Skocz do zawartości

Subaru Impreza [GT+GK] (MY18=>MY23)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, spawalniczy napisał:

Tak z innej beczki - czy nowa Impreza i XV mają filtr cząsteczek stałych (GPF)? 

 

Dobre pytanie, podłączam sie :)

W instrukcji nie przyuważyłem.... ale tyle stron, że ciężko dokładnie wszystko przestudiować z braku czasu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jeszcze GPF nie mają, bo by pewnie było o tym gdzieś wspomniane? Jeżeli tak jest, to argument za zakupem auta w najbliższych miesiącach, bo jak czytam w sieci to w drugiej połowie 2018 już nie będzie silników bez tego ustrojstwa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości, czy wszystkie nowe modele subaru (Impreza) mają klimatyzację z nowym czynnikiem chłodniczym?

W BRZ jeszcze nie musiałem nic uzupełniać, ale z tego co kiedyś sprawdzałem to serwis klimatyzacji może być bolesny dla portfela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Primi napisał:

A tak z ciekawości, czy wszystkie nowe modele subaru (Impreza) mają klimatyzację z nowym czynnikiem chłodniczym?

W BRZ jeszcze nie musiałem nic uzupełniać, ale z tego co kiedyś sprawdzałem to serwis klimatyzacji może być bolesny dla portfela.

 

Co to jest "nowy czynnik"? Chyba jako o starym nie myślisz o freonie? :) Od 100 lat sie nie uzywa. 

Cos nowego wymyslono?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.12.2017 o 19:27, markos007 napisał:

Myślę, że ta opinia z końca filmu powinna dać trochę SIP do myślenia. Jeśli Subaru chcę trafić do nowych klientów musi postarać się nie robić takich wtop w internecie gdzie bardzo duży procent osób zbiera w dzisiejszych czasach opinie na temat aut z takich recenzji

 

"Męczydupa" straszna ale generalnie nic złego nie powiedział a ze swoja nadwagą zwyczajnie nie mieści się w fotelu i dlatego nie czuje podparcia bocznego. Nie ma się co ani podniecać ani denerwować. Pan czuł się niedopieszczony gdyż dostał brudne auto. Powinien dostać czyste, pogoda była słaba ale "oblecieć" Karcherem to nie problem przy salonie, znając życie to pewnie jakieś niedopatrzenie albo niedogadanie ale czy warto taka pierdołą załamywać obraz samochodu i robić z tego wielkie halo?

 

Film nudny jak flaki z olejem, test żaden, nawet się tyłka nie chciało ruszyć aby sensownie obejść samochód, pokazać z innych ujęć, wspomnieć o zasadach działania systemu eyesight, korzyści z posiadania w samochodzie ISR... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dyrekcja w komentarzach na Youtube wyjaśnił całe zamieszanie. Kto chciał się dowiedzieć dlaczego tak było, pewnie szybko to znalazł. A reszta ma okazję do bicia piany razem z za przeproszeniem panem dziennikarzem. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, przemekka napisał:

@Dyrekcja w komentarzach na Youtube wyjaśnił całe zamieszanie. Kto chciał się dowiedzieć dlaczego tak było, pewnie szybko to znalazł. A reszta ma okazję do bicia piany razem z za przeproszeniem panem dziennikarzem. 

 

No faktycznie opisane, czyli najzwyklejsze nieporozumienie a facet zrobił z tego proooooblem, wręcz atak na jego wspaniałość... słabe strasznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Dla tych z Państwa, którzy nie chcą szukać w internecie, a są zainteresowani całością tego wydarzenia ( a sądząc po krytyce są takie osoby :) ) poniżej cytat z całości wyjaśnienia ( kopia z YT ) :

 

"Ponieważ komentarze na YT dość szybko „znikają” w czeluściach wątku ( gratulacje z powodu oglądalności jak i zaangażowania widzów !) pozwolę sobie na wstępie zacytować naszą dotychczasową wymianę zdań dotyczącą aktywności importera ( za którą to aktywność jestem odpowiedzialny ):

Witold Rogalski4 days ago Samochód powinien był być umyty i zatankowany ( taki jest standard przekazywania samochodów dziennikarzom ). Nie wiem, co poszło "nie tak" - po sprawdzeniu dam znać a tymczasem za to faux pas przepraszam. Natomiast przyznaję, że jestem nieco zaskoczony faktem iż Pan, jako juror tak poważnego konkursu nie wie, jakie samochody w tym roku kandydują do tego prestiżowego tytułu (Imprezy nie ma na liście ). Jednocześnie chciałbym rozwiać Pańskie obawy, że po tej krytyce już nie otrzyma Pan Subaru do testów - do racjonalnej krytyki podchodzę racjonalnie i publiczne obrażanie się jest mi obce :) Pozostaję z życzeniami zdrowych, spokojnych Świąt.

Pertyn Ględzi3 days ago Oczywiście, że wiem – nie jest moją winą, że Subaru Impreza zniknęła z tej listy, a na wniosek samego Subaru zostało zmienione na Crosstreka, który jest nieosiągalny do testów. Prośbę o test Imprezy wysłano do Pana jeszcze kiedy Impreza była na liście i z takim właśnie uzasadnieniem. Za pozostałe słowa dziękuję i również życzę wszystkiego najlepszego 

Witold Rogalski3 days ago (edited) Ależ drogi Panie Macieju ! Impreza była na liście w 2017 roku :) Aktualna lista została przesłana do nas przez Pana natychmiast po opublikowaniu (dziękuję !) w dniu 12.09.2017. Na tej liście jest wymieniony : Subaru XV/Crosstrek. XV jest jak najbardziej dostępny do testów. No ale nie będziemy przecież próbowali narzucać tak znanemu dziennikarzowi  co powinien testować ... :) Serdeczne pozdrowienia !  

 

Zgodnie z obietnicą sprawdziłem co właściwie się stało. W toku dokładnego "śledztwa" udało mi się ustalić, że winnym zaistniałej sytuacji…….. jestem ja sam. Samochód został dostarczony do Warszawy w dniu 30.11. Ja przyjechałem do Warszawy na Rajd Barbórka w piątek, 01.12 wieczorem. Po przyjeździe zostałem zapytany przez p. Gradonia, czy może wziąć klucze aby umyć samochód, którym będę wracał do Krakowa. Powiedziałem, że nie ma takiej potrzeby, gdyż po drodze i tak się wybrudzi. No właśnie. Nieporozumienie polega na tym, że zaaferowany Barbórką nie skojarzyłem, że chodzi o samochód  który Pan miał testować. Na zleceniu transportu itd. wszystko było ujęte – to ja mimowolnie zakłóciłem przebieg standardowej procedury. Za to mogę tylko ponownie przeprosić. Jestem zdecydowanie za rzeczowym i racjonalnym podejściem do mediów. Sam chętnie wyjaśniam różne skomplikowane zależności techniczne, problemy homologacyjne itp. Jako profesjonaliście jest mi tym bardziej jest mi wstyd.   Z wyrazami szacunku "

 

Po powyższych cytatach chciałbym podkreślić, że jak najbardziej uważam p. Pertyńskiego za dobrego fachowca, znającego się na  rzeczy. A że opinia na temat Imprezy nieco powierzchowna ( nie ma w tym segmancie żadnego innego samochodu oferującego w standardzie tak wysoki poziom bezpieczeństwa ) może wynikać z bardzo napiętych terminów (p. Pertyński jako freelancer ma istotnie mnóstwo rzeczy na głowie - materiał o Imprezie był nakręcany w sobotę) . Przyznam, że trochę mi przykro, że nie którzy fani naszej marki na omawianym kanale YT krytykowali p. Pertyńskiego ad personam, zamiast materiał ad meritum.

Tym bardziej, że ad meritum było co ( konstruktywnie !) krytykować :)

 

Pozdrowienia

  • Lajk 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Primi napisał:

A tak z ciekawości, czy wszystkie nowe modele subaru (Impreza) mają klimatyzację z nowym czynnikiem chłodniczym?

Tak, czynnik R1234YF. Nie należy do najtańszych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Przyznam, że trochę mi przykro, że nie którzy fani naszej marki na omawianym kanale YT krytykowali p. Pertyńskiego ad personam, zamiast materiał ad meritum.

To prawda.

Zgoda też z oceną (nieszczęsnego :rolleyes:) testu przeprowadzonego przez pana Macieja - nie był krytyczny wobec samochodu, bardziej można zarzucić powierzchowność, zwłaszcza w porównaniu do jego innych testów, gdzie skupia się nad zachwalaniem pierduł. Ale może to przypadek i kwestia zabiegania, braku czasu. Inna sprawa to faktycznie brak obecności aut Subaru w testach Pana Macieja, co było długo poruszane na YT (nawet sam grzecznie upominałem się o testy) i mam wrażenie że ta sytuacja jak zapalnik doprowadziła do tej erupcji i eskalacji krytyki wobec dziennikarza.

Co do słów ktytyki kanału ze strony Forumowiczy - Pan Maciej ma swój sposób testowania aut (jednym (również mnie) to odpowiada innym nie), sam nazywał swój kanał ględzeniem, ze słusznym motto 'o motoryzacji inaczej'. Myślę też, że wielu podobnie jak ja dość czyta o motoryzacji/autach aby posłuchać na luzie ględzenia zamiast słuchać recytowania specyfikacji, czy przyglądać się pomiarowi bagażnika centymertrem - jak z muzyką można posłuchać wszystkiego, można czegoś nie trawić.

Zgodaga może bywa monotonnie, jednak jest duży wybór wśród motoryzacyjnych kanałów, można to, tamto albo i wszystko. O gustach nie ma co dyskutować.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, raju napisał:

Tak, czynnik R1234YF. Nie należy do najtańszych ;)

 

Jest na to sposób :P nie wyłączać klimy to sie nie popsuje :)

A przy mrozach i tak sie sprezarka nie włacza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, chojny napisał:

"Męczydupa" straszna ale generalnie nic złego nie powiedział a ze swoja nadwagą zwyczajnie nie mieści się w fotelu i dlatego nie czuje podparcia bocznego. Nie ma się co ani podniecać ani denerwować. Pan czuł się niedopieszczony gdyż dostał brudne auto. Powinien dostać czyste, pogoda była słaba ale "oblecieć" Karcherem to nie problem przy salonie, znając życie to pewnie jakieś niedopatrzenie albo niedogadanie ale czy warto taka pierdołą załamywać obraz samochodu i robić z tego wielkie halo?

 

Film nudny jak flaki z olejem, test żaden, nawet się tyłka nie chciało ruszyć aby sensownie obejść samochód, pokazać z innych ujęć, wspomnieć o zasadach działania systemu eyesight, korzyści z posiadania w samochodzie ISR... 

 

oczywiście, szczerze to uważam, że gościu robi chyba najnudniejsze testy na całym yt, a jednak ma trochę widzów. Mój post był właśnie "przestrogą" dla SIP, że czasami takie niedopatrzenie dając auto do testów jakiemuś "dziennikarzowi" (jak siebie sam ten Pan określa, choć obok dziennikarza to on pewnie nawet nie stał) może zrobić niepotrzebny, zły PR  w internecie, który niestety w obecnych czasach ciężko potem odkręcić. Jak widać ktoś wyciągnął, że Pan "dziennikarz" zrobił na swoim fejsiku gównoburzę i porównał kierowców tej marki do kiboli także szkoda chyba strzępić .... ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Dyrekcja napisał:

uważam p. Pertyńskiego za dobrego fachowca, znającego się na  rzeczy

 

Może i p.Pertyński zna się na rzeczy ale obiektywnie rzecz biorąc nie widać tego znawstwa w teście nowej Imprezy. Zresztą jak słusznie zauważył @chojny, trudno nazwać ten materiał testem. Od speca "siedzącego" w motoryzacji oczekiwałbym, że powinien wiedzieć o tym, że FHI zmieniło w tym roku nazwę na Subaru... a do tego czasu nie było działem zajmującym się maszynami roboczymi :mrgreen: Mam też spore wątpliwości co do informacji na temat CVT...  wydaje mi się, że FHI zaprojektowało pierwsze CVT dopiero w latach osiemdziesiątych na potrzeby Subaru Justy, a to sporo mniej niż 70 lat temu. Chyba, że mowa w ogóle o bezstopniowym przeniesieniu napędu... ale wtedy trzeba by sięgnąć gdzieś do Leonarda da Vinci, albo i czasów wynalezienia koła :) Zarobiony jestem i słabo się znam, ale z tym "wektorowaniem ciągu" to coś zostało pokręcone. O ile się nie mylę to TORQUE VECTORING wspomaga raczej utrzymanie obranego toru jazdy niż przenoszenie napędu na koła o najlepszej przyczepności?

Niech @Dyrekcja uporządkuje te informacje, bo w przyszłym roku mam mieć przejażdżkę nową imprezą i nie chciałbym popełnić faux-pas ;)  

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, markos007 napisał:

Jak widać ktoś wyciągnął, że Pan "dziennikarz" zrobił na swoim fejsiku gównoburzę i porównał kierowców tej marki do kiboli także szkoda chyba strzępić .... ;) 

@markos007na Youtube padły na prawdę komentarze na bardzo niskim poziomie oględnie rzecz ujmując również obraźliwe w stosunku do dziennikarza.

17 minut temu, markos007 napisał:

że gościu robi chyba najnudniejsze testy na całym yt

Rzecz gustu, pamiętaj jednak, że kanał nazywa się 'Pertyn ględzi' nikt do słuchania i oglądania nie zmusza. Wg mnie atutem jest, że autem jeździ nie zaś stoi z samochodem w tle.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mechanik napisał:

@markos007na Youtube padły na prawdę komentarze na bardzo niskim poziomie oględnie rzecz ujmując również obraźliwe w stosunku do dziennikarza.

chyba nie upoważnia to jednak aby kierowców jeżdżących daną marką wrzucać do jednego worka nawet jeśli trafiło się kilku delikwentów?

 

4 minuty temu, mechanik napisał:

Rzecz gustu, pamiętaj jednak, że kanał nazywa się 'Pertyn ględzi' nikt do słuchania i oglądania nie zmusza. Wg mnie atutem jest, że autem jeździ nie zaś stoi z samochodem w tle.

oczywiście, dlatego testy każdego modelu w większości oglądają prawdopodobnie zwolennicy danej marki patrząc po liczbie oglądających :rolleyes:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Urabus napisał:

O ile się nie mylę to TORQUE VECTORING wspomaga raczej utrzymanie obranego toru jazdy niż przenoszenie napędu na koła o najlepszej przyczepności?

 

Torque vectoring działa chyba poprzez różnicowanie dostępnego momentu na poszczególne koła. Tam gdzie jest dużo przyczepności dyferencjał? kieruje więcej przyczepności niż tam gdzie jej nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
8 minut temu, Urabus napisał:

O ile się nie mylę to TORQUE VECTORING wspomaga raczej utrzymanie obranego toru jazdy niż przenoszenie napędu na koła o najlepszej przyczepności?

Zgadza się. W zakręcie zależnie od wielu parametrów ( prędkość, kąt skrętu kierownicy itd.) przyhamowując koło wewnętrzne przekazuje część momentu na zewnętrzne; to generuje wektor siły do wewnętrznej zakrętu = wspomaga utrzymanie toru jazdy :)

Dlatego też ( m.in.) napisałem, że krytyka ad meritum jak najbardziej mogla mieć miejsce, ad personam - nie.

 

Pozdrowienia

 

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, raju napisał:

Tak, czynnik R1234YF. Nie należy do najtańszych ;)

 

52 minuty temu, Sebastian.R napisał:

Jest na to sposób :P nie wyłączać klimy to sie nie popsuje :)

A przy mrozach i tak sie sprezarka nie włacza

czynnik ten jest oferowany w autach Subaru od 2012 roku - kiedy to na rynku pojawił się XV. Układ klimatyzacji jest dosyć szczelny więc spokojnie przez okres gwarancji nic nie trzeba dobijać ani napełniać. Co więcej sprężarka jest taka sama jak do poprzedniego czynnika i jakby kogoś nie było stać na napełnienie nowym to  z przerobieniem układu na  stary czynnik podobno nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...