Skocz do zawartości

Subaru Impreza [GT+GK] (MY18=>MY23)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Nic nie mówiłem o oświetelniu - te ksenony naprawde dają rade. Wielkie dzieki za poprawne ustawienie Raju. Elegancko latają za kierownicą. Ani troche mi nie brakuje ledów. Świeci jasno i tak ma byc. 

Z tylu tez całkiem fajnie to wygląda. Jedynie lampki nad rejestracją trzeba by wymienic na coś "zimniejszego"... To wygłada jak zestawienie ledów ze starą żarówką ktora swieci na żółto. 

W środku oswietlenie wnetrza tez mogliby dać ledowe albo poprostu zimniejsze. Ale świeci to jasno musze oddać. Tylko tak po staremu, na żółto. 

Powoli z czasem bede próbował podmienić te żaróweczki na ledowe. Koszt żaden a efekt napewno bedzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sebastian.R napisał:

to po sekundzie samo przeskakuje z biegu spowrotem na D. Widac na wyswietlaczu jak szybko z 3 wskakuje na D i z dwójki na koncu filmu

Rozumiem kolegę, chyba :)

 

Bujam foresterem ale zakładam, że ma to odniesienie do Twojego przypadku. Bardzo dużo hamuję silnikiem.

Gdyby u mnie CVT przy redukcji biegu łopatką zachowywał się tak jak u Ciebie - nie mógłbym jeździć tak jak jeżdżę.

 

Częsty odcinek jaki pokonuję (wszelkie liczby mocno przybliżone co i tak nie zmienia mojego przesłania :P):

- z dwupasmowej jezdni (5 bieg, ok. 80km/h) odbijam na pas do zjazdu w prawo gdzie na ok 200 metrach zrzucam biegi do 2 i pomagam hamulcem :)

- potem nawrót 180 stopni z prędkością ok 30-40 km/h, na wyjściu już zaczynam przyspieszać a skrzynia nadal na 2 biegu

- 150 metrów dalej delikatny i długi łuk w prawo, nadal 2 bieg i już zawrotne 50km/h na budziku

- teraz mamy wzniesienie przy którym dodaję jeszcze odrobinę gazu tak aby utrzymać prędkość, nadal mam 2 bieg

- za szczytem, prosta i normalna droga, na której po chwili już jednostajnej i spokojnej jazdy, skrzynia wraca do trybu D

 

W porównaniu z Twoim przypadkiem to u mnie trwa to wieczność i wcale mi nie przeszkadza ale u Ciebie miałbym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, lukaswoj napisał:

Rozumiem kolegę, chyba :)

 

Bujam foresterem ale zakładam, że ma to odniesienie do Twojego przypadku. Bardzo dużo hamuję silnikiem.

Gdyby u mnie CVT przy redukcji biegu łopatką zachowywał się tak jak u Ciebie - nie mógłbym jeździć tak jak jeżdżę.

 

Częsty odcinek jaki pokonuję (wszelkie liczby mocno przybliżone co i tak nie zmienia mojego przesłania :P):

- z dwupasmowej jezdni (5 bieg, ok. 80km/h) odbijam na pas do zjazdu w prawo gdzie na ok 200 metrach zrzucam biegi do 2 i pomagam hamulcem :)

- potem nawrót 180 stopni z prędkością ok 30-40 km/h, na wyjściu już zaczynam przyspieszać a skrzynia nadal na 2 biegu

- 150 metrów dalej delikatny i długi łuk w prawo, nadal 2 bieg i już zawrotne 50km/h na budziku

- teraz mamy wzniesienie przy którym dodaję jeszcze odrobinę gazu tak aby utrzymać prędkość, nadal mam 2 bieg

- za szczytem, prosta i normalna droga, na której po chwili już jednostajnej i spokojnej jazdy, skrzynia wraca do trybu D

 

W porównaniu z Twoim przypadkiem to u mnie trwa to wieczność i wcale mi nie przeszkadza ale u Ciebie miałbym problem.

 

U mnie musialbys lewarek na manual przestawic. Bez tego, jak pociągniesz łopatki da sie tylko hamować silnikiem. Musisz wrzucic manual inaczejj jak dotkniesz gazu to zrzuci na D. 

 

5 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Wszystko działa na tej samej zasadzie, jak w innych naszych modelach z taką skrzynią.

 

Jak widać powyżej chyba nastąpily zmiany w oprogramowaniu :P to co inni opisują to norma dla wszystkich aut ktorymi jeździłem w życiu. 

 Wg mojego filmu nie da sie zrealizowac scenariusza nr 2.

5 godzin temu, Dyrekcja napisał:

 

2. Redukcja bez przechodzenia w tryb M bezpośrednio przed rozpoczęciem przyspieszania ( gdy mam gaz wciśnięty najwyżej zredukuje jeszcze głębiej :) ).

 

Jeszcze mam podejrzenia, że eyesight może być taki sprytny i ingeruje w prace zmiany przełożeń... Jak nie ma auta do wyprzedzania (jak widać na filmie nie bylo nikogo przedemna).. Jutro sprawdze.

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zwalniania recznego po zaciagnieciu: 

Uzyj lewej nogi i wcisnij lekko pedal hamulca. Dla komputera bedzie to sygnal: aha, kierowca przejmuje kontrole. Jak prawa polozysz na gazie i podniesiesz lewa, to hamulec postojowy zostanie zwolniony. Sam gaz nie zwolni hamulca, unikajac w ten sposob przypadkowego zwolnienia hamulca np. podczas wysiadania.  

 

Co do podtrzymywania zredukowanego biegu przed wyprzedzaniem: 

lekkie wcisniecie, musniecie gazu - komputer odczytuje redukcje jako niepotrzebna, badz przypadkowa, dlatego powraca szybko do trybu Drive - oszczednosc paliwa. Jak redukujesz - to ma byc ogien na tloki - dlatego redukowac mozesz juz w momencie rozpoczecia wyprzedzania, a nawet w jego trakcie zrzucajac jeszcze jeden bieg.  

 

Chcesz zyskac sekunde lub dwie, kiedy bieg zostanie podtrzymany dluzej, przytrzymaj manetke po redukcji - potem i tak przejdzie na drive. 

 

Tak dziala mi to w Levorgu na trybie [ I ]. 

 

 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Zgadza się.

 

Pozdrowienia

 

To dobra informacja :) zmyliły mnie soczewki. Świeci elegancko i to najważniejsze. 

 

1 godzinę temu, Christoph napisał:

o do zwalniania recznego po zaciagnieciu: 

Uzyj lewej nogi i wcisnij lekko pedal hamulca. Dla komputera bedzie to sygnal: aha, kierowca przejmuje kontrole. Jak prawa polozysz na gazie i podniesiesz lewa, to hamulec postojowy zostanie zwolniony. Sam gaz nie zwolni hamulca, unikajac w ten sposob przypadkowego zwolnienia hamulca np. podczas wysiadania.  

 Ok jasne teraz. Ja tam bede sobie reką klikał :P dzieki tak czy siak. 

 

1 godzinę temu, Christoph napisał:

 

Co do podtrzymywania zredukowanego biegu przed wyprzedzaniem: 

lekkie wcisniecie, musniecie gazu - komputer odczytuje redukcje jako niepotrzebna, badz przypadkowa, dlatego powraca szybko do trybu Drive - oszczednosc paliwa. Jak redukujesz - to ma byc ogien na tloki - dlatego redukowac mozesz juz w momencie rozpoczecia wyprzedzania, a nawet w jego trakcie zrzucajac jeszcze jeden bieg.  

 

Chcesz zyskac sekunde lub dwie, kiedy bieg zostanie podtrzymany dluzej, przytrzymaj manetke po redukcji - potem i tak przejdzie na drive. 

 

Nie ma co dalej bić piany - jak mam takie procedury przechodzić to cisne kickdown i tyle. A manetki zachowuje albo do hamowania silnikiem bedac w D albo przestawiam sobie dzwignie na manual i wtedy pstrykam. Koniec :)

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak widac, troche skomplikowane jest jezdzenie automatem, bo najprostsze czynnosci znane z manuala wymagaja w automacie zastosowania "tajemnej wiedzy", albo przestawienia sie na bezstresowe pokonywanie kilometrow. 

 

Tak czy siak, gratuluje auta i z checia poczytam jakas fajna recenzje po kilku pierwszych tysiacach kilometrow. 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Christoph napisał:

No jak widac, troche skomplikowane jest jezdzenie automatem, bo najprostsze czynnosci znane z manuala wymagaja w automacie zastosowania "tajemnej wiedzy", albo przestawienia sie na bezstresowe pokonywanie kilometrow. 

 

Tak czy siak, gratuluje auta i z checia poczytam jakas fajna recenzje po kilku pierwszych tysiacach kilometrow. 

 

Potwierdzam, to mój 8 samochód w automacie i tak dzialajacego tajemnie jeszcze nie miałem :P inna sprawa ze nadal w 50% instrukcji jestem :)

Za gratulacje dziekuje, jestem z niego tak zadowolny jak chyba żadnego auta w zyciu :) idealnie sie wpasował ten model w mój wiek, preferencje itp.

Edytowane przez Sebastian.R
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian, od półtora roku jeżdżę XV z CVT. Nauczyłem się nie redukować długo przed wyprzedzaniem, a dopiero w momencie gdy zaczynam przyspieszać. Dosłownie wciskam gaz (trochę wcześniej niż np w manualu ze zredukowanym biegiem), i jednocześnie lewa manetka zrzucam kilka razy bieg, nie interesuje mnie przy tym do którego, bo przecież automat nie zrobi błędu. Długa, wyprzedzanie i po zakończeniu wraca do automatycznego trybu. Prawie nigdy nie wrzucam lewarka na M :)

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Than_Junior napisał:

Sebastian, od półtora roku jeżdżę XV z CVT. Nauczyłem się nie redukować długo przed wyprzedzaniem, a dopiero w momencie gdy zaczynam przyspieszać. Dosłownie wciskam gaz (trochę wcześniej niż np w manualu ze zredukowanym biegiem), i jednocześnie lewa manetka zrzucam kilka razy bieg, nie interesuje mnie przy tym do którego, bo przecież automat nie zrobi błędu. Długa, wyprzedzanie i po zakończeniu wraca do automatycznego trybu. Prawie nigdy nie wrzucam lewarka na M :)

 

Ale jaja... dziala. Nie wiedzialem ze oprocz gazu do dechy jak sie wcisnie lewa łopatke to jeszcze zrzuci. Jest efekt musze przyznac. Pierwszy raz sie spotkalem, ze po wcisnieciu deski mozna jeszcze manualnie nizej zredukowac. 

Dzieki!

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Than_Junior napisał:

images?q=tbn:ANd9GcRBUxD1TWiF24xiYghU53N

 

Sprawdzałeś czy to rzeczywiscie na czas wpływa? Czy tylko jest głośniej przez wyższe obroty i efekt jest czysto psychologiczny? Za krótką droge miałem na sprawdzenie. 

 

 

A o otwieraniu auta bez kluczyka - "pinem" wiedzieliście? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16 grudnia 2017 o 22:26, spawalniczy napisał:

 

Jesteś pewien, że hamulec postojowy zaciągnięty przez kierowcę sam się nie zwalnia? W OBK tak jest i faktycznie jest to bardzo wygodne. Automatycznie uruchamia się tylko na wzniesieniach.

 

 

Zwalnia się sam. Pasy muszą być zapięte. Też sie nabrałem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Than_Junior napisał:

Nie mierzyłem ze stoperem w ręku ;) ale działa, sadzać po tym jak szybko sie mija wyprzedzane auta. Dla porównania w Forku XT praktycznie tylko kick-down robię, tam wystarcza mocy dla 95% przypadków, szczegolnie w trybie S# 

 

Sprawdziłem w drodze do pracy. 60-100kmh. 

Kickdown w podloge 6 sekund. 

Kickdown w podloge i po chwili redukcja lopatka do oporu i... 6 sekund :P tylko glosniej bo obroty wyzsze. 

Metoda pomiaru - nagralem film i potem policzylem sekundy. Predkosci licznikowe. 

Wiec dziala to psychologicznie bo silnik mocniej wyje. Moze jakby cisnac powyzej 100kmh to bedzie roznica bo blad pomiaru jest spory, roznicy miedzy 60 a 100 mala. A w koncu redukcja tez zabiera ulamek sekundy.  

Ale widac ze kickdown jest idealnie wyliczony zeby nie wył wysokimi obrotami a maksymalnym mozliwym do osiagniecia przyspieszeniem. 

Do jazdy miejskiej - nie warte swieczki jest wtrącanie sie w kickdown. Albo trzeba full manual wlaczyc. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem wczoraj tym autem. Dzięki @raju za test drive :)

Nie będę się zagłębiał w detale o jakich tutaj piszecie bo jeździłem zbyt krótko ale opiszę swoje subiektywne wrażenia:

- wygląd zewnętrzny: mnie się podoba, szczególnie w białym kolorze, auto wygląda nowocześnie i wyróżnia się na ulicy, 18" koła must have

- wnętrze: super wykonanie, ergonomia, materiały. Naprawdę nie ma się do czego przyczepić.

-  jazda: świetnie się prowadzi, układ kierowniczy bajka. Silnik w sam raz, skrzynia działa idealnie, hamulce zaskakująco dobre. Odczucie jakby pod maską było 200 KM. Wszystkie systemy wspomagające  w aucie działały a że ich nie znałem (nadal nie kumam) to zaskakiwały in plus.

Można popracować nad wyciszeniem tylnych nadkoli albo podkręcić głośniej radio :)

 

Krótko i na temat: do miasta i na niedługie trasy ( na długie dla tych co  się nie śpieszą też się na da) dużo fajniejsze auto niż "masówka" z VAGa czy Korei.

Dla tych co zjeżdżają z asfaltu ale niekoniecznie w głębsze chaszcze  oczywiście lepszy będzie XV.

 

Cena za maksymalnie wyposażoną wersję w odniesieniu do tego co dostajemy wydaje się być właściwie skalkulowana przez producenta.

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, haubi65 napisał:

kick down nie uzywam. liniowo i zdecydowanie zwiekszam gas wraz ze wzrostem predkosci. Efekt taki, ze przyspiesza bez zbednego wycia. To duza zaleta CVT i trzeba sie tylko na nia przestawic.

 

Przejedź sie nową imprezą. Wydaje mi sie ze oprogramowanie jest inne jeszcze niz u Ciebie. Tu NIC nie wyje. Ciągle miesza obrotami jak dsg. No dobra od 0-160kmh by pewnie sie zablokował na 6krpm. Ale w codzienniej jeździe caly czas faluje obrotami, prawie jak normalna skrzynia. 

 

Miałem z 3 hydrokientyki, 3 dsg i.... wybrałbym albo cvt subaru albo hydrokinetyka. Ze względu na gładkość przerzucania. Szybkość w cvt subaru,moim zdaniem "na oko" jest pomiedzy dsg a hydrokinetykiem. O awaryjności skrzyń narazie nic nie słychac.... To wybieram cvt skoro mniej spale....

5 minut temu, Ayu napisał:

Dla tych co zjeżdżają z asfaltu ale niekoniecznie w głębsze chaszcze  oczywiście lepszy będzie XV.

 

To potwierdzam bo prześwit w tej imprezie wg katalogu jest mniejszy niż w.... STi

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Test" na YT kręcony chyba kalkulatorem Casio z 1981r... I ten STAŁY napęd na 4 koła w automacie... Klient mnie wnerwił. Proponuję hejtować "fahofca" (co uczyniłem).

 

 

A tu migawka z Lublina (jeśli ktoś ma cierpliwość słuchać dykcji tego człowieka). Za to na początku gra boxer i Alfa 33 mi się przypomniała... :D

 

https://www.youtube.com/watch?v=6j6dhM_4pws

Edytowane przez Ryba Piła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, peteres napisał:

Dykcję jeszcze można przeboleć, ale izisajt to już nie....

 

Coś nowa Impreza nie ma w Polsce szczęścia do testujących na YT...  Ale spokojnie, poczekamy, może coś się zmieni.

Przecież to zarąbisty kompakt w tej nowej odsłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...