Mario2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Witam Od niedawna użytkuję Subaru Outback 2007 2.5 . Auto ma 16.000 km przebiegu , tak wiem że sie wszyscy dziawią ale tyle naprawdę ma :) . Auto trochę stało , czasami tylko krótka przejażdżka . Do sedna , zrobiłem nim ok. 3000 km na benzynie wszystko było ok . Dlatego postanowiłem założyć gaz , z informacji na forum ten silnik bardzo dobrze toleruje gaz . Od razu napisze że gaz był montowany w firmie która już w kilku moich autach montowała i nigdy nie miałem żadnych problemów . Gaz został założony , odbiór auta w piątek , w niedzielę wyjazd na narty ok. 150 km w jedna stronę . W niedziele jeszcze w górach pierwszy raz skok temperatury . Kawałek przejechany temp spadła , dojechałem do domu bez problemu . Na dzień dzisiejszy wygląda tak że wszystko wydaje się ok , ale sporadycznie po trasie , nawet nie długiej np. 50 km , staję i chwilę chodzi na wolnych obrotach po czym skacze temperatura , włączaja się wentylatory ale nie potrafią zbic jej , ale jak dodam trochę gazu do ok.2000 obrotów to temp szybko spada . Ale czasem jest tak że cały dzień jeżdzę po mieście nawet w korkach i nic się nie dzieje . Zaznaczam płyn czysty , stan codziennie rano ok , olej tez czysty , nie dymi , ogrzewanie działa normalnie . Tak jak by miał czasami "humor" . Mam dwóch kolegów mechaników , jeden twierdzi że uszczelki pod głowicą , a drugi że na 100% nie uszczelki . Sam już nie wiem co moze być . Proszę o pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Ja bym wymienil termostat i sprawdzil pompe wody. Sprawdzic czy cos nie zapchane i dopiero uszczelek pod glowicami sie czepiac 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Termostat już wymieniony , pompa jest na pasku rozrządu , podobno trzeba by robić rozrząd co przy takim przebiegu nie ma sensu . Po wymianie termostatu w piątek ,tylko raz złapał temp , potem jechałem dość agresywnie ok 15 km , i już się nie podniosła temp . Może termostat musi się jeszcze ułożyć ? Co ewentualnie jeszcze przed uszczelkami . Boję się że zrobię uszczelki pod głowicami , a sytuacja się nie zmieni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 A Jak cisnienie w ukladzie? Moze byc uszkodzony odppwietrznik w korku tez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Jak nie chodzą wentylatory , to jest ok . Tzn. można otworzyć korek i jest syyk . podobno ok . Myślisz że wymienić korek przy chłodnicy ? Podobno jeśli jest uszczelka , to temp jest wysoka cały czas . Zastanawiamy sie czy jakis czujnik może sie zacinać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Eno proszę cię, przy takim przebiegu uszczelki? Nie wiem co byś musiał robić żeby wypadły, pałować non stop chyba. Poza tym są sposoby żeby sprawdzić czy to uszczelki czy nie, prosty test na CO2 albo bąbelkowanie w zbiorniku wyrównującym - będziesz wiedział na czym stoisz, ale uszczelek bym nie podejrzewał. Idź lepiej tym tropem, że założyłeś gaz niedawno. A jedyną rzeczą która jest wspólna z układem chłodzenia to reduktor i tam może zacznij poszukiwania. A wymiana korka to też dobry trop, koszt 70 PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Termostat już wymieniony , pompa jest na pasku rozrządu , podobno trzeba by robić rozrząd co przy takim przebiegu nie ma sensu . A czy przypadkiem w instrukcji nie jest tak, że rozrząd przy 105000 lub co 7 lat? Niekoniecznie ma to związek z omawianą sprawą, ale pytam z ciekawości... W końcu ten pasek z czasem może tracić swoje właściwości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 palmall ma rację, może parownik jest za wysoko założony i się zapowietrza układ, mimo tego, że grzanie w środku Ci działa to może gdzieś zapowietrzać główny obieg;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stozek Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Albo zużyta (zacierająca się) przez tak niewielki przebieg pompa wody, która dopiero przy wyższych obrotach jest w stanie uzyskać takie ciśnienie, aby przepchnąć płyn przez cały układ, chłodząc silnik. Chociaż jeżeli stało się to po montażu LPG, najprawdopodobniej błąd w montażu LPG powoduje problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Termostat już wymieniony , pompa jest na pasku rozrządu , podobno trzeba by robić rozrząd co przy takim przebiegu nie ma sensu . A czy przypadkiem w instrukcji nie jest tak, że rozrząd przy 105000 lub co 7 lat? Niekoniecznie ma to związek z omawianą sprawą, ale pytam z ciekawości... W końcu ten pasek z czasem może tracić swoje właściwości... Tak jest. Należałoby ten rozrząd wymienić. Mario2016 , też miałem podobne objawy (nie mam LPG). Okazało się, że był zapowietrzony układ chłodzenia i do końca nie wiadomo dlaczego - być może przez Webasto ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petronews Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Koniecznie sprawdź pompę wody. Miałem identyczne objawy i okazało się, że łopatki pompy wody były kompletnie skorodowane (uległy dezintegracji chociaż była wymieniana trochę ponad rok wcześniej). Niestety, głowice były już wtedy zdjęte bo mechanik już nastawił się na robotę z uszczelkami. Jeśli Twoje auto długo stało, to nie wiadomo jakie właściwości ma płyn chłodniczy oraz wszystkie inne płyny i myślę, że powinieneś rozważyć wymianę. Długie stanie dla auta to jest najgorszy stan… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario2016 Opublikowano 19 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2018 Witam wszystkich i dzięki za rady . Oczywiście po dłuższym czasie i rozebraniu okazało się że winne były nie głowice , ale "góra silnika". Wszystko przez gaz , auto się zapowietrzało , i w końcu gdzieś musiało znaleść ujście . Po sprawdzeniu głowic , małym poprawieniu góry bloków i dokładnym złożeniu na nowych częściach , autko jeździ aż miło :):):):) Jeszcze raz dzięki , za dobre chęci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDDIE Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 No to ponad 2 lata to trwało Góra silnika czyli co dokładnie ? Jakie nowe części? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się