Skocz do zawartości

Zalecane wymiany po kupnie Imprezy 2.0 GX 125km 2001r


januschek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, byłbym wdzięczny za informacje/porady dotyczące wymiany oleju, płynów itd, najbardziej interesujące mnie rzeczy:
a) Jaki olej polecacie do wolnossącego 2.0 (i jaka ilość, jaki filtr)

b. Jaki płyn chłodniczy (+ilość)

c) Jaki olej do skrzyni biegów (+ ilość, manualna, 5b, bez reduktora (impreza sedan)

d) jaki olej do dyferencjałów (+ ilość)

Będę wdzięczny za wszelakie informacje, mam mało czasu na wertowanie wszystkich stron forum, a chce powymieniać wszystko możliwie szybko. Byłbym wdzięczny również za porady co warto wymienić poza wymienionymi wyżej płynami?

Edytowane przez januschek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IIe osób, tyle opinii, ale:

ad a) Popatrz na jakim oleju jeździłeś do tej pory. Świetny będzie 5W40, dobry 10W40. Marka - zależy od preferencji, na pewno polecą Ci Motula. Ja używam Shell Helix Ultra. Około 4,5 litra, jeśli dobrze pamiętam. Filtr Mann, Knecht, dowolny. raczej nie najtańszy :-)

ad b ) Dowolny do chłodnic aluminiowych, może być Dynagel 2000, Prestone, itp. I tak warto wymieniać w miarę regularnie;

ad c) Do skrzyni i dyfra coś 75W90. Ja używam Shell Spirax (choć zalecają też S6). około 4 l do skrzyni (nie jestem pewien, mam kombi) i 0,8 do dyfra.

 

Rozrząd - kiedy był zmieniany? Oryginalny wystarczy na 5 lat lub 100000 km.

Filtry - oprócz oleju powietrza i kabinowy (za schowkiem przed pasażerem).

Edytowane przez Qba25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do silnika alternatywą dla Motula jest Millers (5w40).

Do srzyni/dyfra Motul 300 lub Millers (oba 75w90).

Z płynów, sprawdziłbym jeszcze hamulcowy.

 

Poza tym, jeśli tego nie robiłeś, warto przeglądnąć układ hamulcowy i zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam poprzedniego właściciela i całą historię pojazdu

 

To podpytaj go o olej, jaki stosował. Mój od nowości jeżdżony był na 10W40 (w Niemczech), kupiłem go z przebiegiem 60 tys i pierwszą wymianę zrobiłem też na półsyntetyku. Potem się rozmyśliłem i przy przebiegu około 80 tys przeszedłem na pełny syntetyk 5W40 na którym jeżdżę do dziś. A kilka dni temu pyknęło:

post-3635-0-88640500-1457517423_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...