krzyh00 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) Powtórzę po części to co napisałem w wątku "Ile Wam Pali" - myślę, że nie ma sensu zaśmiecać tamtego tematu problematyką usterek. Forester 2.0XT 177KM 2004 AT miasto 16,5/100 ostatnie dwa spalania. Średnio 14/100. W trasie udało mi się zejść do 11,5/100. Czy mam coś zepsute? Wydaje mi się, że powinnien palić mniej. Robię krótkie trasy praca-dom (2x10KM) + inne jazdy po mieście czasem krótsze czasem dłuższe. Jak trasa to z reguły autostrada - nie przekraczam 130-140. Zacząłem się zastanawiać co jest nie tak z tym spalaniem. Dodatkowo ostatnio czuję w kabinie i na zewnątrz (mniej) b.intensywny zapach benzyny w kabinie na zimnym i ciepłym. Czego można się spodziewać? Przewody na dolocie? Jestem umówiony na serwis 14.03 ale może mi coś podpowiecie gdzie szukać co drążyć? Ogólnie temat mnie mocno zaniepokoił, moje pierwsze Subaru i nie chciałbym się zniechęcić do marki z tego powodu. Spalanie 16l na auto 177KM to zdecydowanie nie dla mnie :-( Pozdrawiam Krzysiek Edytowane 7 Marca 2016 przez krzyh00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) Zdecydowanie za duzo. Moj XT w miescie pali ok. 11l przy mieszanej jezdzie czyli czasami delikatnie, czasami nie (mam manuala). Podjedz do serwisu i niech zerkna o co kaman. Moze masz jakis wyciek skoro smierdzi w aucie? Zadnych plam pod samochodem nie zauwazyles? Jakby tylko na zimnym smierdzialo to na 99% obstawialbym nieszczolnosc przewodow paliwowych przy kolektorze. Subaru tak ma. Wiecej np. tutaj: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/47441-zapach-benzyny-w-aucie-i-pod-maska/?fromsearch=1 Edytowane 7 Marca 2016 przez KamilP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitgol Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Ciut sporo. Moj XT MY04 MT przed remapem w miescie osiagal spalanie 11-13l, na trasie okolice 9-10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Zdecydowanie coś nie tak... mój XT (2.5 manual) wciąga 11,5 L/100, a jeździmy po tym samym mieście I podobnie jak Ty mam 10km w każdą stronę do pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinar Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Moim zdaniem też pali za dużo. Ja też takiego miałem 2003XT automat i mi palił w mieście 13 przy ostrej jeździe a w trasie 10. Coś się musi lać jak śmierdzi paliwem, bo rozumiem, że masz katy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Grubo za dużo Spalanie 16,5 po mieście w 2.0 XT to tak jakbyś normalnie 200 km/h non stop cisnął PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sender3 Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 U mnie od nowości (i nawet po remoncie silnika) miasto to 12,5-15, trasa 10,5-12 (kiedyś przemierzając ekonomicznie chorwacką i austriacką autostradę udało się zejść do ok 8,5). Duży wpływ ma zmiana stacji (nawet 1-1,5L /100km) oczywiście przemierzając cały czas taką samą codzienną trasę w spokojny sposób. Do tego zima to dodatek na spalaniu ok 1L. Jednak ani tak jak piszesz 16 ani jak niektórzy ok 11 w mieście nigdy nie udało mi się osiągnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioo Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 (edytowane) To i ja się podepnę. Pacjent 2.0 NA 2007 bez lpg. Spalanie skoczyło na 13,2 w mieście przy zamulaniu. Fakt, krótkie odcinki ale żeby były jakieś wyjątkowe korki to bym nie powiedział. Przy odpaleniu na zimnym czuć paliwo z rury. Poprzedni pomiar pokazał 10,6 w cyklu mieszanym, ok 180 km w trasie prędkość 110-120. Dotychczas zaliczyłem dwa razy podobny wynik, raz 12,9 ale było zimniej, miasto było bardziej zatłoczone i Żona zaliczyła blisko 2h korek. I raz 13,3 ale auto jeździło tydzień z błędem pompy powietrza. Wcześniej, w cyklu miejskim raczej rzadko moja Żona przekraczała 11 a jeżeli już to nie znacznie. Edytowane 8 Marca 2016 przez Pioo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyh00 Opublikowano 8 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 (edytowane) Bardzo dziekuje za Wasz odzew. Potwierdziliscie moja teze ze cos mam nie halo. Jade w pon do serwisu, mam nadzieje ze pomogą. Interfejs OBD nic nie wykazuje z błędów, ale zwróciłem uwagę na spalanie. Zaraz po uruchomieniu na zimnym wg odczytóww to nawet 30/100 chwilowo. Potem sie stabilizuje ale ze robię krotkie odcinki moze to robi taki wynik. Wyciekow zadnych nie mam ale paliwo czuc mocno i nie sa to spaliny. Podejrzewam ze szybko to co wycieka paruje i dlatego nic nie widać. Parkuję na suchym miejscu w hali więc raczej bym zobaczył to paliwo.Co to znaczy "masz katy". Chodzilo o katalizator?Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Edytowane 9 Marca 2016 przez krzyh00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinar Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Tak, chodziło mi o katalizator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyh00 Opublikowano 9 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Kat powinien być ale z ciekawości sprawdzę. Ze spraw nietypowych to poprzedni właściciel założył koła zimowe 215/65/16. Czy ten trochę wyższy profil może zawyżać trochę spalanie? Smród beznyny jest na zimnym ale i na ciepłym też jak stoję na światłach. Coś poza przewodami przy kolektorze należałoby jeszcze sprawdzać w pierwszej kolejności? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Ze spraw nietypowych to poprzedni właściciel założył koła zimowe 215/65/16. Czy ten trochę wyższy profil może zawyżać trochę spalanie? Tak, bo przejeżdżasz o 3,13% więcej, niż wskazuje licznik, ale to wartości raczej pomijalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Dlubniety 2.5XT na bardzo krotkich odcinkach po 5km pali nie mniej niz 16L/100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek 01 Opublikowano 10 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2016 Też bym chciał takiego spalania mój 2.5 xt w mieście pali spokojnie 16l na 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinar Opublikowano 10 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2016 Mój dłubnięty 2.0T spalił na ostatnim baku po mieście średnio 17,7 ale jeździłem dynamicznie i stoczyłem kilka pojedynków drogowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyh00 Opublikowano 1 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 Okazalo sie ze byl pekniety wezyk paliwowy wchodzacy do filtra paliwa. Spalanie spadlo do 12-13. Dziekuje wszystkim za pomoc. Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariowwa Opublikowano 5 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2016 U mnie spalanie w s-turbo 20l LPG , jazda głównie po mieście, ostatnio w trasie nie przekraczając 130 zeszło do 15l lpg czy to w normie czy szukać przyczyny? Dodam że przed montażem lpg benzynsy spalał ok 14l w miescie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się