Skocz do zawartości

Korozja w Foresterze


ted58

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Vercy napisał:

blacha 4mm

Problemem nie jest grubość blachy, tylko konstrukcja kielichów i sposób zabezpieczenia a właściwie brak zabezpieczenia przed korozją. Szwagier który składał mi auto powiedział, że nie uwierzy w SF bez rdzy.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w moim SF 2002 odbudowałem praktycznie całe kielichy z blachy 1,5 mm i z ukształtowaniem oraz dopasowaniem profilu blachy do oryginalnej krzywizny było bardzo dużo roboty.
Blacha grubości 4 mm nie nadaje się nawet na odbudowę poszycia w aucie z ramą.
Szkoda roboty względem trwałości nie wspomnę o masie.
Popłynąłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Max 84 napisał:

Ja w moim SF 2002 odbudowałem praktycznie całe kielichy z blachy 1,5 mm i z ukształtowaniem oraz dopasowaniem profilu blachy do oryginalnej krzywizny było bardzo dużo roboty.
Blacha grubości 4 mm nie nadaje się nawet na odbudowę poszycia w aucie z ramą.
Szkoda roboty względem trwałości nie wspomnę o masie.
Popłynąłeś.

Z tego co rozumiem to sama konstrukcja jest z 1.5, natomiast dodaje się pasy 4mm w celu wzmocnienia najbardziej narażonych na pracę fragmentów i chyba najbardziej narażonych na uszkodzenie, także może się wyraziłem nieprecyzyjnie, moje też nie były tak robione, gość mi później dopiero pokazał w innym jak to być powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Vercy napisał:

Z tego co rozumiem to sama konstrukcja jest z 1.5, natomiast dodaje się pasy 4mm w celu wzmocnienia najbardziej narażonych na pracę fragmentów i chyba najbardziej narażonych na uszkodzenie, także może się wyraziłem nieprecyzyjnie, moje też nie były tak robione, gość mi później dopiero pokazał w innym jak to być powinno

 

Po prostu jest to totalnie bez sensu, bo i tak spawa się je do skorupy co ma w porywach 0.8mm i to też musi pracować by nie pękało potem. Stare rajdówki z klatką nie pękają bez powodu. Blacha jedynka czy półtorowa w zupełności wystarczy :P i tak zanim to zgnije to tym autem będziemy się golić

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, 133699 napisał:

 

Po prostu jest to totalnie bez sensu, bo i tak spawa się je do skorupy co ma w porywach 0.8mm i to też musi pracować by nie pękało potem. Stare rajdówki z klatką nie pękają bez powodu. Blacha jedynka czy półtorowa w zupełności wystarczy :P i tak zanim to zgnije to tym autem będziemy się golić

Gość robił auta pod turystyk, dociążone, z ramą na koło zapasowe na klapie, pewnie wiedział co robi, bo zrobił ich około 20-30;

 

sam się zastanawiałem czy u niego nie dać, ale kuźwa drogo było....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Vercy napisał:

Gość robił auta pod turystyk, dociążone, z ramą na koło zapasowe na klapie, pewnie wiedział co robi, bo zrobił ich około 20-30;

 

sam się zastanawiałem czy u niego nie dać, ale kuźwa drogo było....

Jakość idzie w parze z ceną. Takie kielichy powinny przeżyć już całego Subaraka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kiwi 4ester napisał:

Jakość idzie w parze z ceną. Takie kielichy powinny przeżyć już całego Subaraka.

Pewnie tak, ale wtedy nie miałem planu na taki użytek, miało być proste zwykłe 4x4, 

 

Moduł Subaru Investment zainstalowałem później

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pora przedstawienie mojej walki z korozją, dziś dostałem zdjęcia ale mam pewne wątpliwości co do jakości wykonania przy wlewie paliwa od środka :

IMG_20211001_145637.thumb.jpg.659aa06719db613a1375fe8fefe54a8e.jpg

 

 

IMG_20211001_105530.jpg

 

IMG_20211001_154457.jpg

 

IMG_20211001_154505.jpg

 

IMG_20211001_154512.jpg

 

IMG_20211001_154704.jpg

 

IMG_20211001_181048.jpg

 

IMG_20211002_120758.jpg

 

IMG_20211004_110836.jpg

 

IMG_20211005_172656.jpg

 

IMG_20211005_181256.jpg

 

IMG_20211005_184202.jpg

 

IMG_20211005_184215.jpg

 

IMG_20211005_195529.jpg

 

IMG_20211005_195539.jpg

 

IMG_20211006_073613.jpg

 

IMG_20211006_073625.jpg

 

IMG_20211006_073633.jpg

 

IMG_20211006_073721.jpg

 

IMG_20211006_073733.jpg

 

IMG_20211006_073748.jpg

 

IMG_20211006_073757.jpg

 

IMG_20211008_130509.jpg

 

IMG_20211008_161323.jpg

 

IMG_20211008_130522.jpg

 

tutaj pięknie widać jak ta masa elastyczna aż zmieniła barwę od rdzy i pomiędzy ta masą a karoseria raczej nieciekawie to wygląda.

IMG_20211008_130543.jpg

 

IMG_20211008_163103.jpg

 

IMG_20211008_163301.jpg

 

A na tym zdjęciu widać że zamiast wyrwać tą masę i oczyścić blachę chyba czymś pomalowali a następnie jakąś guma napsikali. Nie znam się na tym i czy tak to może być zrobione czy reklamować tą naprawę ?

 

IMG_20211008_163316.jpg

 

IMG_20211008_170657.jpg

 

IMG_20211008_170943.jpg

 

IMG_20211008_174840.jpg

Edytowane przez ipsx82
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blacharsko Forestera można porównać do Poloneza i to nie każdego, bo mój ojciec swego czasu, w 2000r. zakupił nowego Plusa (z klimą, el. szybami i lusterkami :D) i od razu w serwisie została zrobiona konserwacja. Po siedmiu latach użytkowania, na aucie nie było grama rdzy.

Także, każdy, kto planuje zakup Forka, powinien przeczytać ten wątek od dechy do dechy, bo walka z rudą może przewyższyć wartość auta w niektórych przypadkach...

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ipsx82 napisał:

Pora przedstawienie mojej walki z korozją, dziś dostałem zdjęcia ale mam pewne wątpliwości co do jakości wykonania przy wlewie paliwa od środka :

IMG_20211001_145637.thumb.jpg.659aa06719db613a1375fe8fefe54a8e.jpg

 

 

IMG_20211001_105530.jpg

 

IMG_20211001_154457.jpg

 

IMG_20211001_154505.jpg

 

IMG_20211001_154512.jpg

 

IMG_20211001_154704.jpg

 

IMG_20211001_181048.jpg

 

IMG_20211002_120758.jpg

 

IMG_20211004_110836.jpg

 

IMG_20211005_172656.jpg

 

IMG_20211005_181256.jpg

 

IMG_20211005_184202.jpg

 

IMG_20211005_184215.jpg

 

IMG_20211005_195529.jpg

 

IMG_20211005_195539.jpg

 

IMG_20211006_073613.jpg

 

IMG_20211006_073625.jpg

 

IMG_20211006_073633.jpg

 

IMG_20211006_073721.jpg

 

IMG_20211006_073733.jpg

 

IMG_20211006_073748.jpg

 

IMG_20211006_073757.jpg

 

IMG_20211008_130509.jpg

 

IMG_20211008_161323.jpg

 

IMG_20211008_130522.jpg

 

tutaj pięknie widać jak ta masa elastyczna aż zmieniła barwę od rdzy i pomiędzy ta masą a karoseria raczej nieciekawie to wygląda.

IMG_20211008_130543.jpg

 

IMG_20211008_163103.jpg

 

IMG_20211008_163301.jpg

 

A na tym zdjęciu widać że zamiast wyrwać tą masę i oczyścić blachę chyba czymś pomalowali a następnie jakąś guma napsikali. Nie znam się na tym i czy tak to może być zrobione czy reklamować tą naprawę ?

 

IMG_20211008_163316.jpg

 

IMG_20211008_170657.jpg

 

IMG_20211008_170943.jpg

 

IMG_20211008_174840.jpg

Ale  mastyke na zgrzewie z wlewem paliwa szło ładnie wyprowadzić takimi gumowymi kostkami do ściągania fug silikonowych, a nie tak ordynarnie  pędzlem. A pomalowane to chociaż w kolor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim
Od paru tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem forka SG z 02'
Autko ma podobny problem z korozja co większość czyli kielichy i nadkola. Czy ktoś zna i mógłby polecić kogoś z Lublina kto mógłby sie podjąć tematu naprawy :)?
 

Powiadam Ci - nie jesteś _szczęśliwym_ posiadaczem...
  • Super! 3
  • Haha 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Stelmi10 napisał:

Cześć wszystkim ☺️

Od paru tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem forka SG z 02'

Autko ma podobny problem z korozja co większość czyli kielichy i nadkola. Czy ktoś zna i mógłby polecić kogoś z Lublina kto mógłby sie podjąć tematu naprawy :)?

 

Znam wyśmienity sposób :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...