Skocz do zawartości

Jaki silnik do Subaru


KonradD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, noszę się z zamiarem zakupu pierwszego Subaru, wybór padł  na Legacy 2003-9. Interesuje mnie tylko benzyna (co chyba nie jest niczym dziwnym :P ) ale pytanie jaka 2,0 136 ? 165 ? czy może 2,5 ? Jakie jest wasze zdanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, noszę się z zamiarem zakupu pierwszego Subaru, wybór padł  na Legacy 2003-9. Interesuje mnie tylko benzyna (co chyba nie jest niczym dziwnym :P ) ale pytanie jaka 2,0 136 ? 165 ? czy może 2,5 ? Jakie jest wasze zdanie ?

Mam doświadczenie tylko z silnikiem 137KM i mogę o nim mówić w samych superlatywach. Moc wystarczająca do codziennej jazdy i zero problemów. No i idealny do LPG :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam, noszę się z zamiarem zakupu pierwszego Subaru, wybór padł  na Legacy 2003-9. Interesuje mnie tylko benzyna (co chyba nie jest niczym dziwnym :P ) ale pytanie jaka 2,0 136 ? 165 ? czy może 2,5 ? Jakie jest wasze zdanie ?

Mam doświadczenie tylko z silnikiem 137KM i mogę o nim mówić w samych superlatywach. Moc wystarczająca do codziennej jazdy i zero problemów. No i idealny do LPG :)

 

Jak z przełożeniem ? Przy powiedzmy 130-140 jakie masz obroty ? M/T czy A/T ?

Czuję, że temat może się mocno rozwinąć  :mrgreen: .

 

A tak naprawdę było wałkowane wiele razy. Poszukaj sobie....

Spodziewam się tego, aczkolwiek chciałbym indywidualnie podejść do sprawy i czasem trochę nietypowe pytania zadawać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zacznij od podstaw. Wyjaw:

 

Jakim wozem ostatnio jeździłeś? Z jakim silnikiem? Jak oceniasz koszty na tle osiągów?

Czego oczekujesz - fajnie, czy tanio?

Z gazem czy bez?

Preferujesz AT czy MT?

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, noszę się z zamiarem zakupu pierwszego Subaru, wybór padł  na Legacy 2003-9. Interesuje mnie tylko benzyna (co chyba nie jest niczym dziwnym :P ) ale pytanie jaka 2,0 136 ? 165 ? czy może 2,5 ? Jakie jest wasze zdanie ?

 

Najsłabszy silnik 2.0 ~137KM (to chyba nie jest zaskoczenie) uchodzi za najtrwalszy i toleruje każde G (w tym lpG :P). Sam mam Legacy IV z tym silnikiem i wielokrotnie przekonałem się o zaletach tego modelu. Nawet regulacja zaworów bez wyciągania z auta. Stety/niestety nawet tu masz dwumasę (o ile ktoś jeszcze nie wymienił) i ona troche kosztów może wygenerować. Aczkolwiek przyznam, że moja ma już ponad 200tys, stuka, czasem popiskuje, ale zepsuć się nie chce :).

 

Miałem Forka 2.5 A/T i do tego auta żadne z moich Legacy nie ma nawet startu jeśli chodzi o wygodę, pancerność całości i kosztów utrzymania. Pewnie znów bym go kupił (mimo przygody z panewką), bo był poprostu najfajnieszy. Ale co dla ciebie jest najfajniesze?

 

Ogólnie aby ustalić odpowiedź na twoje pytanie należy przejrzeć całe forum i wybrać coś dla siebie :D.

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Edytowane przez m4tek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zacznij od podstaw. Wyjaw:

 

Jakim wozem ostatnio jeździłeś? Z jakim silnikiem? Jak oceniasz koszty na tle osiągów?

Czego oczekujesz - fajnie, czy tanio?

Z gazem czy bez?

Preferujesz AT czy MT?

1. BMW 330d, obecnie AR 159 1,9 JTD (nigdy więcej diesla)

2. fajnie a oszczędność tylko na Pb czyli LPG

3. j/w

4. AT ale tu chyba 4-biegowa skrzynia więc trochę lipka

Moja odpowiedź brzmi: 3.0  :D

Budżet to około 20k :( 

 

Witam, noszę się z zamiarem zakupu pierwszego Subaru, wybór padł  na Legacy 2003-9. Interesuje mnie tylko benzyna (co chyba nie jest niczym dziwnym :P ) ale pytanie jaka 2,0 136 ? 165 ? czy może 2,5 ? Jakie jest wasze zdanie ?

 

wybrać coś dla siebie :D.

 

 

 

w sumie tylko 2,0 i 2,5 wchodzą w grę w tym budżecie, Słyszałem jednak o pewnej awaryjności 2,5 nie wiem tylko którego modelu i wersji się to tyczy :)

 dlaczego subaru ?

Dlaczego Subaru ? hmm :)

kwestie techniczne 

* boxer (dźwięk i względna przydatność do LPG)

* napęd typowy dla nich

* japończyk to japończyk (bezawaryjność, po Alfie szczególnie na to zwracam uwagę :P )

wizualne 

* szyby bez ramek 

* stonowany wygląd

oprócz tego 

* oryginalność

Poza tym staram się nie jeździć pospolitymi Avensisami czy Paskami , tylko zawsze czymś z jajem :)

A po przejażdżce WRXem z 2008 albo 9 roku nabrałem ochoty na coś podobnego, chociaż namiastkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotnie 2,0 lub nawet 2,5 to będzie namiastka osiągów WRX-a.

Dostaniesz tylko dobre prowadzenie. Przyśpieszenia będzie brak.

Poważnie rozważ zwiększenie budżetu i silnik 3,0. Koledzy dobrze radzą. Legacy H6 to zajebisty wóz.

I zupełnie inny (pomimo podobnego opakowania) niż 2,0 i 2,5. Jestem pewnie, że każdy posiadacz H6 przyzna iż wynagradza on nieco tylko większe koszty utrzymania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie o tym 2.5gt ale strasznie tego mało na rynku. Jak się interesowałem to ani sztuki nie było więc tym bardziej bralbym H6. Alfy nie miałem ale po 330d to raczej wszystkie mniejsze niż H6 silniki będą mało fajne. Do tego benzynę trzeba kręcić i po przesiadce z ropy początkowe wrażenie jest negatywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie o tym 2.5gt ale strasznie tego mało na rynku. Jak się interesowałem to ani sztuki nie było więc tym bardziej bralbym H6. Alfy nie miałem ale po 330d to raczej wszystkie mniejsze niż H6 silniki będą mało fajne. Do tego benzynę trzeba kręcić i po przesiadce z ropy początkowe wrażenie jest negatywne.

Może jestem skrzywiony silnikami bez doładowania, ale nie rozumiem co złego jest w tym, że aby szybko jechać trzeba podnieść obroty? H6 bardzo sprawnie jedzie od w miarę niskich obrotów (oczywiście nie tak jak nowe doładowane silniki), przy normalnej jeździe w mieście rzadko kiedy słyszę silnik co oznacza, że jestem poniżej 3.5-4k rpm.

 

Nie wiem czy miałeś możliwość jazdy H6, ale jeżeli masz kropelkę benzyny we krwii to polubisz jego dźwięk na wyższych obrotach :)

 

2.5GT w tej generacji występował tylko w USA, stąd mała podaż u nas :) Jest jeden w dziale sprzedam (albo był, nie sprawdzałem) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się Panowie, gdyby budżet był wyższy nawet nie zakładałbym tematu, ale trzeba trochę polecieć po oszczędnościach, w związku z tym jeśli będzie szansa na jakąś zmianę w tej kwestii to będzie H6 ale jeśli nie, trzeba będzie pozostać na 2,0/2,5 a za rok wymienić na H6 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też niedawno stałem przed podobnym dylematem, w końcu wybrałem H6 to zupełnie inny komfort jazdy, żre więcej ale za to jak przyjemnie się odpycha, a na twarzy banan :D

 

Co do samego odpychania się tu też mam wrażenie że odczułem różnice między 2.5 a 3.0 - miałem wrażenie jakby H6 odpychało się na prawdę 4 łapami a 2,5 tylko udawało. To ciężko opisać, ale chodziło o to że H6 bardziej siedział w każdym zakręcie, może to też autosugestia - gdzieś czytałem że tylko H6 i GT ma centralny układ planetarny z domyślnym rozkładem mocy 45:55 przód/tył, a reszta ma domyślnie 90:10. Dużą różnicę też odczułem w samym układzie kierowniczym - jakby był bardziej precyzyjny. 

 

Najlepiej się nie śpieszyć i przejechać się jak największą ilością modeli

Edytowane przez jedenasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Najlepiej się nie śpieszyć i przejechać się jak największą ilością modeli

Jak tu się nie spieszyć jak Alfa przez następne 2-3 miesiące wyssie kolejne 3-4000 z budżetu ? :D

H6 jest bezawaryjny, ale jego utrzymania kosztuje deczko więcej, na pewno nie 1k miesiecznie, ale np. wczoraj wydałem 950 zł na nowe świece, jakieś manszety w przegubów, jakieś uszczelki w wydechu i takie tam pierdoły :) Nie narzekam, ale warto być świadomym deczko większych kosztów :) Jak kasa jest priorytetem to bierz 2.0, dobry, ale wolny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...