subleo Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 ,jeszcze do niedawna mialem hyundai h1 tak busik z silnikiem Mitsubishi 4D56 zero dymka ,przebieg nieznany Nie ma. Emisja PM jest funkcją ilości spalanego ON. Wciskając dynamicznie gaz, każdy Diesel bez DPF zadymi. Prawa fizyki/chemii. A jeżeli nie wierzysz, to uruchom sobie to bezdymiące auto bez DPF w zamkniętym garażu i 2-3 przegazuj. @mechanik w rzeczy samej, jak ktoś mieszka w mieście to ma dość takich smrodzących wehikułów. Strach wyjść, nie wspominając o spacerze. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Co więcej w internetach jest pełno firm reklamujących się jako wycinanie DPF itp. i nikt im sie do tyłka nie dobiera. Nie jest nielegalne dokonywanie przeróbek w samochodach. Nielegalne jest używane przerobionych samochodów na drogach publicznych. Uważam, że akurat na forum subaru dyskutowanie o "nielegalnych" modyfikacjach jest ryzykowne . Bo takie mamy prawo. Gdyby funkcjonariusz ktory zlapie delikwenta z kopcacym autem czy z nielegalnymi ksenonami ( ogolnie niesprawnym autem) zamiast zabierac dowod rejestracyjny kazal zlawetowac auto i zawiezc na parking policyjny za ktory trzeba slono zaplacic a nastepnie zglosic sie na kontrole do "rzetelnej stacji kontroli pojazdow" z naprawionym autem problem by nie istnial Prawo mamy w tym zakresie aż za dobre. Tylko egzekutorzy tego prawa wolą czaić się z radarem/laserem w krzakach, zamiast zgarniać takich delikwentów z drogi. Wiadomo że sadze z diesla są bardzo szkodliwe dla zdrowia. Ale co tam zdrowie, przecież cały transport stanie... Choć, wraz z niemalże całkowitym wymarciem pojazdów typu Kamaz, trzeba przyznać, że radykalnie zmniejszył się problem z "wyziewami" z ciężarówek. Więc jakiś tam postęp jest... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Wiadomo że sadze z diesla są bardzo szkodliwe dla zdrowia. Ale co tam zdrowie, przecież cały transport stanie...Dymiące diesle to zjawisko które dotyczy samochodów prywatnych. Transport ma AdBlue. Na marginesie: NoX-y z silników benzynowych są jeszcze bardziej szkodliwe. I dzięki wtryskowi bezpośredniemu jest ich coraz więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Dlatego ja wybieram ekologiczne paliwo - lpg . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Wiadomo że sadze z diesla są bardzo szkodliwe dla zdrowia. Ale co tam zdrowie, przecież cały transport stanie...Dymiące diesle to zjawisko które dotyczy samochodów prywatnych. Transport ma AdBlue. Na marginesie: NoX-y z silników benzynowych są jeszcze bardziej szkodliwe. I dzięki wtryskowi bezpośredniemu jest ich coraz więcej. NoX to jest coraz mniej PM jest więcej w benzynach dzięki wtryskowi bezpośredniemu. Osobowki też maja AdBlue. Bez obciążenia silnika w garażu może sobie "gazować" niemalże dowoli. Dobrze wystrojony Diesel to nie chmura czarnego dymu tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Dobrze wystrojony Diesel to nie chmura czarnego dymu skoro tak twierdzisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Dobrze wystrojony Diesel to nie chmura czarnego dymuskoro tak twierdzisz Żebyśmy się dobrze zrozumieli sadzy jest i będzie w nim więcej jak z silnika benzynowego, natomiast to co widać nie jest aż tak szkodliwe (z racji wielkości), bardziej szkodliwe są drobne niewidoczne golym okiem cząstki i tu wracamy do benzyn tam też one sa i wcale nie tak mało jak się pocisnie a niemalże wszystkie są drobne (niemalże niewidoczne) obprzelanych, strojonych benzynach nie wspominając tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 obprzelanych, strojonych benzynach nie wspominając Przelane strojone turbo benzyny mają taki eko system zwany marchewą - czyli dopalanie szkodliwych gazów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Spokojnie niedługo Gpf i sprawa się wyjaśni Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 NoX to jest coraz mniej PM jest więcej w benzynach dzięki wtryskowi bezpośredniemu. Cząstki stałe to osobna sprawa i też niekoniecznie weselsza w silnikach benzynowych. Wtrysk bezpośredni pozwala na zabawę mieszanką w cylindrze przez co można spalać mniej paliwa (np. mieszanka jest palna tylko przy świecy, w pozostałej części niekoniecznie). Finalnie jednak spalanie odbywa się w nadmiarze powietrza czyli jego temperatura rośnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 NoX to jest coraz mniej PM jest więcej w benzynach dzięki wtryskowi bezpośredniemu. Cząstki stałe to osobna sprawa i też niekoniecznie weselsza w silnikach benzynowych. Wtrysk bezpośredni pozwala na zabawę mieszanką w cylindrze przez co można spalać mniej paliwa (np. mieszanka jest palna tylko przy świecy, w pozostałej części niekoniecznie). Finalnie jednak spalanie odbywa się w nadmiarze powietrza czyli jego temperatura rośnie... Finalnie to zaletą bezpośredniego wtrysku jest uwarstwiebie ale niesty wadą to że powstająca mieszanka w cylindrze jest mniej homogeniczna stąd GPF bo miejscowo spalanie odbiega od ideału tapatalk obprzelanych, strojonych benzynach nie wspominając Przelane strojone turbo benzyny mają taki eko system zwany marchewą - czyli dopalanie szkodliwych gazów Sadze że mówimy o osobnych rozwiazaniach tapatalk Dobrze wystrojony Diesel to nie chmura czarnego dymu skoro tak twierdzisz nie chciałem się bawić wcześniej wstawiając z fona ewentualnie max przyśpieszenie z naszego podwórka http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/39316-forester-xc-10my/?p=2193858 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) czarne baki sa pod obciazeniem ? sa Sczegolnie bardzo dobrze to widac w aucie "z naszego podworka" ( kopci jak uszkodzony diesel ) Kazdy diesel bez dpf z programem pod obciazeniem puszcza czarne bony i nawet nie wiem jakbys ustawial kamere i tak beda. Edytowane 7 Marca 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 czarne baki sa pod obciazeniem ? sa przypomnę może do czego mieliśmy porównać http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/86485-wybuchający-silnik-w-outbacku-20-diesel/?p=2416031 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) prosze bardzo powieksz ekran od 20 sekundy do konca filmu widzisz co sie dzieje szczegolnie pod koniec zaslone dymna na drodze takie auto kwalifikuje sie do zabrania dowodu -ale kazdy robi jak chce fajnie jest miec mocniejsze auto ale kazdy kto decyduje sie na taki proceder powinien obejrzec film ktory sam podlinkowales i zobaczyc czy chce aby jego diesel kopcil. Wyciecie dpf'u i zrobienie programu to nie antidotum na zepsutego diesla. - bez urazy Edytowane 7 Marca 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 ale kazdy robi jak chce tu się mylisz, nie chciałem, nie miałem zamiaru, gwarant "dał ciała" na całej linii gdyby dosłownie nie symboliczna oferta w październiku ubiegłego roku już bym tego auta nie miał, przyznaję utknąłem z tym autem w ... wcześniej przejeździłem innym autem z DPF 100 k km i nic znaczącego się nie działo, nie jestem uczulony natomiast rozumiem dbanie o ekosystem choćby z tego powodu, że jego kondycja ma dla naszego życia kluczowe znacznie bo jesteśmy jedną z jego najwątlejszych składowych kosztowało mnie to już trochę, będzie kosztowało jeszcze więcej, żeby pozbyć się albo tego auta albo tego silnika nigdy więcej Diesla, od Subaru dostałem nauczkę do końca życia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) rozumiem twoja sytuacje , aso nie potrafilo poradzic sobie z awaria twojego auta, mogles dalej "kopac sie z koniem" i wejsc na wojenna sciezke z SIP ( żądając wymiany na produkt wolny od wady bo jako konsument masz do tego pelne prawo) albo wziazc sprawy w swoje rece co zrobiles i moc w koncu jezdzic autem, ktore zreszta do tego sluzy a nie do stania w serwisie. Ale nie przekonuj uzytkownikow ze auto po wycieciu dpf'u i zrobieniu programu dalej jest tak samo sprawnym autem jak przed ta operacja.- bo tak po prostu nie jest. Takie auta to sadzomioty a jazda autostrada za takim pojazdem ( ktore cisnie w opor) wyglada jak wyglada. W sprawnym dieslu tak jak napisales nie ma problemu z dpf'em Edytowane 7 Marca 2016 przez Karas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) Dokładnie , a może mu nic nie wycieli ? Tapatalk Edytowane 7 Marca 2016 przez polak900 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Jechać za takim autem to dramat, kopci przy obciążeniu jak lokomotywa. Masakra zwykłe cięcie to był skrót myślowy. Nie będzie kopcił (lub zdecydowanie mniej) jeśli pójdą za tym prace software'owe, czyli podpięcie pod kompa, odłączenie DPF i ewentualna korekta map Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) Diesl dzisiaj jest co by nie powiedzieć wypierany przez coraz "doskonalsze technicznie" konstrukcje benzynowe. Może i są wypierane ale do floty zamawiamy wyłącznie 110 i150 KM diesle bo eksperymenty typu tsi zakończyły się wtopami. Nie pisze o walniętych silnikach (bo to margines) tylko o rzeczywistych kosztach użytkowania a firma potrafi liczyć. http://www.samar.pl/wiadomosci/spada-zaufanie-polakow-do-diesla?locale=pl_PL Edytowane 7 Marca 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartD Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Nie można też przesadzac w drugą strone , diesel ma jednak swoje zalety i miedzy innymi floty gdzie mają kalkulator w głowie , głownie kupują diesle. diesel na trasach jest sporo oszczędniejszy i nie ma dwóch zdań , nawet jak go będziesz ganiał z predkosciami 150-220km/h nie powienien spalić wiecej jak max 10litrów , w benzynie z takimi prędkościami ( nie piszę o Subaru w benzynie bo to inna bajka zupełnie ) spalisz z 15l. Jak przedstawiciele/floty jezdzą po autostradach każdy wie bo najlepsze auto na świecie to "służbowe" Piszę tu oczywiscie ogólnikowo , ale kilka lat temu jechałem do belgi na F1 na SPA , BMW 530D , praktycznie cały czas 150-230km/h , średnie spalanie 9,7 l/100km , jakbym jechał benzyną w podobnych predkościach nawet takim BMW , to spalanie murowane na poziomie 15l. Diesel ma to do siebie , że jest dużo mniej czuły na cięzką nogę , jak benzyna . Miałem kiedyś Forestera 2.0N/A nówkę , rocznik 2006 , [moderator czuwa] na trasie palił 17-19 litrów …… ale z butem w podłodze bo inaczej sie nie dało jechać Wlasnie przejechalem SH z SBD trase Gdansk Lodz caly czas praktycznie z ta sama predkoscia i komp wyzerowany pod domem pokazal w Lodzi 13.4 Wiec nie wiem gdzie ta oszczednosc :-)))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 To ty stałe jechać pod dwieście Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Wlasnie przejechalem SH z SBD trase Gdansk Lodz caly czas praktycznie z ta sama predkoscia i komp wyzerowany pod domem pokazal w Lodzi 13.4 Wiec nie wiem gdzie ta oszczednosc :-)))) No dobra, ale ile spalił oleju napędowego? Do tego pewnie miałeś kanapę na dachu i przyczepę campingową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Diesl dzisiaj jest co by nie powiedzieć wypierany przez coraz "doskonalsze technicznie" konstrukcje benzynowe.Może i są wypierane ale do floty zamawiamy wyłącznie 110 i150 KM diesle bo eksperymenty typu tsi zakończyły się wtopami.Nie pisze o walniętych silnikach (bo to margines) tylko o rzeczywistych kosztach użytkowania a firma potrafi liczyć. http://www.samar.pl/wiadomosci/spada-zaufanie-polakow-do-diesla?locale=pl_PL Wow szczerze mówiąc jestem w szoku. Ale myśle ze to spowodowane jest dobrymi cenami na downsizeingowe benzyny (1.2 turbo i spółka). Spalanie podobne a cena o kilka tysięcy niższa. To tez pokazuje ze ludzie tracą zaufanie do ropniakow. Ciekawe tylko czy jak te wyżyłowane pyryki dojada do 100.000 km to czy ten trend nie wróci. Szukałem na początku roku auta do firmy. Diesel miał być ostatecznością ale tylko w Toyocie znalazłem normalna benzynę (1.6) bez turbiny z całkiem rześka mocą 132 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommy80 Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Moj pierdek dojechał. Teraz sprawdzę czy dojedzie do dwustu a potem do trzystu.A ta rześką Toyota to się najpierw przejdź to z Twojego zdania zniknie słowo rześkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartD Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Wlasnie przejechalem SH z SBD trase Gdansk Lodz caly czas praktycznie z ta sama predkoscia i komp wyzerowany pod domem pokazal w Lodzi 13.4 Wiec nie wiem gdzie ta oszczednosc :-)))) No dobra, ale ile spalił oleju napędowego?Do tego pewnie miałeś kanapę na dachu i przyczepę campingową Box byl na dachu ale plaski dosc No ile spalil finalnie nie wiem ale komp pokazal 13,4 To ty stałe jechać pod dwieście Tapatalk Tyle nie wyciaga Nie z boxem na dachu Jezeli komp pisze prawde to imo tak ze 2 litty za duzo troche Ale generalnie nie mam sie do czego przyczepic oprocz badziewnej skrzyni i braku rolety za siedzeniami (do dachu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się