Skocz do zawartości

syczy przy 2k rpm i wyżej [ OBK'08 2.0D ]


dubelt

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj zauważyłem w trasie że coś silnik zaczyna gadać jak odkurzacz przy wyprzedzaniu.

 

Okazało się że wąż wychodzący (dół) z intercoolera jest zachlapany filmem olejowym. Dźwięk na bank sprężonego powietrza. Na parkingu/luzie nie syczy.

 

Dzisiaj ładnie wykręciłem IC, poparzyłem, wyczyściłem szmatką, skręciłem mocniej .... i dalej to samo.

 

Waż nie wygląda jakby był pęknięty ... wtf ?

 

 

post-7142-0-47690900-1458925048.jpg

Edytowane przez dubelt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chciałem napisać że jestem po pełnym demontażu. Dwa małe pęknięcia ukazały się moim oczom po wyczyszczeniu całkowicie zdemontowanego elementu.

 

Kwestia znalezienia w rozsądnej cenie dobrego zamiennika lub oryginału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesz się, że dopiero pierwszy, u mnie z tego rocznika poszły już dwa, a właściwie 3, bo ten ostatni spadał co parę kilometrów i w ramach gwarancji został wymieniony jeszcze raz.

TTTM i koniec. A jak napisano powyżej, ASO i oryginał. Cena za kawałek gumy jest taka, jak by pozłacana była, ale nie ma wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesz się, że dopiero pierwszy, u mnie z tego rocznika poszły już dwa, a właściwie 3, bo ten ostatni spadał co parę kilometrów i w ramach gwarancji został wymieniony jeszcze raz.

TTTM i koniec. A jak napisano powyżej, ASO i oryginał. Cena za kawałek gumy jest taka, jak by pozłacana była, ale nie ma wyjścia.

Jest wyjście. Nie róbcie sobie jaj, że kawałek gumy, który można mieć za 34$ (oryginał OEM) kosztuje w Polsce 300zł.

O który chodzi?

Dolny 21869AA140 czy górny 21869AA150?

Innym wyjściem jest dobranie zamiennika.

Kto ma pod ręką stary, by zrobić pomiary średnicy wewnętrznej, zewnętrznej i dwóch długości (krótszej i dłuższej)?

Może coś się znajdzie w zamienniku.

post-13696-0-91224500-1459353929_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To aż takie proste nie jest.

Ten wąż ma w środku plastikową wyściółkę, jest dość specyficznie wygięty i nie wiem, czy nie ma różnych średnic na końcach.

Takie węże też bywają na wolnym rynku - to nie jest (jeśli jest) patent Subaru. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To aż takie proste nie jest.

Ten wąż ma w środku plastikową wyściółkę, jest dość specyficznie wygięty i nie wiem, czy nie ma różnych średnic na końcach.

Takie węże też bywają na wolnym rynku - to nie jest (jeśli jest) patent Subaru. :)

 

Patent pewnie nie, ale zrobiony dość złośliwie, żebyś czegoś nie dobrał. Jak by to było do jakiegoś ludowozu, to pewnie zamienniki by były, a tak....

300 to nie kosztuje, ale niedużo mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi akurat padł wąż pod intercoolerem.

Koszt 260 w oryginale. Zamienniki w rejonach 190zł... więc wybrałem oryginał bo z nabitą opaską.. nie trzeba kombinować.

 

 

Jak na 180kkm to jedna rura jest znośnym uszkodzeniem ...

Teraz dosłuchuję się jeszcze łożyska gdzieś w rejonie sprzęgła oraz w alternatorze ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry wszystkim

Mój pierwszy post na forum ale może się na coś przyda. Miałem podobny problem z tym wężem, tylko że w trasie, w sobotę popołudniu i z dala od jakiekogolwiek ASO Subaru. Jedyny mechanik, który zgodził się w ogóle spojrzeć na Subaru wstawił mi zamiast niego silikonowy wąż z jakiejś ciężarówki, działa tak już ponad rok bez żadnych problemów, a wytrzymałość silikonu jest jednak dużo większa niż gumy. Jeśli chcecie po południu mogę wrzucić zdjęcia.

Koszt węża 50 zł w lokalnym sklepie z częściami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak wprowadziłem Was w błąd, mój problem dotyczył węża turbosprężarki. Ale może też się komuś przyda, bo w ASO chcieli za niego ponad 200 zł. Wąż pochodzi z ciążarówki Mercedesa. 

Wygląda to tak:

n1cCr7p.jpg

Edytowane przez tokar01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...