Tiger Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Dzień dobry! Proszę o wyjaśnienie (bo nie ma o tym informacji w instrukcji obsługi), co zrobić tak aby komputer nie pokazywał błędu po zmianie kół, gdy posiadam trzy komplety kół, letnie, zimowe i terenowe (A/T), w dwóch już mam oryginalne czujniki ciśnienia Subaru. Dodam, że nawet nie wiem czy przy zmianie kół zimowych na letnie samodzielnie nie obyło by się bez kłopotów (w jednych i drugich kołach czujniki były wcześniej aktywowane przez ASO), pomimo że w obu jak wyżej pisałem są oryginalne czujniki Subaru, bo udałem się w tym celu do ASO Subaru i bez kłopotów się nie obyło, ale może to tyko błąd pracownika, choć konieczny był powrót do ASO i zaprogramowanie czegoś od nowa. Co zrobić, gdy samodzielnie chciałbym przełożyć opony letnie na terenowe, np. na Plejady - czy za każdym razem trzeba jechać do ASO przy trzecich oryginalnych czujnikach, czy jedyną radą są czujniki ciśnienia uniwersalne (które można klonować) - o ile takie w ogóle występują i zadziałają z komputerem Subaru, bo o tym tylko słyszałem ale pewności nie mam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Witam, Każda wymiana kół wymaga podłączenia testera diagnostycznego w celu przypisania czujników do systemu, więc jest konieczna wizyta w ASO. W przypadku Forestera możliwe jest wyłączenie systemu i wtedy nie jest monitorowane ciśnienie kół, oczywiście możliwa jest ponowna aktywacja. Na Plejadach będzie możliwość obsługi systemu TPMS - serwis będzie dysponował niezbędnymi narzędziami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Witam, Każda wymiana kół wymaga podłączenia testera diagnostycznego w celu przypisania czujników do systemu, więc jest konieczna wizyta w ASO. W przypadku Forestera możliwe jest wyłączenie systemu i wtedy nie jest monitorowane ciśnienie kół, oczywiście możliwa jest ponowna aktywacja. Na Plejadach będzie możliwość obsługi systemu TPMS - serwis będzie dysponował niezbędnymi narzędziami. Witam, Chodzi mi o taką sytuację: 1. Mam cztery koła z oponami letnimi z oryginalnymi czujnikami Suabru w felgach i są one zaprogramowane w ASO. 2. Chcę sobie pojeździć w terenie, ściągam te koła i oznaczam, które gdzie było. 3. Zakładam komplet z oponami terenowymi bez czujników - wyłączam system (mam nadzieję, że jest to opisane w instrukcji) 4. Kończę jazdę w terenie, ściągam koła z oponami terenowymi. 5. Zakładam koła te z oryginalnym czujnikami Subaru zaprogramowanymi w ASO, włączam system. 6. DZIAŁA CZY NIE? 7. Wulkanizator twierdzi powołując się co mu na jakimś szkoleniu powiedzieli, że zgodnie z Dyrektywą UE na 9 czujników musi być miejsce w pamięci i po wstępnym zaprogramowaniu, przy mianie jednego kompletu na drugi oraz jeśli chodzi o koło zapasowe, to taka operacja powinna być możliwa do wykonania bez testera diagnostycznego - ma rację czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Witam, Układ TPMS Subaru działa w oparciu o czujniki ciśnienia w kołach komunikujących się z modułem sterującym drogą radiową, każdy czujnik posiada swój indywidualny kod. Wymiana kół na następny komplet z innym kompletem czujników wymaga ponownego przypisania w systemie kodów - wymagana wizyta w ASO. System ma zapamiętane 4 kody - zmiana kół powoduje konieczność wykasowania kodów z poprzednich czujników i zapisanie obecnych. Niektóre marki wykorzystują czujniki ABS do działania funkcji TPMS więc zmiana kół nie ma znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac.ek Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Odgrzeję temat: A gdybym miał piąte koło (u wozu ), jako zapas (wiem, że dodatkowe, wiem, że zamiast fabrycznego dojazdowego). Czy jest możliwe, by to koło miało czujnik i nic się nie świeciło? Czy "system" jest tak "pojemny", że zapamiętuje tylko 4 (słownie: cztery) kody czujników i nic więcej się z tym zrobić nie da? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Czy jest możliwe, by to koło miało czujnik i nic się nie świeciło Nie jest to możliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Witam, Wymiana kół na następny komplet z innym kompletem czujników wymaga ponownego przypisania w systemie kodów - wymagana wizyta w ASO. System ma zapamiętane 4 kody - zmiana kół powoduje konieczność wykasowania kodów z poprzednich czujników i zapisanie obecnych. To prawda o ile w drugim komplecie kół mamy też zainstalowane czujniki fabryczne. Jeśli zamiast nich zainwestujemy w czujniki które można klonować problemu z koniecznością ponownego wpisywania kodów nie będzie. Czujnik sklonowany ma taki sam kod jak oryginalny. System w ogóle nie zauważa wymiany kół, cały czas "myśląc" że ma założone pierwotnie zakodowane koła. Sprawdzone empirycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Też bym tak chciał, mam jednak na zimę stalowe felgi subaru i warsztaty w których pytałem nie mają do nich czujników które mogą sklonować. Szukam bardzo kumatego gumiarza od tego tematu - może ktoś takiego spotkał w Warszawie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barney Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Az dziw bierze, ze Japonia nie jest "user friendly" z elektronika. Moj Chrysler czyta czujniki jak leci od Jeepa, Dodge'a, Lancii, Fiata, bez limitu kol. Bez interwencji ASO, auto samo programoje nowy czujnik. Moze to i jeden koncern ktos powie, ale maja to ogarniete. programuje mialo byc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac.ek Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 (edytowane) Nie wiem o so chodzi, ale w związku z Subariadą zanabyłem drogą kupna cztery felgi 17" stalowe na które założyłem Geolandary AT/S oraz w Motoricusie dobrali mi czukniki. Mieli trochę problemy z zczytaniem kodów z oryginałów, ale w końcu im się udało. Założyli mi te nowe i wysłali na test drogowy. Ponieważ nic się nie działo (przejechałem ~2 km), kontrolka się nie zaświeciła, wróciłem do warsztatu i kazałem założyć oryginalne 18" alu. I dalej nic. Na tablicy czarno. Edytowane 9 Maja 2016 przez jac.ek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Nie wiem o so chodzi, ale w związku z Subariadą zanabyłem drogą kupna cztery felgi 17" stalowe na które założyłem Geolandary AT/S oraz w Motoricusie dobrali mi czukniki. Mieli trochę problemy z zczytaniem kodów z oryginałów, ale w końcu im się udało. Założyli mi te nowe i wysłali na test drogowy. Ponieważ nic się nie działo (przejechałem ~2 km), kontrolka się nie zaświeciła, wróciłem do warsztatu i kazałem założyć oryginalne 18" alu. I dalej nic. Na tablicy czarno. Wreszcie ktoś opanował klonowanie czujników. Czyli programuje nowe jako dokładne kopie fabrycznych. Gdzie ci magicy, bo ja już kilku sprawdzałem i nie mieli czujników zgodnych z Subaru do stalowych felg, a takie mam na zimę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Komputerowi czasami zajmuje kilka dni zanim wyłapie brak sygnału z czujnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 9 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 i chyba co najmniej 10 km,a nie 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac.ek Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 (edytowane) Nie wiem o so chodzi, ale w związku z Subariadą zanabyłem drogą kupna cztery felgi 17" stalowe na które założyłem Geolandary AT/S oraz w Motoricusie dobrali mi czukniki. Mieli trochę problemy z zczytaniem kodów z oryginałów, ale w końcu im się udało. Założyli mi te nowe i wysłali na test drogowy. Ponieważ nic się nie działo (przejechałem ~2 km), kontrolka się nie zaświeciła, wróciłem do warsztatu i kazałem założyć oryginalne 18" alu. I dalej nic. Na tablicy czarno.Wreszcie ktoś opanował klonowanie czujników. Czyli programuje nowe jako dokładne kopie fabrycznych. Gdzie ci magicy, bo ja już kilku sprawdzałem i nie mieli czujników zgodnych z Subaru do stalowych felg, a takie mam na zimę. Motoricus.com, montowali na Pszczyńskiej w W-wie Komputerowi czasami zajmuje kilka dni zanim wyłapie brak sygnału z czujnika... i chyba co najmniej 10 km,a nie 2. Będę na Plejadach, to zobaczymy (będę miał klony na stalowych felgach z Geolandarami). Teraz nie mam czasu na zabawy i przekładki. A tak wogóle, te Wasze informacje o komputerze i kilometrach to wiedza empiryczna, czy spekulacje? Czy może loża szyderców? Jak zimą trochę mi zeszło powietrze z jednego koła, kontrolka się zaświeciła. Jak MO (MojaOsobista) przebiła oponę, to kontrolka od razu się zaświeciła. Edytowane 11 Maja 2016 przez jac.ek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Jak tylko założyłem stalówki bez czujników to jechałem i jechałem zanim zobaczyłem lampkę, za kolejnym razem zapalała się już od razu. Nawet ją polubiłem - takie ciepłe, żółte światełko zimą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 A tak wogóle, te Wasze informacje o komputerze i kilometrach to wiedza empiryczna, czy spekulacje? Czy może loża szyderców? Niestety nie żartujemy - jeśli założysz koła bez czujników, to kontrolkę zobaczysz po kilkunastu kilometrach albo następnego dnia albo trochę później. Sprawdzone empirycznie. Spadki ciśnienia wychwytuje podobno szybko. Tego akurat nie doświadczyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac.ek Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Hmm... Jak pisałem wcześniej: potestujemy na Plejadach. Najwyżej będę reklamował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac.ek Opublikowano 29 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 (edytowane) O.K. Panowie malkontenci. Wczoraj wróciłem z Plejad. Na Plejadach wymieniłem koła oryginalne na te z czujnikiem, a po Plejadach zmieniłem z powrotem na oryginały. Kontrolka nie zaświeciła się ani razu. Ani przed, ani w trakcie, ani po. Edytowane 30 Maja 2016 przez jac.ek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 Ale to nic dziwnego. U mnie po założeniu stalówek z AT-ekami zaświeciła się kontrolka TPMS po jakichś 10 km. Po montażu szosowych kół z czujnikami (zaprogramowanymi wcześniej) świeciła się jeszcze jakieś 3-5 km i zgasła. Wszystko śmiga elegancko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Licho Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Dnia 27.04.2015 o 14:12, DZIAŁ TECHNICZNY napisał: W przypadku Forestera możliwe jest wyłączenie systemu i wtedy nie jest monitorowane ciśnienie kół, oczywiście możliwa jest ponowna aktywacja. Przy zakupie Forestera wyjechałem z salonu na zimówkach a do letnich w salonie dokułem felgi z czujnikami TMPS. Miało być że po zmianie mam tylko przyciskiem w aucie aktywować nowe czujniki i ... lipa. Do serwisu mam 125km . Jak to ustrojstwo wyłączyć. Z tego co powyżej napisano, to pozostaje mi dokupić nowe czujniki klony, a stare odesłać do serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Czy DT mógł by uchylić rąbka tajemnicy odnośnie Tmps i jego unikatowości w foresterze pozwalając na jego dezaktywacje . Jest to odmienność elektryczna (zworki,bezpieczniki,przełączniki) czy programowalna (np za pomocą diagnoskopu ) Oczywiście rozumiem że jest to element homologacyjny którego nie mam prawa wyłączać . Dziś w aso szukaliśmy przez program możliwości wyłączenia TPMS ale niestety jest tylko odczyt danych oraz tryb roboczy (który nie ma żadnych opcji ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes124 Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Czy klony załatwiają też sprawę, gdy w kolejnym sezonie, chcemy zamienić koła tył z przodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 nie ,masz 1 pozycje np prawy przód i jeden przypisany do niego kod . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krawietz Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 8 godzin temu, Karenz napisał: nie ,masz 1 pozycje np prawy przód i jeden przypisany do niego kod . Ech... japońce mogły by to ogarnąć lepiej. To tylko kawałek softu. Krawiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Licho Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 (edytowane) Dział Techniczny chyba nie odpowie, bo temat był równolegle omawiany : Ze swojej strony wysłałem @ do dealera, jak to jest, że miałem przyciskiem w aucie aktywować drugi komplet kół, to odpowiedź dostałem na maila od serwisu: - Przy zmianie kompletów kół należy ponownie programować czujniki, które będziemy chcieli używać - Nie ma oficjalnie możliwości wyłączenia wskazań czujników ciśnienia ogumienia - Nie przyjmujemy zwrotu części używanych (tym bardziej elektronicznych) No to dealer zrobił mnie jeszcze z jedną rzeczą, przed zakupem mówił bym się nie martwił, ze auto nie ma nawigacji, jak Pan ma nawigację w telefonie (potwierdziłem, że mam), to kabelkiem podłączy się do auta i na ekranie będzie to co na komórce. Dla mnie to było wow. Tylko że dealer już nie powiedział jakie ograniczenia ma mirror-link i niestety z moją komórką nie działa A wracając do tematu czujników tmps, to byłem skłonny dokupić klony, ale w internecie jest programator czujników w cenie klonów (700zł). Ale jak się okazało w zapis czujników tmps do komputera Subaru odbywa się przez złącze OBDII i konieczne jest dokupienie dodatkowego adaptera, czyli koszt dodatkowe 900zł. Dla mnie wyjazd do dealera i powrót to zabranie z życiorysu 4,5h. Jak dla kogoś cenny jest czas, to pieniądze nie są jedynym kryterium wyboru. Przeglądając fora zagraniczne, tam przejawia się wątek zadowolonych użytkowników, którzy poradzili sobie z problemem czujników tmps przy użyciu czarnej taśmy izolacyjnej. Spróbowałem, nożyczkami wyciąłem kwadraciki i przykleiłem w miejscach pomarańczowych lampek - rewelacja. Edytowane 23 Marca 2017 przez Licho 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się