Skocz do zawartości

Błędy P0133 oraz P0546 WRX


Szymon Sajmon

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas dłuższej jazdy przy stałej prędkości (czyli ok 10 minut przy prędkości ok 100km/h) czy to na lpg, czy to na pb98 czy na pb100, wyskakują zawsze dwa błędy, mianowicie:

-P0546 Exhaust Gas Temperature (EGT) Sensor Circuit High B1S1
-P0133 Oxygen Sensor Circuit Slow Response (Bank1, Sensor1)

Auto przyspiesza normalnie, nic się absolutnie niepokojącego nie dzieje, spalanie również w normie, po każdym skasowaniu błędów poprzez emulator ELM327 lub odpięcie aku, podczas jazdy miejskiej nie zapali się nigdy, natomiast podczas jazdy w trasie jak wyżej pisałem przy stałej prędkości, zapali się zawsze. Wg tego co wyczytałem, problem będzie tkwić w sondzie nr1 czyli tej przed turbo. Wydech mam przelotowy 2.5 cala. Sondy mam dwie, obie aktywne, jedna jak pisałem przed turbo, druga za downpipe.

Ktoś się z tym spotkał już? Najlepsza będzie wymiana sondy nr1? jeśli tak to kupić nową? sprawną używkę? czy jeszcze jakieś inne pomysły macie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas dłuższej jazdy przy stałej prędkości (czyli ok 10 minut przy prędkości ok 100km/h) czy to na lpg, czy to na pb98 czy na pb100, wyskakują zawsze dwa błędy, mianowicie:

 

-P0546 Exhaust Gas Temperature (EGT) Sensor Circuit High B1S1

-P0133 Oxygen Sensor Circuit Slow Response (Bank1, Sensor1)

 

Auto przyspiesza normalnie, nic się absolutnie niepokojącego nie dzieje, spalanie również w normie, po każdym skasowaniu błędów poprzez emulator ELM327 lub odpięcie aku, podczas jazdy miejskiej nie zapali się nigdy, natomiast podczas jazdy w trasie jak wyżej pisałem przy stałej prędkości, zapali się zawsze. Wg tego co wyczytałem, problem będzie tkwić w sondzie nr1 czyli tej przed turbo. Wydech mam przelotowy 2.5 cala. Sondy mam dwie, obie aktywne, jedna jak pisałem przed turbo, druga za downpipe.

 

Ktoś się z tym spotkał już? Najlepsza będzie wymiana sondy nr1? jeśli tak to kupić nową? sprawną używkę? czy jeszcze jakieś inne pomysły macie.

 

do wymiany 1 sonda AF, oraz czujnik temp. EGT w precat . Kupiłbym wszystko nowe !!!!! Sonda AF jest bardzo ważna , czujnik EGT jak auto seria , tez nie nalezy bagatelizowac 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem, to mam na pewno jeden czujnik EGT za turbiną, kabelek idzie do zegarów Depo, gdzie pokazuje dziwne wartosci bo max 670'C podczas gdy za turbiną jak na moje powinno być lekko 800-900, jednak ten czujnik chyba nie gra roli z ecu? Jest jeszcze inny tak? A jest możliwość uszkodzonego cata? jak to wygląda? jakies numer seryjne sondy nr1? Auto nie jest seryjne, strojone na 1.2b, podczas strojenia sonda robiła psikusy, ale udało się wszystko akurat wtedy wystroić. Jednak nie była to jazda ze stałymi prędkościami wiec i żaden check nie wywalał.

Edytowane przez Szymon Sajmon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem, to mam na pewno jeden czujnik EGT za turbiną, kabelek idzie do zegarów Depo, gdzie pokazuje dziwne wartosci bo max 670'C podczas gdy za turbiną jak na moje powinno być lekko 800-900, jednak ten czujnik chyba nie gra roli z ecu? Jest jeszcze inny tak? A jest możliwość uszkodzonego cata? jak to wygląda? jakies numer seryjne sondy nr1? Auto nie jest seryjne, strojone na 1.2b, podczas strojenia sonda robiła psikusy, ale udało się wszystko akurat wtedy wystroić. Jednak nie była to jazda ze stałymi prędkościami wiec i żaden check nie wywalał.

jetes widze z Poznania , jedź lepiej do Kocara na diagnozę , bedziesz wszystko wiedział co i jak, forum Ci wiele nie pomoże w takiej sytuacji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz może sposób na sprawdzenie pracy sondy poprzez emulator ELM327? Są tam wartości pierwszej sondy jako krótkoterminowe, długoterminowe oraz napięcie bodajże. Nie chciałbym np wymienić sondy która by się okazała że jest sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

Odgrzeję kotleta. :)
Ostatnio w Legasiu zaczął mi migać cruise ale bez checka. Podłączyłem się przez BT do OBD i wyskoczył mi błąd P0133 jako NIEZWERYFIKOWANY.
Wyłączyłem i włączyłem auto i cruise się uspokoił. Zanim wyjeździłem bak paliwa (Akurat ten bak paliwa zatankowałem na niesprawdzonej stacji), sytuacja powtórzyła się może 4 razy.
Kończy się sonda czy może trefne paliwo?
Teraz zatankowałem już na stałej stacji i jak narazie cisza...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...