Jump to content

Drgania karoserii w Legacy I


sigma111

Recommended Posts

Może ktoś miał taki przypadek i wie jak sobie z nim poradzić.

 

Przebijając się przez wartość 140 Km/h na 5 biegu cała karoseria wpada w drgania jakby miała się rozlecieć. W okolicach 150 - 160 km/h drganie znika. Dziwne jest też to że jak przebijam się przez wartość 140 na niższym biegu z wyższą wartością obrotów zjawisko drgania nie pojawia się.

 

Nie ma różnicy czy jadę na zestawie opon letnich czy zimowych. Każdy zestaw jest na innych felgach. Również kontroli został poddany wał - nie ma żadnego bicia i podpora wału też jeszcze nie klęka.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Może ktoś miał taki przypadek i wie jak sobie z nim poradzić.

 

Przebijając się przez wartość 140 Km/h na 5 biegu cała karoseria wpada w drgania jakby miała się rozlecieć. W okolicach 150 - 160 km/h drganie znika. Dziwne jest też to że jak przebijam się przez wartość 140 na niższym biegu z wyższą wartością obrotów zjawisko drgania nie pojawia się.

 

Nie ma różnicy czy jadę na zestawie opon letnich czy zimowych. Każdy zestaw jest na innych felgach. Również kontroli został poddany wał - nie ma żadnego bicia i podpora wału też jeszcze nie klęka.

Mocowanie silnika, mocowanie skrzyni, półosie, wszystkie łączniki metalowo-gumowe, zawiecha... Musisz to zacząć sprawdzać.

Próbowałeś na 4. biegu przekraczać barierę wibracji? ;)

Link to comment
Share on other sites

Tak, na czwartym jak przekraczam barierę drgania na wyższych obrotach wspomniane objawy nie występują. Samochód jeździł na podnośniku i nie udało się nic wykryć. Zastanawia mnie istniejący luz na przednich wewnętrznych przegubach - wejście do skrzyni.

 

Mocowanie silnika nowe, skrzynia nie pamiętam ale miała miejsce wymiana sprzęgła i wszystko wyglądało dobrze. Czasami  wydaje się że źródło wibracji dobiega z tylnej części pojazdu. Mocowanie dyfra ???

Link to comment
Share on other sites

jeszcze nie :( aktualnie śmigam w kuble więc zaczęło wszystko drgać ;) a prawdziwy powód dlaczego tego nie zrobiłem jeszcze to praca i święta ... dzisiaj przynajmniej geometrię udało się zrobić i są delikatne negatywy :)

Link to comment
Share on other sites

Mam podobnie w swoim Legasiu. Jadąc autostradą mając 140 na budziku i przekraczając tą prędkość samochód wpada w wibracje... Nie trzęsie co prawda całą budą ale drgania są wyczuwalne i nieprzyjemne. Dodam że w styczniu miałem wymienione hamulce z przodu (tarcze klocki) i zregenerowane zaciski bo jeden miałem zapieczony i przyjaraną tarczę i przy hamowaniu było bardzo duże bicie. Bezpośrednio przed wymianą miałem przetaczane tarcze ale nie wiele to pomogło - trzepało kierownicą i buda się trzęsła. Został przetoczony tył... Nie wiem czy może mieć on wpływ na opisane objawy... Póki co nie sprawdzałem napędów i wału... Z przodu wymienione tuleje wahaczy i gumy stabilizatora na OEM.

Może miał ktoś z szanownych kolegów podobną sytuację?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...