mly96 Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 Czeka mnie wymiana sprzęgła w moim gt-ku bo już się ślizga, chciałbym zapytać jak trudne jest to do zrobienia samemu i czy lepiej to komuś zlecić? Robił to ktoś sam? Ile czasu to zajęło? Jakieś specjalne narzędzia są potrzebne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czlapus Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 Ja robilem coprawda w na ale procedura raczej bedzie podobna ;D a narzedzia zalezy czy bedziesz zdejmowal skrzynie czy tylko rozjezdzal silnik do przodu tow zaleznosci albo wciagarke lancuchowa "rukcug" albo cos aby skrzynie opuscic bezpiecznie... no i kanal badz podnoscik ;D 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted February 28, 2016 Author Share Posted February 28, 2016 a ile skrzynia waży? Nie da rady w dwie osoby? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 Bodaj 80kg (ale może z AT mi się pomyliło). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
eurojanek Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 W wheeler dealers podmieniali skrzynię w subaraku. Znajdź sobie ten odcinek i obejrzyj. Za łatwe toto nie było. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 (edited) Wyjęcie skrzyni naualnej nie jest strasznie trudnym wyzwaniem a już na pewno nie ciężkim. Co innego skrzynia AT ta to jest ciężka wiem bo wymieniałem. jeśli będziesz skrzynię wyjmował np. na kanale dobrze jest podwiesić skrzynię na bloczku w celach asekuracji jak się wymknie z rąk nóg nie połamie a i łatwiej manewrować. Edited February 28, 2016 by andre82 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted February 28, 2016 Author Share Posted February 28, 2016 ktos wie ile wazy ta skrzynia bo jak 80kg jak ktos pisal wyzej to samemu nie mam co ryzykowac, ale jak kolo 50 to bez problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daroot Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 Wyciągałem skrzynię, miałem na stole. Myślę że max 50kg waży. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted February 28, 2016 Author Share Posted February 28, 2016 e to lajtowo, do wymiany sprzegla czy sciagnieca skrzyni sa potrzebne jakies specjalne klucze lub narzedzia? Do wyjecia samego sprzegla tez cos sie przyda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 śruba m6 do wyjęcia tej, hm, blokady(?) łapy sprzęgła i dużo cierpliwości przy zakładaniu tego... a poza tym to chyba nic specjalnego nie trzeba. lepiej się dowiedz co będzie prostsze do wyjęcia - skrzynia czy silnik bo może będzie łatwiej z silnikiem wyjechać... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted February 28, 2016 Author Share Posted February 28, 2016 Jest ktos w stanie napisac co mniej wiecej po kolei robic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 pomagałem przy wymianie skrzyni i sprzęgła w Gietekuauto na podnośniku więc dużo łatwiej byłorozkręcania trochę jest ale do ogarnięcia w jeden dzieńz tego co pamiętam to musisz rozkręcić wydech ,wyjąć wał , na pewno wyjąć rozrusznik pod maską coś jeszcze odkręcałemrobota nie jest ciężka jak już kiedyś wymieniałeś sprzęgłoa też uważam ,że w warsztacie dużo byś nie zapłacił za robotę warunek jest jeden - musi być to ktoś ogarnięty - w okolicy jest warsztat co na subarakach się znagorzej z czasem w tym warsztacie bo mechanik jest jeden w którymś manualu jest opisane co i jak 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daroot Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 (edited) Najtrudniej to jest rozpołowić skrzynię od silnika. Jak wyjmiesz motor to możesz od razu sprawdzić luzy zaworowe, czy widać jakieś wycieki itd.. Możliwości kilka, z tym że czynnik z klimy leci w powietrze, wspomaganie, wszystkie chłodnice trzeba wyjąć. Z kolei jak masz auto na podnośniku, to polecam wyjąć samą skrzynię - wywalasz wał, podpory, sterowanie, wysprzęglik odkręcasz z dwóch śrub i odsuwasz, aha - musisz intercooler wymontować i piękne podejście jest. Sprawdź czy masz pod łapą zaślepkę - jeśli jest - to do wyciągnięcia jest bolec, wkręca się w niego śrubę M6. 3 albo 4 śuby z każdej strony przykręcane do silnika. Śrubokręt i próbujesz powoli odsunąć skrzynię od silnika. Aha, wybijasz kliny(kołki) od półośi i je odsuwasz, nie musisz nawet ich odkręcać od kół. Ja tą skrzynię nosiłem sam, więc po zastanowieniu waży mniej niż 50kg. Edited February 28, 2016 by Daroot 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MATRIX Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 Tu sobie zaglądnij: http://www.rs25.com/forums/f105/t128163-diy-clutch-replacement-pictorial.html 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 czynnik z klimy leci w powietrze da się zrobić tak, żeby nie wyleciał - ale jeśli nie dajecie rady, to wtedy warto rozbabrać cały układ klimy i powymieniać wszystkie oringi... koszt niewielki, a może pomóc 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daroot Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 Może i się da, ale trzeba mocno naciągać stare gumowe przewody, nie służy im to 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 (edited) śruba m6 do wyjęcia tej, hm, blokady(?) łapy sprzęgła i dużo cierpliwości przy zakładaniu tego... a poza tym to chyba nic specjalnego nie trzeba. lepiej się dowiedz co będzie prostsze do wyjęcia - skrzynia czy silnik bo może będzie łatwiej z silnikiem wyjechać... Może od razu lepiej wyciąć pół przodu ….. Edited February 28, 2016 by carfit 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted February 28, 2016 Author Share Posted February 28, 2016 śruba m6 do wyjęcia tej, hm, blokady(?) łapy sprzęgła i dużo cierpliwości przy zakładaniu tego... a poza tym to chyba nic specjalnego nie trzeba. lepiej się dowiedz co będzie prostsze do wyjęcia - skrzynia czy silnik bo może będzie łatwiej z silnikiem wyjechać... Może od razu lepiej wyciąć pół przodu ….. rozumiem, ze proponujesz jednak zrzucenie skrzyni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 śruba m6 do wyjęcia tej, hm, blokady(?) łapy sprzęgła i dużo cierpliwości przy zakładaniu tego... a poza tym to chyba nic specjalnego nie trzeba. lepiej się dowiedz co będzie prostsze do wyjęcia - skrzynia czy silnik bo może będzie łatwiej z silnikiem wyjechać... Może od razu lepiej wyciąć pół przodu ….. rozumiem, ze proponujesz jednak zrzucenie skrzyni? to jest dużo prostsze mniej kosztowne i mniej pracochłonne 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 śruba m6 do wyjęcia tej, hm, blokady(?) łapy sprzęgła i dużo cierpliwości przy zakładaniu tego... a poza tym to chyba nic specjalnego nie trzeba. lepiej się dowiedz co będzie prostsze do wyjęcia - skrzynia czy silnik bo może będzie łatwiej z silnikiem wyjechać... Może od razu lepiej wyciąć pół przodu ….. rozumiem, ze proponujesz jednak zrzucenie skrzyni? oczywiscie ze tak 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
doman Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Znam osobę która wymieniła sprzęgło bez zrzucania skrzyni i wyjmowania półosi 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czlapus Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Ja tak robilem u siebie i wymiana sprzegla xajela mi max 4 h robilem to sam... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Czeka mnie wymiana sprzęgła w moim gt-ku bo już się ślizga, chciałbym zapytać jak trudne jest to do zrobienia samemu i czy lepiej to komuś zlecić? Robił to ktoś sam? Ile czasu to zajęło? Jakieś specjalne narzędzia są potrzebne? Trudne jak nie robiłeś, kanał 2 osoby skrzynia wazy 60 kg; 4h na wyjęcie i 4h na montaż, z narzędzi klucz 10,12,14,17 i 19 + klucz pneumatyczny + komplet wybijakow do lewarka i polosi, stary wałek sprzeglowy uciety do montażu tarczy, ściągacz do zmiany lozyska koła zamachowego (większość nie robi), piwo i dobry humor. Dobrze jest liznąc koło zamachowe tokarka aby troche je wyrównać. Pozatym nie zawsze skrzynia dobrze wskoczy widać czasem montaż jest wydłużony. Planuj dwa wieczory lub zostaw komuś kto to robił bo utknie na łapie sprzęgła 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted February 29, 2016 Author Share Posted February 29, 2016 nie mam klucza pneumatycznego, więc chyba nie mam się co rwać :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 ja się zastanawiam po co ten pneumat tam, skoro wszystko można ręcznie odkręcić... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now