kris16 Opublikowano 17 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2023 Naczytałem się i teraz mam pytanie jeśli wsadzam armory od sg do sf oraz sprężyny ironman pod sf to czy warto dać podkładki pod wachacze z tyłu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 20 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2023 Tyle ile się podniesie na zawieszeniu, tyle cm. trzeba dać pod wahacz. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris16 Opublikowano 20 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2023 Oki Pytanie co do mimośrodow tam sa te śmieszne podkładki z zębem jak prawidłowo je założyć ? Co do liftu spodziewam się ok 5cm tyłu bo armory sg i springi ironman do SF podkładki mam też 5 cm z tego co pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 21 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2023 7 godzin temu, kris16 napisał(a): Oki Pytanie co do mimośrodow tam sa te śmieszne podkładki z zębem jak prawidłowo je założyć ? Co do liftu spodziewam się ok 5cm tyłu bo armory sg i springi ironman do SF podkładki mam też 5 cm z tego co pamiętam Jak założysz podkładki razem z mimośrodem to zrozumiesz, chodzi o to żeby mimośród o coś się opierał i przesuwał amortyzator, także zęby z boku. Amory z SG to juź masz 3 cm liftu, sprężyny IRONMAN to kolejne 3 cm, podkładek raczej nie potrzebujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris16 Opublikowano 21 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2023 Mówię o podkładkach pod wachacz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris16 Opublikowano 25 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2023 Poskładałem na podkładkach w końcu nie mam stresa że koniec porogu zje mój A/T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evendi Opublikowano 14 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2023 (edytowane) Odgrzebię trochę temat ale mam pytanie. Chcę swojego SG '06 podnieść na podkładkach o 5cm ale nie wiem jak to do końca jest z łącznikami stabilizatora. To, że się psują itp, wyczytałem w temacie i że niektórzy je częśto wymieniają ale: Czy jest sens dopłacać do zestawu za : - 2 szt łącznika stabilizatora przód - przedłużone - 2 szt łącznika stabilizatora tył - przedłużone Znalazłem zestaw za 1049zł z łącznikami, a bez przedłużonych łączników za 650zł. Edytowane 14 Sierpnia 2023 przez Evendi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2023 W dniu 14.08.2023 o 10:12, Evendi napisał(a): jak to jest z łącznikami stabilizatora Jeśli jeździsz dużo w terenie - wywal staby/łączniki Jeśli nie - warto łączniki dłuższe zamontować, bo ori naciągniesz na maxa liftem 5-cmtrowym (a2+b2=c2) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2023 W dniu 14.08.2023 o 10:12, Evendi napisał(a): Odgrzebię trochę temat ale mam pytanie. Chcę swojego SG '06 podnieść na podkładkach o 5cm ale nie wiem jak to do końca jest z łącznikami stabilizatora. To, że się psują itp, wyczytałem w temacie i że niektórzy je częśto wymieniają ale: Czy jest sens dopłacać do zestawu za : - 2 szt łącznika stabilizatora przód - przedłużone - 2 szt łącznika stabilizatora tył - przedłużone Znalazłem zestaw za 1049zł z łącznikami, a bez przedłużonych łączników za 650zł. Te dłuższe łączniki są od Legacy i raczej nie kosztują 400zł kpl na dwie osie Mogę Ci takie ogarnąć za 250zl 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evendi Opublikowano 16 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2023 (edytowane) 13 godzin temu, Fala napisał(a): Jeśli jeździsz dużo w terenie - wywal staby/łączniki Jeśli nie - warto łączniki dłuższe zamontować, bo ori naciągniesz na maxa liftem 5-cmtrowym (a2+b2=c2) Jeżdżę raczej mało teraz w terenie - czekam na podniesienie, bo zbyt często zdaża mi się dołem coś złapać. W międzyczasie znalazłem te łączniki warte 400 zł (tak to przynajmnej wygląda): - FEBI ŁĄCZNIK STABILIZATORA P SUBARU IMPREZA GF GC 42794 za 34,11 zł z Krakow - Allegro.pl - (12508792059) - NTY ŁĄCZNIK STABILIZATORA ZLT-SB-012 ZLT-SB-012 za 18,98 zł z Krakow - Allegro.pl - (14017083845) Tak, że... @Oktan dzięki ale chyba taniej będzie mi je kupić w sieci. Wygląda na to, że nie kosztują 400zł, nawet nie 250zł ;). Wezmę te, które wyżej wymieniłem + lift 5cm + prawdopodobnie opony 225(215?)/70r16 i powinno być już na tyle dobrze, że względne bezdroża nic mi nie zrobią. Edytowane 16 Sierpnia 2023 przez Evendi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 16 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2023 6 godzin temu, Evendi napisał(a): czekam na podniesienie Voilà! 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 16 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2023 12 godzin temu, Evendi napisał(a): Jeżdżę raczej mało teraz w terenie - czekam na podniesienie, bo zbyt często zdaża mi się dołem coś złapać. W międzyczasie znalazłem te łączniki warte 400 zł (tak to przynajmnej wygląda): - FEBI ŁĄCZNIK STABILIZATORA P SUBARU IMPREZA GF GC 42794 za 34,11 zł z Krakow - Allegro.pl - (12508792059) - NTY ŁĄCZNIK STABILIZATORA ZLT-SB-012 ZLT-SB-012 za 18,98 zł z Krakow - Allegro.pl - (14017083845) Tak, że... @Oktan dzięki ale chyba taniej będzie mi je kupić w sieci. Wygląda na to, że nie kosztują 400zł, nawet nie 250zł ;). Wezmę te, które wyżej wymieniłem + lift 5cm + prawdopodobnie opony 225(215?)/70r16 i powinno być już na tyle dobrze, że względne bezdroża nic mi nie zrobią. bierz te z neta , cena jest zależna od marki i jakości zmiennika 215/70/16 trze przy maksymalnym skręcie, trzeba obniżać mocowanie wahacza przedniego na ile się da, jak pamiętam 12mm powinno się udać nim dotknie ramy pomocniczej. 5cm liftu daje radę 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evendi Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2023 (edytowane) W dniu 16.08.2023 o 23:14, Oktan napisał(a): trzeba obniżać mocowanie wahacza przedniego na ile się da, jak pamiętam 12mm powinno się udać nim dotknie ramy pomocniczej Teraz sam już nie wiem jak to jest z oponami. Na forum, na YT i w "sieci" trafiłem na info, że przy lifcie 2 cale (~5cm) opony 215/70/16 lub 215/75/15 (niestety nie mam takich felg ) powinny pasować bez problemu i bez dodatkowych przeróbek, a tego, co piszesz muszę jeszcze 12mm mocowanie obniżyć :(. Tak przy okazji orientuje się ktoś czy @Rafaelo lub @krik nadal robią zestawy do liftu? Napisałem PW ale nie dostałem żadnej odpowiedzi. Chodzi o to, czy mają urlop czy raczej już na forum się nie pojawiają - ostatnie daty logowanie nie są takie stare... Może ktoś ma jakiś inny namiar do nich? Edytowane 18 Sierpnia 2023 przez Evendi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evendi Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2023 (edytowane) Post do usunięcia. Edytowane 18 Sierpnia 2023 przez Evendi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2023 W Forku SF miałem włożone opony 215/75 r 15 przy podkładkach 5cm oraz feldze z et38 nic nie obcierało. Natomiast przy ori feldze z et48 musiałem dać dystans na piastę 5mm. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Tak samo jak @Pan Dziedzic Forek SF. Tyle że 215/65R16. Felga ET42 BBS VW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edmund Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2023 W Forku SF miałem włożone opony 215/75 r 15 przy podkładkach 5cm oraz feldze z et38 nic nie obcierało. Natomiast przy ori feldze z et48 musiałem dać dystans na piastę 5mm.Dając te dystanse zmieniłeś szpilki na dłuższe czy wystarcza oryginał?Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2023 (edytowane) Szpilek nie zmieniałem. 5mm to max co można dać. Edytowane 21 Sierpnia 2023 przez Pan Dziedzic 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oltom2 Opublikowano 10 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2023 Witam. Zakupiłem forka 2007 sg 2.0 z gazem. Tył siedzi i znalazłem takie zestawy przód i tył proszę o podpowiedz czy to wystarczy czy cis jeszcze musze dokupić i założyć ?? proszę o porade https://subarak.pl/pl/zawieszenie-zestawy/45-35-mm-zestaw-tylnego-zawieszenia-ironman-do-subaru-forester-sg.html https://subarak.pl/pl/zawieszenie-zestawy/596-kompletny-zestaw-zawieszenia-35mm-przod-do-subaru-forester-sg-2002-2008.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 12 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2023 Koła wystarczy założyć i lift nie potrzebny. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herbert Opublikowano 14 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2023 Panowie i Panie... ma ktoś doświadczenie z liftem w OBKIII kupiłem takowego z podkładkami 5cm (jakoś tak znajomo wyglądają ) i zaczynam odczuwać dziwne drgania w trasie (głównie na autostradach) czy to przeguby??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evendi Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 Wreszcie podniosłem Subara i się... Zaczęło :(. Problem zasadniczo jest jeden: ustawienie pochylenia konta kół z tyłu. Napisałem posta w temacie "regulacja nachylenia tylnego koła" (regulacja nachylenia tylnego koła - Forester - Forum SIP (subaru.pl) ale tam kolega ir3n3usz dał mi jedną... w sumie dwie rady: 1) Rozwiercić dziurę w fasolkę i w ten sposób regulować kont - ten sposób omówiłem z mechanikiem i powiedział, że się tego raczej nie podejmie bo za duże ryzyko, że nie zrobi równo. 2) Cytując część wypowiedzi kolegi "Skończyło się na wywaleniu tego dziadostwa i wstawieniu podkładek między budę a amor, chyba 2cm. - tego z kolei robić nie mam nawet zamiaru, bo jak się przejechałem z liftem to wolę opony zdzierać niż się go pozbyć :). Krótki opis problemu: Po założeniu pojechałem na stację w celu ustawienia zbieżności i tu zaczynają się schody. To, że koła są pochylone widać gołym okiem i facet na stacji powiedział, że nie wie jak wyprostować pochylenie tylnych kół. Bez tego nie będzie nawet brał się za przód, bo to nie ma sensu. Problem jest taki, że mimośrody które zamontował mechanik kręcą się jak zwykła śruba. Mechanik na to, że owszem może się kręcą, bo pewnie czegoś w tym zestawie brakowało i skoro nie trzeba nic rozwiercać dodatkowo, to on nie wie jak to powinno być. Według faceta robiącego zestaw wszystko jest tak jak być powinno. Alternatywnie można by wiercić dziurkę itp. żeby te mimośrody unieruchomić ale ponoć bez takich atrakcji powinno się dać wyregulować pochylenie tylnych kół. Zasadnicze pytania: 1) Skoro w każdym zestawie 2 cale są te mimośrody to znaczy, że u każdego wymagało to jakichś (jednak) przeróbek, czy mój samochód jest jakiś popieprzony? 2) Czy sama śruba (śruby) mogły być np. wadliwe? - spotkaliście się z taką magią i nieprawdopodobieństwem? 3) Znacie sposób jak sobie z tym poradzić lub ewentualnie znacie kogoś na Śląsku, kto by pomógł? 4) Wybieram właśnie ATki i szczerze powiem, że szkoda by mi było je zdzierać przez pochylone koła z tyłu :(. 5) Tak w praktyce w Subaru (jeżeli jakimś niemożliwym sposobem nie uda się tego zrobić) jeżdżenie z lekkim nachyleniem tyłu grozi czymś więcej niż zdartymi oponami i czy jest sens ustawiać sam przód? Pomóżcie, bo ręce mi opadają, a frajda z jazdy jest niesamowita :). Pomocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edmund Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 Jeżeli masz takie śruby jak na zdjęciu to wszystko daje się ustawić.Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evendi Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 Mam "wizualnie": takie jak pokazałeś: No to albo mechanik i facet na stacji do d... albo nie wiem co :(. Przecież ich się chyba nie da źle zamontować....? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edmund Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 Trzeba pomyśleć . Chodzi o to że ważne jest aby włożyć śrubę z podkładką tak obróconą aby ich mimośród był najmniejszy. Podkladka ma taki wypust który opiera się w otworze amortyzatora. Ona ustala położenie śruby. Ja przed założeniem zaznaczyłem sobie pisakiem gdzie jest mimośród na śrubie i po założeniu przekręcasz podkładkami i srubą i widzisz jak ci się przesuwa zwrotnica względem amortyzatora. Potem dokręcasz nakrętką i to wszystko.Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się