banasbanas6 Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 Witam posiadam subaru 2.0diesel 2008rok kombi uszkodzony silnik chciał bym przełożyć wszytko z sedana 2003 rok benzyna czy bedzie pasowały mocowania ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcza1 Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 Z mocowaniem skrzyni może być problem, ale do zrobienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Basmanek Posted March 4, 2016 Share Posted March 4, 2016 Nie wiem czy jest sens takiej przekładki (koszty/komplikacja/późniejsze osiągi), natomiast wiem że jeździ jeden "diesel" z silnikiem H6 (245km) - może to jest lepszy kierunek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfik Posted March 4, 2016 Share Posted March 4, 2016 Tak z ciekawości - są elementy zintegrowane z komputerem silnika - np. VDC. Przekładasz też taką elektronikę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin76w Posted March 5, 2016 Share Posted March 5, 2016 Tak z ciekawości - są elementy zintegrowane z komputerem silnika - np. VDC. Przekładasz też taką elektronikę? Najwięcej problemów może wyniknąć właśnie w elektronice, bo technicznie wszystko można spasować z małymi przeróbkami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted March 5, 2016 Share Posted March 5, 2016 z przekladkami bywa roznie, bedzie rzezba w dodatku pewnie nie tania ( koszta pewnie wieksze niz wymiana silnika n inne sbd) i ciezko bedzie Ci to pozniej sprzedac. Szukaj uzywanego slupka silnika ( bez osprzetu bo osprzet przelozysz swoj) albo naprawiaj to co masz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawskip Posted March 6, 2016 Share Posted March 6, 2016 Napis z do użytkownika house1, on wymieniał SBD na h6 więc powinien wiedzieć również jak wypada wymiana SBD na 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koron Posted March 10, 2016 Share Posted March 10, 2016 Witam, A może po prostu ściągnąć nowy silnik osprzętem z USA? Koszt 5000 USD, włożenie silnika w autoryzowanym serwisie 1000 zł. Silniki dostępne są na boxeer - Subaru Diesel Enginers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted March 10, 2016 Share Posted March 10, 2016 A może po prostu ściągnąć nowy silnik osprzętem z USA? Koszt 5000 USD, włożenie silnika w autoryzowanym serwisie 1000 zł. + transport + clo + VAT chyba taniej wyjdzie remont Link to comment Share on other sites More sharing options...
qfl Posted April 25, 2016 Share Posted April 25, 2016 a robił ktoś przeróbkę z SBD na STI ? Można by S402 zrobić, to byłby projekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted April 30, 2016 Share Posted April 30, 2016 ktos tam robil. Jezeli masz niepotrzebne $$$ mozesz sie w to bawic. Ale i tak lepiej sprzedac to co masz i kupic uzywane sti ( jest pare fajnych aut w dziale sprzedam) Tuningi sie nigdy nie zwracaja.. i pewnie kupno sti wyjdzie Cie taniej i zdrowiej niz swap ( sti to nie tylko silnik ale i naped, zawieszenie, wzmocniona buda i mnostwo innych mniej lub bardziej waznych podzespolow) Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemowrc Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Mi chodził taki pomysł po głowie, żeby kupić Legacka z padniętym dieslem i wrzucić jakąś benzynkę tam. Ładnego polifta można już za niewielkie peeleny kupić. Tylko kwestia całej reszty. Orientuje się ktoś, tak mniej więcej ile może wynieść taki swap? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Zależy za ile kupisz dawcę, robocizna między 2-4kpln. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Zależy za ile kupisz dawcę, robocizna między 2-4kpln. Czekam na relację. Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 robocizna między 2-4kpln. Próbuj.... Poza tym jakieś pierdoły typu olej, komplet płynów, R134 itd itp. No i zabawy z przekładnią kierowniczą, bo zakładam że kupisz anglika po taniości.... Nie zapomnij też o instalacji lpg, bo dobrze by było, aby SBD jednak jeździł za rozsądne pieniądze. Nawet po przekładce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 robocizna między 2-4kpln. Próbuj.... Poza tym jakieś pierdoły typu olej, komplet płynów, R134 itd itp. No i zabawy z przekładnią kierowniczą, bo zakładam że kupisz anglika po taniości.... Nie zapomnij też o instalacji lpg, bo dobrze by było, aby SBD jednak jeździł za rozsądne pieniądze. Nawet po przekładce. Nic Ci nie mówi w sygnaturce "Legacy SBD/2.5 LPG" ? By wiadomość była kompletna... http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/87760-cz%C4%99%C5%9Bci-z-subaru-legacy-2009/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 robocizna między 2-4kpln. Próbuj.... Poza tym jakieś pierdoły typu olej, komplet płynów, R134 itd itp. No i zabawy z przekładnią kierowniczą, bo zakładam że kupisz anglika po taniości.... Nie zapomnij też o instalacji lpg, bo dobrze by było, aby SBD jednak jeździł za rozsądne pieniądze. Nawet po przekładce. Mi udało się kupić dawcę idealnego, EU z rocznym LPG i całym przodem. Ale tani nie był. Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Nic Ci nie mówi w sygnaturce "Legacy SBD/2.5 LPG" ? Ja to ślepy jestem . Ale o przekładce gratów do nadwozia Legacy D też coś wiem... tyle że "po taniości". Dawcą był spec.B z kierą po prawej. Wyszło całkiem fajnie. Taki sprzęt autostradowy, czyli coś, czego subaru nie produkuje ... Nazywam go Diesel H6 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Z przekladką jest trochę zabawy, bo nawet przewody paliwowe trzeba zmienić.Na szczęście mam sprytnego mechanika i zrobi to bez problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Jeszcze trochę i trzeba będzie założyć osobny wątek pt. "jak naprawić SBD nie używając nowego shortblocku" . I jeszcze uzasadnić wyższość lpg nad ON . Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Dnia 05/03/2016 o 19:01, house_1 napisał: Próbuj.... Poza tym jakieś pierdoły typu olej, komplet płynów, R134 itd itp. No i zabawy z przekładnią kierowniczą, bo zakładam że kupisz anglika po taniości.... Nie zapomnij też o instalacji lpg, bo dobrze by było, aby SBD jednak jeździł za rozsądne pieniądze. Nawet po przekładce. Mógłbyś mniej więcej opisać co trzeba zmienić przy przekładni? Chce zrobić swap w forku SH diesel (dawcą części jest forek sg 2.5xt) Wytypowałem do zmiany Wiązke z kompem Silnik Wydech Układ paliwowy Zawieszenie silnika Zegary Układ chłodzenia Co jeszcze dodać do tej listy? Skrzynia z diesla może zostać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Jeśli zostawisz tylny dyfer, to skrzynia raczej będzie pasować. Jak się jej przełożenia zagrają z 2.5xt, to się okaże po wyjeździe z garażu Do listy jeszcze musisz dodać przekładnie kierowniczą i całą resztę do jej montażu, z SG belka może nie pasować. Do tego jeszcze ABS może się różnić, a wtedy do zmiany mogą być przewody hamulcowe, tak przynajmniej było w Legacy 2009. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Czemu abs miałby nie pasować? I przekładnia? chodzi o to ze sh ma elektryczne wspomaganie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 W Legacy w wiązce z tych samych roczników wtyczka ABS była inna, po zmianie pompy okazało się, że przewody hamulcowe są innej średnicy. Tak, SH ma elektryczne wspomaganie, chyba, że uda Ci się je jakoś zostawić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted June 21, 2017 Share Posted June 21, 2017 Wymieniając graty w SH na SG to raczej trzeba wymienić nadwozie w dawcy na nadwozie z diesla. Nie przypasuje nic. SH ma inną architekturę elektroniki (CAN). Wypada na śmietnik WSZYSTKO z diesla co ma jakąkolwiek wtyczkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now