Arkadiusz88 Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Witam. W moim type-ra 95r jest zamontowana pompa paliwa DeatschWerks. Zamontowana poprzez poprzedniego właściciela w nie-ASO. Uprzedził mnie aby nie jeździł na mniej niż pół zbiornika paliwa. No i zmierzam do mojego pytania.....czy da się jakoś to ogarnąć aby jednak móc normalnie (nie do głębokiej rezerwy) użytkować auto? Podobno aby było okey trzeba zmienić zbiornik paliwa na inny......np. z new age'a? Czy ktoś cos podobnego rozkminiał? Pytam bo np. wczoraj jak leciałem zakręt na drugim biegu to na wysokich obrotach mi się zadławił. Zakręt był lewy. No i już mnie to zaniepokoiło dość mocno. Paliwa było ok. 65% zbiornika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Rodzaj pompy ma mniejsze znaczenie niż budowa zbiornika paliwa i siła odśrodkowa. Antidotum to np. surge tank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkadiusz88 Posted February 22, 2016 Author Share Posted February 22, 2016 W zbiorniku jest taka miska w którą wchodzi pompa....ciekawa sytuacja bo pompa jest z prawej strony baku. A problem pojawił się przy lewych zakrętach...a powinien przy prawych- jeśli chodzi o mój tok myślenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 bardzo wiele zależy od tego jak ta pompa jest zamontowana. niektórzy wyrzucają sitko, montują pompę wyżej niż seria i robi się problem... do latania po winklach to swirl pot, ale najpierw porównałbym montaż pompy do tego jak to wygląda seryjnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
brahu Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 @@Arkadiusz88, jeżeli nie używasz scoobiego w sporcie, to system swirl pot, to raczej przerost formy i w aucie użytkowanym na co dzień chyba kiepski pomysł. Dziwne jest, że przy takiej ilości paliwa dochodzi do dławienia dlatego tak jak @@siewcu, pisze, dobrze by było sprawdzić cały układ paliwowy. Zajrzyj do baku i sprawdź, czy prawidłowo zamontowana jest pompa, czy sitko nie jest zawalone jakimś syfem, a jeśli tak, to je wyczyść, podociągaj obejmy, wymień filtr paliwa, sprawdź regulator ciśnienia. Dobrym rozwiązaniem jest dołożenie drugiego regulatora. Możesz także zamontować specjalnego boxa, który osłania sitko i ogranicza odpływ paliwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkadiusz88 Posted February 23, 2016 Author Share Posted February 23, 2016 Auto używane weekendowe ale czasem i tor ma zaliczyć. Pompę rozebralem, sprawdziłem tak jak pisał BRAHU. Wszystko było okey, sitko czyste. Wątek pisze czysto asekuracyjnie bo na ok. 100km miałem dwa razy że się zaksztusilo. Ale te dwa razy to o dwa za dużo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted February 23, 2016 Share Posted February 23, 2016 a masz skąd wziąć oryginalny koszyk z pompą? porównaj czy są zamontowane na tej samej wysokości, głównie chodzi o sitko - kiedyś przerabiałem, ponowny montaż pompy z sitkiem na miejscu takim jak seria i problem się skończył... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkadiusz88 Posted February 23, 2016 Author Share Posted February 23, 2016 Dziś oddałem auto do warsztatu i zobaczymy co powiedzą. Ogólnie mają przejrzeć całe auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
California Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 (edited) Sitko masz jakie? Jak u siebie zakładałem DW200, to chciałem zostawić oryginalne sitko, ale okazało się, że ma delikatny luz. To dołączone do DW wchodzi ciasno. Może być, że ciągnie bokiem. A to kilka centymetrów wyżej. Generalnie te pompy są identycznych rozmiarów, więc jak zamontowane jak oryginał, to powinno być tak samo. Edited February 24, 2016 by California Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 (edited) Niestety mam to samo. Od połowy zbiornika przy agresywnej jeździe auto zaczyna przerywać. Zaglądałem do pompy wszystko w normie. Sitko jest plastikowo gąbkowe (tak mi sie wydaje sądząc po miekkości wewnatrz. nie rozbierałem sitka) Zbiornik czysty paliwo też. Z tapatoka Edited February 24, 2016 by badyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkadiusz88 Posted February 24, 2016 Author Share Posted February 24, 2016 U mnie jest tak jak na foto u BADYLA...Tylko sitko jest kwadratowe...ok. 5x5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
brahu Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 @@badyl,@@Arkadiusz88, polecam lekturę: http://www.rs25.com/forums/f128/49108-fuel-cut-when-racing-help-18.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 @@badyl,@@Arkadiusz88, polecam lekturę: http://www.rs25.com/forums/f128/49108-fuel-cut-when-racing-help-18.html myslałwm o tym, zastanawiam sie czy może byc baniak po benzynie ekstrakcyjnej 5l Link to comment Share on other sites More sharing options...
brahu Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 (edited) @@badyl, to może od razu 200l. beczkę wstaw a tak na poważnie to pojemnik 1l wystarczy, byle by miał większe otwory niż ten z obrazka rs25. Ciekawe jak i którędy ten 5l byś wcisnął do baku.. a dwa nie zmieściłby Ci się w tej wannience. Edited February 24, 2016 by brahu Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 co ja nie wcisne ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
brahu Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 (edited) Ważną rzeczą w tym "boxie" jest to aby rurka odpływu paliwa była doprowadzonego właśnie do tego pojemnika. Edited February 24, 2016 by brahu Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 To chyba najważniejsze w tym modzie Jutro próba, będzie fotorelacja Z tapatoka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkadiusz88 Posted February 27, 2016 Author Share Posted February 27, 2016 Zatem ja czekam z utęsknieniem. Ciekawe co spece mi zaradzą bo póki co mój RA jest w ich rękach. Jak nie będzie poprawy to robię wg. Instrukcji powyżej. Panowie a jak ten problem jest rozwiązany w new-agach?? Auto już u mnie. Zmienione położenie pompy oraz sitko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted February 27, 2016 Share Posted February 27, 2016 Jeszcze nie zrobiłem ale butelkę mam Z tapatoka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaceq Posted March 1, 2016 Share Posted March 1, 2016 I ja mając pompę na wierzchu (zmieniam uszczelkę pod nią) myślę o tym "surge tank" co by sobie przy okazji założyć Problemów co prawda dotychczas nie miałem z przerywaniem, tym nie mniej wiem że na suchym na torze mogą się kiedyś pojawić. Pompa jaką odkryłem w baku to Walbro gss341. Teraz pytanie Amerykanie jako najlepiej pasujący tam uważają zbiorniczek paliwowy od modeli rc. A czy polska myśl techniczna zna jakiś łatwo dostępny, dobrze spełniający to zadanie pojemniczek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted March 1, 2016 Share Posted March 1, 2016 swirl pot ma sens tylko i wyłącznie, gdy zawsze jest w nim paliwo. takie rozwiązania jak z forum usa średnio wyglądają - bo jak paliwo tam trafi? swirl pot zawsze ma pompę paliwa w baku, a dopiero za nim jest właściwa pompa, które podaje paliwo do silnika. a tu nic takiego nie widać... tak jak i nadziei na to, że pomoże... Link to comment Share on other sites More sharing options...
California Posted March 2, 2016 Share Posted March 2, 2016 @siewcu zobacz dokładnie jak to jest zrobione. Paliwo trafia przez otwory z jednej strony zbiorniczka i przez linię powrotną z drugiej połowy baku Tutaj jest dokładny tutorial jak to wykonać http://www.ludicrous-speed.com/wiki/index.php?title=Shanes_impreza_fuel_slosh_mod wygląda trochę prowizorycznie, ale mam tak u siebie zrobione i robi robotę @Gaceq dokładnie taki sam zbiorniczek firmy Dubro bez problemu u nas kupisz. Bardzo solidny wyrób z grubego plastiku Z jakiegoś niezrozumiałego powodu amerykańskie wersje GD miały seryjnie filterek od pompy zamknięty w plastikowym pudełku a wersje EDM nie Oni szybciej jeżdżą od nas, czy jak Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted March 2, 2016 Share Posted March 2, 2016 Ja zrobię to z litrowej banki po oleju wykonanej z plastyku HDPE . Jest on odporny na benzynę. Jutro się wezmę jęk nie będzie innej roboty. Małe otworki trzeba zrobić żeby paliwo się wymieniało, aby nie było za ciepłe ( tak mi się wydaje) napełnić baniak się zdarzy, chodzi o to żeby tak szybko nie odpływało paliwo z pod pompy. Z tapatoka Link to comment Share on other sites More sharing options...
California Posted March 2, 2016 Share Posted March 2, 2016 Te otworki są po to żeby puszka się napełniała, bo linia powrotna może nie mieć wystarczającej wydajności do napełniania (nie ma drugiej pompy, paliwo jest podciśnieniowo przelewane). Otworki mają być od zewnętrznej strony, tak żeby puszka trzymała paliwo w prawych łukach. Oryginalne plastikowe pudełko z USDM też ma takie rozcięcie. Sprawdź jakiej wielkości jest zbiornik modelarski z tego amerykańskim wątku bo wchodzi na styk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaceq Posted March 2, 2016 Share Posted March 2, 2016 I właśnie dlatego nie chce zrobić tego byle jak Żeby to działało należycie to nie aż takie proste jak się wydaje Cenne info to "Dubro". Dzięki Teraz to na google wyskakuje o co się rozchodzi. Według tego tutoriala powyżej najlepszy byłby 32oz (950 ml) http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/OSPRZET-DO-SILNIKOW-SPALINOWYCH/Zbiorniki-paliwa/Zbiornik-DU-BRO-950-ml-690.html Choć gdzie indziej jest i ten 24 oz. (710 ml) http://www.aircombat-modele-rc.pl/?1742,zbiornik-du-bro-710-ml-%28-424%29 Nie wiem, który bardziej pasuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now