Jump to content

Forester XT MY04 AT wysokie spalanie


krzyh00
 Share

Recommended Posts

Powtórzę po części to co napisałem w wątku "Ile Wam Pali" - myślę, że nie ma sensu zaśmiecać tamtego tematu problematyką usterek.


 


Forester 2.0XT 177KM 2004 AT miasto 16,5/100 ostatnie dwa spalania. Średnio 14/100. W trasie udało mi się zejść do 11,5/100. Czy mam coś zepsute? Wydaje mi się, że powinnien palić mniej. Robię krótkie trasy praca-dom (2x10KM) + inne jazdy po mieście czasem krótsze czasem dłuższe. Jak trasa to z reguły autostrada - nie przekraczam 130-140.


 


Zacząłem się zastanawiać co jest nie tak z tym spalaniem. Dodatkowo ostatnio czuję w kabinie i na zewnątrz (mniej) b.intensywny zapach benzyny w kabinie na zimnym i ciepłym. Czego można się spodziewać? Przewody na dolocie? Jestem umówiony na serwis 14.03 ale może mi coś podpowiecie gdzie szukać co drążyć? Ogólnie temat mnie mocno zaniepokoił, moje pierwsze Subaru i nie chciałbym się zniechęcić do marki z tego powodu. Spalanie 16l na auto 177KM to zdecydowanie nie dla mnie :-(


 


Pozdrawiam


Krzysiek


Edited by krzyh00
Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie za duzo. Moj XT w miescie pali ok. 11l przy mieszanej jezdzie czyli czasami delikatnie, czasami nie ;) (mam manuala).

Podjedz do serwisu i niech zerkna o co kaman. Moze masz jakis wyciek skoro smierdzi w aucie? Zadnych plam pod samochodem nie zauwazyles?

Jakby tylko na zimnym smierdzialo to na 99% obstawialbym nieszczolnosc przewodow paliwowych przy kolektorze. Subaru tak ma.

Wiecej np. tutaj:

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/47441-zapach-benzyny-w-aucie-i-pod-maska/?fromsearch=1

Edited by KamilP
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem też pali za dużo. Ja też takiego miałem 2003XT automat i mi palił w mieście 13 przy ostrej jeździe a w trasie 10. Coś się musi lać jak śmierdzi paliwem, bo rozumiem, że masz katy?

Link to comment
Share on other sites

Grubo za dużo :o

 

 

Spalanie 16,5 po mieście w 2.0 XT to tak jakbyś normalnie 200 km/h non stop cisnął  :biglol:

 

 

PzDr

Link to comment
Share on other sites

U mnie od nowości (i nawet po remoncie silnika) miasto to 12,5-15, trasa 10,5-12 (kiedyś przemierzając ekonomicznie chorwacką i austriacką autostradę udało się zejść do ok 8,5). Duży wpływ ma zmiana stacji (nawet 1-1,5L /100km) oczywiście przemierzając cały czas taką samą codzienną trasę w spokojny sposób. Do tego zima to dodatek na spalaniu ok 1L.

Jednak ani tak jak piszesz 16 ani jak niektórzy ok 11 w mieście nigdy nie udało mi się osiągnąć

Link to comment
Share on other sites

To i ja się podepnę.

Pacjent 2.0 NA 2007 bez lpg. Spalanie skoczyło na 13,2 w mieście przy zamulaniu. Fakt, krótkie odcinki ale żeby były jakieś wyjątkowe korki to bym nie powiedział. Przy odpaleniu na zimnym czuć paliwo z rury. Poprzedni pomiar pokazał 10,6 w cyklu mieszanym, ok 180 km w trasie prędkość 110-120. Dotychczas zaliczyłem dwa razy podobny wynik, raz 12,9 ale było zimniej, miasto było bardziej zatłoczone i Żona zaliczyła blisko 2h korek. I raz 13,3 ale auto jeździło tydzień z błędem pompy powietrza. Wcześniej, w cyklu miejskim raczej rzadko moja Żona przekraczała 11 a jeżeli już to nie znacznie.

Edited by Pioo
Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziekuje za Wasz odzew. Potwierdziliscie moja teze ze cos mam nie halo. Jade w pon do serwisu, mam nadzieje ze pomogą. Interfejs OBD nic nie wykazuje z błędów, ale zwróciłem uwagę na spalanie. Zaraz po uruchomieniu na zimnym wg odczytóww to nawet 30/100 chwilowo. Potem sie stabilizuje ale ze robię krotkie odcinki moze to robi taki wynik. Wyciekow zadnych nie mam ale paliwo czuc mocno i nie sa to spaliny. Podejrzewam ze szybko to co wycieka paruje i dlatego nic nie widać. Parkuję na suchym miejscu w hali więc raczej bym zobaczył to paliwo.

Co to znaczy "masz katy". Chodzilo o katalizator?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Edited by krzyh00
Link to comment
Share on other sites

Kat powinien być ale z ciekawości sprawdzę.

 

Ze spraw nietypowych to poprzedni właściciel założył koła zimowe 215/65/16. Czy ten trochę wyższy profil może zawyżać trochę spalanie? 

 

Smród beznyny jest na zimnym ale i na ciepłym też jak stoję na światłach. Coś poza przewodami przy kolektorze należałoby jeszcze sprawdzać w pierwszej kolejności?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ze spraw nietypowych to poprzedni właściciel założył koła zimowe 215/65/16. Czy ten trochę wyższy profil może zawyżać trochę spalanie?

 

Tak, bo przejeżdżasz o 3,13% więcej, niż wskazuje licznik, ale to wartości raczej pomijalne.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Okazalo sie ze byl pekniety wezyk paliwowy wchodzacy do filtra paliwa. Spalanie spadlo do 12-13. Dziekuje wszystkim za pomoc.

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

U mnie spalanie w s-turbo 20l LPG , jazda głównie po mieście, ostatnio w trasie nie przekraczając 130 zeszło do 15l lpg czy to w normie czy szukać przyczyny? Dodam że przed montażem lpg benzynsy spalał ok 14l w miescie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...