Wierzba6 Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 czekam wlasnie na odbior forestera xt i tak dlubie po internecie , doszedlem do ceny opon i w wyszukiwarce domyslnie wyskoczyly mi opony typu SUV, one sie czyms roznia od zwyklych? brac zwykle czy raczej celowac w suv? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irek200 Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 ??? To chyba jakaś sztuczna kategoria... Kieruj sie sezonem, rozmiarem, prędkością i nośnością, marką, ewentualnie modelem. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 W oponach SUV jest głębszy bieżnik . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wierzba6 Opublikowano 18 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 no wlasnie pierwszy raz sie z taka kategoria spotkalem, ale to nie wymysl sklepu bo czesc ma w nazwie suv. czyli poporstu glebszy bierznik? to na duzej starcza:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irek200 Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 (edytowane) W oponach SUV jest głębszy bieżnik .?? Tak Btw to może do tej kategorii wrzucili opony typu AT tj. all terrain i MT czyli mud terrain... Edytowane 19 Marca 2016 przez irek200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel.wro Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Mam uniroyale 4x4 rallye czy jakoś tak (te niby do suvów)i z ciekawosci poczytalem opinię o nich, z zebrabych wynika, że są trochę dzielniejsze w terenie. Akurat mogę się z tym zgodzić, lecz zapewne jest to kompronis pomiedzy prowadzeniem na asfalcie. Ciekawi mnie tez czy są odporniejsze na uszkodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wierzba6 Opublikowano 19 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Czyli w sumie jak auto okazyjnie szutry jakies liznie to moga byc zwykle opony a nie wersja suv. A orientuje sie ktos moze na czym fabrycznie wychodza forestery xt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 czekam wlasnie na odbior forestera xt i tak dlubie po internecie , doszedlem do ceny opon i w wyszukiwarce domyslnie wyskoczyly mi opony typu SUV, one sie czyms roznia od zwyklych? brac zwykle czy raczej celowac w suv? A orientuje sie ktos moze na czym fabrycznie wychodza forestery xt? na bridgestonach duelerach - calkiem niezla opona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 W oponach SUV jest głębszy bieżnik .?? Tak Btw to może do tej kategorii wrzucili opony typu AT tj. all terrain i MT czyli mud terrain... Moja małżonka jeździ od kilku lat CR-V i kupowałem 2-krotnie opony do tego auta. Konsultowałem się w temacie z "gumiarzami" i takie było tłumaczenie . Dochodzi trochę inna mieszanka i konstrukcja, która ma zapewnić większą odporność na uszkodzenia w terenie. Rzeczywiście bieżnik w oponach typu SUV na zimę miał głębokość ok. 10-11mm podczas gdy w normalnych oponach jest 8-9. Dodatkowo opony niby dedykowane na lato z oznaczeniem SUV są M+S czyli mud i snow. Generalnie niektóre rozmiary są opisywane tylko jako SUV, bo do zwykłych aut takie nie występują . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 mud+snow nie oznacza, że one są wielosezonowe, czy zimowe. oznacza to tylko tyle, że były przetestowane na mazi pośniegowej i lekkim śniegu, i będą nieco lepsze niż typowe letnie, ale z uwagi na mieszankę gumy, i tak w przypadku temperatury poniżej 45 st. F (7 st. C) zaleca się stosowanie opon zimowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattew Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 (edytowane) czekam wlasnie na odbior forestera xt i tak dlubie po internecie , doszedlem do ceny opon i w wyszukiwarce domyslnie wyskoczyly mi opony typu SUV, one sie czyms roznia od zwyklych? brac zwykle czy raczej celowac w suv? A orientuje sie ktos moze na czym fabrycznie wychodza forestery xt? na bridgestonach duelerach - calkiem niezla opona np. mój Forek (SBD)latem ubiegłego roku wyjechał na Yokohama Geolandar g91f (225/60/R17) Edytowane 19 Marca 2016 przez mattew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 XT ma inne opony niż diesel, bo potrzebuje indeksu prędkości V. W okolicach forkowych rozmiarów bywają zarówno opony projektowane do limuzyn jak i do suv. Jest tak na granicy między największymi rozmiarami opon osobowych a najmniejszymi dedykowanymi do 4x4. Producenci marketingowo pozycjonują jakąś oponę i dobierają do tego zakres rozmiarów. Opony do suv są i typu czysto szosowego i bardziej uniwersalnego i wreszcie terenowe, choć te bardziej skuteczne nie wystąpują w tak niskich profilach. Szkoda, że rozmiar 225/55r18 jest dość mało popularny. Ciekawy wybór jest przy 245/50r18 albo 235/55r18, które w zasadzie pasują, ale już poza homologacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 To ja się podepnę pod temat - jak g91f mają się do legendarnych g95? Są lepsze, czy taki sam gniot? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 (edytowane) tez jestem ciekaw. Spawalniczy a twoj OBK na jakich wyjechal z salonu g95? Edytowane 20 Marca 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 OBK wyjechał na duelerach. Dużo lepsze w moim odczuciu o g95. g91f mam w forku ale jeszcze na nich nie jeździłem, dlatego pytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 W takim razie daj znac jak sie spisuja te g91. Duelery faktycznie lepsza guma od g95-ale ciezej chyba znalezc gorsza Napisz jak spisuja sie na mokrym bo tutaj g95'ka "daje plame" po calosci i uwazam ze jest to jej glowna wada ( to ze piszczy nawet mi tak strasznie nie przeszkadza, na suchym sprawuje sie calkiem niezle ale wlasnie na mokrym jest dramat) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Słabości g95 doświadczyłem w poprzednim OBK. Poza tym, że samochód się źle prowadził, to jeszcze wyząbkowały. Po pierwszym sezonie zamieniłem na Pirelli P7. Różnica bardzo duża w każdych warunkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel00 Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 opony typu SUV, one sie czyms roznia od zwyklych Większe rozmiary, wyższy bok, większą nośność. O ile nie będzie przy oponie oznaczenia HT/AT/MT, bieżnik będzie typowo szosowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xvc517 Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Nie wiem jak opony SUV, ale warto do Forka kupić opony ze wzmacnianymi ściankami bocznymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Gump Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 b Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 opony typu SUV, one sie czyms roznia od zwyklych? typu SUV maja chyba większą nośność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siodemka Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Nie wiem jak opony SUV, ale warto do Forka kupić opony ze wzmacnianymi ściankami bocznymi.Hey A co daja wzmacniane scianki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herbert Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 nowy jestem na subaru, ale SUV to codzienność od 8 lat... nie tak łatwo złapać gwoździa w oponkę do SUV'a, czy to bieżnik wyższy? czy osnowa gęstsza? ale fakt taki, że Brat łata w Avensis opony a ja w RAV4 nie... (BFG Macadan, Dunlop4D) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ForekXT Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Nie wiem jak opony SUV, ale warto do Forka kupić opony ze wzmacnianymi ściankami bocznymi.HeyA co daja wzmacniane scianki ? Bok opony jest sztywniejszy - opona mniej ugina się w zakrętach. Trochę kosztem komfortu podobnie jak niskoprofilowe. Wzmacniane opony mają dopisek XL albo Extra Load. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się