Szymon Sajmon Posted February 21, 2016 Share Posted February 21, 2016 Podczas dłuższej jazdy przy stałej prędkości (czyli ok 10 minut przy prędkości ok 100km/h) czy to na lpg, czy to na pb98 czy na pb100, wyskakują zawsze dwa błędy, mianowicie:-P0546 Exhaust Gas Temperature (EGT) Sensor Circuit High B1S1-P0133 Oxygen Sensor Circuit Slow Response (Bank1, Sensor1)Auto przyspiesza normalnie, nic się absolutnie niepokojącego nie dzieje, spalanie również w normie, po każdym skasowaniu błędów poprzez emulator ELM327 lub odpięcie aku, podczas jazdy miejskiej nie zapali się nigdy, natomiast podczas jazdy w trasie jak wyżej pisałem przy stałej prędkości, zapali się zawsze. Wg tego co wyczytałem, problem będzie tkwić w sondzie nr1 czyli tej przed turbo. Wydech mam przelotowy 2.5 cala. Sondy mam dwie, obie aktywne, jedna jak pisałem przed turbo, druga za downpipe.Ktoś się z tym spotkał już? Najlepsza będzie wymiana sondy nr1? jeśli tak to kupić nową? sprawną używkę? czy jeszcze jakieś inne pomysły macie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexClyde Posted February 21, 2016 Share Posted February 21, 2016 wymiana na nową sondę Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted February 21, 2016 Share Posted February 21, 2016 Podczas dłuższej jazdy przy stałej prędkości (czyli ok 10 minut przy prędkości ok 100km/h) czy to na lpg, czy to na pb98 czy na pb100, wyskakują zawsze dwa błędy, mianowicie: -P0546 Exhaust Gas Temperature (EGT) Sensor Circuit High B1S1 -P0133 Oxygen Sensor Circuit Slow Response (Bank1, Sensor1) Auto przyspiesza normalnie, nic się absolutnie niepokojącego nie dzieje, spalanie również w normie, po każdym skasowaniu błędów poprzez emulator ELM327 lub odpięcie aku, podczas jazdy miejskiej nie zapali się nigdy, natomiast podczas jazdy w trasie jak wyżej pisałem przy stałej prędkości, zapali się zawsze. Wg tego co wyczytałem, problem będzie tkwić w sondzie nr1 czyli tej przed turbo. Wydech mam przelotowy 2.5 cala. Sondy mam dwie, obie aktywne, jedna jak pisałem przed turbo, druga za downpipe. Ktoś się z tym spotkał już? Najlepsza będzie wymiana sondy nr1? jeśli tak to kupić nową? sprawną używkę? czy jeszcze jakieś inne pomysły macie. do wymiany 1 sonda AF, oraz czujnik temp. EGT w precat . Kupiłbym wszystko nowe !!!!! Sonda AF jest bardzo ważna , czujnik EGT jak auto seria , tez nie nalezy bagatelizowac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Sajmon Posted February 21, 2016 Author Share Posted February 21, 2016 (edited) Z tego co widziałem, to mam na pewno jeden czujnik EGT za turbiną, kabelek idzie do zegarów Depo, gdzie pokazuje dziwne wartosci bo max 670'C podczas gdy za turbiną jak na moje powinno być lekko 800-900, jednak ten czujnik chyba nie gra roli z ecu? Jest jeszcze inny tak? A jest możliwość uszkodzonego cata? jak to wygląda? jakies numer seryjne sondy nr1? Auto nie jest seryjne, strojone na 1.2b, podczas strojenia sonda robiła psikusy, ale udało się wszystko akurat wtedy wystroić. Jednak nie była to jazda ze stałymi prędkościami wiec i żaden check nie wywalał. Edited February 21, 2016 by Szymon Sajmon Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted February 21, 2016 Share Posted February 21, 2016 Z tego co widziałem, to mam na pewno jeden czujnik EGT za turbiną, kabelek idzie do zegarów Depo, gdzie pokazuje dziwne wartosci bo max 670'C podczas gdy za turbiną jak na moje powinno być lekko 800-900, jednak ten czujnik chyba nie gra roli z ecu? Jest jeszcze inny tak? A jest możliwość uszkodzonego cata? jak to wygląda? jakies numer seryjne sondy nr1? Auto nie jest seryjne, strojone na 1.2b, podczas strojenia sonda robiła psikusy, ale udało się wszystko akurat wtedy wystroić. Jednak nie była to jazda ze stałymi prędkościami wiec i żaden check nie wywalał. jetes widze z Poznania , jedź lepiej do Kocara na diagnozę , bedziesz wszystko wiedział co i jak, forum Ci wiele nie pomoże w takiej sytuacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Sajmon Posted February 22, 2016 Author Share Posted February 22, 2016 Znasz może sposób na sprawdzenie pracy sondy poprzez emulator ELM327? Są tam wartości pierwszej sondy jako krótkoterminowe, długoterminowe oraz napięcie bodajże. Nie chciałbym np wymienić sondy która by się okazała że jest sprawna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Sajmon Posted February 29, 2016 Author Share Posted February 29, 2016 Do zamknięcia, Wszystko ogarnięte :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablosik Posted May 6, 2016 Share Posted May 6, 2016 Do zamknięcia, Wszystko ogarnięte :-) I co było zrobione? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Sajmon Posted May 6, 2016 Author Share Posted May 6, 2016 Wymieniłem sondę na sprawna Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtas8866 Posted February 5, 2018 Share Posted February 5, 2018 Cześć, a pamiętasz może jakiej firmy kupiłeś sondę EGTi jak się sprawuje ? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomson0073 Posted November 17, 2020 Share Posted November 17, 2020 Odgrzeję kotleta. Ostatnio w Legasiu zaczął mi migać cruise ale bez checka. Podłączyłem się przez BT do OBD i wyskoczył mi błąd P0133 jako NIEZWERYFIKOWANY. Wyłączyłem i włączyłem auto i cruise się uspokoił. Zanim wyjeździłem bak paliwa (Akurat ten bak paliwa zatankowałem na niesprawdzonej stacji), sytuacja powtórzyła się może 4 razy. Kończy się sonda czy może trefne paliwo? Teraz zatankowałem już na stałej stacji i jak narazie cisza... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomson0073 Posted November 19, 2020 Share Posted November 19, 2020 Nikt nic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now