Skocz do zawartości

Korozja w Foresterze


ted58

Rekomendowane odpowiedzi

Przerażający jest ten temat. Czyli w zasadzie lepiej jest kupić forestera ze zrobionymi kielichami i nadkolami, a resztą się nie martwić? Silnik zawsze można wymienić na używkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, karso21 napisał:

Przerażający jest ten temat. Czyli w zasadzie lepiej jest kupić forestera ze zrobionymi kielichami i nadkolami, a resztą się nie martwić? Silnik zawsze można wymienić na używkę.

Powiedziałbym raczej na odwrót.

 

Kup taniej ale dolicz do ceny kielichy.

 

Zrobisz sam i dopilnujesz i wiesz jak jest. 

 

Tak zawsze będziesz się zastanawiał

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, karso21 napisał:

Przerażający jest ten temat. Czyli w zasadzie lepiej jest kupić forestera ze zrobionymi kielichami i nadkolami, a resztą się nie martwić? Silnik zawsze można wymienić na używkę.

taki urok starych japońskich aut ( oprócz toyoty) - karoseria to element eksploatacyjny :) Jest rudzielec auto oddajesz do blacharza on wycina wspawuje nowe i na jakiś czas (kilka lat)  masz spokój.  Pytanie tylko czy opłaca się to naprawiać i ładować w stare auto sporą kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony kupisz zgnitego do tego stopnia że ratować nie ma czego. Już prędzej Legacy czy OBK znajdziesz mniej zjedzone. Szczerze to trochę żałuje że mam Forka, jest dość ciasny. Teraz jakbym kupował to OBK albo Legacy. Silniki wolnossące 2.0 są dość trwałe. Mi się przydarzyło UPG, ale to ponoć miałem niesamowite "szczęście".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2020 o 21:50, Max 84 napisał:

@Oktan co tam masz za amory w zielonym ?

GH ?

Spreżyna standardowa ?

 

 

Sprężyna dedykowana KYB do SF a amor od SG bez SLS,  przód będę wkładał z SG bo póki co mam serię z dużymi podkładkami.

 

 

W dniu 6.05.2020 o 22:02, Gacu Gac napisał:

Co @Oktan będziesz dawał na zabezpieczenie antykorozyjne przed lakierem, coś szczególnie polecasz? 

Podkład epoksydowy Novol, na to mastyka Innotec lub Sika, na zielono pod kolorek pewnie. 

Tyle na ten czas. Latem chcę rozebrać i zrobić całościową konserwację karoserii ponieważ chcę zrobić raz i tam nie zaglądać a póki co auto musi jeździć więc robię tylko ten fragment po naprawie blacharskiej :)

Aha no w profil nadkola jeszcze wosk zapodam oczywiście ;)

 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Z drugiej strony kupisz zgnitego do tego stopnia że ratować nie ma czego. Już prędzej Legacy czy OBK znajdziesz mniej zjedzone. Szczerze to trochę żałuje że mam Forka, jest dość ciasny. Teraz jakbym kupował to OBK albo Legacy. Silniki wolnossące 2.0 są dość trwałe. Mi się przydarzyło UPG, ale to ponoć miałem niesamowite "szczęście".

Z tym bym się podpisał. Firek nie oferuje niczego w stosunku do obk, legacy to Inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby dostać się w celu inspekcji - do tylnych nadkoli trzeba wyjąć kanapę czy wystarczy te plastiki z boku tylko? Jako niepoprawny optymista liczę, że widok mnie ucieszy a nie zmartwi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanape by sie przydało. Nie ma dużo roboty. Ale trzeba też plastiki wyjąć z tyłu. Bo korozja jeśli się pojawia to na łączeniu kielichów z budą, na dole kielichów po stronie kanapy właśnie. Na górze kielichów także wychodzi ruda.

Zobacz jak wyglądało to u mnie:

Nie wiem czemu się nie wkleił odnośnik do postu. Ale jest na 10 stronie tego tematu.

Edytowane przez ewemarkam
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Oktan napisał:

Sprężyna dedykowana KYB do SF a amor od SG bez SLS,  przód będę wkładał z SG bo póki co mam serię z dużymi podkładkami.

 

 

Podkład epoksydowy Novol, na to mastyka Innotec lub Sika, na zielono pod kolorek pewnie. 

Tyle na ten czas. Latem chcę rozebrać i zrobić całościową konserwację karoserii ponieważ chcę zrobić raz i tam nie zaglądać a póki co auto musi jeździć więc robię tylko ten fragment po naprawie blacharskiej :)

Aha no w profil nadkola jeszcze wosk zapodam oczywiście ;)

 

Dzięki za info na temat chemii :)

 

Jeśli chodzi o sprężyny tylne to polecam Ci Lesjoforsy HD dedykowane do SF.

Założyłem je niedawno i naprawdę robią robotę.

Dupka idzie delikatnie do góry, jest minimalnie sztywniej, możesz zapakować bagażnik na full i nic nie siada:yahoo:

20200420_164508 (Kopiowanie).jpg

IMG_20200505_223712 (Kopiowanie).jpg

  • Super! 3
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Pan Dziedzic napisał:

Daj ze 2-3 cm. podkładkę pod przednie mocowanie tylnego wahacza.

Koło zbliżyło się do progu i nie estetycznie to wygląda ;) 

Racja. Jakieś gotowe podkładki rozumiem że rynek oferuje:)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rdza przy spince uszczelki szyby, spowodowała pęknięcie jej.
Także pilnujcie co się dzieje na słupkach.
Zbagatelizowałem to , bo na zewnątrz nie wyglądało groźnie.
 
33EF6764-610A-46B3-BAB8-2EA532502704.thumb.jpeg.873ad9baae059bca86fb3767d2555f26.jpeg
Mi kiedyś w połowie na dole pękła szyba. Też przez korozję. A na zewnątrz nic nie było widać. Ale to było w szmelc wagenie polo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rdza przy spince uszczelki szyby, spowodowała pęknięcie jej.
Także pilnujcie co się dzieje na słupkach.
Zbagatelizowałem to , bo na zewnątrz nie wyglądało groźnie.
 
33EF6764-610A-46B3-BAB8-2EA532502704.thumb.jpeg.873ad9baae059bca86fb3767d2555f26.jpeg

Dlatego ja wycinałem i wszystko szlifowałem do czysta bo niestety tez się robiło nie miło na słupkach.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby dostać się w celu inspekcji - do tylnych nadkoli trzeba wyjąć kanapę czy wystarczy te plastiki z boku tylko? Jako niepoprawny optymista liczę, że widok mnie ucieszy a nie zmartwi
Kanapę bardzo łatwo się demontuje, jest na takich zaczepach z drutu, wystarczy odhaczyć i podważyć :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzisko tak, ale z oparciem nie jest już tak łatwo.
W SF jest przykręcona na środku 4 śrubami do zawiasu. Trzeba je odkręcić i wyjmujesz oparcia. Nie ważne czy polift czy przed podobnie to wygląda. W SG będzie podobnie. Wcale dużo roboty nie ma :) tu gorzej z boczkami. Jak rozbierałem tył to zeszło troche więcej niż 30 minut. Ale żeby poskładać to już z 2 ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam pierwszy raz jestem na forum ale widzę że czeka mnie jutro dokładny przegląd auta. Jak narazie nie widać wiekszych objawów korozji ale może coś sie ukrywa pod tapicerką... myślałem że ta śruba przy fotelu kierowcy to tylko przypadłość mojego egzemplarza ale widzę że jest to temat na forum:) moja  narazie zabezpieczona bo już coś tam się na niej pojawiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Forek 82 napisał:

Witam pierwszy raz jestem na forum ale widzę że czeka mnie jutro dokładny przegląd auta. Jak narazie nie widać wiekszych objawów korozji ale może coś sie ukrywa pod tapicerką... myślałem że ta śruba przy fotelu kierowcy to tylko przypadłość mojego egzemplarza ale widzę że jest to temat na forum:) moja  narazie zabezpieczona bo już coś tam się na niej pojawiało.

Zawsze jest coś z rudej, pytanie ile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...