morda4u Posted March 14, 2016 Share Posted March 14, 2016 (edited) Witam, czy ktoś może zakładał felgi 18x8.5 ET35 do Legacy V na OEM zawias? Ewentualnie inne kombinacje szerokości felgi i ET, które dają podobny efekt? OEM felgi są w rozmiarach od 6.5x16 ET48 do 7.5x18 ET55. Internety piszą, że bez problemu wejdzie też 18x9 ET35, a nawet jakieś 19-tki. Fajnie by było jednak jakby ktoś tutaj potwierdził Pozdr! PS Widzę, że jest podobny temat o Legacy IV. Ja pytam o V, ale jeśli admini uznają, że to to samo to proszę połączyć/usunąć Edited March 14, 2016 by morda4u Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJacek Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 (edited) Jak pokazują amerykanie (http://legacygt.com/forums/showthread.php/show-off-your-5th-gens-aftermarket-wheels-192431.html) wejdą. Pytanie co się będzie dziać jak auto zostanie załadowane. Przykładowo dla rozmiaru 18x9.5 ET35 http://legacygt.com/forums/showpost.php?p=5362928&postcount=1061 widać, że wszystko jest równo z linią błotnika. Tylko w stosunku do seryjnego rozmiaru mamy 20mm różnicy ET i 50mm różnicy w szerokości felg. Podejrzewam, że połowa tej wartości powinna być ok (czyli ET35 i 8 cali, albo ET45 i 8.5 cala, chociaż czy jest sens zakładać tak szeroką oponę do auta 4x4 ?). Warto spojrzeć jak auto się zachowuje przy większym obciążeniu bo na sucho to dużo rzeczy można zrobić. Czy ty masz wersję Sport na 18stkach czy zwykłą na 17tkach? Edited March 24, 2016 by JJacek Link to comment Share on other sites More sharing options...
morda4u Posted March 24, 2016 Author Share Posted March 24, 2016 Ja mam wersję Comfort z 215/50R17 7.0 ET55. Też śledziłem US forum i niby wrzucenie 8.5 ET35 jest OK ale w porównaniu z tym co mam teraz to jest prawie 4cm szerzej (click) .Trochę dużo Ostatecznie chyba pójdę w opcję bezpieczną i wrzucę 7.5 ET35 co daję poszerzenie o 2.6cm na stronę (click). Felga 8.0 ET35 to poszerznie o 3.3cm. Słyszałem też opinie, że jak szerzej to dolna część koła nie jest schowana w nadkolu i sypie żwirem spod kół na drzwi i zderzak, ale tuningowcy się jakoś tym nie przejmują Link to comment Share on other sites More sharing options...
morda4u Posted July 4, 2016 Author Share Posted July 4, 2016 Info dla potomnych: Okazało się, że felgi OEM to 17x7.5 ET55 z tego co pamiętam: Felg, które mi się podobały nie było w rozmiarze 18x8 więc nie ryzykowałem z szerokością 8.5 i kupiłem 18x7.5 ET35 czyli 2cm szerzej niż OEM. Na 17" miałem opony 215/50. Na 18" założyłem 215/45. Do tego sprężyny -35mm. Ostateczny setup: - sprężyny obniżające H&R model 29167-2. Są niby do kombi, ale siadło wszystko równo w moim sedanie. Dołożenie haka z tyłu też nie zrobiło różnicy. - felgi Japan Racing JR-18 18x7.5 ET35 - opony Good Year Eagle F1 Asymmetric 2 215/45R18 Przód się elegancko spasował, nie wystaje nie jest schowany. Tył też ładnie, góra jest minimalnie głębiej ze względu na większy kąt nachylenia niż przód. Przed założeniem nowych sprężyn mogłem włożyć rękę między koło a nadkole. Po obniżce wchodzą dwa palce. Na pełnym załadunku (bagażnik na full, box na dachu full i hak z dwoma rowerami) ledwo wchodził jeden palec. Nic nie obcierało na trasie ponad 1000km. Potwierdzam że taki zestaw jest bezpieczny i nie trzeba kombinować z rolowaniem błotników Przód: Tył: Pozdr. morda Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJacek Posted July 4, 2016 Share Posted July 4, 2016 Dzięki za info. Rzeczywiście wygląda ok. Widzę, też, że większy rozmiar, czyli 18x8 ET35 (dość popularny aftermarket'owy) już by by problematyczny. Rozumiem, że prowadzenie dużo się nie zmieniło? Link to comment Share on other sites More sharing options...
morda4u Posted July 4, 2016 Author Share Posted July 4, 2016 18x8 ET35 będzię wysunięte na zewnątrz o 6.4mm bardziej niż 18x7.5 ET35. Myślę że na OEM sprężynach jeszcze dałoby radę, ale po obniżeniu mogłaby być loteria. U mnie tył już by chyba obcierał na pełnym załadunku. Co do jazdy to sprężyny H&R jak dla mnie w ogóle nie są twardsze. Jeździ się tak samo komfortowo. Wolałbym sztywniej, ale jest ok. Amortyzatory mam fabryczne. Jak szukałem amorów Bilstein B6 to są tylko do GT-ka. Nie wiem czy będą pasowały do mojego wolnossaka, bo gdzieś wyczytałem, że GT-ek ma jakieś inne mocowania. W ogóle nie znalazłem twardszego amora do mnie. Jak ktoś wie co można wrzucić to proszę o info Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now