Skocz do zawartości

Drgania karoserii w Legacy I


sigma111

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś miał taki przypadek i wie jak sobie z nim poradzić.

 

Przebijając się przez wartość 140 Km/h na 5 biegu cała karoseria wpada w drgania jakby miała się rozlecieć. W okolicach 150 - 160 km/h drganie znika. Dziwne jest też to że jak przebijam się przez wartość 140 na niższym biegu z wyższą wartością obrotów zjawisko drgania nie pojawia się.

 

Nie ma różnicy czy jadę na zestawie opon letnich czy zimowych. Każdy zestaw jest na innych felgach. Również kontroli został poddany wał - nie ma żadnego bicia i podpora wału też jeszcze nie klęka.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś miał taki przypadek i wie jak sobie z nim poradzić.

 

Przebijając się przez wartość 140 Km/h na 5 biegu cała karoseria wpada w drgania jakby miała się rozlecieć. W okolicach 150 - 160 km/h drganie znika. Dziwne jest też to że jak przebijam się przez wartość 140 na niższym biegu z wyższą wartością obrotów zjawisko drgania nie pojawia się.

 

Nie ma różnicy czy jadę na zestawie opon letnich czy zimowych. Każdy zestaw jest na innych felgach. Również kontroli został poddany wał - nie ma żadnego bicia i podpora wału też jeszcze nie klęka.

Mocowanie silnika, mocowanie skrzyni, półosie, wszystkie łączniki metalowo-gumowe, zawiecha... Musisz to zacząć sprawdzać.

Próbowałeś na 4. biegu przekraczać barierę wibracji? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na czwartym jak przekraczam barierę drgania na wyższych obrotach wspomniane objawy nie występują. Samochód jeździł na podnośniku i nie udało się nic wykryć. Zastanawia mnie istniejący luz na przednich wewnętrznych przegubach - wejście do skrzyni.

 

Mocowanie silnika nowe, skrzynia nie pamiętam ale miała miejsce wymiana sprzęgła i wszystko wyglądało dobrze. Czasami  wydaje się że źródło wibracji dobiega z tylnej części pojazdu. Mocowanie dyfra ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie :( aktualnie śmigam w kuble więc zaczęło wszystko drgać ;) a prawdziwy powód dlaczego tego nie zrobiłem jeszcze to praca i święta ... dzisiaj przynajmniej geometrię udało się zrobić i są delikatne negatywy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie w swoim Legasiu. Jadąc autostradą mając 140 na budziku i przekraczając tą prędkość samochód wpada w wibracje... Nie trzęsie co prawda całą budą ale drgania są wyczuwalne i nieprzyjemne. Dodam że w styczniu miałem wymienione hamulce z przodu (tarcze klocki) i zregenerowane zaciski bo jeden miałem zapieczony i przyjaraną tarczę i przy hamowaniu było bardzo duże bicie. Bezpośrednio przed wymianą miałem przetaczane tarcze ale nie wiele to pomogło - trzepało kierownicą i buda się trzęsła. Został przetoczony tył... Nie wiem czy może mieć on wpływ na opisane objawy... Póki co nie sprawdzałem napędów i wału... Z przodu wymienione tuleje wahaczy i gumy stabilizatora na OEM.

Może miał ktoś z szanownych kolegów podobną sytuację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...