Jump to content
k_sargalski

Zakup pierwszej Imprezy [?]

Recommended Posts

Witajcie, jeśli piszę w złym dziale, to apeluję o przebaczenie. Ale przechodząc do rzeczy...

 

Subaru impreza to auto o którym marzę od lat, przeglądałem ogłoszenia, oglądałem setki filmików, ale technicznie jestem zielony. 

Prawdopodobnie w przyszłym roku planuję zakup drugiego auta. Zastanawiam się czy jest taka opcja, by była to impreza.

 

Załóżmy, że budżet wynosiłby 20-25k. 

 

Głównie pod uwagę biorę: Hawkeye 2.0 160ps 

 

Tutaj dwa pierwsze pytania:

 

-Blobeye 2.0 125km (czy jest bardzo duża różnica w mocy w porównaniu z 160?)

-Czy warto zawracać sobie głowę silnikami 2,5l ~170ps? (chodzi mi o te wersje USA)

 

Auto miałoby być odskocznią od 1.6HDi, głównie do jazdy po mieście, kupowałbym bez LPG i prawdopodobnie nie zakładał podtlenku.

 

Jakie są koszty serwisowania takiego samochodu w porównaniu z innymi "popularniejszymi" markami?

Ile średnio w swoje subaryny wkładaliście blisko po zakupie? 

 

Pozdrawiam i naprawdę dziękuję za pomoc. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak nie zależy Ci na mocy to do jazdy nawet ten 125KM jest fajny, ale nie jest to rakieta :) Amerykańce zazwyczaj są po dzwonach, ale silniki są już bardziej dynamiczne niż takie 2.0 125KM. O tych 160KM niech się wypowie ktoś kto ma, obstawiam że będzie "szybsze ". Koszty utrzymania wolnego ssaka nie są duże, w DOHC (160KM) jest droższa regulacja zaworów, kosztuje ponad 1000zł, ale robi się to rzadko (co 100kkm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja porównując wersje 158 hp i 125 a nawet 115 nie odczuwam zbytniej różnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdże Subaru WRX 2.5 283 konie ma obecnie, koszty utrzymania spore, szkoda pisać co robiłem itd..., w rodzinie posiadamy drugą subarynę 2.0 (wolny ssak)  i 1.8 (starsza impreza wolny ssak). Osobiście polecam 2.0 125km, bedziesz zadowolony nie będzie się psuł i części dużo tańsze:) Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy w czym te 1.6 hdi,ale "odskoczni" to bym się nie spodziewał po wolnossącym 125PS :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieslem nie musisz tak żyłować żeby jechało. 

Kupiłem imprezę miesiąc temu. 2.0 125 w budzie z 2000 roku czyli bugeye.

 

Na początek świece w oleju czyli uszczelki świec i pod deklami - ponoć często to występuje. Wydałem około 350 zł za oryginały bez roboty

Niedługo rozrząd - liczę ok 1000 zł, zobaczymy.

Blachara i konserwacja - 1500 zł: tylne nadkole i osłony progów + parchel na przodzie i lekko przerysowane drzwi.

Mówisz że nie planujesz zakładać LPG, ja Ci to polecam bo jeździsz tak samo a taniej, także przemyśl to. Za moją instalację dałem 2400. Tak tanio bo robił mi to dobry kolega który na Subarynkach się zna dobrze. 

Jeśli jesteś osobą którą denerwuje nawet najmniejszy detal no to będziesz do auta dokładał bez końca tak jak ja. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako użytkownik Imprezy z silnikiem 160KM napiszę, że auto jest fantastyczne :) Mimo braku turbo i tak jest szybsze od 90% samochodów na drodze. Jeśli chodzi o ceny części eksploatacyjnych, to trudno mi się wypowiedzieć, bo przez 30000 km mojego użytkowania zmieniałem tylko olej, filtry i płyn do spryskiwaczy. Na przeglądach za każdym razem słyszę, że auto jak nowe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jako użytkownik Imprezy z silnikiem 160KM napiszę, że auto jest fantastyczne  :) Mimo braku turbo i tak jest szybsze od 90% samochodów na drodze

 

:biglol:  kolega tak od rana na alkoholu? :P

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie, jeśli piszę w złym dziale, to apeluję o przebaczenie. Ale przechodząc do rzeczy...

 

Subaru impreza to auto o którym marzę od lat, przeglądałem ogłoszenia, oglądałem setki filmików, ale technicznie jestem zielony. 

Prawdopodobnie w przyszłym roku planuję zakup drugiego auta. Zastanawiam się czy jest taka opcja, by była to impreza.

 

Załóżmy, że budżet wynosiłby 20-25k. 

 

Głównie pod uwagę biorę: Hawkeye 2.0 160ps 

 

Tutaj dwa pierwsze pytania:

 

-Blobeye 2.0 125km (czy jest bardzo duża różnica w mocy w porównaniu z 160?)

-Czy warto zawracać sobie głowę silnikami 2,5l ~170ps? (chodzi mi o te wersje USA)

 

Auto miałoby być odskocznią od 1.6HDi, głównie do jazdy po mieście, kupowałbym bez LPG i prawdopodobnie nie zakładał podtlenku.

 

Jakie są koszty serwisowania takiego samochodu w porównaniu z innymi "popularniejszymi" markami?

Ile średnio w swoje subaryny wkładaliście blisko po zakupie? 

 

Pozdrawiam i naprawdę dziękuję za pomoc. :)

Oba stoją w miejscu. Weź lepiej GT-ka, przynajmniej polatasz :)

Jako użytkownik Imprezy z silnikiem 160KM napiszę, że auto jest fantastyczne :) Mimo braku turbo i tak jest szybsze od 90% samochodów na drodze. Jeśli chodzi o ceny części eksploatacyjnych, to trudno mi się wypowiedzieć, bo przez 30000 km mojego użytkowania zmieniałem tylko olej, filtry i płyn do spryskiwaczy. Na przeglądach za każdym razem słyszę, że auto jak nowe :)

Też mam 2,5N/A 160KM. 90% samochodów objeżdżasz? A gdzie Ty mieszkasz? Za Uralem? :)

 

Odstaw te specyfiki, albo zmień dilera ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledzicie - i tyle Wam powiem. Niby na co mu na ulicy znow tak duzo wiecej, zeby w miare dynamicznie ruszyc i utrzymywac sie w granicach przepisow?

Jak jest zadowolony z tego co ma, i potrafi to wykorzystac lepiej niz owe 90% spotkanych na ulicy uzytkownikow to w czym problem?

W tym, ze nie ma tylu punktow szacunku jak za "turbo, brembo i ferodo"? I "czysta koni", bo "kazda impreza p'sze pana ma czysta koni!" ?

Edited by AMI

Share this post


Link to post
Share on other sites

He, he, u nas w Swarzędzu wyprzedzam każdego na drodze jak furmankę :) 

A serio: porównując bezpośrednio z moim Forkiem S-turbo, Impreza na pewno dłużej się rozpędza. Za to jest duuużo tańsza w utrzymaniu ;) Autor wątku pytał o moc i koszty eksploatacji tego konkretnego silnika i osobiście bardzo go polecam, jeżeli ma to być auto do codziennej jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AMI: nie przeżywaj - napinka szkodzi zdrowiu B) nikt nie gani chłopaka za posiadanie Imprezy N/A tylko się trochę nabijamy z bzdur jakie wypisuje. Później autor wątku zakupi takie autko i będzie zawiedziony bo przecież miał 90% aut zostawiać w tyle ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na razie, to widze, ze wszyscy inni strasznie przezywaja, jakby swiat sie zaczynal i konczyl na wersjach turbo, bo inaczej to wstyd z garazu wyjechac.

 

Nie wiem jak sie jezdzi w jego okolicy, ale w mojej wystarcza mi Pug 106 1.0, zeby ze swiatel sie odbijac.

Nie wszedzie na drodze toczy sie walka :P


A to, ze NA jako odskocznia od HDi to troche chybiony pomysl, to inna sprawa :)

Jak ma byc odskocznia, to lepiej jakies MX5 na weekendy :)

Edited by AMI

Share this post


Link to post
Share on other sites

 nikt nie gani chłopaka za posiadanie Imprezy N/A tylko się trochę nabijamy z bzdur jakie wypisuje. Później autor wątku zakupi takie autko i będzie zawiedziony bo przecież miał 90% aut zostawiać w tyle ;)

Dobra, niech będzie 70% ;) Nie chcę żeby autor wątku miał później do mnie pretensje, że miała być torpeda, a tu taki muł  :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na razie, to widze, ze wszyscy inni strasznie przezywaja, jakby swiat sie zaczynal i konczyl na wersjach turbo, bo inaczej to wstyd z garazu wyjechac.

 

Nie wiem jak sie jezdzi w jego okolicy, ale w mojej wystarcza mi Pug 106 1.0, zeby ze swiatel sie odbijac.

Nie wszedzie na drodze toczy sie walka

A to, ze NA jako odskocznia od HDi to troche chybiony pomysl, to inna sprawa :)

Jak ma byc odskocznia, to lepiej jakies MX5 na weekendy :)

Tak. Mojego szwagra znajomy też objeżdża wszystkich yarisem 1.0 :facepalm:

 

Nikt tu nic nie przeżywa.

 

W zasadzie bardzo lubię 2.5 N/A, spokój, wszystko bez pośpiechu, a zawieszenie nadal Subaru, czyli przyklejony do drogi :)

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...