniać łączniki. Jakoś tak wypada , że raz w roku wymieniam ale tylko z przodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.02.2020 o 17:50, Rafaelo napisał:

Łączniki można zamontować dłuższe lub aluminiowe i po kłopocie.

Moje oryginalne nie były i alu ... 20000 km wytrzymał prawy, 40000km lewy....

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.02.2020 o 16:40, Pan Dziedzic napisał:

Wszystko sie da, pytanie tylko - po co.

Rozepniesz staba, zrobi sie większy wykrzyż i półośka pójdzie na spacer.

:D 

Po to aby była lepsza trakcja i koła stykały się z podłożem. No i trochę na spacer można koła wypuszczać :D

 

FB_IMG_1575933003943.jpg

Edited by mechanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bałbym się tak jeździć :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, mechanik napisał:

Po to aby była lepsza trakcja i koła stykały się z podłożem. No i trochę na spacer można koła wypuszczać :D

 

FB_IMG_1575933003943.jpg

to już inny świat niż nasze leśniki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Choruję na Wranglera i w ogóle tęskno czasami do takiej weekendowej terenowej przygody, ale później włącza się rozum, który mówi: może kiedyś sprawisz sobie terenówkę do zabawy w terenie, ale teraz Forek SG jako samochód na co dzień, z wyższą dzielnością terenową od Octavii jest w sam raz ;).

A ten lift 5 cm na podkładkach to nie do dzikiego wjeżdżania w bagna, tylko dla komfortu psychicznego jak jestem gdzieś w górach albo na łące w koleinach - żeby nie szorować brzuchem albo hakiem po gruncie ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Własnie zakupiłem sobie spreznyny ironman i teraz zastanawiam się nad jakimiś oponkami AT do mojego Forka. Pytanie jakie opony dam rade wcisnać na oryginalnej feldze ? ogółem jak narazie myślę nad rozmiarem 215/75 R15 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, HopeUknow napisał:

Własnie zakupiłem sobie spreznyny ironman i teraz zastanawiam się nad jakimiś oponkami AT do mojego Forka. Pytanie jakie opony dam rade wcisnać na oryginalnej feldze ? ogółem jak narazie myślę nad rozmiarem 215/75 R15 

JAk masz SF to do takiego rozmiaru opony ograniczy Cię amor z tyłu, musisz wsadzić od SG 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zapomniłem dodać ze własnie forester SF. A po wsadzeniu dystansu taki rozmiar opony nie wejdzie  ?  

 

Edited by HopeUknow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...