Jump to content
nhp890

Lift kit do Forestera SF

Recommended Posts

Założone podkładki 5 cm, po jakimś czasie pojawiły sie trzaski/skrzypienie w okolicach mocowania przy kielichach ( przód ) też tak macie ? 

Sprawdziłem łapą ale raczej nic sie nie poluzowało, wszystko ładnie skręcone.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli podkładki miały korektę kąta pochylenia koła to może sprawdź czy górny talerz sprężyny nie ociera o kielich. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Pan Dziedzic napisał:

Założone podkładki 5 cm, 

 

 Hej. Ja dobrze kojarzę że masz.zamontowane podkładki 5cm a.dodatkowo jeszcze sprężyny i amory od SG ? Czyli w sumie 50mm + 30mm liftu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Bo gdzieś tam w wątku widziałem że wsadzales 40mm podkładki a  nie 50mm. Niby 1cm ale robi różnicę. wrzuć jeśli możesz jakieś fotki jak wygląda Twój wóz. Bo w takim razie mój planowany setup będzie podobny do wysokości.osiagnietej przez Ciebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś w wątku pytałem jakie wsadzić, ostatecznie zdecydowałem na 5 cm. ( raz kozie smierć ).

 

image.jpeg

image.jpeg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy przy wymianie tylnych amorów na te z SG wszystko pasuje czy są jakieś problemy? A co z mocowaniem kielicha górnego i podkładkami bo mam 3 cm ,będą pasować czy konieczne nowe?

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

[mention=30120]Pan Dziedzic [/mention] a nie wiesz czy sprężyny od SF maja taka sama długość co w SG ?? Bo zapomniałem pytać jak rozmawialiśmy przez tel.

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.12.2018 o 11:49, Pan Dziedzic napisał:

Wszystko git pasuje.

To Adamo jaki masz teraz prześwit, mierzyłeś może? Na terenową śmiało możesz jechać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25 grudnia 2018 o 22:05, Rafaelo napisał:

[mention=30120]Pan Dziedzic [/mention] a nie wiesz czy sprężyny od SF maja taka sama długość co w SG ?? Bo zapomniałem pytać jak rozmawialiśmy przez tel.

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

 

Raczej ta sama ale ręki  nie dam se uciąć, grubość 14.

11 godzin temu, Cmaz Adriano napisał:

A ja mam pytanko odnośnie tego co masz na dachu bo planuje taki kosz założyć :D

Robiony pod forka przez forumowicza ppmarian.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.12.2018 o 21:38, Cmaz Adriano napisał:

zestaw założony jezdzi sie swietnie. Geometria i kąty bez problemu.

 

W dniu 6.12.2018 o 15:23, Cmaz Adriano napisał:

Dystans podwyzszający 30mm przod tył, śruby do ustawień kątów na tył, dystans poszerzający 20mm 48et, amor, sprezyna oryginał.

 

Jak wy to ustawiacie? U siebie (F SF) mam pierścienie podwyższające + 3cm i nie jestem w stanie ustawić kątów pochylenia kół tylnych. Zbiera oponę po bokach :( Wymienione mam też mimośrody (stare już nie dawały rady się regulować). Na zapieczonych oryginałach zbierało dość mocno jedną z opon, po wymianie geometra powiedział, że brakuje z 0,5 stopnia ;) i trochę mnie to irytuje ponieważ po sezonie opona robi się nierównomiernie starta. Niby mogę, co wymianę zamieniać strony z oponą, a później jeszcze opcja przód tył i znowu zamiana stronami, tylko strasznie to irytujące. Bieżnik znika w oczach ... 

Czy tych śrub do regulacji kąta pochylenia koła tylnego wystarczy dwie? (tzn. po jednej na stronę)? 

 

W dniu 6.12.2018 o 15:23, Cmaz Adriano napisał:

tył optycznie wydaje mi sie stać niżej

 

Po założeniu identycznych "podwyższaczy" na tył i przód (np po 3cm), tył faktycznie wydaje się niższy. Chyba mam właśnie taką sytuację ... coś mi się przypomina, że przy montażu mechanik stwierdził, że przód mam nieco wyżej i dołożył jakieś dodatkowe gumy na tył ... pewnie między pierścienie. W każdym bądź razie, obecnie nie mam optycznej różnicy pomiędzy tyłem a przodem, za to w/w problem z kątem pochylenia kół tylnych. Gdzieś doczytałem się, że 3 cm podniesienie tyłu da się "na styk" wyregulować na mimośrodach.

To pewnie w końcu wydedukowałem, dlaczego u mnie jest problem z regulacją tych kątów ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ori Forek z tyłu nie ma mimośrodów.

Po założeniu zawieszenia z sg koła  dostały pozytyw i musiałem dokupić śruby mimośrodowe na tył i geo była ok.

Po wstawieniu podkładek śruby powyższe nie dały rady wiec zostały rozwiercone mocowania w amorze i wskoczyły ori śruby.

Przód ustawiony na ori śrubach w tym jak wiadomo jedna jest z mimośrodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, Pan Dziedzic napisał:

Ori Forek z tyłu nie ma mimośrodów.

 

Dzięki za odpowiedź :)

To nie wiem, mój miał (mam wersję z 99r - jeden z pierwszych, przejściowych 125 KM poliftów). Chyba, że mówimy o jakichś innych, tylnych mimośrodach?

 

54 minuty temu, Pan Dziedzic napisał:

Po założeniu zawieszenia z sg koła  dostały pozytyw i musiałem dokupić śruby mimośrodowe na tył i geo była ok.

Po wstawieniu podkładek śruby powyższe nie dały rady wiec zostały rozwiercone mocowania w amorze i wskoczyły ori śruby.

 

Amorki mam kyb ultra sr w wersji do SF i do tego po śrubie do regulacji kąta pochylenia, niemniej (ponoć) wahacz nie pozwala na ustawienie prawidłowego kąta pochylenia koła tylnego ...

 

Była propozycja rozwiercenia amorka, ale się trochę bałem ...

 

 

Godzinę temu, Pan Dziedzic napisał:

Przód ustawiony na ori śrubach w tym jak wiadomo jedna jest z mimośrodem.

 

Tu nie było kłopotu, przy 3 cm lifcie, geometria ustawia się bez problemu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pan Dziedzic o ile przesunales górną dziurę na śrubę w amorze z tyłu? 

Pytam bo w takim razie czeka mnie to samo , bo jak pisałem wcześniej u mnie docelowo wyjdzie tyle ile u Ciebie liftu, więc nie będę wyważał otwartych drzwi:)

A jeszcze nie kupiłem tych śrub powerflexa i w takim razie nie wiem czy jest sens

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie wiem ile, robił to spec od geometrii, zapytam po nowym roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Panther to może chodzi ci o śruby do regulacji przy sankach bo przy Amortyzatorze żaden sf nie miał chyba ze już ktoś tam grzebał. Przy 3 cm liftu nie powinno być problemu z ustawieniem kata. Sprawdź czy nie masz skrzywionego amortyzatora bo ja tak miałem po jednych Plejadach Pozdro

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykrzyż przedniego zawiasu bez stabilizatora jest imponujący biorąc pod uwagę konstrukcję zawiechy. Prawie jak sztywny most ;)

Lift 5 cm ale będzie wiecej. :)

 

IMG_20181228_135435.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg artykułu w gazecie 4x4 gdzie były opisane wszystkie generacje Forestera to SF ma największy wykrzyż :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miki_mi2

No bez staba widać że robi robotę!

A jak wrażenia z szybszej jazdy po czarnym?

 

Kriskristoffers

O jakiej gazetce 4x4 piszesz? Może bym gdzieś jeszcze znalazł jakiś egzemplarz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahah ale ja mam dziury w głowie:)

dzięki Kriskristoffers za wklejenie linka.

Zobaczyłem okładkę, podrapalem się po głowie, ruszyłem tyłek do kotłowni, poprzekładałem kilka gazetek i znalazłem ten nr:)

Już wiem co rano poczytam:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Adi660r napisał:

Miki_mi2

No bez staba widać że robi robotę!

A jak wrażenia z szybszej jazdy po czarnym?

 

Kriskristoffers

O jakiej gazetce 4x4 piszesz? Może bym gdzieś jeszcze znalazł jakiś egzemplarz?

 

Trochę nim buja ale mi nie przeszkadza. Dramatu nie ma. Na zakrętach lusterkami się nie podpiera. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...