Jump to content

roznica miedzy oponami suv a zwyklymi


Wierzba6
 Share

Recommended Posts

czekam wlasnie na odbior forestera xt i tak dlubie po internecie , doszedlem do ceny opon i w wyszukiwarce domyslnie wyskoczyly mi opony typu SUV,  one sie czyms roznia od zwyklych? brac zwykle czy raczej celowac w suv?

Link to comment
Share on other sites

W oponach SUV jest głębszy bieżnik ;).

?? ;)

Tak Btw to może do tej kategorii wrzucili opony typu AT tj. all terrain i MT czyli mud terrain...

Edited by irek200
Link to comment
Share on other sites

Mam uniroyale 4x4 rallye czy jakoś tak (te niby do suvów)i z ciekawosci poczytalem opinię o nich, z zebrabych wynika, że są trochę dzielniejsze w terenie. Akurat mogę się z tym zgodzić, lecz zapewne jest to kompronis pomiedzy prowadzeniem na asfalcie. Ciekawi mnie tez czy są odporniejsze na uszkodzenia

Link to comment
Share on other sites

 

 

czekam wlasnie na odbior forestera xt i tak dlubie po internecie , doszedlem do ceny opon i w wyszukiwarce domyslnie wyskoczyly mi opony typu SUV, one sie czyms roznia od zwyklych? brac zwykle czy raczej celowac w suv?

 

 

A orientuje sie ktos moze na czym fabrycznie wychodza forestery xt?

na bridgestonach duelerach - calkiem niezla opona

Link to comment
Share on other sites

 

W oponach SUV jest głębszy bieżnik ;).

?? ;)

Tak Btw to może do tej kategorii wrzucili opony typu AT tj. all terrain i MT czyli mud terrain...

Moja małżonka jeździ od kilku lat CR-V i kupowałem 2-krotnie opony do tego auta. Konsultowałem się w temacie z "gumiarzami" i takie było tłumaczenie ;). Dochodzi trochę inna mieszanka i konstrukcja, która ma zapewnić większą odporność na uszkodzenia w terenie.

Rzeczywiście bieżnik w oponach typu SUV na zimę miał głębokość ok. 10-11mm podczas gdy w normalnych oponach jest 8-9. Dodatkowo opony niby dedykowane na lato z oznaczeniem SUV są M+S czyli mud i snow.

Generalnie niektóre rozmiary są opisywane tylko jako SUV, bo do zwykłych aut takie nie występują ;).

Link to comment
Share on other sites

mud+snow nie oznacza, że one są wielosezonowe, czy zimowe. oznacza to tylko tyle, że były przetestowane na mazi pośniegowej i lekkim śniegu, i będą nieco lepsze niż typowe letnie, ale z uwagi na mieszankę gumy, i tak w przypadku temperatury poniżej 45 st. F (7 st. C) zaleca się stosowanie opon zimowych.

Link to comment
Share on other sites

 

czekam wlasnie na odbior forestera xt i tak dlubie po internecie , doszedlem do ceny opon i w wyszukiwarce domyslnie wyskoczyly mi opony typu SUV, one sie czyms roznia od zwyklych? brac zwykle czy raczej celowac w suv?

 

 

A orientuje sie ktos moze na czym fabrycznie wychodza forestery xt?

na bridgestonach duelerach - calkiem niezla opona

 

np. mój Forek (SBD)latem ubiegłego roku wyjechał na Yokohama Geolandar g91f  (225/60/R17) 

Edited by mattew
Link to comment
Share on other sites

XT ma inne opony niż diesel, bo potrzebuje indeksu prędkości V. W okolicach forkowych rozmiarów bywają zarówno opony projektowane do limuzyn jak i do suv. Jest tak na granicy między największymi rozmiarami opon osobowych a najmniejszymi dedykowanymi do 4x4. Producenci marketingowo pozycjonują jakąś oponę i dobierają do tego zakres rozmiarów. Opony do suv są i typu czysto szosowego i bardziej uniwersalnego i wreszcie terenowe, choć te bardziej skuteczne nie wystąpują w tak niskich profilach. Szkoda, że rozmiar 225/55r18 jest dość mało popularny. Ciekawy wybór jest przy 245/50r18 albo 235/55r18, które w zasadzie pasują, ale już poza homologacją.

Link to comment
Share on other sites

W takim razie daj znac jak sie spisuja te g91. Duelery faktycznie lepsza guma od g95-ale ciezej  chyba znalezc gorsza :) Napisz jak spisuja sie na mokrym bo tutaj g95'ka "daje plame" po calosci i uwazam ze jest to jej glowna wada ( to ze piszczy nawet mi tak strasznie nie przeszkadza, na suchym sprawuje sie calkiem niezle ale wlasnie na mokrym jest dramat)

Link to comment
Share on other sites

Słabości g95 doświadczyłem w poprzednim OBK. Poza tym, że samochód się źle prowadził, to jeszcze wyząbkowały. Po pierwszym sezonie zamieniłem na Pirelli P7. Różnica bardzo duża w każdych warunkach.

Link to comment
Share on other sites

opony typu SUV,  one sie czyms roznia od zwyklych

 

Większe rozmiary, wyższy bok, większą nośność.

O ile nie będzie przy oponie oznaczenia HT/AT/MT, bieżnik będzie typowo szosowy.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

nowy jestem na subaru,

ale SUV to codzienność od 8 lat...

nie tak łatwo złapać gwoździa w oponkę do SUV'a, czy to bieżnik wyższy? czy osnowa gęstsza?

ale fakt taki, że Brat łata w Avensis opony a ja w RAV4 nie... (BFG Macadan, Dunlop4D)

Link to comment
Share on other sites

 

Nie wiem jak opony SUV, ale warto do Forka kupić opony ze wzmacnianymi ściankami bocznymi.

Hey

A co daja wzmacniane scianki ?

 

 

Bok opony jest sztywniejszy - opona mniej ugina się w zakrętach. Trochę kosztem komfortu podobnie jak niskoprofilowe.

Wzmacniane opony mają dopisek XL albo Extra Load.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...