Maciek W Posted February 17, 2016 Share Posted February 17, 2016 Witam wszystkich, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Forestera 2.0 z 2000 roku. Auto jak dla mnie idealne, ponieważ bez 4x4 nie mam szans dojechać do domu przez pół roku, a codzienna jazda szerokim wywołuje mega wir w portfelu... Niestety taki dojazd zbiera swoje żniwo w postaci padającego zawieszenia - i tu miałbym pytanie do znawców auta. Ostatnio opadł mi z lewej strony tył, tak że między krawędzią nadkola a oponą zostały ze 3 cm miejsca. Wymieniłem amortyzator, sprężyna jest cała. Auto poszło w górę, ale w dalszym ciągu odległość ta jest ok 2cm mniejsza niż z drugiej strony. Może ktoś podpowiedzieć czym to może być spowodowane, ew jaka powinna być prawidłowa odległość nadkola od ziemi/opony? Będę wdzięczny za pomysły i porady. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diamond Posted February 17, 2016 Share Posted February 17, 2016 (edited) Jeśli miałeś amory samopoziomujące to po wymianie na normalne amory powinieneś zmienić sprężyny na trochę wyższe i twardsze. Poszukaj w wyszukiwarce, znajdziesz na pewno wątek . Pozdrawiam Edited February 17, 2016 by diamond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek W Posted February 17, 2016 Author Share Posted February 17, 2016 A mógłbyś pokazać jakiś przykład tych wyższych sprężyn, lub chociaż wymiary? Mam wrażenie, że mój mechanik nie za specjalnie wiedział co robi, skoro tego nie zaproponował, więc pewnie nie będzie wiedział jakie mają być te sprężyny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariosol Posted February 18, 2016 Share Posted February 18, 2016 (edited) zajrzyj na moj temat: "jak podwyzszyc forka o5-6cm". pozatym najwazniejsza zasada: wymienia sie parami nie pojedynczo. Edited February 18, 2016 by mariosol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek W Posted February 18, 2016 Author Share Posted February 18, 2016 Ok, dzięki zaraz poczytam. Właśnie na początku tygodnia będę naprawiał ten błąd i do wymiany pójdzie tez drugi i przód. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diamond Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Mogę się zorientować jakie wrzuciłem do siebie sprężyny, na pewno Lesjofors, ale trzeba pamiętać o tym żeby nie były do SLSów.. Zamienników trochę jest KYB, Monroe... Zaraz po zmianie sprężyn i amorów, samochód zdecydowanie poszedł do góry.. U mnie po zabiegu, tył podniósł się z 18 cm (licząc od krawędzi felgi do krawędzi błotnika) do 23 cm.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now