Skocz do zawartości

Co kupiłem dzisiaj do swojej subary ? Bez foty też się liczy !


Juras K

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, skwaro napisał:

To od razu zamów nowe klosze reflektorów bo one bardzo nie lubią takich mocniejszych żarówek...

Z czystej ciekawości czemu tak myślisz? Rozumiem że przy żarówkach powyżej nominalnych watów miałbym wątpliwości, natomiast wszystkie te +100% i inne dają tyle samo światła tylko żarnik jest bardziej przemyślany pod świecenie a nie na trwałość, ciepło oddane przez żarówkę powinno być wg producenta takie samo jeżeli spełnia normę. Jeżeli się mylę lub masz inne zdanie chętnie poznam, nie twierdzę że nie masz racji, albo że moja jest mojsza. Miałeś doświadczenia z homologowanymi które uszkodziły klosz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, aplam13 napisał:

Z czystej ciekawości czemu tak myślisz? Rozumiem że przy żarówkach powyżej nominalnych watów miałbym wątpliwości, natomiast wszystkie te +100% i inne dają tyle samo światła tylko żarnik jest bardziej przemyślany pod świecenie a nie na trwałość, ciepło oddane przez żarówkę powinno być wg producenta takie samo jeżeli spełnia normę. Jeżeli się mylę lub masz inne zdanie chętnie poznam, nie twierdzę że nie masz racji, albo że moja jest mojsza. Miałeś doświadczenia z homologowanymi które uszkodziły klosz? 

Też miałem homologowane, poprzedni właściciel też jeździł na mocniejszych, ale homologowanych. Klosze w środku miały w miejscach najmocniejszego świecenia lekkie zmatowienia i mnóstwo drobniutkich pęknięć od środka. Skończyło się na wymianie kloszy. Nie wiem czy dzieje się tak w innych wersjach, w przedlifcie to jest problem i nie polecam. Chyba że jest tego inna przyczyna, której nie znam. Ale poza tym lampa była w pełni seryjna i szczelna

.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, skwaro napisał:

Też miałem homologowane, poprzedni właściciel też jeździł na mocniejszych, ale homologowanych. Klosze w środku miały w miejscach najmocniejszego świecenia lekkie zmatowienia i mnóstwo drobniutkich pęknięć od środka. Skończyło się na wymianie kloszy. Nie wiem czy dzieje się tak w innych wersjach, w przedlifcie to jest problem i nie polecam. Chyba że jest tego inna przyczyna, której nie znam. Ale poza tym lampa była w pełni seryjna i szczelna

.. 

Mogę się zgodzić, że "mocniej" świecącą żarówka bardziej się odbije na kloszach, ale to też trzeba długo długo z takimi jeździć, bo jakby miało klosze "wypalić" po 5 latach to tak raczej słabo by się takie żarówki sprzedawały. Tak czy siak. Stare żarówki sobie zostawię, a nowe jak się szybciej spalą to w międzyczasie dorobię się dodatkowych dalekosiężnych mniej więcej takich i również umieszczonych za grilem :)

post-8284-0-37328600-1358424633_thumb.jpg.2ba4a20b7feee89573b7205dca39924d.jpg

 

Inna sprawa, że i tak kiedyś znowu pewnie trzeba będzie klosze wymienić :upside-down-face_1f643-small:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Mogę się zgodzić, że "mocniej" świecącą żarówka bardziej się odbije na kloszach, ale to też trzeba długo długo z takimi jeździć, bo jakby miało klosze "wypalić" po 5 latach to tak raczej słabo by się takie żarówki sprzedawały.

Klosz w przedliftach niestety do najlepszych nie należy. U mnie jak kupiłem auto klosze były ok, nie było nic widać gołym okiem. Po mniej więcej 3 latach na przeglądzie gość powiedział mi, że mnie następnym razem nie puści przez nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, skwaro napisał:

Też miałem homologowane, poprzedni właściciel też jeździł na mocniejszych, ale homologowanych. Klosze w środku miały w miejscach najmocniejszego świecenia lekkie zmatowienia i mnóstwo drobniutkich pęknięć od środka. Skończyło się na wymianie kloszy. Nie wiem czy dzieje się tak w innych wersjach, w przedlifcie to jest problem i nie polecam. Chyba że jest tego inna przyczyna, której nie znam. Ale poza tym lampa była w pełni seryjna i szczelna

.. 

Możliwe że żarówki nie miały filtra UV, te tungsram = generalelectric wg nich i specyfikacji posiadają. U mnie też klosze się zmatowiły ale to przez poprzedniego właściciela - założył chiński xenon..:th_dash:

Na tych jeżdżę dłuugo i nic nie dzieje się, ale mam polifta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, aplam13 napisał:

Możliwe że żarówki nie miały filtra UV, te tungsram = generalelectric wg nich i specyfikacji posiadają. U mnie też klosze się zmatowiły ale to przez poprzedniego właściciela - założył chiński xenon..:th_dash:

Na tych jeżdżę dłuugo i nic nie dzieje się, ale mam polifta.

Ja jeździłem na Tungsramach i Philipsach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.03.2021 o 12:59, modeusz napisał:

Po pół roku oczekiwania... wreszcie upragniona, niepozorna 2,5 calowa "dwururka" Hayward&Scott" :)
Wykonanie spawów moim zdaniem przeciętne.

IMG_8669.JPG

IMG_8671.JPG

 

Jednak nasza rodzima produkcja nie ma się czego wstydzić. Wykonanie MG jak zawsze I klasa.

 

20210324_140359.jpg

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, aplam13 napisał:

Jakbyś potrzebował coś z tego jeszcze to się odezwij, w końcu novol zrobił coś sensownego;)

Obstawiam że ten zapas wystarczy mi na 5 lat bo u mnie naprawdę w tym 27 letnim aucie korozji  tyle co kot napłakał 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedałem wolnegossaka.


I kupiłem sobie turbo :OO: trochę siadł bo w bagażniku mam dwa motory w częściach i zimówki. 11 lat w jednych rękach, ani grama rdzy, motor po kompleksowym remoncie 2 lata temu. 

165427294_1601458483381299_2813370159313274644_n.thumb.jpg.3425986f814d5b3e10361b8db21b0fa2.jpg

  • Super! 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.03.2021 o 17:30, demsoNs napisał:

- Zestaw tłoczków, gumek, oringów, patyczki, sprężynki do zacisków przód i tył

- Nowe OEM Tarcze kotwiczne pod 2tłoczkowy zacisk 

- Tarcze gładkie wentylowane TRW 294mm i 290mm (przód + tył)
- Klocki hamulcowe TRW (przód + tył)

- Przewody hamulcowe w oplocie HEL w kolorze czerwonym

- Szczęki hamulcowe wraz ze wszystkimi sprężynkami TRW

- Tylnie łożyska SKF 2x
- Dokładki progów od STI ( niedługo znów będę męczyć lakiernika :D)

 

Więcej info w moim wątku :P 

 

 

czy Twoj lakiernik to Rogala?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.03.2021 o 12:59, modeusz napisał:

Po pół roku oczekiwania... wreszcie upragniona, niepozorna 2,5 calowa "dwururka" Hayward&Scott" :)
Wykonanie spawów moim zdaniem przeciętne.

IMG_8669.JPG

IMG_8671.JPG

no sorry, ale strasznie te spawy wygladaja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tulejki kołnierzowe na wcześniej kupione śruby blokujące tylną belkę. Ponoć poprawiają prowadzenie pojazdu, koszty znikome a i tak belka będzie ściągana. Dodatkowo będzie to awaryjne zabezpieczenie gdyby, któraś z 4 śrub mocujących tylną belkę się zerw... tffuu.. wypluj te słowo :biglol:

Więcej info o modzie tu:

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2183600

 

 

 

20210331_192112.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...