Jump to content

Korozja w Foresterze


Recommended Posts

W dniu 8.09.2020 o 14:50, kleyou napisał:

Rozebrałem dzisiaj bagażnik i czekam na taktykę ze strony blacharza :) BTW. Może ktoś ma dobrego z Poznania lub okolic?

 

Wymienię przy okazji rurę od wlewu paliwa, bo na pewno jest nadżarta, reperaturki progów + błotników.

 

W jednym miejscu stoi woda. Skąd to może lecieć?

IMG_20200908_142438.jpg

IMG_20200908_142451.jpg

IMG_20200908_142457.jpg

IMG_20200908_142504.jpg

IMG_20200908_142511.jpg

IMG_20200908_142525.jpg

IMG_20200908_142537.jpg

IMG_20200908_142547.jpg

IMG_20200908_142608_BURST001_COVER.jpg

IMG_20200908_142608_BURST002.jpg

IMG_20200908_142615.jpg

IMG_20200908_142623.jpg

IMG_20200908_142629.jpg

IMG_20200908_142635.jpg

IMG_20200908_142649.jpg

IMG_20200908_142659.jpg

Na moje rozwarstwił sie kielich od nadwozia . Powinno być widać od wewnątrz auta . Dlatego nadkola rdzewieją od srodka a nie od zewnątrz :)  . Jestem z okolic Poznania ale naprawiałem to pod Wągrowcem. 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • Replies 689
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zakończyłem prace blacharsko lakiernicze Teraz wyglada tak : Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zależy kto i jak robił.Ja robiłem dla siebie 2 tygodnie mi zajęła odbudowa na spokojnie, używałem czarnej blachy 1,5 mmTaką miałem na stanie. Zabezpieczone 4 warstwami farby marinistycznej dwu składn

Fiku mik korozja znikł

Posted Images

Więksi Bracia, od jakiegoś czasu szukam blacharza, który zrobiłby kielichy w mojej wannie. Czy może ktoś polecić kogoś z centralnej Polski, kto ogarnął by ten temat?

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Niby człowiek wiedział, a jednak się łudził.... Rozebrałem dziś wnętrze celem wyciszenia i niestety znalazłem na kielichach takie cuda. Pytanie: co z tym teraz i gdzie ?? (może być PW) Forek jest w planach na długo u mnie więc chcę to porządnie zrobić.... jakie mogą być orientacyjne koszty ? 

 

IMG_6144.JPG

IMG_6145.JPG

Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Mike-m napisał:

Niby człowiek wiedział, a jednak się łudził.... Rozebrałem dziś wnętrze celem wyciszenia i niestety znalazłem na kielichach takie cuda. Pytanie: co z tym teraz i gdzie ?? (może być PW) Forek jest w planach na długo u mnie więc chcę to porządnie zrobić.... jakie mogą być orientacyjne koszty ? 

 

IMG_6144.JPG

IMG_6145.JPG

Ło panie toż to ideał :D

Link to post
Share on other sites

ok, czyli nie ma tragedii, ale robić i tak trzeba. Do tego zauważyłem małe pęcherzyki na nadkolach, więc będzie komplet.. Żona mnie zabije :)  Dopiero co dotarłem silnik po remoncie :) 

 

 

  • Like 1
  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
ok, czyli nie ma tragedii, ale robić i tak trzeba. Do tego zauważyłem małe pęcherzyki na nadkolach, więc będzie komplet.. Żona mnie zabije   Dopiero co dotarłem silnik po remoncie  
 
 
Subaru albo się kocha albo nienawidzi.

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Mike-m napisał:

Niby człowiek wiedział, a jednak się łudził.... Rozebrałem dziś wnętrze celem wyciszenia i niestety znalazłem na kielichach takie cuda. Pytanie: co z tym teraz i gdzie ?? (może być PW) Forek jest w planach na długo u mnie więc chcę to porządnie zrobić.... jakie mogą być orientacyjne koszty ? 

 

IMG_6144.JPG

IMG_6145.JPG

kielichy ok tysioncpińcset plus nadkola i progi; ok 2tysie minimum

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 1.11.2020 o 16:05, Vercy napisał:

kielichy ok tysioncpińcset plus nadkola i progi; ok 2tysie minimum

W moim forku pojawiły się malutkie pęcherze w nadkolach (mimo, że 2 lata temu przechodził gruntowną konserwację podwozia). Po oczyszczeniu i rozebraniu okazało się, że trzeba  robić nadkola wew., zewn., wstawiać reperaturki, naprawiać  progi, zabezpieczać, lakierować – w sumie oddałem całkiem spory worek dutków (ok10tys.)

20200903_114826.jpg

20200910_112353.jpg

20201001_095904.jpg

20201001_095923.jpg

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, harek napisał:

W moim forku pojawiły się malutkie pęcherze w nadkolach (mimo, że 2 lata temu przechodził gruntowną konserwację podwozia). Po oczyszczeniu i rozebraniu okazało się, że trzeba  robić nadkola wew., zewn., wstawiać reperaturki, naprawiać  progi, zabezpieczać, lakierować – w sumie oddałem całkiem spory worek dutków (ok10tys.)

 

 

 

 

 

jeśli można zapytać- gdzie robiłeś tak profesjonalną konserwację 2 lata temu że takie skutki?

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, harek napisał:

w sumie oddałem całkiem spory worek dutków (ok10tys.)

Tyle wydałeś te 2 lata temu za konserwację podwozia czy teraz za te roboty blacharskie co pokazałeś na zdjęciach?

 

U mnie w mieście robią wszystko od podstaw (piaskowanie podwozia, wszystkie el. zawieszenia ściąganie i piaskowane, blacharka-jak są dziury, antykorozja, na to noxudol). Widziałem zdjęcia forka sg poliftowego po takiej operacji, koszt 8 tyś zł.

Edited by yaroz
Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, VEC napisał:

jeśli można zapytać- gdzie robiłeś tak profesjonalną konserwację 2 lata temu że takie skutki?

 2 lata temu  podwozie robione było w znanym nie-ASO - błotniki nie były ruszane. Było oczyszczone i zabezpieczone b. solidnie (m.in. piaskowane i malowane proszkowo elementy podwozia, nawet śrubki i nakrętki zostały ocynkowane itp.). W zeszłym roku natomiast malowałem (S Plus Jabłonna) kalpę bagażnika, zderzak tylny i prawe nadkole- porysowania, odpryski i w praniu wyszła niewielka perforacja błotnika tylnego po stronie prawej, - i tutaj wszystko, jak się okazało zostało tylko ładnie „przypudrowane”…

No nic, mam nadzieję, że ostatnie prace przedłużą życie autku i dalej będziemy śmigać z uśmiechem na twarzy :D

  • Confused 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 18.11.2020 o 12:03, evi napisał:

Filmik z zabezpieczenia OBK. Jeszcze nie zdążyłem go obejrzeć na spokojnie.

I jeszcze jeden z tego kanału:

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Oj bo trzeba wyciąć do żywego:) najlepiej ocynowac,a bacha prosta nie gnije,tylko problemy zaczynają się w profilach i tam trzeba zacząć od konserwacji, a nie sikać nadkola,nic to nie daję rdza idzie z wilgocią a ta jest w profilach,przekrojach. Znam to Z codziennego dnia:)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Trochę gość kasztany opowiada przy tych pracach renowacji podwozia, ale kto ma się znać to się obetnie, a kto się nie zna to uwierzy w wszystko. Lecz i tak uważam że robią w miarę solidnie jak na powszechne janiuszowanie.. ;)

Link to post
Share on other sites
Cytat

Inhibitor anty korozji na stal to jest właśnie metalizacja natryskowa która ma za zadanie oddziaływać na jeden z elektronów odpowiedzialnych za powstawanie korozji.

Zgodnie z Szeregiem Napięciowym Metali potencjał standardowy cynku wynosi −0,76 V i jest prawie dwukrotnie bardziej elektroujemny niż potencjał żelaza wynoszący −0,45 V. Metale o niższych potencjałach mają zdolności redukujące względem metali o wyższych potencjałach.

W obecności wilgoci (naturalnie obecnej w powietrzu) i różnicy potencjałów pomiędzy tymi metalami następuje samoistna reakcja chemiczna powodująca przepływ prądu, utlenianie (rdzewienie) cynku. Żelazo zawarte w stali przyjmuje elektrony z cynku, co skutecznie przeciwdziała korozji stalowego rdzenia elementu. Zjawisko to zachodzi przy uszkodzeniu warstwy ochronnej stali. 

Edited by Karenz
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 12.12.2020 o 23:22, Oktan napisał:

Trochę gość kasztany opowiada przy tych pracach renowacji podwozia, ale kto ma się znać to się obetnie, a kto się nie zna to uwierzy w wszystko. Lecz i tak uważam że robią w miarę solidnie jak na powszechne janiuszowanie.. ;)

 

te drim carsy czy jak im tam są akurat u mnie w mieście, dłubią dosyć sporo przy autach, ale te filmiki to chyba dla "fame-u" i próba wstrzelenia się w niszę "Subaru"

Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Łukasz Zioła napisał:

 

te drim carsy czy jak im tam są akurat u mnie w mieście, dłubią dosyć sporo przy autach, ale te filmiki to chyba dla "fame-u" i próba wstrzelenia się w niszę "Subaru"

Reklama dźwignią handlu :upside-down-face_1f643-small:

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...