Karas Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Oj twierdzisz, że 5k euro to różnica w cenie silnika. Gruba przesada. Ale jeśli nawet. Ostatnio liczyłem ile kosztował by mnie wzrost spalania silnika o 1 litr na 100. Przy moich 30k km autem którym najczęściej jeżdżę to daje jakieś 1k euro rocznie. Wzrost spalania o 3 litry plus wzrost ceny paliwa daje spokojnie 3.5k euro w ciągu roku. Do tego kilka drobiazgów jak kable pogryzione przez zwierzynę i w półtora roku wychodzimy na zero.Trzy litry to oczywiście myślenie życzeniowe bo realnie mówimy o 5 litrach wzrostu i cenie paliwa 20% większej. Wtedy już w pierwszym roku odkładamy na weekendy w bukowinie. Te 20 tys to też wzięte znikąd, więc odkładamy dużo wcześniej. Moje 30 tys to też jest życzeniowe, bo liczyłem jedno auto a jeżdżę trzema na raz. wtedy dotykam śmiało 45k km. Benzyna zjadła by mnie zanim bym zauważył, że jestem jedzony Calkowicie sie z Toba nie zgadzam cena xv diesla comforta ze strony sip 27k eur cena xv benzyny 2.0 comforta 23,500 roznica w cenie 3,5k eur (cos okolo 15k pln) W chwili obecnej srednie spalnie z prawie 30k km w moim Xv 2.0i to 8l, rocznie robie 15k km auto potrzymam jeszcze rok moze 2 ( jak sie zamortyzuje) Liczyc potrafie i kompletnie nie widze sensu kupowania diesla. Jedyne co mogloby mnie przekonac do zakupu diesla to fakt ze lepiej jedzie - bo z punktu ekonomicznego jest to bez sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 (edytowane) Liczyc potrafie i kompletnie nie widze sensu kupowania diesla. Jedyne co mogloby mnie przekonac do zakupu diesla to fakt ze lepiej jedzie - bo z punktu ekonomicznego jest to bez sensu z racji, ze miałem okazje porozmawiać z użytkownikiem STI MY14 o jakby zbliżonym stylu jazdy do mojego wtrącę co nieco masy aut podobne, ta sama droga, podobne zachowania na drodze (nie autostrada, nie droga szybkiego ruchu) ten sam przejechany odcinek XV Diesel lekko ponad 10, STI 13 czas przejazdu o ile mi wiadomo zbliżony, jazda w tych samych warunkach patrząc na lekkość z jaką radził sobie STI bez porównania do XV Edytowane 14 Marca 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subratri Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 nie no spoko, zależy ile kto jeździ.Ja się opieram na autocentrum. XV tam nie ma więc nie będę wróżył. Na foresterze jest 3 litry różnicy. Ja nie wiem jakie dodatki do paliwa miał na myśli kolega powyżej. Od lat nie odważyłem się wlać niczego do ropy. Ale spoko, 3 litry daje 1250 euro na rok. Więc ten rok , może dwa jest bliski różnicy w cenie. Niestety ludzie normalnie jeżdżą więcej niż po zakupy, i 100km dziennie to jest promocja a nie coś niespotykanego. Wtedy o jednej wymianie oleju w roku można tylko marzyć. Ja jak się mieszę w dwóch to źle śpię bo mam wrażenie, że zapomniałem o którejś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 (edytowane) XV Diesel lekko ponad 10, STI 13 diesel 10l /100km !? ja piernicze co te xv tyle pala ?! moj foryś chełtną tyle jak jechałęm w przedziale 160/ 180 km/h (dwie osoby w samochodzie bez bagażu) jak mi spalił ostatnio 8l to byłem lekko niezadowolony ale to duszenie go po mieście było, bo lubie korzystać z dodatkowego NM. TO WSZYSTKO LICZONE NA DYSTRYBUTORZE (nie autostrada, nie droga szybkiego ruchu) ostatnio 50 % trasa szybkiego ruchu 50 % pozostałe ale predkosci do 100 km/h( +,- 20 km/h obroty powiedzmy ze w okolicy 2 tyś/3 tyś , spokojna niedzielna jazda (no kilka wyprzedzan bo myślałęm ze mnie udusi) na kompie 5,8l wiec w rzeczywistości o litr więcej zapewne .... gdyby mi diesel palił 10l ot tak o, to długo by miejsca u mnie nie zagrzał .... w mojej sytuacji biorąc srednie spalanie w okolicach 7l , dodatkowo powiedzmy ze ropa i Pb niech kosztuja srednio 4 zł za jedno i drugie to rocznie oszczednosc diesla to 7200 zł to przez piec lat oszczednosc wynosi 36 tyś , złośliwi powiedza ze akurta na naprawe diesla ale powiedzmy nikt niekupuje samochodu z taka myśla wiec tego aspektu wolałbym niebrac pod uwage bo nie każdemu sie wał ukręci, rownie dobze uzytkownik STI moze przekozaczyc i rozbic swoj pojazd zupełnie... reasumując ja nie jestem zagorzałym fanem marki subaru , wiec dla mnie diesel jest bardzo ciekawym silnikiem a biorąc pod uwagę osiagi/spalanie to jestem bardzo zadowolony. Chętnie był nabył impreze z dieselkiem i poddał go grubemu tuningowi jako samochod do zabawy Edytowane 15 Marca 2016 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 diesel 10l /100km !? ja piernicze co te xv tyle pala ?! pali tak samo okolice 6/100 km jak i 15 l/100 km w zależności od sytuacji poniżej przebieg kształtowania się średniego spalania w czasie (nie chwilowego tylko średniego) po z racji, ze miałem okazje porozmawiać z użytkownikiem STI MY14 o jakby zbliżonym stylu jazdy do mojego wtrącę co nieco masy aut podobne, ta sama droga, podobne zachowania na drodze (nie autostrada, nie droga szybkiego ruchu) ten sam przejechany odcinek XV Diesel lekko ponad 10, STI 13 czas przejazdu o ile mi wiadomo zbliżony, jazda w tych samych warunkach jeszcze w ramach uzupełnienia fabryczny XV Diesel nie był w stanie podobnie przejechać tej samej trasy, co chwile odcinając "moc" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się