subaru1997 Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 Serwus Koledzy! Mam pytanie: zakupiłem niedawno Forestera 2004r. SG 92KW Automat na kołach 15 Potrzebuję teraz wymienić tarczę hamulcowe przód i tył oraz klocki różne propozycję dostałem w sklepach ale że wcześniej miałem Subaru Legacy manual wiem że Forester w Automacie to już inna bajka i droga hamowania, dla tego pytanie moje jakie tarcze i klocki stosujecie u siebie ? Propozycje dostawałem na Tarcze i Klocki TRW ale opinie są podzielone jak i na Tarcze Brembo Dostałem też propozycję na tarcze firmy EBC ale podobno trzeba i klocki kupić tej firmy, żywotność i jakość produktu dużo wyższa niż TRW i Brembo. I drugie pytanie: zakupiłem Subaru na kołach 15 o rozmiarze opony 205/70/15 lecz fabrycznie podobno powinien mieć felgi 16 ale przez to idzie mniejsza opona i staje się auto twardsze do jazdy, ale jest też większy wybór Tarcz hamulcowych. Czy ktoś posiada taki model i już testował felgi z oponami ? co wam się lepiej sprawdziło 15 na wyższych oponach czy 16 na mniejszych oponach ? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runner Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 Ja stosuję u siebie w Forku 2,0 125 MY04 fabryczne tarcze z przodu, stosuję tarcze i kolocki ATE, klocek wymieniłem ostatnio po 50tys, tarcza przy tym przebiegu nie miała prawie wcale rantu i do grubosci minimalnej 22mm jeszcze jej daleko, pewnie dociągnie do 100tys. Polecam taki zestaw. W modelu tym fabryczne koło to 205/70/15, zamiennik z tabliczki i książki to 215/60/16, stosuję oba rozmiary zima-lato. Bardziej komfortowo jest na tym pierwszym w koleinach, oraz dziurach, niższy profil lepiej prowadzi się w zakrętach, ale komfort nizszy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mefiozo Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 Co do rozmiaru kół to popieram przedmówcę, 15ki wygodniejsze, auto lepiej chodzi w koleinach, lepiej chodzi w terenie, natomiast 16ki twardsze, lepiej trzymają w zakrętach, choć przy tej mocy w połączeniu z automatem to i tak problemów mieć nie powinieneś. Zestaw tarcze + klocki polecam ATE lub Zimmerman, reszta to klasa średnia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subaru1997 Posted March 3, 2016 Author Share Posted March 3, 2016 Dzięki za szybką pomoc wyjaśniło mi to parę wątpliwości. Jeszcze raz dzięki i szerokości Link to comment Share on other sites More sharing options...
diamond Posted March 5, 2016 Share Posted March 5, 2016 Co do kół to na zimę mam 15"x70x205 na lato 16"x60x215. Na słupku drzwi kierowcy masz tabliczkę z rozmiarami. Felg możesz poszukać w wątku kupię/ sprzedam lub na popularnych OLX lub alledrogo. Co do tarcz , klocków i zestawu do tylnego bębna zdania sa podzielone , ja mam TRW i jest ok. Powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
subaru1997 Posted March 12, 2016 Author Share Posted March 12, 2016 dzięki "diamond" Link to comment Share on other sites More sharing options...
diamond Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 @subaru1997.Daj znać jak już ogarniesz temat:). Jak Ci się jeździ automatem? Z tego co pamiętam to reduktor jest połączony z biegiem 1. Jak coś to pisz na priv . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now