KamilL Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Auto Subaru Outback 2.5 MT MY05 Podczas zawracania czy mocnego skrętu kół wewnętrzne przednie koło czyli te które jedzie po mniejszym obwodzie ma tendencje do ząbkowania(?), przeskakiwania czy podskakiwania inaczej nadrabiania prędkości obrotowej zewnętrznego koła, tak przynajmniej mnie się wydaję. Auto na podnośniku podczas kręcenia kół zachowuje się książkowo, lewe przednie w przód to prawe przednie w tył i na odwrót (czyli dyfer działa), geometria ustawiona jak fabryka nakazała. Do tego po niedługim czasie doszło dość głośne wycie czy intensywne terkotanie z okolic skrzyni biegów, narasta wraz z zmianą prędkości obrotowej kół. Dodam że niedawno było też wymieniane łożysko przedniego koła ale to chyba nie ma wpływu. Auto jeżdżone raczej emerycko głównie po mieście. Czy to możliwe żeby w pancernym "idiotoodpornym" napędzie wolnossącego Subaru które ma ledwo ponad 10 lat i okolice ~200 tys km posypał się przedni dyferencjał ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WojtekS Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Typowy objaw padniętego sprzęgła wiskotycznego w centralnym dyfrze. Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 I nie zwlekaj z naprawą bo wycie podczas jazdy oznacza umierające łożysko wiskozy albo co gorsze wypadnięty pierścień zabezpieczający wisko. Wisko zazwyczaj umiera śmiercią naturalną w okolicach właśnie 200kkm. Przedni dyfer masz ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markus22100 Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Tak jak koledzy piszą wyżej to objaw padającego centralnego dyfra. Lepiej zrobić szybko i nie czekać za długo bo cierpią na tym: skrzynia, dyfry, pół osie, przeguby, opony, ogólnie cały układ napędowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilL Posted February 22, 2016 Author Share Posted February 22, 2016 Nowy trop, o centralnym bym nawet nie pomyślał. Ale dlaczego akurat centralny skoro to z przednimi kołami dzieje się coś nie teges? nie potrafię sobie tego wyjaśnić. Jak wygląda z naprawą, lepiej rozbierać i naprawiać czy wymieniać na sprawną ? Potrzeba do tego jakieś specjalnej wiedzy, narzędzi i umiejętności ? Czy zwykły mechanik sobie z tym poradzi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Nie masz szpery w przednim dyfrze. Nie wiem czy masz szperę w tylnym (chyba nie). Między osiami powstaja dokładnie takie same siły jak między kołami jednej osi. Naprężenia powstają, gdy koła jadą po różnych sladach Jak wygląda z naprawą, lepiej rozbierać i naprawiać czy wymieniać na sprawną ? Potrzeba do tego jakieś specjalnej wiedzy, narzędzi i umiejętności ? Czy zwykły mechanik sobie z tym poradzi? Poszukaj na forum tematu, bo można wymienić na używkę, można na nową albo oddać do regeneracji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilL Posted February 25, 2016 Author Share Posted February 25, 2016 Wiem że nie mam szpery w przednim dyfrze, chodzi mi o to że auto zachowuje się tak jak by przedni most był spiety na 100% Spuściłem olej z skrzyni, mix oleju i drobnych opiłków, dosłownie maź. Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
petronews Posted March 4, 2016 Share Posted March 4, 2016 Jak pada wisko to centralny dyfer się szperuje, a obroty przedniej i tylnej osi wyrównują się, skąd biorą się obserwowane uślizgi kół. Powstałe naprężenia z kolei mogą być powodem mazi, jaką obserwujesz w skrzyni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilL Posted March 28, 2016 Author Share Posted March 28, 2016 Tak jak pisaliście, padło wisko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dubelt Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 ile zostawiłeś w serwisie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now