Jump to content

Szpera z przodu. Dyfer padł ?


KamilL

Recommended Posts

Auto Subaru Outback 2.5 MT MY05

 

Podczas zawracania czy mocnego skrętu kół wewnętrzne przednie koło czyli te które jedzie po mniejszym obwodzie ma tendencje do ząbkowania(?), przeskakiwania czy podskakiwania inaczej nadrabiania prędkości obrotowej zewnętrznego koła, tak przynajmniej mnie się wydaję. Auto na podnośniku podczas kręcenia kół zachowuje się książkowo, lewe przednie w przód to prawe przednie w tył i na odwrót (czyli dyfer działa), geometria ustawiona jak fabryka nakazała. Do tego po niedługim czasie doszło dość głośne wycie czy intensywne terkotanie z okolic skrzyni biegów, narasta wraz z zmianą prędkości obrotowej kół.

Dodam że niedawno było też wymieniane łożysko przedniego koła ale to chyba nie ma wpływu. Auto jeżdżone raczej emerycko głównie po mieście. 

 

Czy to możliwe żeby w pancernym "idiotoodpornym" napędzie wolnossącego Subaru które ma ledwo ponad 10 lat i okolice ~200 tys km posypał się przedni dyferencjał ? 

Link to comment
Share on other sites

I nie zwlekaj z naprawą bo wycie podczas jazdy oznacza umierające łożysko wiskozy albo co gorsze wypadnięty pierścień zabezpieczający wisko. Wisko zazwyczaj umiera śmiercią naturalną w okolicach właśnie 200kkm. Przedni dyfer masz ok.

Link to comment
Share on other sites

Nowy trop, o centralnym bym nawet nie pomyślał. Ale dlaczego akurat centralny skoro to z przednimi kołami dzieje się coś nie teges? nie potrafię sobie tego wyjaśnić.

 

Jak wygląda z naprawą, lepiej rozbierać i naprawiać czy wymieniać na sprawną ? Potrzeba do tego jakieś specjalnej wiedzy, narzędzi i umiejętności ? Czy zwykły mechanik sobie z tym poradzi?

Link to comment
Share on other sites

Nie masz szpery w przednim dyfrze.

Nie wiem czy masz szperę w tylnym (chyba nie).

Między osiami powstaja dokładnie takie same siły jak między kołami jednej osi. Naprężenia powstają, gdy koła jadą po różnych sladach


 

 

Jak wygląda z naprawą, lepiej rozbierać i naprawiać czy wymieniać na sprawną ? Potrzeba do tego jakieś specjalnej wiedzy, narzędzi i umiejętności ? Czy zwykły mechanik sobie z tym poradzi?
Poszukaj na forum tematu, bo można wymienić na używkę, można na nową albo oddać do regeneracji.
Link to comment
Share on other sites

Wiem że nie mam szpery w przednim dyfrze, chodzi mi o to że auto zachowuje się tak jak by przedni most był spiety na 100%

 

Spuściłem olej z skrzyni, mix oleju i drobnych opiłków, dosłownie maź.

 

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jak pada wisko  to centralny dyfer się szperuje, a obroty przedniej i tylnej osi wyrównują się, skąd biorą się obserwowane uślizgi kół. Powstałe naprężenia z kolei mogą być powodem mazi, jaką obserwujesz w skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...