Skocz do zawartości

Brak doładowania WRX bug


Drag0n

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

ok 3 miesięcy temu pękł mi korbowód i byłem zmuszony zrobić kompletny remont silnika i po poświęceniu czasu i dużej kasy w końcu remont został zakończony :)

 

Po odebraniu było wszystko ok i docieram go według zaleceń.

 

1. Millers cro - na 20 min odpalenia

2. Millers cro - na 500 km do 3 tys obrotów na podciśnieniu.

3. Motul 6100 - na 1000 km do 4 tys obrotów na podciśnieniu

4. 5W30 - ok 1000-1500 km do 5 tys obrotów z lekkim doładowaniem

Za każdym razem wymiana filtra

 

Jestem na etapie wymiany oleju na Motul 6100 i dotychczas wgl nie używałem turbo.

 

Teraz jak zwiększam obroty do 4 tys to nie słychać wgl zaworu upustowego który otwierał się przy min 3 tys obrotów i zauważyłem że doładowania wgl nie ma (tzn wskażnik dobije do zera max), podłączyłem także pod kompa i tam także doładowanie dobijało do 0 i wyżej już nie.

 

Sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnieniowe są nowe, po odłączeniu wężyka od selenoidu także nie ma żadnego doładowania a teoretycznie powinno być i to większe, BOV sprawdzony (jest szczelny i otwiera się bez problemu).

 

Silnik chodzi równo i nie ma żadnych błędów.

Czy to możliwe że turbina całkowicie padła że nie pompuje nawet 0,2-0,5 bara?

Dodam że w czasie remontu była sprawdzana i była bez luzów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak restryktora w wężyku od turbo :)

Dali nowe wężyki, a restryktor poleciał o kosza? 

 

RestrictorPill1.jpg

 

Nie nie.... to nie to.

 

Restryktor jest (sprawdzałem to) a nawet jak by go nie było to turbina by coś tam ładowała a tu nic ( pokazuje -0,1..-0,2b)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To omiń solenoid i wastegate - będzie wtedy wiadomo czy ładuje turbo czy mechanicznie uszkodzone.

 

Odłączyłem wężyk od selenoidu i jest tak samo.

 

Chyba pozostaje opcja albo gdzieś jest spora nieszczelność między turbiną a głowicami albo turbo stanęło w miejscu.

 

Dodam że z tłumika nie wydobywa się błękitny czy szary dym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko glupio zapytam - a aktuator nadal jest spiety z klapka?

 

Jeśli chodzi Ci o polączenie aktuatora tym pręcikiem do klapki to jest chyba ok.

Ręcznie można go otworzyć.

 

Przy włączonym silniku jak ręcznie go otworzę to wydech trochę głośniej bulgocze więc raczej jest sprawny

Edytowane przez Drag0n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...