SCUBA Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Witam, ostatniego weekendu bardzo się spieszyłem i cisnałem na trasie 140-150 km/h przez jakieś 20-25 min potem jazdna normalna 120-130, dojechałem do skrzyżowania i skrzynia zaczęła powoli się blokować aż silnik gasł w neutralnych położeniu dzwigni biegów, bez żadnych zgrzytów i innych dziwnych dzwięków, nie dało się też ruszyć. Forek odholowany do warszatu, mechanik stwierdził że olej się spienił i skrzynia zagotowała i coś spuchło, dodam ze olej miał nie duży przebieg motul 75w90. Dziś mechanik dzwonił i mówił ze forek juz jeździ dobrze, ale zastanawiam się czy się nic nie stało w skrzyni biegów skoro spuchła. Miał ktoś taką sytuację? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Ugotowałeś pewnie wiskozę w centralnym dyferencjale. Powodem : nieodpowiednie ciśnienie powietrza w kołach , różny rozmiar opon . Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCUBA Posted March 15, 2016 Author Share Posted March 15, 2016 (edited) rozmiar opon seryjny, opony nowe były kupowane jesienią, ciśnienia w kołach ok jakie są objawy uszkodzonej wiskozy? forek ma przebieg 270 tyś Edited March 15, 2016 by SCUBA Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Być może wisko się zużyło. Jakieś dźwięki pod koniec? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCUBA Posted March 15, 2016 Author Share Posted March 15, 2016 żadnego dzwięku, opócz tego to skrzynia mi juz delikatnie wyje ale to juz jest od dłuzszego czasu i nie staje sie głośniejsze Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Tylko ,że to wycie słyszalne z okolic lewarka najczęściej zwiastuje kończącą się wiskozę okolice 200kkm przebiegu. Jeżeli zaczął gasnąć nawet na luzie to powodem są jak myślę zużyte łożyska na wałku sprzęgłowym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted March 16, 2016 Share Posted March 16, 2016 Masz jakieś płyty pod silnikiem i skrzynią? ciśnienia w kołach ok -tzn jakie na przodzie i tyle? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted March 16, 2016 Share Posted March 16, 2016 ciśnienia w kołach ok -tzn jakie na przodzie i tyle? chodzi tutaj bardziej o wyrównanie ciśnień (z punktu widzenia osi), a nie o jakąś konkretna wartość. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now