Skocz do zawartości

Co kupiłem dzisiaj do swojej subary ? Bez foty też się liczy !


Juras K

Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, KarlosPuzon napisał:

W tym temacie to mam wrażenie, że co człowiek to opinia. Jedni, że broń Boże, inni, że sprawa oczywista. Kiedyś były oleje mineralne i mechanicy lali przy wymianie naftę do oleju i tak czyścili silnik z nagaru (przynajmniej mój dziadek, będący mechanikiem lotniczym tak robił), dziś w oleje są syntetyczne, albo pół/ćwierć/itd. syntetyczne i te oleje mają super dodatki myjące itp., itd. Ergo w teorii nie ma potrzeby płukania silnika, a tylko wymieniać co 6-7Kkm olej w silniku. U mnie było tak, że kilka ładnych lat temu ASO zmieniło olej z Lotosa na Mobil1 ESP. Silnik zrobił się głośny, klekotał jak traktor, a olej zaczął znikać magicznie w dużych ilościach. Jak wcześniej dolewałem 100ml na 2-3Kkm, to na tym oleju potrafił łyknąć litr na 1Kkm. Pojechałem do tego ASO, a oni, że to ok i normalne jak jadę po autostradzie., a że klekocze, bo tak ma. Jak łyknął mi na trasie Warszawa-Zielona Góra-Warszawa ponad 2l to poszedłem do nich znowu, a oni, że zapewne pierścienie do wymiany, a silnik do generalnego remontu. Pogadałem ze znajomym mechanikiem, który powiedział, że spróbujemy „taniej” ruszyć zapieczone pierścienie. Zalał go płukanką, zlał czarna smołę, zalał „flush it”, i zalał coś lepszego od M1. Przejechałem na tym 1Kkm, znowu płukankę i nowy olej na 3Kkm. Wtedy forek miał jakieś 170Kkm na liczniku dziś ma 325Kkm. Płukanki weszły u mnie do rutyny przy każdym 15Kkm, gdzie olej wymieniam co 5Kkm. Co 1Kkm dolewam 100-200 ml. Na niektórych olejach mniej, na innych więcej.Jak pali olej, to gdzieś to całe „dobro” musi się odkładać, a i pierścienie lubią się w subaraczach zapiekać. To i trzeba temu „dobru”,moim zdaniem, jakoś pomóc opuścić silnik. W każdym razie mi silnika płukanki nie zabiły, choć niektórych z nich nie wlałbym do silnika. 

U siebie robię płukanki co 20tys. Teraz ostatnio tak co 1500km dolewałem około 300ml, a zdarzyło mi się, że po 10tys dolałem może 500ml.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, KarlosPuzon napisał:

W każdym razie mi silnika płukanki nie zabiły, choć niektórych z nich nie wlałbym do silnika. 

Możesz śmiało doprecyzować o które to chodzi , to pomoże innym przy wyborze. Ostatnio stosowałem teca tym razem zastosuje moly w celu porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Kiwi 4ester napisał:

U siebie robię płukanki co 20tys. Teraz ostatnio tak co 1500km dolewałem około 300ml, a zdarzyło mi się, że po 10tys dolałem może 500ml.

Moim zdaniem problem w szczegółach. Jeśli się  robi plukanki od początku eksploatacji silnika i w dodatku sprawdzoną chemią, to problemu nie ma. Gorzej gdy ktoś się  obudzi po 100 150 lub więcej tysiącach km się  obudzi to ma problemy gwarantowane.

Edytowane przez ferszta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ipsx82 napisał:

Możesz śmiało doprecyzować o które to chodzi , to pomoże innym przy wyborze. Ostatnio stosowałem teca tym razem zastosuje moly w celu porównania.

Generalnie nie chciałbym robić antyreklamy na moich subiektywnych (nie-naukowych doświadczeniach). Próbując, kupiłem kiedyś kilka o konsystencji rozpuszczalnika i zapachu tegoż. Staram się też patrzeć na kartę charakterystyki producenta, jeśli jest takowa. Nie zalałem niczego co wyglądało na rozpuszczalnik. Niby to tylko ok. 5% ale jakoś tak mam wątpliwości. Te które wyglądają na naftę, pachną naftą, a producent twierdzi, że dodał detergentów, były ok, natomiast od jakiegoś czasu stosuję (testuję) estrowe (długoterminowe) względnie oleje „flash it” (ale o nich to sa różne opinie, że mogą wszystkie wady silnika wyjść na światło i trzeba jeszcze szybkie płukanie olejem średniej półki zrobić, zanim się zaleje docelowy, wiec ogólna cena jest „wątpliwa”).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, ferszta napisał:

Moim zdaniem problem w szczegółach. Jeśli się  robi plukanki od początku eksploatacji silnika i w dodatku sprawdzoną chemią, to problemu nie ma. Gorzej gdy ktoś się  obudzi po 100 150 lub więcej tysiącach km się  obudzi to ma problemy gwarantowane.

Jak zwykle problem tkwi w szczegółach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Kiwi 4ester napisał(a):

Ktoś korzystał? :)

IMG_20221109_164336.thumb.jpg.84415c39593aa1b8862b076f0a11d69c.jpg

Domyślam się, że napis "Up to 5000K" oznacza jakieś absolutne maksimum zmierzone w warunkach laboratoryjnych, także raczej przez większość czasu będą świeciły z temperaturą barwy poniżej tych 5000K. Co nadal być może będzie dawało coś około 4700K czyli światło dzienne jakie daje słoneczko. 

Także... raczej daleko będzie im do Extra White LED Look i tego zdjęcia Audi na okładce. 

Ale to jednak Osram i moje przypuszczenia mogą wcale nie mieć odzwierciedlenia w rzeczywistości. 

A Ty nie jeździłeś dotąd na Tungsram? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Orear napisał(a):

Domyślam się, że napis "Up to 5000K" oznacza jakieś absolutne maksimum zmierzone w warunkach laboratoryjnych, także raczej przez większość czasu będą świeciły z temperaturą barwy poniżej tych 5000K. Co nadal być może będzie dawało coś około 4700K czyli światło dzienne jakie daje słoneczko. 

Także... raczej daleko będzie im do Extra White LED Look i tego zdjęcia Audi na okładce. 

Ale to jednak Osram i moje przypuszczenia mogą wcale nie mieć odzwierciedlenia w rzeczywistości. 

A Ty nie jeździłeś dotąd na Tungsram? 

Jeździłem i teraz jeżdżę, ale coś na zapas pasowało wziąć i pomyślałem, że może coś innego:)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Kiwi 4ester napisał(a):

Zamówiłem dywaniki do Subarynki :D Sam jestem ciekaw jak to będzie wyglądało :dance:

Jakie ?

 

Jak EVA to nie odbieraj paczki bo zrypany jest ten projekt.

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Kiwi 4ester napisał(a):

To mówiłeś tylko o tym kierowcy. Zobaczę :D może już coś poprawili :rolleyes:

Raczej nie, zrób testy na pustej drodze z pasażerem co by w razie  czego pociągnął dywanik jak zablokuje się pedał gazu gdy zrobisz kickdown 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i znalazłem. Wymiarami stożka niemalże jak moje 16letnie. Leżą w feldze stalowej aż miło. Dla porównania poniżej z oryginałem i dwoma innymi śrubami, co niezbyt leżały. Jutro dokupię drugi komplet, wszystkie wymienię na nowe i będę miał zestaw na lato i zimę.F90F206F-45D4-4317-8F32-F162E67161CE.thumb.jpeg.eb3b037a56b5464a4de409c225298b9f.jpeg1926ED48-2FAD-4216-ABD5-7758B2D4B2B5.thumb.jpeg.311143cf16fa25f4803e96d91bd6ca3a.jpegB22D9F64-1ACD-4E5B-B98D-1B721101CA05.thumb.jpeg.6aaa1d4bd8b21238583006a599de1ea2.jpeg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, ipsx82 napisał(a):

Chyba bezpośrednio z kijowa wysyłają bo coś długo idzie.

Już mam od zeszłego tygodnia, ale zaś auta nie mam:biglol: chcę wrzucić fotki jak to siądzie w Subarynce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...