Jump to content

Zmiana silnika 2.0 diesel na 2.0benzyne


banasbanas6

Recommended Posts

Nie wiem czy jest sens takiej przekładki (koszty/komplikacja/późniejsze osiągi), natomiast wiem że jeździ jeden "diesel" z silnikiem H6 (245km) - może to jest lepszy kierunek?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tak z ciekawości - są elementy zintegrowane z komputerem silnika - np. VDC. Przekładasz też taką elektronikę?

 

Najwięcej problemów może wyniknąć właśnie w elektronice, bo technicznie wszystko można spasować z małymi przeróbkami

Link to comment
Share on other sites

z przekladkami bywa roznie, bedzie rzezba w dodatku pewnie nie tania ( koszta pewnie wieksze niz wymiana silnika n inne sbd)  i ciezko bedzie Ci to pozniej sprzedac. Szukaj uzywanego slupka silnika ( bez osprzetu bo osprzet przelozysz swoj) albo naprawiaj to co masz

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

A może po prostu ściągnąć nowy silnik osprzętem z USA? Koszt 5000 USD, włożenie silnika w autoryzowanym serwisie 1000 zł.

Silniki dostępne są na boxeer - Subaru Diesel Enginers.

Link to comment
Share on other sites

 

 

A może po prostu ściągnąć nowy silnik osprzętem z USA? Koszt 5000 USD, włożenie silnika w autoryzowanym serwisie 1000 zł.
 

 

+ transport + clo + VAT 

 

chyba taniej wyjdzie remont 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ktos tam robil. Jezeli masz niepotrzebne $$$ mozesz sie w to bawic. Ale i tak lepiej sprzedac to co masz i kupic uzywane sti ( jest pare fajnych aut w dziale sprzedam) Tuningi sie nigdy nie zwracaja.. i pewnie kupno sti wyjdzie Cie taniej i zdrowiej niz swap ( sti to nie tylko silnik ale i naped, zawieszenie, wzmocniona buda i mnostwo innych mniej lub bardziej waznych podzespolow) 

Link to comment
Share on other sites

Mi chodził taki pomysł po głowie, żeby kupić Legacka z padniętym dieslem i wrzucić jakąś benzynkę tam. Ładnego polifta można już za niewielkie peeleny kupić. Tylko kwestia całej reszty. Orientuje się ktoś, tak mniej więcej ile może wynieść taki swap?

Link to comment
Share on other sites

 

 

robocizna między 2-4kpln.

 

Próbuj....

Poza tym jakieś pierdoły typu olej, komplet płynów, R134 itd itp.

No i zabawy z przekładnią kierowniczą, bo zakładam że kupisz anglika po taniości....

Nie zapomnij też o instalacji lpg, bo dobrze by było, aby SBD jednak jeździł za rozsądne pieniądze. Nawet po przekładce. 

Link to comment
Share on other sites

 

robocizna między 2-4kpln.

 

Próbuj....

Poza tym jakieś pierdoły typu olej, komplet płynów, R134 itd itp.

No i zabawy z przekładnią kierowniczą, bo zakładam że kupisz anglika po taniości....

Nie zapomnij też o instalacji lpg, bo dobrze by było, aby SBD jednak jeździł za rozsądne pieniądze. Nawet po przekładce. 

 

Nic Ci nie mówi w sygnaturce "Legacy SBD/2.5 LPG" ? :)

By wiadomość była kompletna...

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/87760-cz%C4%99%C5%9Bci-z-subaru-legacy-2009/

Link to comment
Share on other sites

 

robocizna między 2-4kpln.

 

 

Próbuj....

Poza tym jakieś pierdoły typu olej, komplet płynów, R134 itd itp.

No i zabawy z przekładnią kierowniczą, bo zakładam że kupisz anglika po taniości....

Nie zapomnij też o instalacji lpg, bo dobrze by było, aby SBD jednak jeździł za rozsądne pieniądze. Nawet po przekładce.

Mi udało się kupić dawcę idealnego, EU z rocznym LPG i całym przodem.

Ale tani nie był.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nic Ci nie mówi w sygnaturce "Legacy SBD/2.5 LPG" ?

 

Ja to ślepy jestem ;) .

 

Ale o przekładce gratów do nadwozia Legacy D też coś wiem... tyle że "po taniości".

Dawcą był spec.B z kierą po prawej. 

Wyszło całkiem fajnie. Taki sprzęt autostradowy, czyli coś, czego subaru nie produkuje  :P ... Nazywam go Diesel H6  :thumbup: .

Link to comment
Share on other sites

Z przekladką jest trochę zabawy, bo nawet przewody paliwowe trzeba zmienić.Na szczęście mam sprytnego mechanika i zrobi to bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze trochę i trzeba będzie założyć osobny wątek pt. "jak naprawić SBD nie używając nowego shortblocku"   :P .

I jeszcze uzasadnić wyższość lpg nad ON  :thumbup: .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Dnia 05/03/2016 o 19:01, house_1 napisał:

 

 

 

Próbuj....

Poza tym jakieś pierdoły typu olej, komplet płynów, R134 itd itp.

No i zabawy z przekładnią kierowniczą, bo zakładam że kupisz anglika po taniości....

Nie zapomnij też o instalacji lpg, bo dobrze by było, aby SBD jednak jeździł za rozsądne pieniądze. Nawet po przekładce. 

 

Mógłbyś mniej więcej opisać co trzeba zmienić przy przekładni? 

 

Chce zrobić swap w forku SH diesel (dawcą części jest forek sg 2.5xt)

 

Wytypowałem do zmiany

Wiązke z kompem

Silnik

Wydech

Układ paliwowy

Zawieszenie silnika

Zegary

Układ chłodzenia

 

Co jeszcze dodać do tej listy?

 

Skrzynia z diesla może zostać?

 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli zostawisz tylny dyfer, to skrzynia raczej będzie pasować. Jak się jej przełożenia zagrają z 2.5xt, to się okaże po wyjeździe z garażu ;)

Do listy jeszcze musisz dodać przekładnie kierowniczą i całą resztę do jej montażu, z SG belka może nie pasować. Do tego jeszcze ABS może się różnić, a wtedy do zmiany mogą być  przewody hamulcowe, tak przynajmniej było w Legacy 2009. 

Link to comment
Share on other sites

W Legacy w wiązce z tych samych roczników wtyczka ABS była inna, po zmianie pompy okazało się, że przewody hamulcowe są innej średnicy. 

Tak, SH ma elektryczne wspomaganie, chyba, że uda Ci się je jakoś zostawić. 

Link to comment
Share on other sites

Wymieniając graty w SH na SG to raczej trzeba wymienić nadwozie w dawcy na nadwozie z diesla.

Nie przypasuje nic. SH ma inną architekturę elektroniki (CAN). Wypada na śmietnik WSZYSTKO z diesla co ma jakąkolwiek wtyczkę.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...