Wierzba6 Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 czekam wlasnie na odbior forestera xt i tak dlubie po internecie , doszedlem do ceny opon i w wyszukiwarce domyslnie wyskoczyly mi opony typu SUV, one sie czyms roznia od zwyklych? brac zwykle czy raczej celowac w suv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
irek200 Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 ??? To chyba jakaś sztuczna kategoria... Kieruj sie sezonem, rozmiarem, prędkością i nośnością, marką, ewentualnie modelem. pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 W oponach SUV jest głębszy bieżnik . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wierzba6 Posted March 18, 2016 Author Share Posted March 18, 2016 no wlasnie pierwszy raz sie z taka kategoria spotkalem, ale to nie wymysl sklepu bo czesc ma w nazwie suv. czyli poporstu glebszy bierznik? to na duzej starcza:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
irek200 Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 (edited) W oponach SUV jest głębszy bieżnik .?? Tak Btw to może do tej kategorii wrzucili opony typu AT tj. all terrain i MT czyli mud terrain... Edited March 19, 2016 by irek200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel.wro Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 Mam uniroyale 4x4 rallye czy jakoś tak (te niby do suvów)i z ciekawosci poczytalem opinię o nich, z zebrabych wynika, że są trochę dzielniejsze w terenie. Akurat mogę się z tym zgodzić, lecz zapewne jest to kompronis pomiedzy prowadzeniem na asfalcie. Ciekawi mnie tez czy są odporniejsze na uszkodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wierzba6 Posted March 19, 2016 Author Share Posted March 19, 2016 Czyli w sumie jak auto okazyjnie szutry jakies liznie to moga byc zwykle opony a nie wersja suv. A orientuje sie ktos moze na czym fabrycznie wychodza forestery xt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 czekam wlasnie na odbior forestera xt i tak dlubie po internecie , doszedlem do ceny opon i w wyszukiwarce domyslnie wyskoczyly mi opony typu SUV, one sie czyms roznia od zwyklych? brac zwykle czy raczej celowac w suv? A orientuje sie ktos moze na czym fabrycznie wychodza forestery xt? na bridgestonach duelerach - calkiem niezla opona Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 W oponach SUV jest głębszy bieżnik .?? Tak Btw to może do tej kategorii wrzucili opony typu AT tj. all terrain i MT czyli mud terrain... Moja małżonka jeździ od kilku lat CR-V i kupowałem 2-krotnie opony do tego auta. Konsultowałem się w temacie z "gumiarzami" i takie było tłumaczenie . Dochodzi trochę inna mieszanka i konstrukcja, która ma zapewnić większą odporność na uszkodzenia w terenie. Rzeczywiście bieżnik w oponach typu SUV na zimę miał głębokość ok. 10-11mm podczas gdy w normalnych oponach jest 8-9. Dodatkowo opony niby dedykowane na lato z oznaczeniem SUV są M+S czyli mud i snow. Generalnie niektóre rozmiary są opisywane tylko jako SUV, bo do zwykłych aut takie nie występują . Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 mud+snow nie oznacza, że one są wielosezonowe, czy zimowe. oznacza to tylko tyle, że były przetestowane na mazi pośniegowej i lekkim śniegu, i będą nieco lepsze niż typowe letnie, ale z uwagi na mieszankę gumy, i tak w przypadku temperatury poniżej 45 st. F (7 st. C) zaleca się stosowanie opon zimowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattew Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 (edited) czekam wlasnie na odbior forestera xt i tak dlubie po internecie , doszedlem do ceny opon i w wyszukiwarce domyslnie wyskoczyly mi opony typu SUV, one sie czyms roznia od zwyklych? brac zwykle czy raczej celowac w suv? A orientuje sie ktos moze na czym fabrycznie wychodza forestery xt? na bridgestonach duelerach - calkiem niezla opona np. mój Forek (SBD)latem ubiegłego roku wyjechał na Yokohama Geolandar g91f (225/60/R17) Edited March 19, 2016 by mattew Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfik Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 XT ma inne opony niż diesel, bo potrzebuje indeksu prędkości V. W okolicach forkowych rozmiarów bywają zarówno opony projektowane do limuzyn jak i do suv. Jest tak na granicy między największymi rozmiarami opon osobowych a najmniejszymi dedykowanymi do 4x4. Producenci marketingowo pozycjonują jakąś oponę i dobierają do tego zakres rozmiarów. Opony do suv są i typu czysto szosowego i bardziej uniwersalnego i wreszcie terenowe, choć te bardziej skuteczne nie wystąpują w tak niskich profilach. Szkoda, że rozmiar 225/55r18 jest dość mało popularny. Ciekawy wybór jest przy 245/50r18 albo 235/55r18, które w zasadzie pasują, ale już poza homologacją. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 To ja się podepnę pod temat - jak g91f mają się do legendarnych g95? Są lepsze, czy taki sam gniot? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 (edited) tez jestem ciekaw. Spawalniczy a twoj OBK na jakich wyjechal z salonu g95? Edited March 20, 2016 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 OBK wyjechał na duelerach. Dużo lepsze w moim odczuciu o g95. g91f mam w forku ale jeszcze na nich nie jeździłem, dlatego pytam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 W takim razie daj znac jak sie spisuja te g91. Duelery faktycznie lepsza guma od g95-ale ciezej chyba znalezc gorsza Napisz jak spisuja sie na mokrym bo tutaj g95'ka "daje plame" po calosci i uwazam ze jest to jej glowna wada ( to ze piszczy nawet mi tak strasznie nie przeszkadza, na suchym sprawuje sie calkiem niezle ale wlasnie na mokrym jest dramat) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Słabości g95 doświadczyłem w poprzednim OBK. Poza tym, że samochód się źle prowadził, to jeszcze wyząbkowały. Po pierwszym sezonie zamieniłem na Pirelli P7. Różnica bardzo duża w każdych warunkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
camel00 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 opony typu SUV, one sie czyms roznia od zwyklych Większe rozmiary, wyższy bok, większą nośność. O ile nie będzie przy oponie oznaczenia HT/AT/MT, bieżnik będzie typowo szosowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xvc517 Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 Nie wiem jak opony SUV, ale warto do Forka kupić opony ze wzmacnianymi ściankami bocznymi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forest Gump Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 b Link to comment Share on other sites More sharing options...
kordynator Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 opony typu SUV, one sie czyms roznia od zwyklych? typu SUV maja chyba większą nośność. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siodemka Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Nie wiem jak opony SUV, ale warto do Forka kupić opony ze wzmacnianymi ściankami bocznymi.Hey A co daja wzmacniane scianki ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herbert Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 nowy jestem na subaru, ale SUV to codzienność od 8 lat... nie tak łatwo złapać gwoździa w oponkę do SUV'a, czy to bieżnik wyższy? czy osnowa gęstsza? ale fakt taki, że Brat łata w Avensis opony a ja w RAV4 nie... (BFG Macadan, Dunlop4D) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ForekXT Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Nie wiem jak opony SUV, ale warto do Forka kupić opony ze wzmacnianymi ściankami bocznymi.HeyA co daja wzmacniane scianki ? Bok opony jest sztywniejszy - opona mniej ugina się w zakrętach. Trochę kosztem komfortu podobnie jak niskoprofilowe. Wzmacniane opony mają dopisek XL albo Extra Load. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now