Jump to content

Samodzielna wymiana sprzęgła GT, poziom trudności :)


mly96

Recommended Posts

Czeka mnie wymiana sprzęgła w moim gt-ku bo już się ślizga, chciałbym zapytać jak trudne jest to do zrobienia samemu i czy lepiej to komuś zlecić? Robił to ktoś sam? Ile czasu to zajęło? Jakieś specjalne narzędzia są potrzebne?

Link to comment
Share on other sites

Ja robilem coprawda w na ale procedura raczej bedzie podobna ;D a narzedzia zalezy czy bedziesz zdejmowal skrzynie czy tylko rozjezdzal silnik do przodu tow zaleznosci albo wciagarke lancuchowa "rukcug" albo cos aby skrzynie opuscic bezpiecznie... no i kanal badz podnoscik ;D

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wyjęcie skrzyni naualnej nie jest strasznie trudnym wyzwaniem a już na pewno nie ciężkim. Co innego skrzynia AT ta to jest ciężka wiem bo wymieniałem. jeśli będziesz skrzynię wyjmował np. na kanale dobrze jest podwiesić skrzynię na bloczku w celach asekuracji jak się wymknie z rąk nóg nie połamie a i łatwiej manewrować.  

Edited by andre82
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

śruba m6 do wyjęcia tej, hm, blokady(?) łapy sprzęgła i dużo cierpliwości przy zakładaniu tego... a poza tym to chyba nic specjalnego nie trzeba. lepiej się dowiedz co będzie prostsze do wyjęcia - skrzynia czy silnik ;) bo może będzie łatwiej z silnikiem wyjechać...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

pomagałem przy wymianie skrzyni i sprzęgła w Gieteku


auto na podnośniku więc dużo łatwiej było

rozkręcania trochę jest ale do ogarnięcia w jeden dzień

z tego co pamiętam to musisz rozkręcić wydech ,wyjąć wał , na pewno wyjąć rozrusznik pod maską coś jeszcze odkręcałem



robota nie jest ciężka jak już kiedyś wymieniałeś sprzęgło

a też uważam  ,że w warsztacie dużo byś nie zapłacił za robotę warunek jest jeden - musi być to ktoś ogarnięty - w okolicy jest warsztat co na subarakach się zna

gorzej z czasem w tym warsztacie bo mechanik jest jeden :)


w którymś manualu jest opisane co i jak :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Najtrudniej to jest rozpołowić skrzynię od silnika. Jak wyjmiesz motor to możesz od razu sprawdzić luzy zaworowe, czy widać jakieś wycieki itd.. Możliwości kilka, z tym że czynnik z klimy leci w powietrze, wspomaganie, wszystkie chłodnice trzeba wyjąć. 

 

Z kolei jak masz auto na podnośniku, to polecam wyjąć samą skrzynię - wywalasz wał, podpory, sterowanie, wysprzęglik odkręcasz z dwóch śrub i odsuwasz, aha  - musisz intercooler wymontować i piękne podejście jest. Sprawdź czy masz pod łapą zaślepkę - jeśli jest - to do wyciągnięcia jest bolec, wkręca się w niego śrubę M6. 3 albo 4 śuby z każdej strony przykręcane do silnika. Śrubokręt i próbujesz powoli odsunąć skrzynię od silnika. 

 

Aha, wybijasz kliny(kołki) od półośi i je odsuwasz, nie musisz nawet ich odkręcać od kół.

 

Ja tą skrzynię nosiłem sam, więc po zastanowieniu waży mniej niż 50kg.

Edited by Daroot
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

śruba m6 do wyjęcia tej, hm, blokady(?) łapy sprzęgła i dużo cierpliwości przy zakładaniu tego... a poza tym to chyba nic specjalnego nie trzeba. lepiej się dowiedz co będzie prostsze do wyjęcia - skrzynia czy silnik ;) bo może będzie łatwiej z silnikiem wyjechać...

 

Może od razu lepiej wyciąć pół przodu …..  :facepalm:

Edited by carfit
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

śruba m6 do wyjęcia tej, hm, blokady(?) łapy sprzęgła i dużo cierpliwości przy zakładaniu tego... a poza tym to chyba nic specjalnego nie trzeba. lepiej się dowiedz co będzie prostsze do wyjęcia - skrzynia czy silnik ;) bo może będzie łatwiej z silnikiem wyjechać...

Może od razu lepiej wyciąć pół przodu ….. :facepalm:

rozumiem, ze proponujesz jednak zrzucenie skrzyni?:)

Link to comment
Share on other sites

 

 

śruba m6 do wyjęcia tej, hm, blokady(?) łapy sprzęgła i dużo cierpliwości przy zakładaniu tego... a poza tym to chyba nic specjalnego nie trzeba. lepiej się dowiedz co będzie prostsze do wyjęcia - skrzynia czy silnik ;) bo może będzie łatwiej z silnikiem wyjechać...

Może od razu lepiej wyciąć pół przodu ….. :facepalm:

rozumiem, ze proponujesz jednak zrzucenie skrzyni? :)

 

to jest dużo prostsze ;)

mniej kosztowne i mniej pracochłonne ;)

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

śruba m6 do wyjęcia tej, hm, blokady(?) łapy sprzęgła i dużo cierpliwości przy zakładaniu tego... a poza tym to chyba nic specjalnego nie trzeba. lepiej się dowiedz co będzie prostsze do wyjęcia - skrzynia czy silnik ;) bo może będzie łatwiej z silnikiem wyjechać...

Może od razu lepiej wyciąć pół przodu ….. :facepalm:

rozumiem, ze proponujesz jednak zrzucenie skrzyni? :)

 

oczywiscie ze tak 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Czeka mnie wymiana sprzęgła w moim gt-ku bo już się ślizga, chciałbym zapytać jak trudne jest to do zrobienia samemu i czy lepiej to komuś zlecić? Robił to ktoś sam? Ile czasu to zajęło? Jakieś specjalne narzędzia są potrzebne?

Trudne jak nie robiłeś, kanał 2 osoby skrzynia wazy 60 kg; 4h na wyjęcie i 4h na montaż, z narzędzi klucz 10,12,14,17 i 19 + klucz pneumatyczny + komplet wybijakow do lewarka i polosi, stary wałek sprzeglowy uciety do montażu tarczy, ściągacz do zmiany lozyska koła zamachowego (większość nie robi), piwo i dobry humor.

Dobrze jest liznąc koło zamachowe tokarka aby troche je wyrównać. Pozatym nie zawsze skrzynia dobrze wskoczy widać czasem montaż jest wydłużony. Planuj dwa wieczory :) lub zostaw komuś kto to robił bo utknie na łapie sprzęgła

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...