Skocz do zawartości

Wybuchający silnik w Outbacku 2.0 Diesel


karlin

Rekomendowane odpowiedzi

,jeszcze do niedawna mialem hyundai h1 tak busik z silnikiem Mitsubishi 4D56 zero dymka ,przebieg nieznany

Nie ma. Emisja PM jest funkcją ilości spalanego ON. Wciskając dynamicznie gaz, każdy Diesel bez DPF zadymi. Prawa fizyki/chemii. A jeżeli nie wierzysz, to uruchom sobie to bezdymiące auto bez DPF w zamkniętym garażu i 2-3 przegazuj.

 

@mechanik w rzeczy samej, jak ktoś mieszka w mieście to ma dość takich smrodzących wehikułów. Strach wyjść, nie wspominając o spacerze.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co więcej w internetach jest pełno firm reklamujących się jako wycinanie DPF itp. i nikt im sie do tyłka nie dobiera.

 

Nie jest nielegalne dokonywanie przeróbek w samochodach. Nielegalne jest używane przerobionych samochodów na drogach publicznych.

Uważam, że akurat na forum subaru dyskutowanie o "nielegalnych" modyfikacjach jest ryzykowne ;) .

 

 

 

Bo takie mamy prawo. Gdyby funkcjonariusz ktory zlapie delikwenta z kopcacym autem czy z nielegalnymi ksenonami ( ogolnie niesprawnym autem) zamiast zabierac dowod rejestracyjny kazal zlawetowac auto i zawiezc na parking policyjny za ktory trzeba slono zaplacic a nastepnie zglosic sie na kontrole do "rzetelnej stacji kontroli pojazdow" z naprawionym autem problem by nie istnial

 

Prawo mamy w tym zakresie aż za dobre. Tylko egzekutorzy tego prawa wolą czaić się z radarem/laserem w krzakach, zamiast zgarniać takich delikwentów z drogi.

Wiadomo że sadze z diesla są bardzo szkodliwe dla zdrowia. Ale co tam zdrowie, przecież cały transport stanie...

Choć, wraz z niemalże całkowitym wymarciem pojazdów typu Kamaz, trzeba przyznać, że radykalnie zmniejszył się problem z "wyziewami" z ciężarówek.

 

Więc jakiś tam postęp jest... 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że sadze z diesla są bardzo szkodliwe dla zdrowia. Ale co tam zdrowie, przecież cały transport stanie...

Dymiące diesle to zjawisko które dotyczy samochodów prywatnych. Transport ma AdBlue.

 

Na marginesie: NoX-y z silników benzynowych są jeszcze bardziej szkodliwe. I dzięki wtryskowi bezpośredniemu jest ich coraz więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wiadomo że sadze z diesla są bardzo szkodliwe dla zdrowia. Ale co tam zdrowie, przecież cały transport stanie...

Dymiące diesle to zjawisko które dotyczy samochodów prywatnych. Transport ma AdBlue.

 

Na marginesie: NoX-y z silników benzynowych są jeszcze bardziej szkodliwe. I dzięki wtryskowi bezpośredniemu jest ich coraz więcej.

NoX to jest coraz mniej PM jest więcej w benzynach dzięki wtryskowi bezpośredniemu.

 

Osobowki też maja AdBlue.

 

 

Bez obciążenia silnika w garażu może sobie "gazować" niemalże dowoli.

 

Dobrze wystrojony Diesel to nie chmura czarnego dymu ;)

 

 

 

 

 

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dobrze wystrojony Diesel to nie chmura czarnego dymu

skoro tak twierdzisz ;)

 

Żebyśmy się dobrze zrozumieli sadzy jest i będzie w nim więcej jak z silnika benzynowego, natomiast to co widać nie jest aż tak szkodliwe (z racji wielkości), bardziej szkodliwe są drobne niewidoczne golym okiem cząstki i tu wracamy do benzyn tam też one sa i wcale nie tak mało jak się pocisnie a niemalże wszystkie są drobne (niemalże niewidoczne) obprzelanych, strojonych benzynach nie wspominając ;)

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NoX to jest coraz mniej PM jest więcej w benzynach dzięki wtryskowi bezpośredniemu.

 

Cząstki stałe to osobna sprawa i też niekoniecznie weselsza w silnikach benzynowych.

 

Wtrysk bezpośredni pozwala na zabawę mieszanką w cylindrze przez co można spalać mniej paliwa (np. mieszanka jest palna tylko przy świecy, w pozostałej części niekoniecznie). Finalnie jednak spalanie odbywa się w nadmiarze powietrza czyli jego temperatura rośnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

NoX to jest coraz mniej PM jest więcej w benzynach dzięki wtryskowi bezpośredniemu.

 

Cząstki stałe to osobna sprawa i też niekoniecznie weselsza w silnikach benzynowych.

 

Wtrysk bezpośredni pozwala na zabawę mieszanką w cylindrze przez co można spalać mniej paliwa (np. mieszanka jest palna tylko przy świecy, w pozostałej części niekoniecznie). Finalnie jednak spalanie odbywa się w nadmiarze powietrza czyli jego temperatura rośnie...

Finalnie to zaletą bezpośredniego wtrysku jest uwarstwiebie ale niesty wadą to że powstająca mieszanka w cylindrze jest mniej homogeniczna stąd GPF bo miejscowo spalanie odbiega od ideału

 

tapatalk

 

obprzelanych, strojonych benzynach nie wspominając ;)

Przelane strojone turbo benzyny mają taki eko system zwany marchewą - czyli dopalanie szkodliwych gazów ;)

 

1365103448_by_DrPatrix.jpg?1365103516

 

Sadze że mówimy o osobnych rozwiazaniach

 

tapatalk

 

Dobrze wystrojony Diesel to nie chmura czarnego dymu

skoro tak twierdzisz ;)

 

 

nie chciałem się bawić wcześniej wstawiając z fona

 

 

 

 

ewentualnie max przyśpieszenie z naszego podwórka http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/39316-forester-xc-10my/?p=2193858

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czarne baki sa pod obciazeniem ?  sa :) Sczegolnie bardzo  dobrze to widac w aucie "z naszego podworka" ( kopci jak uszkodzony diesel ) Kazdy diesel bez dpf z programem  pod obciazeniem puszcza czarne bony i nawet nie wiem jakbys ustawial kamere i tak beda.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze  bardzo powieksz ekran od 20 sekundy do konca filmu widzisz co sie dzieje szczegolnie pod koniec zaslone dymna

na drodze takie auto kwalifikuje sie do zabrania dowodu -ale kazdy robi jak chce


fajnie jest miec mocniejsze auto ale kazdy kto decyduje sie na taki proceder powinien obejrzec film ktory sam podlinkowales i zobaczyc czy chce aby jego diesel kopcil. Wyciecie dpf'u i zrobienie programu to nie  antidotum na zepsutego diesla.


- bez urazy

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale kazdy robi jak chce
 

 

tu się mylisz, nie chciałem, nie miałem zamiaru, gwarant "dał ciała" na całej linii

 

gdyby dosłownie nie symboliczna oferta w październiku ubiegłego roku już bym tego auta nie miał, przyznaję utknąłem z tym autem w ...

 

wcześniej przejeździłem innym autem z DPF 100 k km i nic znaczącego się nie działo, nie jestem uczulony natomiast rozumiem dbanie o ekosystem choćby z tego powodu, że jego kondycja ma dla naszego życia kluczowe znacznie bo jesteśmy jedną z jego najwątlejszych składowych

 

 

kosztowało mnie to już trochę, będzie kosztowało jeszcze więcej, żeby pozbyć się albo tego auta albo tego silnika 

 

 

nigdy więcej Diesla, od Subaru dostałem nauczkę do końca życia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem twoja sytuacje , aso nie potrafilo poradzic sobie z awaria twojego auta, mogles dalej "kopac sie z koniem" i wejsc na wojenna sciezke z SIP ( żądając wymiany na produkt wolny od wady bo jako konsument masz do tego pelne prawo)  albo wziazc sprawy w swoje rece co zrobiles i moc w koncu jezdzic autem, ktore zreszta do tego sluzy a nie do stania w serwisie. Ale nie przekonuj uzytkownikow ze auto po wycieciu dpf'u i zrobieniu programu dalej jest tak samo sprawnym autem jak przed ta operacja.- bo tak po prostu nie jest. Takie auta to sadzomioty a jazda  autostrada za takim pojazdem ( ktore cisnie w opor) wyglada jak wyglada. W sprawnym dieslu tak jak napisales nie ma problemu z dpf'em

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jechać za takim autem to dramat, kopci przy obciążeniu jak lokomotywa. Masakra

zwykłe cięcie to był skrót myślowy.

Nie będzie kopcił (lub zdecydowanie mniej) jeśli pójdą za tym prace software'owe, czyli podpięcie pod kompa, odłączenie DPF i ewentualna korekta map

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Diesl dzisiaj jest co by nie powiedzieć wypierany przez coraz "doskonalsze technicznie" konstrukcje benzynowe.

Może i są wypierane ale do floty zamawiamy wyłącznie 110 i150 KM diesle bo eksperymenty typu tsi zakończyły się wtopami.

Nie pisze o walniętych silnikach (bo to margines) tylko o rzeczywistych kosztach użytkowania a firma potrafi liczyć.

z17677630Q.jpg

 

429733ee4a06e522f7db.jpg

 

http://www.samar.pl/wiadomosci/spada-zaufanie-polakow-do-diesla?locale=pl_PL

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można też przesadzac w drugą strone , diesel ma jednak swoje zalety i miedzy innymi floty gdzie mają kalkulator w głowie , głownie kupują diesle. 

diesel na trasach jest sporo oszczędniejszy i nie ma dwóch zdań , nawet jak go będziesz ganiał z predkosciami 150-220km/h  nie powienien spalić wiecej jak max 10litrów , w benzynie z takimi prędkościami ( nie piszę o Subaru w benzynie bo to inna bajka zupełnie ) spalisz z 15l. 

Jak przedstawiciele/floty jezdzą po autostradach każdy wie ;) bo najlepsze auto na świecie to "służbowe"  :biglol:

Piszę tu oczywiscie ogólnikowo , ale kilka lat temu jechałem do belgi na F1 na  SPA , BMW 530D , praktycznie cały czas 150-230km/h , średnie spalanie 9,7 l/100km , jakbym jechał benzyną w podobnych predkościach nawet takim BMW , to spalanie murowane na poziomie 15l. Diesel ma to do siebie , że jest dużo mniej czuły na cięzką nogę , jak benzyna . Miałem kiedyś Forestera 2.0N/A nówkę , rocznik 2006 , [moderator czuwa] na trasie palił 17-19 litrów …… ale z butem w podłodze bo inaczej sie nie dało jechać  :twisted:

Wlasnie przejechalem SH z SBD trase Gdansk Lodz caly czas praktycznie z ta sama predkoscia i komp wyzerowany pod domem pokazal w Lodzi 13.4

Wiec nie wiem gdzie ta oszczednosc :-))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wlasnie przejechalem SH z SBD trase Gdansk Lodz caly czas praktycznie z ta sama predkoscia i komp wyzerowany pod domem pokazal w Lodzi 13.4 Wiec nie wiem gdzie ta oszczednosc :-))))

No dobra, ale ile spalił oleju napędowego?

Do tego pewnie miałeś kanapę na dachu i przyczepę campingową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Diesl dzisiaj jest co by nie powiedzieć wypierany przez coraz "doskonalsze technicznie" konstrukcje benzynowe.

Może i są wypierane ale do floty zamawiamy wyłącznie 110 i150 KM diesle bo eksperymenty typu tsi zakończyły się wtopami.

Nie pisze o walniętych silnikach (bo to margines) tylko o rzeczywistych kosztach użytkowania a firma potrafi liczyć.

z17677630Q.jpg

 

429733ee4a06e522f7db.jpg

 

http://www.samar.pl/wiadomosci/spada-zaufanie-polakow-do-diesla?locale=pl_PL

Wow szczerze mówiąc jestem w szoku. Ale myśle ze to spowodowane jest dobrymi cenami na downsizeingowe benzyny (1.2 turbo i spółka). Spalanie podobne a cena o kilka tysięcy niższa. To tez pokazuje ze ludzie tracą zaufanie do ropniakow. Ciekawe tylko czy jak te wyżyłowane pyryki dojada do 100.000 km to czy ten trend nie wróci. Szukałem na początku roku auta do firmy. Diesel miał być ostatecznością ale tylko w Toyocie znalazłem normalna benzynę (1.6) bez turbiny z całkiem rześka mocą 132 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wlasnie przejechalem SH z SBD trase Gdansk Lodz caly czas praktycznie z ta sama predkoscia i komp wyzerowany pod domem pokazal w Lodzi 13.4 Wiec nie wiem gdzie ta oszczednosc :-))))

 

No dobra, ale ile spalił oleju napędowego?

Do tego pewnie miałeś kanapę na dachu i przyczepę campingową

Box byl na dachu ale plaski dosc

No ile spalil finalnie nie wiem ale komp pokazal 13,4

To ty stałe jechać pod dwieście

Tapatalk

Tyle nie wyciaga

Nie z boxem na dachu

 

Jezeli komp pisze prawde to imo tak ze 2 litty za duzo troche

 

 

Ale generalnie nie mam sie do czego przyczepic oprocz badziewnej skrzyni i braku rolety za siedzeniami (do dachu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...