luka10003 Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 witam! Pacjent to forester 2.0 125 problem zaczął się wczoraj w nocy,krótki postój na parkingu na odpalonym silniku i nagle słychać głośne chrobotanie w okolicach lewej głowicy przypomina to prace silnika bez oleju albo jak by zawory stukały...wróciłem tak do domu (150km), Foryś zbierał się jak zawsze,nie zauważyłem żadnego spadku mocy czy jakiejś innej anomali. to chrobotanie ustaje powyżej 2tys obr/min moje pytanie co to może być waszym zdaniem?może ktoś to przerabiał? i proszę o jakieś namiary na dobrego mechanika z okolic Garwolina/Warszawy Link to comment Share on other sites More sharing options...
melanż Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 może głupie, ale regulacja luzów była? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexClyde Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 rozbieraj szybko rozrzad pompa wody sie posypala przerabialem "chrobotanie" i obstawiam od razu pompe dzwiek jak mielenie kamieni pompa jest po lewej stronie na dole mozesz jeszcze osluchac ja. Kiedy wymieniales rozrzad kpl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
luka10003 Posted March 21, 2016 Author Share Posted March 21, 2016 luzy zaworowe jak i rozrząd były robione około 50tyś km temu,rozrząd oczywiście kpl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Napinacz paska rozrządu, możesz sprawdzić. Zdarzało się że puszczał i hałasuje strasznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
melanż Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 a autko w gazie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomek Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Możemy zgadywać ... Ale ja stawiam na obrócona panewkę. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
luka10003 Posted March 21, 2016 Author Share Posted March 21, 2016 tak w gazie... Atomek obrócona panewka hałasuje cały czas,wraz ze wzrostem obrotów hałas by się nasilał a nie znikał...po za tym ciśnienie oleju dało by o sobie znać... Link to comment Share on other sites More sharing options...
diamond Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Możemy zgadywać ... Ale ja stawiam na obrócona panewkę. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk U mnie był podobny dźwięk jak panewkę/ki obróciło i czort wie co jeszcze. Olej do weryfikacji- ilość na bagnecie i kolor po odkręceniu korka w misce.. Na wolnych obrotach był dziwny dźwięk który na wyższych obrotach ustawał, aż.................. tak w gazie... Atomek obrócona panewka hałasuje cały czas,wraz ze wzrostem obrotów hałas by się nasilał a nie znikał...po za tym ciśnienie oleju dało by o sobie znać... @luka10003 też tak myślałem.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomek Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Dokładnie znam przypadek panewek gdzie na początku było ja słychać np od 2000 do 3500 obr. im i tak przez kilka tys. Późnej nagle stukot w pełnym zakresie ale wiecie diagnoza przez internet to wróżenie ze szklanej kuli. Mam nadzieje ze autor wątku po diagnozie podzieli się z nami informacja. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
luka10003 Posted March 21, 2016 Author Share Posted March 21, 2016 no właśnie a możecie polecić jakiegoś mechanika z okolic stolicy Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomek Posted March 22, 2016 Share Posted March 22, 2016 Na tym forum polecamy tylko ASO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diamond Posted March 22, 2016 Share Posted March 22, 2016 Daj pacjenta do diagnozy, unikniesz kosztów .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luka10003 Posted March 22, 2016 Author Share Posted March 22, 2016 dzięki za ASO ostatnia wymiana rozrządu była robiona w ASO...dzisiaj dostałem się do rozrządu a tam napinacz paska rozrządu sobie lata jak chce...gwintu w głowicy brak (albo przeciągneli gwint albo nie dokręcili) i czeka mnie wymiana głowicy albo rozwiercanie i gwintowanie pod mocowanie napinacza... Link to comment Share on other sites More sharing options...
diamond Posted March 22, 2016 Share Posted March 22, 2016 dzięki za ASO ostatnia wymiana rozrządu była robiona w ASO...dzisiaj dostałem się do rozrządu a tam napinacz paska rozrządu sobie lata jak chce...gwintu w głowicy brak (albo przeciągneli gwint albo nie dokręcili) i czeka mnie wymiana głowicy albo rozwiercanie i gwintowanie pod mocowanie napinacza... Ładne rzeczy. Zgłaszałeś im ? Jest coś takiego jak rękojmia !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
luka10003 Posted March 22, 2016 Author Share Posted March 22, 2016 Ładne rzeczy były by gdyby pasek przeskoczył lub się zerwał... Aso jutro załatwię... temat do zamknięcia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted March 22, 2016 Share Posted March 22, 2016 Tego się bałem, że problem może dotyczyć napinacza. Mam nadzieję że Servis weźmie to na klatę. Powodzenia ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now